Τετάρτη, Ιουλίου 17, 2024
Πέτρος Τζαννετάκης (Motor Oil): Αιχμές για την έκτακτη εισφορά στη διυλιστήρια
Στη Βουλή η τροπολογία για την Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης των εταιρειών διύλισης
Χθες προβλεπόταν να κατατεθεί στη Βουλή, στο σχέδιο νόμου για την "Ενσωμάτωση του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151", η τροπολογία για την επιβολή Προσωρινής Συνεισφοράς Αλληλεγγύης ύψους 33% στα πλεονάζοντα κέρδη των εταιρειών διύλισης του φορολογικού έτους 2023, σύμφωνα και με τις σχετικές διατάξεις της Κοινοτικής νομοθεσίας (Κανονισμός 2022/1854 του Συμβουλίου).
Τα καθαρά έσοδα από την Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης εκτιμώνται σε 300 εκατ. ευρώ και όπως έχει ήδη ανακοινωθεί θα χρησιμοποιηθούν για την οικονομική ενίσχυση τον Δεκέμβριο των συνταξιούχων που δεν θα λάβουν αύξηση της σύνταξής τους το 2025 λόγω προσωπικής διαφοράς, καθώς και για την αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Η Προσωρινή συνεισφορά Αλληλεγγύης υπολογίζεται με βάση τα πλεονάζοντα κέρδη όπως αυτά ορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΕ) 2022/1854, δηλαδή 33% επί των φορολογητέων κερδών του έτους 2023 που υπερβαίνουν το 20% του μέσου όρου των αποτελεσμάτων των ετών 2018 έως 2021, κατά αναλογία της συνεισφοράς που επιβληθεί και για τα φορολογικά κέρδη του έτους 2022.
Τα διυλιστήρια θα πρέπει να υποβάλουν σχετικά ηλεκτρονικά δήλωση στην ΑΑΔΕ έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Η Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης θα καταβληθεί έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025 και δημοσιονομικά λογίζεται στη χρήση του έτους 2024.
Σημειώνεται ότι για τις εταιρίες διύλισης η έκτακτη εισφορά θα αποτυπωθεί στις δηλώσεις του φορολογικού έτους 2024.
Επιπλέον, με νέα διάταξη παρέχεται η δυνατότητα στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών να προσδιορίσει ειδικές δραστηριότητες, στις οποίες παρατηρείται φοροδιαφυγή μέσω της αποφυγής πληρωμής με κάρτα, και γι’ αυτές να ορίσει ειδικό τύπο σήμανσης, με τον οποίο οι επαγγελματίες στα ελληνικά και στα αγγλικά θα ενημερώνουν τους πελάτες τους για τη δυνατότητά τους να δέχονται πληρωμές μέσω POS και θα παρέχουν και τηλέφωνο για σχετικές καταγγελίες. Σε όσους παραλείπουν αυτή την υποχρέωση θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ ή από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Τέλος με την ίδια τροπολογία χορηγείται αποζημίωση ύψους 8,5 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Sky Express που εκκρεμούσε από την περίοδο του CoVid-19, μετά από την έγκρισή της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατ’ αναλογία των ενισχύσεων που έλαβαν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Helleniq Energy: Δημιουργία του πρώτου φωτοβολταϊκού σταθμού αυτοπαραγωγής σε βιομηχανική της εγκατάσταση
Η Helleniq Renewables, θυγατρική της Helleniq Energy, ολοκλήρωσε την κατασκευή του πρώτου φωτοβολταϊκού σταθμού αυτοπαραγωγής στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις του ενεργειακού Ομίλου.
Helleniq Energy: Μειώνεται το επιτόκιο στη δημοπρασία για το 5ετές ομόλογο
Σε εξέλιξη είναι η δημοπρασία του μη ανακλήσιμου 5ετούς ομολόγου της Helleniq Energy, με το επιτόκιο της έκδοσης να μειώνεται.
Ειδικότερα, το επιτόκιο του ομολόγου υποχωρεί στο 4,375-4,5% από αρχική τιμολόγηση στην περιοχή του 4,75%.
Η εταιρεία αυξάνει το ύψος της έκδοσης στα 450 εκατ. ευρώ από αρχικό στόχο άντλησης 400 εκατ. ευρώ.
Ανάδοχοι είναι οι Citi και Goldman Sachs, HSBC και co-lead managers είναι οι τέσσερις συστημικές τράπεζες.
ΠΗΓΗ:www.euro2day.gr
Τρίτη, Ιουλίου 16, 2024
HB: Η Ελλάδα θάβει τα σχέδιά της για το LNG
Οι προγραμματισμένοι τερματικοί σταθμοί θα έπρεπε να έχουν χωρητικότητα 25 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, τετραπλάσια από τις ανάγκες της ίδιας της Ελλάδας. Αυτό θα έκανε τη χώρα τον πιο σημαντικό ενεργειακό κόμβο στην περιοχή. Τώρα όμως τα μεγαλεπήβολα σχέδια δέχονται ένα χτύπημα».
Και λίγο παρακάτω το άρθρο συνεχίζει: «Όμως η αρχική κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά, η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο έχει πλέον καταρρεύσει. Ο μοναδικός τερματικός σταθμός LNG της χώρας βρίσκεται στο νησί Ρεβυθούσα κοντά στην Αθήνα, που λειτουργεί από το 1999 και διαχειρίστηκε σχεδόν το 60% των ελληνικών εισαγωγών φυσικού αερίου το 2023.
Τον Απρίλιο, για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια, δεν πήγε εκεί κανένα βυτιοφόρο. Σύμφωνα με την εταιρεία, δεν υπάρχουν κρατήσεις ούτε για τον Αύγουστο. «Το περιβάλλον έχει αλλάξει ήδη από το 2023», δήλωσε ο CFO της Motor OilΜΟΗ -1,38%, Πέτρος Τζανετάκης.
«Και η τάση συνεχίζεται. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 οι ελληνικές εξαγωγές φυσικού αερίου στις βαλκανικές χώρες μειώθηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος κατά 95%. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που εκκρεμούν ακόμη οι επενδυτικές αποφάσεις για ορισμένους νέους τερματικούς σταθμούς που εκκρεμούν εδώ και χρόνια. Όλο και πιο απίθανο φαίνεται όμως να κατασκευαστούν νέες εγκαταστάσεις.
Η αγορά φυσικού αερίου έχει ανατραπεί πλήρως. Η ρωσική κρατική εταιρεία Gazprom πλημμυρίζει τη ΝΑ Ευρώπη με φυσικό αέριο. Και οι χώρες είναι στην ευχάριστη θέση να επωφεληθούν, διότι το αέριο του ρωσικού αγωγού είναι φθηνότερο από αυτό των ΗΠΑ, της Αλγερίας ή του Κατάρ».
ΠΗΓΗ: DEUTSCHE WELLE
Ξεκινά το Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης Empowering Interns - Υποβάλετε την αίτησή σας
Το Empowering Interns είναι το θερινό μας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, μέσα από το οποίο προσφέρουμε σε φοιτητές και νέους επιστήμονες την ε...

-
Εργαζόμενη στις μονάδες διύλισης στις Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο τραυματίστηκε εν ώρα εργασίας, την Παρασκευή 4 Απρ...
-
Νέες θέσεις εργασίας ανακοινώνουν τα ΕΛΠΕ για τις εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, με τους μόνιμους κατοίκους των όμορων περι...
-
Η εταιρεία Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) προχωρά σε νέες προσλήψεις για υποψηφίους τριών ειδικοτήτων. ΕΛΠΕ: Ειδικότητες και προσόντα για νέες πρ...