Παρασκευή, Ιουλίου 12, 2024

Εξαήμερη εργασία: Πόσες επιχειρήσεις και ποιοι κλάδοι την επέλεξαν

 

Το νέο σύστημα εφαρμόζεται σε εργαζόμενους με πενθήμερη εργασία και η απασχόληση για την έκτη ημέρα αποφασίζεται από τον εργοδότη δηλώνοντας στην ΕΡΓΑΝΗ τον εργαζόμενο ή τους εργαζόμενους που θα απασχολήσει μια επιπλέον ημέρα της εβδομάδας, αλλά και τις έκτακτες ανάγκες που επικαλείται για την επιπλέον ημέρα εργασίας. 

Η δυνατότητα εξαήμερης εργασίας θεσπίστηκε με στόχο να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας, κοινώς να σταματήσει η εφαρμογή εξαήμερης εργασίας εις βάρος των εργαζομένων.

Το μέτρο έχει στόχο να καλύψει έκτακτες ανάγκες σε προσωπικό στις βιομηχανίες σε περιόδους εντατικοποίησης της παραγωγής. Για τον λόγο αυτόν προβλέπεται ρητά ότι χρήση της εβδομάδας εργασίας έξι ημερών δεν μπορούν να κάνουν όλες οι επιχειρήσεις πηγαίνοντας από το πενθήμερο στο εξαήμερο, αλλά μόνον οι επιχειρήσεις συνεχούς (24ωρης) λειτουργίας. 

Την εξαήμερη εργασία την αποφασίζει ο εργοδότης δηλώνοντας τον εργαζόμενο ή τους εργαζόμενους που θα απασχολήσει μια επιπλέον ημέρα της εβδομάδας. Η αμοιβή για την έκτη ημέρα θα έχει προσαύξηση ημερομισθίου 40%, το ωράριο δεν υπερβαίνει τις 8 ώρες και απαγορεύονται η υπερεργασία και οι υπερωρίες. Αν η έκτη ημέρα εργασίας παρέχεται σε ημέρα Αργίας ή την Κυριακή, ο εργαζόμενος θα παίρνει και την προσαύξηση 75% συν το 40%, δηλαδή σε αυτές τις περιπτώσεις (6ήμερο με Κυριακή ή σε μέρα Αργίας) η αμοιβή προσαυξάνεται κατά 115%.

Με το νέο σύστημα, ο μέσος εβδομαδιαίος χρόνος εργασίας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 48ωρο ανά τετράμηνο όπως προβλέπει η νομοθεσία. Στο 48ωρο υπολογίζονται οι πέντε ώρες υπερεργασίας την εβδομάδα (από τις 40 ως τις 45) και οι 3 ώρες υπερωριακής απασχόλησης (45η-48η).

Προστασία από τη μεταβλητότητα και τη διακύμανση των τιμών του πετρελαίου

 

Η αντιστάθμιση κινδύνου για το πετρέλαιο είναι μια στρατηγική διαχείρισης ρίσκου που χρησιμοποιεί η FINECOR OIL SA για την προστασία των πωλήσεών  από τη μεταβλητότητα των τιμών του πετρελαίου. Επιπλέον, η προστασία των πελατών από τη διακύμανση των τιμών, όπως μπορεί προκύπτει πχ από τον κίνδυνο πολέμου, τον CoVid κλπ είναι σταθερά στις προτεραιότητες της εταιρείας. 

Ακολουθεί μια επισκόπηση του τρόπου με τον οποίο αντισταθμίζονται οι τιμές με σκοπό αφενός την σταθεροποίηση των ταμειακών ροών με το κλείδωμα των τιμών. Η FINECOR μπορεί να σταθεροποιήσει τις ταμειακές ροές και να κάνει οικονομικό προγραμματισμό πιο προβλέψιμο. Και αφετέρου να παρέχει βεβαιότητα του προϋπολογισμού εξασφαλίζοντας ότι το κόστος του πετρελαίου ή τα έσοδα/έξοδα από τις πωλήσεις πετρελαίου είναι πιο προβλέψιμα, βοηθώντας στον προγραμματισμό του προϋπολογισμού, και παράλληλα να  μειώσει τον χρηματοοικονομικό κινδύνου των συνεργατών της με τις διακυμάνσεις των τιμών του πετρελαίου (μείωση του κινδύνου).

Μέσα αντιστάθμισης που χρησιμοποιεί η FINECOR

1. Συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης: Συμφωνίες για την αγορά ή την πώληση μιας συγκεκριμένης ποσότητας πετρελαίου σε προκαθορισμένη τιμή σε μελλοντική ημερομηνία.

