Τετάρτη, Ιουλίου 24, 2024

Νέα εποχή στα καύσιμα με την ασυναγώνιστη εγγύηση της Shell

Μετά από πέντε χρόνια έρευνας και ανάπτυξης, η Shell παρουσιάζει τη νέα και βελτιωμένη φόρμουλα προηγμένων καυσίμων Shell V-Power με την υψηλότερη απόδοση που έχει δημιουργήσει ποτέ.

Την Παρασκευή 19 Ιουλίου, στο Hilton Nicosia, η Coral Cyprus – Shell Licensee, σε μια ειδικά διαμορφωμένη εκδήλωση, παρουσίασε τα νέα και βελτιωμένα καύσιμα Shell V-Power, με την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών στην Κύπρο. Η νέα και βελτιωμένη βενζίνη και πετρέλαιοB καθαρίζουν 100% τις εναποθέσεις που υποβαθμίζουν τις επιδόσεις A.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, κ. Γιώργος Παπαναστασίου, εκπροσώποι των ΜΜΕ, συνεργάτες – πρατηριούχοι, οι διαχειριστές των πρατηρίων Shell καθώς και ανώτατα στελέχη της Coral και του Ομίλου Motor Oil.

Παρουσιαστής ήταν ο κ. Μιχάλης Ζουμίδης, υπεύθυνος Marketing της Coral Cyprus, ο οποίος συντόνισε την παρουσίαση των νέων καυσίμων από την κα Ayla Moor, Shell Brand Licensed Markets Manager Europe, Middle East & Africa (EMEA), και τις Shell Fuel Scientists Katrin Venus και Johanne Smith.

Οι ειδικοί επιστήμονες εξήγησαν ότι με τη χρήση του νέου και βελτιωμένου καυσίμουB Shell V-Power, οι πελάτες μπορούν να επωφεληθούν από την αφαίρεση των ιζημάτων από βασικά μέρη του συστήματος καυσίμου στον κινητήραA. Οι εναποθέσεις που υποβαθμίζουν τις επιδόσεις μπορούν να εμφανιστούν σε όλες τις τεχνολογίες κινητήρων, παλαιάς ή νέας τεχνολογίας, όπου συναντώνται υψηλότερες πιέσεις και θερμοκρασίες λειτουργίας. Η αφαίρεση αυτών των ιζημάτων μπορεί να αποκαταστήσει έως και το 100% της απόδοσης του κινητήραA.

Σε χαιρετισμό του, ο κ. Μανώλης Καλαθάς, Γενικός Διευθυντής της Coral Cyprus – Shell Licensee, δήλωσε ότι η ιστορία της Coral Cyprus, αρχόμενη από το 2017, είναι γεμάτη πρωτοπορία και καινοτομία. Σήμερα, παρουσιάζονται στην Κύπρο τα νέα και πιο βελτιωμένα καύσιμα Shell V-Power βενζίνη και πετρέλαιο, τα οποία προσφέρουν 100% καθαρισμό των κρίσιμων μερών του κινητήρα και Shell Fuel Save με ιδιότητες που μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και προσφέρουν εξοικονόμηση καυσίμου.

Ο David Bunch, Global Executive Vice President της Shell Mobility, σχολίασε: «Με την κυκλοφορία του νέου μας premium καυσίμου Shell V-Power, οι πελάτες μας θα επωφεληθούν από την πιο προηγμένη τεχνολογία της Shell, αποκαθιστώντας έως και το 100% της απόδοσης και της καθαριότητας του κινητήρα για παλαιότερουςC και νεότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το Shell V-Power, που εισήχθη πριν από περισσότερες από δύο δεκαετίες, επιλέγεται από το 20%1 των πελατών μας, και σε συνεργασία με τους Συνεργάτες Καινοτομίας όπως η Scuderia Ferrari, εργαζόμαστε συνεχώς για τη βελτίωση και την ανάπτυξη αυτών των καυσίμων για τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και της απόδοσης.»

Οι εκτενείς δοκιμές έχουν δείξει ότι η συνεπής χρήση των νέων και βελτιωμένων καυσίμων Shell V-PowerB μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του κινητήρα και την οικονομία καυσίμου. Η Shell έχει επίσης διασφαλίσει ότι όλες οι νέες χημικές ουσίες σε αυτές τις νέες συνθέσεις έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν αποτελεσματικά με καύσιμα με υψηλότερα επίπεδα περιεχομένου βιολογικής προέλευσης. 

