Τετάρτη, Ιουλίου 17, 2024

Πέτρος Τζαννετάκης (Motor Oil): Αιχμές για την έκτακτη εισφορά στη διυλιστήρια



Έχουμε σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό από την ίδρυσή μας, επενδύουμε στην Ελλάδα, τονίζει ο αναπληρωτής CEO της Motor Oil.
Aιχμές κατά της απόφασης για την έκτακτη εισφορά στα κέρδη των διυλιστηρίων άφησε ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τ. Τζαννετάκης στο πλαίσιο της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων του ομίλου που συνεδρίασε σήμερα.

Ο κ. Τζαννετάκης, σε ερώτηση που του απηύθυνε μέτοχος της Motor Oil, αναφορικά με το κατά πόσο θα επηρεαστεί ο Όμιλος από την φορολόγηση των υπερκερδών, απάντησε:
«Πρόκειται για υπερφορολόγηση των κερδών μας. Και θα αναφερθώ σε δυο συγκεκριμένες παραμέτρους που διαφοροποιούν την Motor Oil από οποιαδήποτε άλλη ελληνική εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Πρώτον, τα κέρδη οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή συγκυρία των τελευταίων δυο ετών. Είμαστε μια διεθνοποιημένη εταιρεία. Ένα διυλιστήριο με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό από την ίδρυσή μας. Σημειωτέων, από το 2018 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2024, μόνον το 19 έως 24% των πωλήσεών μας αφορά εγχώριες πωλήσεις. Όλο το υπόλοιπο ποσοστό, αφορά διεθνείς πωλήσεις» τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Δεύτερον, η Motor Oil όλα αυτά τα χρόνια έκανε επενδύσεις. Από το 2019 έως το 2022 πραγματοποιήσαμε επενδύσεις 682 εκατομμύρια ευρώ μόνον στο διυλιστήριο, κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του. Εάν προσθέσουμε και τις επενδύσεις μόνον στο διυλιστήριο το 2023, αυτά γίνονται 890 εκατομμύρια. Γιατί, λοιπόν, η Motor Oil πάει καλά; Γιατί εξάγει, εκμεταλλεύεται την διεθνή συγκυρία και συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα και την Ευρώπη, όταν τα περισσότερα διυλιστήρια στην Ευρώπη έχουν πάψει να επενδύουν και αφήνονται να μαραζώνουν.»
Η τροπολογία στη Βουλή
Σημειώνεται ότι χθες βράδυ, κατατέθηκε στη Βουλή, στο σχέδιο νόμου για την «Ενσωμάτωση του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151», η τροπολογία για την επιβολή Προσωρινής Συνεισφοράς Αλληλεγγύης ύψους 33% στα πλεονάζοντα κέρδη των εταιριών διύλισης του φορολογικού έτους 2023, σύμφωνα και με τις σχετικές διατάξεις της Κοινοτικής νομοθεσίας (Κανονισμός 2022/1854 του Συμβουλίου).
Τα καθαρά έσοδα από την Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης εκτιμώνται σε 300 εκατ. ευρώ και όπως έχει ήδη ανακοινωθεί θα χρησιμοποιηθούν για την οικονομική ενίσχυση τον Δεκέμβριο των συνταξιούχων που δεν θα λάβουν αύξηση της σύνταξής τους το 2025 λόγω προσωπικής διαφοράς, καθώς και για την αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Βολές και από Σιάμισιη
Σημειώνεται ότι και ο CEO της Helleniq Energy, Ανδρέας Σιάμισιης, στην γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας έθιξε μεταξύ άλλων το ζήτημα της επιβολής έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των διυλιστηρίων για το 2023: «Δεν μπορώ να σχολιάσω την κυβερνητική πολιτική, και όσον αφορά στο κομμάτι της κοινωνικής συνοχής θέλω να σημειώσω ότι είμαστε οι πρώτοι που λέμε ότι μία εταιρεία για να είναι επιτυχημένη πρέπει να έχει και μία κοινωνία να λειτουργεί».
«Η συγκεκριμένη φορολόγηση είναι χτισμένη σε μία ευρωπαϊκή οδηγία, η οποία είναι λάθος, δεν υπάρχουν υπερκέρδη. Δεν μπορείς να χαρακτηρίζεις υπερκέρδος όταν κάνεις σύγκριση με τη βάση της χρονιάς του Covid 19 και επιπροσθέτως δεν ακολουθούμε πρακτικές τιμολόγησης παραπάνω απ’ όσο πρέπει», τόνισε.
Ο Ανδρέας Σιάμισιης σκιαγράφησε με μελανά χρώματα ένα θολό περιβάλλον για την αγορά των καυσίμων τα επόμενα χρόνια με νάρκες και παγίδες να καραδοκούν, υπογραμμίζοντας την ανάγκη η πράσινη μετάβαση να προχωρήσει με… φειδώ και περίσκεψη για να μην πυροβολήσουμε τα πόδια μας.