2. Συμβόλαια δικαιωμάτων προαίρεσης: Συμβόλαια που δίνουν στον αγοραστή το δικαίωμα, αλλά όχι την υποχρέωση, να αγοράσει ή να πουλήσει πετρέλαιο σε συγκεκριμένη τιμή πριν από μια ορισμένη ημερομηνία.

3. Συμβάσεις ανταλλαγής (swaps): Συμφωνίες για την ανταλλαγή ταμειακών ροών ή υποχρεώσεων από δύο διαφορετικά χρηματοπιστωτικά μέσα. Για παράδειγμα, μια εταιρεία μπορεί να ανταλλάξει την κυμαινόμενη τιμή πετρελαίου με μια σταθερή τιμή.


Στρατηγικές αντιστάθμισης της FINECOR

1. Συμβόλαια σταθερής τιμής: Κλείδωμα μιας τιμής για την αγορά ή πώληση πετρελαίου σε μια μελλοντική ημερομηνία, παρέχοντας βεβαιότητα ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις της αγοράς.

2. Collars: Συνδυάζει την αγορά ενός δικαιώματος πώλησης και την πώληση ενός δικαιώματος αγοράς για να περιορίσει το εύρος των πιθανών τιμών.

3. Three-Way Collars: Περιλαμβάνει την αγορά ενός δικαιώματος πώλησης, την πώληση ενός δικαιώματος αγοράς δικαίωμα προαίρεσης και αγοράζει ένα δικαίωμα αγοράς σε υψηλότερη τιμή άσκησης, προσφέροντας περισσότερα ευελιξία και δυνητικά χαμηλότερο κόστος από ένα απλό collar.

Οφέλη για τους πελάτες 

1. Προβλεψιμότητα: Βοηθά τους πελάτες να προγραμματίσουν το μέλλον με μεγαλύτερη βεβαιότητα.

2.Προστασία έναντι δυσμενών κινήσεων: Προστατεύει από ξαφνικές και σοβαρές πτώσεις ή αιχμές των τιμών.

3.Διαχείριση του κόστους: Βοηθά στη διαχείριση και τον έλεγχο του κόστους στο πετρέλαιο προμήθειας ή των εσόδων από τις πωλήσεις πετρελαίου.

Παράδειγμα

Μια ναυτιλιακή εταιρεία μπορεί να αγοράσει συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για να κλειδώσει την τιμή των καυσίμων για το επόμενο έτος ή ταξίδι. Αυτό διασφαλίζει ότι δεν θα επηρεαστεί αρνητικά εάν οι τιμές του πετρελαίου αυξηθούν, σταθεροποιώντας το λειτουργικό τους κόστος. 


Petroleum oil


 

Πέμπτη, Ιουλίου 11, 2024

Στο «κόκκινο» τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια από τους καύσωνες – Πώς επηρεάζεται η παραγωγή

 

Στο “κόκκινο” παραμένει στάσιμος ο υδράργυρος σε πολλές χώρες τις Ευρώπης, με τους ειδικούς να προειδοποιούν ότι εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, ορισμένα διυλιστήρια πετρελαίου θα αναγκαστούν να μειώσουν σημαντικά την παραγωγή τους

Αυτό θα γινόταν για να αποφύγουν την υπερφόρτωση στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει στην ξαφνική διακοπή λειτουργίας ολόκληρων σταθμών.

Σε δημοσίευμά του το Bloomberg αναφέρει ότι η Ελλάδα “μάχεται” με τις πυρκαγιές οι οποίες ανεβάζουν τη θερμοκρασία ακόμη περισσότερο. Μάλιστα επισημαίνει ότι στην Αθήνα θα σημειωθούν θερμοκρασίες πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου τις επόμενες εβδομάδες.

Στην Πολωνία, η θερμότητα μπορεί σύντομα να φτάσει και ξεπεράσει το σημείο στο οποίο ο κορυφαίος προμηθευτής καυσίμων της χώρας δύναται να λειτουργεί κανονικά τα διυλιστήρια του.

Ο όμιλος Macquarie εκτιμά ότι η αναστάτωση που σχετίζεται με τη θερμότητα στις ευρωπαϊκές μονάδες, έφτασε περίπου το 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πέρσι, σχεδόν το 10% αυτού που συνήθως διαχειρίζονται.