Η Shell V-Power είναι το μόνο καύσιμο υψηλής απόδοσης που εμπιστεύονται και προτείνουν ορισμένοι από τους κορυφαίους παράγοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, όπως η Scuderia Ferrari, η σειρά BMW M και η Ducati. Τα νέα και βελτιωμένα καύσιμα Shell V-Power θα κυκλοφορήσουν σε πολλές αγορές το 2024, με περαιτέρω κυκλοφορία προγραμματισμένη για το 2025. 

Oι συνεργάτες – πρατηριούχοι  και οι διαχειριστές των πρατηρίων Shell είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τις ομιλίες του General Manager της Coral Group, κ. Γιώργου Χατζόπουλου, του International Markets Business Manager, κ. Έρικ Μάνο, καθώς και του Υπουργού Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, κ. Γιώργου Παπαναστασίου.

Την εκδήλωση ολοκλήρωσε με τον χαιρετισμό του ο κ. Κώστας Στεφανής, Brand Ambassador για το Coral Group (Shell Licensee), εξηγώντας τα νέα και βελτιωμένα καύσιμα Shell V-Power & Shell Fuel Save και τα οφέλη τους.

Με το πέρας των παρουσιάσεων, οι συνεργάτες της Coral είδαν από κοντά τα οφέλη των νέων καυσίμων στα ειδικά εργαλεία που ήταν διαθέσιμα στον χώρο, και συζήτησαν με τους ειδικούς επιστήμονες και την ομάδα όσα είχαν παρουσιαστεί. Το βράδυ ακολούθησε δείπνο και διασκέδαση.  

Πηγή: energypress.gr

 

 

Την επόμενη εβδομάδα η ρύθμιση για την επιβολή τέλους στην ηλεκτροπαραγωγή – «Ρυθμιστής» το τιμολόγιο της ΔΕΗ

Την επόμενη εβδομάδα θα κατατεθεί στη Βουλή η διάταξη για τον έκτακτο φόρο στην ηλεκτροπαραγωγή με φυσικό αέριο από το οποίο θα χρηματοδοτηθεί η επιδότηση των λογαριασμών ρεύματος Αυγούστου.

Στην ίδια διάταξη θα περιληφθεί η μόνιμη ρύθμιση για την αντιμετώπιση εκτάκτων κρίσεων στην αγορά ενέργειας όπως αυτή που διανύουμε τώρα. Ακολούθως -και αφού οριστεί η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή- η εν λόγω ρύθμιση θα τεθεί στον νέο Επίτροπο Ενέργειας, καθώς η παρέμβαση αυτή κινείται στα όρια της σχετικής Οδηγίας, που επιτρέπει παρεμβάσεις στην αγορά αλλά με πολύ πιο αυστηρές προϋποθέσεις που δεν εμπίπτουν στην τωρινή εικόνα της αγοράς.

Ωστόσο όπως σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης, στο περιθώριο της εκδήλωσης της ΔΕΠΑ Εμποριας, δεν είναι αποδεκτό να επαναλαμβάνεται κάθε καλοκαίρι το φαινόμενο της εκτόξευσης των τιμών χωρίς να υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι συνθήκες είναι διαφορετικές στην Κεντρική Ευρώπη όπου οι διασυνοριακές διασυνδέσεις είναι πολύ πιο ισχυρές σε σχέση με την Ανατολική Ευρώπη και την χώρα μας. «Όταν υπάρχουν ακραίες καταστάσεις πρέπει να υπάρχουν και εργαλεία παρέμβασης» είπε ο κ. Σκυλακάκης.

Το ύψος της επιδότησης

Όσον αφορά το ύψος της επιδότησης στα τιμολόγια ρεύματος, που θα προέλθει από το τέλος στις ενεργειακές, ο κ. Σκυλακάκης δήλωσε ότι θα ανακοινωθεί στις 2 Αυγούστου, αφού γνωστοποιηθούν από τους προμηθευτές τα τιμολόγια του ερχόμενου μήνα.

Αν και μέχρι σήμερα το υπουργείο έχει αποφύγει για ευνόητους λόγους να μιλήσει με νούμερα, είναι προφανές ότι πρόθεση είναι να συγκρατηθούν τα κυμαινόμενα, πράσινα και κίτρινα τιμολόγια Αυγούστου, στα επίπεδα των 15 λεπτών η κιλοβατώρα. Σημείο αναφοράς θα είναι το πράσινο τιμολόγιο της ΔEΗ, καθώς ελέγχει το 72% στην αγορά των οικιακών καταναλωτών και το οποίο τον Ιούλιο είχε διαμορφωθεί στα 13,557 λεπτά.