Πηγή: www.powergame.g

Petroleum oil


 

Στη Βουλή η τροπολογία για την Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης των εταιρειών διύλισης

Χθες προβλεπόταν να κατατεθεί στη Βουλή, στο σχέδιο νόμου για την "Ενσωμάτωση του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151", η τροπολογία για την επιβολή Προσωρινής Συνεισφοράς Αλληλεγγύης ύψους 33% στα πλεονάζοντα κέρδη των εταιρειών διύλισης του φορολογικού έτους 2023, σύμφωνα και με τις σχετικές διατάξεις της Κοινοτικής νομοθεσίας (Κανονισμός 2022/1854 του Συμβουλίου).

Τα καθαρά έσοδα από την Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης εκτιμώνται σε 300 εκατ. ευρώ και όπως έχει ήδη ανακοινωθεί θα χρησιμοποιηθούν για την οικονομική ενίσχυση τον Δεκέμβριο των συνταξιούχων που δεν θα λάβουν αύξηση της σύνταξής τους το 2025 λόγω προσωπικής διαφοράς, καθώς και για την αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Η Προσωρινή συνεισφορά Αλληλεγγύης υπολογίζεται με βάση τα πλεονάζοντα κέρδη όπως αυτά ορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΕ) 2022/1854, δηλαδή 33% επί των φορολογητέων κερδών του έτους 2023 που υπερβαίνουν το 20% του μέσου όρου των αποτελεσμάτων των ετών 2018 έως 2021, κατά αναλογία της συνεισφοράς που επιβληθεί και για τα φορολογικά κέρδη του έτους 2022.

Τα διυλιστήρια θα πρέπει να υποβάλουν σχετικά ηλεκτρονικά δήλωση στην ΑΑΔΕ έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

Η Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης θα καταβληθεί έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025 και δημοσιονομικά λογίζεται στη χρήση του έτους 2024.

Σημειώνεται ότι για τις εταιρίες διύλισης η έκτακτη εισφορά θα αποτυπωθεί στις δηλώσεις του φορολογικού έτους 2024.

Επιπλέον, με νέα διάταξη παρέχεται η δυνατότητα στον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών να προσδιορίσει ειδικές δραστηριότητες, στις οποίες παρατηρείται φοροδιαφυγή μέσω της αποφυγής πληρωμής με κάρτα, και γι’ αυτές να ορίσει ειδικό τύπο σήμανσης, με τον οποίο οι επαγγελματίες στα ελληνικά και στα αγγλικά θα ενημερώνουν τους πελάτες τους για τη δυνατότητά τους να δέχονται πληρωμές μέσω POS και θα παρέχουν και τηλέφωνο για σχετικές καταγγελίες. Σε όσους παραλείπουν αυτή την υποχρέωση θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ ή από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Τέλος με την ίδια τροπολογία χορηγείται αποζημίωση ύψους 8,5 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Sky Express που εκκρεμούσε από την περίοδο του CoVid-19, μετά από την έγκρισή της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατ’ αναλογία των ενισχύσεων που έλαβαν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

 

Helleniq Energy: Δημιουργία του πρώτου φωτοβολταϊκού σταθμού αυτοπαραγωγής σε βιομηχανική της εγκατάσταση


 Η Helleniq Renewables, θυγατρική της Helleniq Energy, ολοκλήρωσε την κατασκευή του πρώτου φωτοβολταϊκού σταθμού αυτοπαραγωγής στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις του ενεργειακού Ομίλου.

Πιο συγκεκριμένα, η κατασκευή του φωτοβολταϊκού σταθμού της θυγατρικής της Helleniq Energy υλοποιήθηκε στη Βιομηχανική Εγκατάσταση Μεγαρέων, προσφέροντάς της μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία, με την παραγωγή ενέργειας για ιδιοκατανάλωση από Ανανεώσιμες Πηγές.
Πρόκειται για σταθμό με ενεργειακό συμψηφισμό ισχύος 3MW, ο οποίος θα καλύπτει το 40% των ετήσιων ενεργειακών αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας της συγκεκριμένης εγκατάστασης.
Ο φωτοβολταϊκός σταθμός, επίσης, θα λειτουργεί για 25 χρόνια και θα προσφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην αποφυγή εκπομπών CO₂ και στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος κατά 2600 τόνους, σε ετήσια βάση.
Με αφορμή την παράδοση του φωτοβολταϊκού σταθμού, ο Επικεφαλής της Επιχειρησιακής Μονάδας Helleniq Renewables, Δρ. Σωτήρης Καπέλλος, δήλωσε: «Το έργο αυτό αποτελεί άλλη μία απόδειξη ότι η Helleniq Energy πρωτοπορεί για ένα πιο καθαρό και βιώσιμο μέλλον, προάγοντας την ανάπτυξη πράσινης παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για ιδιοκατανάλωση στις βασικές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων του Ομίλου.
Παράλληλα, με τον ΦΒ σταθμό αυτοπαραγωγής να καλύπτει μεγάλο μέρος της κατανάλωσης με παραγωγή από ΑΠΕ, συμβάλλουμε και στην ελάφρυνση φορτίου του εθνικού δικτύου διανομής, καθώς η παραγωγή ενέργειας συγχρονίζεται σε ποσοστό άνω του 80% με την ενέργεια που καταναλώνεται».
Η συμβολή στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες στρατηγικής της Helleniq Energy.
Μακροχρόνια επιδίωξή της είναι η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος σε όλες τις δραστηριότητές της και η συμβολή της στην επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου της κλιματικής ουδετερότητας (net zero) έως το 2050, προκειμένου να πρωταγωνιστήσει στην ενεργειακή μετάβαση στην Ανατολική Μεσόγειο.
Στο πλαίσιο του στρατηγικού πλάνου «Vision 2025», η Εταιρεία προχωρεί σε επενδύσεις για την αναβάθμιση των παραδοσιακών της δραστηριοτήτων, ενώ υλοποιεί έργα εξοικονόμησης ενέργειας και ενεργειακής αυτονομίας στις εγκαταστάσεις της.
Υπενθυμίζεται ότι στον κλάδο των ΑΠΕ, η Helleniq Energy διαθέτει ένα ήδη ισχυρό διεθνές χαρτοφυλάκιο έργων 4,3 GW υπό ανάπτυξη και 0,7 GW σε προχωρημένο στάδιο, με δεδομένη πλέον την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου που έχει θέσει για 1GW σε λειτουργία, εντός του 2025.