“Κλιμακώνεται” η κλιματική αλλαγή

Οι θερμοκρασίες στην Ευρώπη έχουν ξεπεράσει τα όρια και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Σε βάθος χρόνου, το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Σουηδίας τονίζει ότι η κλιματική αλλαγή δυσχεραίνει την παραγωγή καυσίμων.

“Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του ’60 και του ’70”, δηλώνει ο Alan Gelder, αντιπρόεδρος στην εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie.

¨Ο κόσμος έγινε πιο ζεστός από τότε”, προσθέτει.

Οι προκλήσεις του κλάδου είναι πολλές. Ωστόσο, τα διυλιστήρια προσαρμόζονται προσθέτοντας εξοπλισμό όπου χρειάζεται, προκειμένου να συνεχίσουν να επωφελούνται.


α διυλιστήρια σε περιοχές που είναι πιο συνηθισμένες στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες, όπως  η Μέση Ανατολή, είναι ειδικά σχεδιασμένα για να αντέχουν.

Στην ακτή του Κόλπου, όπου βρίσκονται οι μεγαλύτερες μονάδες της χώρας, διαθέτουν περισσότερους και μεγαλύτερους πύργους ψύξης και αποθηκευτικούς χώρους για ψύξη του νερού, επιτρέποντάς τους να αντέχουν καλύτερα τις υψηλές θερμοκρασίες.

Κατασκευή για χαμηλές θερμοκρασίες

Όμως, στην Ευρώπη είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και όχι τόσο υψηλές, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Η αλλαγή στους τύπους αργού πετρελαίου στις εγκαταστάσεις της της Γηραιάς Ηπείρου μετά τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία ενέτεινε το ζήτημα, ωστόσο, αυτό δείχνει σημάδια βελτίωσης.

Τα ευρωπαϊκά εργοστάσια, τα οποία στράφηκαν σε άφθονες προμήθειες ελαφρού αμερικανικού πετρελαίου, επεξεργάζονται βαρύτερες ποιότητες – που μπορούν να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα – σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα διυλιστήρια της Ευρώπης δεν είναι τα μόνα που βρίσκονται αντιμέτωπα με τους καύσωνες.

Στις ΗΠΑ, οι περιοχές της Ανατολικής Ακτής και οι Μεσοδυτικές Πολιτείες, ενδέχεται να πληγούν περισσότερο, διότι οι μονάδες εκεί έχουν σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζουν το κρύο του χειμώνα και όχι τους θερινούς καύσωνες.

Το περασμένο καλοκαίρι δε, το διυλιστήριο της Valero Energy στο Τέξας, έκλεισε απρογραμμάτιστα τη βασική καταλυτική πυρόλυση υγρού παραγωγής βενζίνης εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών.

Επίσης, το διυλιστήριο της Exxon Mobil στο Baytown έχασε την ισχύ του, αφού ένας λέβητας “έσκασε” από την έντονη ζέστη.

Οι μεταβλητοί παράγοντες

Οι προβλέψεις για το πόσο μπορεί να χρειαστεί τα διυλιστήρια να περιορίσουν τους συνολικούς ρυθμούς παραγωγής, είναι σχεδόν άγνωστες επειδή υπάρχουν τόσοι πολλοί μεταβλητοί παράγοντες που επηρεάζουν.

Οι άγνωστες αλλαγές του καιρού, αλλά και ο σχεδιασμός κάθε μονάδας που διαφοροποιεί τις αποδόσεις της είναι κάποιοι από τους κρίσιμους παράγοντες.

Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να υποβαθμίσουν την απόδοση, έτσι ώστε οι μονάδες διεργασίας να λειτουργούν λιγότερο αποτελεσματικά και τα διυλιστήρια μπορεί να χρειαστεί να μειώσουν τους ρυθμούς λειτουργίας.

Ένα σενάριο ακραίας θερμότητας, θα μπορούσε να αναγκάσει ένα διυλιστήριο να μειώσει τις εργασίες του έως και 15% σε μια περίοδο 24 ωρών, δηλώνει ο Steve Sawyer, πρώην διευθυντής στην FGE.

Περικοπές και αντοχές

Η Μεσόγειος αναγκάστηκε να μειώσει τη διακίνηση κατά σχεδόν το ένα τρίτο αυτής κατά το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με την Bank of America.

Για να αντιμετωπίσει τις υψηλές θερμοκρασίες, ένα διυλιστήριο μπορεί να κάνει τη μεγαλύτερη μείωση της απόδοσης του την ημέρα και να αρχίσει να αντιστρέφει αυτή τη μείωση κατά τη διάρκεια της νύχτας όταν είναι πιο δροσερό το περιβάλλον.