Στο σενάριο που αυτό «κλειδώσει» π.χ. στα 18 λεπτά, τότε η επιδότηση που θα χορηγήσει η κυβέρνηση θα είναι 3 λεπτά, έτσι ώστε τα τιμολόγια να διατηρηθούν στα επίπεδα των 15 λεπτών. Δηλαδή η επιδότηση θα είναι ίδια για όλους τους προμηθευτές. Σύμφωνα πάντα με το παραπάνω παράδειγμα, με 3 λεπτά θα επιδοτηθεί τόσο ο πάροχος που θα ανακοινώσει πράσινο τιμολόγιο στα 18 λεπτά, όσο και εκείνος με τιμή στα 25 λεπτά, με κίνδυνο προφανώς ο τελευταίος να χάσει μαζικά πελάτες.

 Πηγή: economico.gr

Τρίτη, Ιουλίου 23, 2024

Πετρέλαιο: Η Ρωσία… υπέκυψε στον ΟΠΕΚ+, μείωσε τις εξαγωγές «μαύρου χρυσού»

 Οι μέσες εξαγωγές τεσσάρων εβδομάδων για το ρωσικό πετρέλαιο μειώθηκαν για τρίτη εβδομάδα, πέφτοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο, εν μέσω βουτιάς που έκοψε 620.000 βαρέλια την ημέρα από την πρόσφατη κορύφωση τον Απρίλιο. Η ροή έχει ρυθμιστεί σε περαιτέρω πτώση.

Οι εβδομαδιαίες αποστολές από τα λιμάνια της Βαλτικής έχουν συρρικνωθεί κατά 41% τις πέντε εβδομάδες από τα μέσα Ιουνίου. Η πτώση πιθανότατα προέρχεται από τη συμμόρφωση της Ρωσίας με τον στόχο παραγωγής του ΟΠΕΚ+, σε συνδυασμό με την ανάκαμψη της εγχώριας διύλισης που πρόκειται να φτάσει σε υψηλό έξι μηνών τον Ιούλιο. Η ουκρανική επίθεση με drone στο διυλιστήριο Τουάπσε της Rosneft μπορεί, βέβαια, να υπονομεύσει μέρος αυτής της προόδου.

Μείωση θαλασσίων μεταφορών

Επιπρόσθετα, η Ουκρανία έχει αυστηροποιήσει τις κυρώσεις στη ρωσική Lukoil, εμποδίζοντάς την να προμηθεύει με αργό πετρέλαιο δι’ αγωγών τα διυλιστήρια στην Κεντρική Ευρώπη. Η Lukoil θα εκτρέψει σε άλλους προορισμούς περίπου 90.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα που δεν είναι σε θέση να παραδώσει σε Ουγγαρία και Σλοβακία, γεγονός που θα μπορούσε, συν τω χρόνω, να αυξήσει τις θαλάσσιες εξαγωγές. Εντούτοις, Βουδαπέστη και Μπρατισλάβα ζητούν παρέμβαση των Βρυξελλών στο Κίεβο.

Συνολικά 27 δεξαμενόπλοια φόρτωσαν 19,78 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού την εβδομάδα έως τις 21 Ιουλίου, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων και αναφορές λιμενικών πρακτόρων που συλλέγει το Bloomberg, έναντι 20,8 εκατ. βαρελιών σε ισάριθμα πλοία την προηγούμενη εβδομάδα. Οι θαλάσσιες ημερήσιες ροές αργού της Ρωσίας την εβδομάδα έως τις 21 Ιουλίου μειώθηκαν κατά περίπου 150.000 βαρέλια στα 2,83 εκατομμύρια, αντιστρέφοντας τα τρία τέταρτα της αύξησης της προηγούμενης εβδομάδας.