ΠΗΓΗ:www.newsit.gr

Helleniq Energy: Μειώνεται το επιτόκιο στη δημοπρασία για το 5ετές ομόλογο


 Σε εξέλιξη είναι η δημοπρασία του μη ανακλήσιμου 5ετούς ομολόγου της Helleniq Energy, με το επιτόκιο της έκδοσης να μειώνεται. 

Ειδικότερα, το επιτόκιο του ομολόγου υποχωρεί στο 4,375-4,5% από αρχική τιμολόγηση στην περιοχή του 4,75%. 

Η εταιρεία αυξάνει το ύψος της έκδοσης στα 450 εκατ. ευρώ από αρχικό στόχο άντλησης 400 εκατ. ευρώ. 

Ανάδοχοι είναι οι Citi και Goldman Sachs, HSBC και co-lead managers είναι οι τέσσερις συστημικές τράπεζες. 

ΠΗΓΗ:www.euro2day.gr

Τρίτη, Ιουλίου 16, 2024

Petroleum oil


 

HB: Η Ελλάδα θάβει τα σχέδιά της για το LNG

Οι προγραμματισμένοι τερματικοί σταθμοί θα έπρεπε να έχουν χωρητικότητα 25 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, τετραπλάσια από τις ανάγκες της ίδιας της Ελλάδας. Αυτό θα έκανε τη χώρα τον πιο σημαντικό ενεργειακό κόμβο στην περιοχή. Τώρα όμως τα μεγαλεπήβολα σχέδια δέχονται ένα χτύπημα».

Και λίγο παρακάτω το άρθρο συνεχίζει: «Όμως η αρχική κατάσταση έχει αλλάξει δραματικά, η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο έχει πλέον καταρρεύσει. Ο μοναδικός τερματικός σταθμός LNG της χώρας βρίσκεται στο νησί Ρεβυθούσα κοντά στην Αθήνα, που λειτουργεί από το 1999 και διαχειρίστηκε σχεδόν το 60% των ελληνικών εισαγωγών φυσικού αερίου το 2023. 

Τον Απρίλιο, για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια, δεν πήγε εκεί κανένα βυτιοφόρο. Σύμφωνα με την εταιρεία, δεν υπάρχουν κρατήσεις ούτε για τον Αύγουστο. «Το περιβάλλον έχει αλλάξει ήδη από το 2023», δήλωσε ο CFO της Motor OilΜΟΗ -1,38%, Πέτρος Τζανετάκης.

«Και η τάση συνεχίζεται. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 οι ελληνικές εξαγωγές φυσικού αερίου στις βαλκανικές χώρες μειώθηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος κατά 95%. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που εκκρεμούν ακόμη οι επενδυτικές αποφάσεις για ορισμένους νέους τερματικούς σταθμούς που εκκρεμούν εδώ και χρόνια. Όλο και πιο απίθανο φαίνεται όμως να κατασκευαστούν νέες εγκαταστάσεις.

Η αγορά φυσικού αερίου έχει ανατραπεί πλήρως. Η ρωσική κρατική εταιρεία Gazprom πλημμυρίζει τη ΝΑ Ευρώπη με φυσικό αέριο. Και οι χώρες είναι στην ευχάριστη θέση να επωφεληθούν, διότι το αέριο του ρωσικού αγωγού είναι φθηνότερο από αυτό των ΗΠΑ, της Αλγερίας ή του Κατάρ».

ΠΗΓΗ: DEUTSCHE WELLE

 

Ξεκινά το Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης Empowering Interns - Υποβάλετε την αίτησή σας

Το Empowering Interns είναι το θερινό μας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, μέσα από το οποίο προσφέρουμε σε φοιτητές και νέους επιστήμονες την ε...