Τα διυλιστήρια στη Μέση Ανατολή έχουν ρυθμιστεί να λειτουργούν σε υψηλότερη πίεση λειτουργίας, γεγονός που σημαίνει ότι μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε υψηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος.

Αλλά και στην Ισπανία, η Repsol σημειώνει ότι ορισμένα τμήματα των διυλιστηρίων της μπορεί να έχουν περιορισμούς λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, όμως έχουν σχεδιαστεί για να τους χειρίζονται.

Επίσης, η πολωνική κρατική Orlen, επισημαίνει ότι τα διυλιστήρια της στο Γκντανσκ και στο Plock λειτουργούν κανονικά από περίπου -25 έως +36  βαθμούς Κελσίου.


Κέρδη για το πετρέλαιο, καθώς μειώνονται τα αμερικανικά αποθέματα αργού - Στα 85 δολάρια το brent

 

Αυξάνονται οι τιμές του πετρελαίου σήμερα, καθώς μειώνονται τα αποθέματα των ΗΠΑ, έπειτα από την αύξηση της δραστηριότητας στα διυλιστήρια και καθώς τα αποθέματα βενζίνης μειώνονται επίσης, εν μέσω αύξησης της ζήτησης.
Οι τιμές στις 10:30 (ώρα Ελλάδας) διαμορφώνονταν στα 82,54 δολάρια/βαρέλι για το WTI, με άνοδο 0,54% και στα 85,55 δολάρια το brent, με αύξηση 0,55%.
Αυξάνονται οι τιμές του πετρελαίου σήμερα, καθώς μειώνονται τα αποθέματα των ΗΠΑ, έπειτα από την αύξηση της δραστηριότητας στα διυλιστήρια και καθώς τα αποθέματα βενζίνης μειώνονται επίσης, εν μέσω αύξησης της ζήτησης.
Oι τιμές στις 10:30 (ώρα Ελλάδας) διαμορφώνονταν στα 82,54 δολάρια/βαρέλι για το WTI, με άνοδο 0,54% και στα 85,55 δολάρια το brent, με αύξηση 0,55%.
Ειδικότερα, τα αμερικανικά αποθέματα υποχώρησαν κατά 3,4 εκατ. βαρέλια, στα 445,1 εκατ. βαρέλια την προηγούμενη εβδομάδα, πολύ περισσότερο από τις προβλέψεις αναλυτών στο Reuters, που έκαναν λόγο για άντληση 1,3 εκατ. βαρελιών.
Επίσης, τα αποθέματα βενζίνης μειώθηκαν κατά 2 εκατ. βαρέλια, στα 229,7 εκατ. βαρέλια, πολύ περισσότερο από την πτώση κατά 600.000 βαρέλια που ανέμεναν οι αναλυτές.


(φωτογραφία: freepik.com)

Αθώος πρώην πρόεδρος των ΕΛΠΕ για το πρόβλημα της δυσοσμίας στη δυτική Θεσσαλονίκη

 

Αθώος κρίθηκε από το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων πρώην πρόεδρος των Ελληνικών Πετρελαίων που κάθισε στο εδώλιο για το πρόβλημα της δυσοσμίας στον δήμο Κορδελιού-Ευόσμου.
Το κατηγορητήριο, που βασίστηκε σε εκθέσεις επιθεωρητών περιβάλλοντος και μηνυτήριες αναφορές κατοίκων της περιοχής, αφορούσε στην περιβαλλοντική διαχείριση της εταιρείας το διάστημα 2016-2017.
Το πρώην διευθυντικό στέλεχος παραδέχθηκε το πρόβλημα της δυσοσμίας στη δυτική Θεσσαλονίκη, σημείωσε ωστόσο πως τα ΕΛΠΕ δεν ευθύνονται για τη διασπορά των οσμών.

Πρωτόδικα είχε καταδικαστεί σε ποινή φυλάκισης ενός έτους με τριετή αναστολή, ωστόσο το δευτεροβάθμιο δικαστήριο που εξέτασε την υπόθεση, τον απάλλαξε από την κατηγορία της υποβάθμισης περιβάλλοντος.

Ξεκινά το Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης Empowering Interns - Υποβάλετε την αίτησή σας

Το Empowering Interns είναι το θερινό μας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, μέσα από το οποίο προσφέρουμε σε φοιτητές και νέους επιστήμονες την ε...