Μείωση παραγωγής

Ο λιγότερο ασταθής μέσος όρος τεσσάρων εβδομάδων συνέχισε να μειώνεται, υποχωρώντας κατά επιπλέον 55.000 βαρέλια την ημέρα στα 3,06 εκατομμύρια, στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο. Μια μικρή αύξηση των αποστολών από τη Μαύρη Θάλασσα υπεραντισταθμίστηκε από τις χαμηλότερες αποστολές από τη Βαλτική. Οι ροές είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μειωθούν περαιτέρω την ερχόμενη εβδομάδα, βάσει των στοιχείων για προγραμματισμένους ελλιμενισμούς τάνκερ. Οι αποστολές αργού μέχρι στιγμής φέτος είναι περίπου 30.000 βαρέλια ημερησίως κάτω από τον μέσο όρο ολόκληρου του 2023.

Η Ρωσία τερμάτισε τους εξαγωγικούς της στόχους στα τέλη Μαΐου, επιλέγοντας αντ’ αυτού να περιορίσει την παραγωγή, σύμφωνα με τους εταίρους της στον ΟΠΕΚ+. Ο στόχος παραγωγής της χώρας ορίζεται σε 8,978 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, ενώ στη συνέχεια έχει προγραμματιστεί να αυξάνεται με ρυθμό 39.000 βαρέλια την ημέρα κάθε μήνα έως τον Σεπτέμβριο του 2025, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες της αγοράς.

Πηγή: economico.gr


 

Petroleum oil

 


Energean: Έλαβε την τελική επενδυτική απόφαση για το κοίτασμα Katlan στο Ισραήλ - Το πρώτο εξάμηνο του 2027 η παραγωγή


 Στην ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Katlan στην θάλασσα του Ισραήλ προχωρεί η Energean plc (LSE: ENOG, TASE: אנאג), η οποία γνωστοποίησε το πρωί της Τρίτης 23 Ιουλίου στα χρηματιστήρια του Λονδίνου και του Τελ Αβίβ ότι έλαβε την Τελική Επενδυτική Απόφαση (Final Investment Decision -FID) για το project. 

Το κοίτασμα Katlan, που είχε ανακαλυφθεί από την Energean στην γεωτρητική καμπάνια του 2022 ως «Περιοχή Ολύμπου» σε βάθος νερού περί τα 1.800 μέτρα, πρόκειται να αναπτυχθεί σε φάσεις με υποθαλάσσια σύνδεση με το FPSO “Energean Power”, μέσω του οποίου ήδη παράγουν τα κοιτάσματα Karish (από τον Οκτώβριο του 2022) και Karish North (από τον Φεβρουάριο του 2024). Η ανάπτυξη θα επεκτείνει την παραγωγή από το FPSO με ποσότητες φυσικού αερίου, οι οποίες δεν υπόκεινται σε εξαγωγικούς περιορισμούς ή στην καταβολή δικαιωμάτων. Με την παραγωγή από το Katlan θα υποστηριχθούν οι υφιστάμενες πωλήσεις φυσικού αερίου της εταιρείας και θα υπάρξει στόχευση για εξαγωγές σε διεθνείς αγορές, με την προϋπόθεση να χορηγηθούν όλες οι απαραίτητες άδειες από την ισραηλινή κυβέρνηση. H έναρξη παραγωγής φυσικού αερίου τοποθετείται στο πρώτο εξάμηνο του 2027. 

Ο κ. Μαθιός Ρήγας, CEO του ομίλου Energean, σχολίασε σχετικά:

«H απόφαση για την ανάπτυξη του κοιτάσματος Katlan σηματοδοτεί ένα ακόμη ορόσημο για την πορεία ανάπτυξης της Energean και δεν προξενεί έκπληξη σε όσους γνωρίζουν το επιτυχημένο ιστορικό μας και την δέσμευσή μας στην αποτελεσματική ανάπτυξη κοιτασμάτων φυσικού αερίου. 

Αναπτύσσοντας το κοίτασμα Katlan, θα ξεκλειδώσουμε επιπλέον αξία στο ισραηλινό υπέδαφος, η οποία θα συνεισφέρει στην ενεργειακή ασφάλεια και την βιώσιμη ανάπτυξη τόσο στο Ισραήλ όσο και στην ευρύτερη περιοχή».

Η ανάπτυξη του κοιτάσματος Katlan θα υλοποιηθεί από την TechnipFMC και προβλέπει τη δημιουργία συστήματος τεσσάρων γεωτρήσεων σε μία μεγάλη παραγωγική γραμμή με αγωγούς περίπου 30 χιλιομέτρων. Η επένδυση είναι της τάξης των 1,2 δισεκ. δολαρίων και σε αυτήν περιλαμβάνονται:

1) Η προαναφερθείσα υποθαλάσσια υποδομή.

2) Η απαιτούμενη αναβάθμιση των μηχανισμών του FPSO.

3) Η πραγματοποίηση των δύο πρώτων παραγωγικών γεωτρήσεων στις δομές «Αθηνά» και «Ζευς» που περιέχουν 170 εκατ. βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου βεβαιωμένα (2P) αποθέματα, μεταξύ των οποίων 26 δισεκ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Η 1η Φάση της ανάπτυξης του κοιτάσματος Katlan  περιλαμβάνει και τις δομές «Ήρα» και «Απόλλων» (μαζί με «Αθηνά» και «Ζεύς» περιέχουν συνολικά 229 εκατ. βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου βεβαιωμένα 2P αποθέματα, μεταξύ των οποίων και 35 δισεκ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου) και εγκρίθηκε από την ισραηλινή κυβέρνηση τον Δεκέμβριο του 2023. 

Η ευρύτερη περιοχή του κοιτάσματος Katlan περιέχει εππλέον 223 εκατ. βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου (μεταξύ των οποίων και 34 δισεκ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου), τους οποίους η Energean θεωρεί ως απομειωμένου ρίκου (de-risked). H ανάπτυξή τους θα πραγματοποιηθεί σε επόμενες φάσεις και θα απαιτήσει την εγκατάσταση ενός μικρότερου αγωγού που θα συνδεθεί με τον αγωγό της 1ης φάσης, με περαιτέρω αξιοποίηση της αναβάθμισης του “Energean Power” και της επένδυσης της 1ης φάσης. 

Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών του Ισραήλ χορήγησε στην Energean 30ετή άδεια για το κοίτασμα Katlan, με δυνατότητα παράτασης για 20 ακόμη έτη. Επίσης, το Υπουργείο επιβεβαίωσε και την ανακάλυψη «Ερμής» στην οποία προχώρησε η Energean στη γεωτρητική καμπάνια του 2022, Πλέον, το δυναμικότητας 3 -5 δισεκ. κυβικών μέτρων κοίτασμα φέρει το όνομα “Drakon”, ευρισκόμενο στο Block 31 της θάλασσας του Ισραήλ. 

Πηγή: energypress.gr

Πτώση των Τιμών Φυσικού Αερίου στην Ευρώπη Χάρη στην Επαναλειτουργία του Freeport LNG στο Τέξας

Οι τιμές του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου έπεσαν, χθες, Δευτέρα, στο χαμηλότερο σημείο εδώ και μια εβδομάδα, καθώς οι κίνδυνοι εφοδιασμού μειώθηκαν χάρη στη μερική επαναλειτουργία της μονάδας Freeport LNG στο Τέξας. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αναφοράς υποχώρησαν έως και 3,2% τη Δευτέρα, αφού οι φορτώσεις ξεκίνησαν εκ νέου στις εγκαταστάσεις της μονάδας μέσα στο Σαββατοκύριακο

 Η μονάδα Freeport LNG, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές των ΗΠΑ σε υγροποιημένο φυσικό αέριο, είχε αναστείλει τις εξαγωγές καθώς ο τυφώνας Beryl έφτασε στις ακτές στις αρχές Ιουλίου προκαλώντας διακοπή ρεύματος σε ολόκληρη την πολιτεία. Λόγω του τυφώνα Beryl, τουλάχιστον 10 φορτία που θα έφευγαν από το LNG Freeport λέγεται ότι ακυρώθηκαν. Αλλά και στις αρχές Ιουνίου, μια ξαφνική διακοπή παροχής σε υπεράκτιο κόμβο σύνδεσης αγωγών στη Νορβηγία προκάλεσε εκτόξευση των τιμών στην Ευρώπη στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι μηνών.

Το πλοίο LNG Axios II έφτασε στο Freeport τη Δευτέρα, ενδεικτικό της επανέναρξης λειτουργίας του αμερικανικού εργοστασίου φυσικού αερίου, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης φορτίου του ICIS που επικαλείται ο Tom Marzec-Manser, επικεφαλής του Gas Analytics στο ICIS. Το Freeport LNG φόρτωσε για τελευταία φορά φορτίο στις 5 Ιουλίου, προτού τεθεί εκτός σύνδεσης πριν από την έναρξη του τυφώνα Beryl.

Ωστόσο, το εργοστάσιο αυξάνει την παραγωγή με αργό ρυθμό και πολλές προγραμματισμένες αποστολές έχουν ακυρωθεί. Οι ευρωπαϊκές τιμές φυσικού αερίου παρουσίασαν σημαντική αστάθεια λόγω της διακοπής λειτουργίας του Freeport, γεγονός που δείχνει την αυξημένη εξάρτηση της Ευρώπης από τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σημαντικό ρόλο στην άνοδο των τιμών έπαιξε και το κύμα καύσωνα που επικρατεί σε μεγάλο μέρος της ευρωπαϊκής ηπείρου.

«Η διακοπή δείχνει ξεκάθαρα πόσο επιρρεπής παραμένει η αγορά TTF [στην Ολλανδία, ο βασικός κόμβος φυσικού αερίου στην Ευρώπη και σημείο αναφοράς στην τιμολόγησή του] σε αυξανόμενους κινδύνους, με βάση τον “φόβο” ότι δεν υπάρχει αρκετός εφοδιασμός», δήλωσε η Florence Schmit, υπεύθυνη ενεργειακής στρατηγικής στη Rabobank. «Αυτός ο φόβος εξακολουθεί να είναι ριζωμένος στην αγορά, παρ' όλο που προς το παρόν υπάρχει αρκετός ανεφοδιασμός».

Προς το παρόν, οι χώροι αποθήκευσης σε όλη την ήπειρο γεμίζουν, με τα αποθέματα να είναι σχεδόν κατά 83% πλήρη. Τα προθεσμιακά συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του TTF στην Ολλανδία, το ευρωπαϊκό σημείο αναφοράς για το φυσικό αέριο, υποχωρούσαν κατά 2,9% στα 31,23 ευρώ ανά μεγαβατώρα στις 9:15 π.μ., χθες, Δευτέρα, στο Άμστερνταμ.

Πηγή: www.energia.gr

Morgan Stanley: Οι τιμές στόχοι που θέτει για τη Motor Oil και την HELLENiQ ENERGY

Στην κάλυψη των δύο -εισηγμένων στο Χρηματιστήριο Αθηνών- διυλιστηρίων, της Motor Oil και της HELLENiQ ENERGY, προχωρά η Morgan Stanley κάνοντας μάλιστα ορισμένες παρατηρήσεις σχετικά με τον έκτακτο φόρο που επιβλήθηκε πρόσφατα.

Ειδικότερα, η MS θέτει τιμή στόχο τα 29 ευρώ για την Motor Oil και τα 8 ευρώ για την HELLENiQ ENERGY, δίνοντας σύσταση overweight και equal-weight, αντίστοιχα.

Το περιθώριο ανόδου (upside) από τα τρέχοντα επίπεδα καθορίζεται για την Motor Oil στο 23% και για την HELLENiQ ENERGY στο 5%.

Στην αξιολόγησή του ο αμερικανικός οίκος δίνει έμφαση στην απροσδόκητη έκτακτη φορολόγηση των υπερκερδών των διυλιστηρίων, πέρα από τα περιθώρια διύλισης και το άνοιγμα στις ΑΠΕ. Σύμφωνα με την Morgan Stanley, ο φόρος προκάλεσε έκπληξη, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, όπου η κυβέρνηση ανακοίνωσε προσωρινή συνεισφορά αλληλεγγύης στα κέρδη των διυλιστηρίων για το 2023, τα οποία, όπως λέει, θα ανέλθουν σε 300 εκατ. ευρώ.

Ο νόμος που κατατέθηκε στη Βουλή ορίζει ότι θα πρέπει να πληρώνουν φόρο 33% επί των κερδών τα διυλιστήρια που υπερβαίνουν το 20% του μέσου όρου των αποτελεσμάτων των 2018 – 2023. Η κυβέρνηση έχει θέσει επίσης έναν εφάπαξ φόρο στα πλεονάζοντα κέρδη των εταιρειών ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Τέτοιες κινήσεις, όμως, υποδεικνύουν τους συνεχιζόμενους κινδύνους αυξημένης φορολόγησης στους τομείς της ενέργειας και της διύλισης, τονίζει η Morgan Stanley

 Πηγή:www.newmoney.gr

Διαμαρτυρία στο Δημοτικό Συμβούλιο Ελευσίνας ενάντια στη διέλευση αγωγών των ΕΛΠΕ μέσα στην πόλη

Παράσταση διαμαρτυρίας στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ελευσίνας, όπου θα τεθεί προς συζήτηση το ζήτημα της εναλλακτικής όδευσης των...