Τετάρτη, Ιουλίου 24, 2024

Mega deal στα βιοκαύσιμα ετοιμάζει η Eni (Reuters)

Τα βιοκαύσιμα, τα οποία παράγονται από φυτικά έλαια, απόβλητα μαγειρικών ελαίων και λίπη, αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή από τον άνθρακα του τομέα των μεταφορών τα επόμενα χρόνια

Η ιταλική Eni βρίσκεται σε αποκλειστικές συνομιλίες με την επενδυτική εταιρεία KKR, για την πώληση μειοψηφικού μεριδίου στην Enilive, την θυγατρική εταιρεία βιοκαυσίμων, μια συμφωνία που θα μπορούσε να αποτιμήσει τη μονάδα μέχρι και στα 12,5 δισεκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου του χρέους.

Σύμφωνα με το Reuters, η πιθανή εξαγορά από την KKR του 20% έως 25% της Enilive εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της Eni να αποσχίσει επιμέρους κλάδους της σε ξεχωριστές μονάδες και να τις καταστήσει οικονομικά ανεξάρτητες.

Τα βιοκαύσιμα, τα οποία παράγονται από φυτικά έλαια, απόβλητα μαγειρικών ελαίων και λίπη, αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή από τον άνθρακα του τομέα των μεταφορών τα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο, το κλίμα της αγοράς απέναντί τους έχει γίνει αρνητικό, καθώς τα περιθώρια κέρδους είναι εξαιρετικά μικρά και οι ανησυχίες για το ρυθμιστικό πλαίσιο έχουν αυξηθεί αρκετά.

Για αυτούς τους λόγους ακριβώς, οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της Eni, η Shell και η BP ανακοίνωσαν αμφότερες τις τελευταίες εβδομάδες ότι παγώνουν τα έργα βιοκαυσίμων.

Ο επικεφαλής της έρευνας για την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση στη Royal Bank of Canada (RBC) Biraj Borkhataria δήλωσε ότι η αποτίμηση ήταν πολύ υψηλότερη από τις προσδοκίες της αγοράς που η τράπεζα πίστευε ότι ήταν της τάξης των 7-10 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Οι μετοχές της Eni αυξήθηκαν περισσότερο από 1% στις πρώτες συναλλαγές στο χρηματιστήριο του Μιλάνου την Τρίτη (23/7) και βρίσκονταν στα 14,11 ευρώ, με άνοδο 0,3% ξεπερνώντας τον αρνητικό δείκτη blue chip.

Μεγάλο το ενδιαφέρον από τους επενδυτές

Ο ιταλικός ενεργειακός όμιλος δήλωσε ότι η KKR δεν ήταν ο μόνος δυνητικός αγοραστής.

«Το έντονο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε αυτή την περίοδο από κορυφαίους θεσμικούς επενδυτές θα μπορούσε να οδηγήσει στη μετέπειτα πώληση ποσοστού έως και 10% της Enilive», αναφέρει σε ανακοίνωσή της.

Οι αναλυτές υπολόγισαν ότι η Eni θα μπορούσε να αντλήσει περισσότερα από 4 δισ. ευρώ εάν ολοκληρώσει δύο συναλλαγές πουλώντας έως και το 35% της Enilive στην υψηλότερη τιμή του εύρους που αναφέρεται για τη συναλλαγή της KKR.

Η Eni δήλωσε τον Μάρτιο ότι θα πουλήσει περιουσιακά στοιχεία για να συγκεντρώσει καθαρά έσοδα ύψους 8 δισ. ευρώ έως το 2027 για να διατηρήσει το χρέος υπό έλεγχο και να χρηματοδοτήσει την ενεργειακή μετάβαση.

Η Enilive επικεντρώνεται στη βιοδιύλιση, την παραγωγή βιομεθανίου, τις έξυπνες λύσεις κινητικότητας, ενώ διαθέτει ένα δίκτυο με περισσότερους από 5.000 σταθμούς πολλαπλών καυσίμων στην Ευρώπη.

Ο ιταλικός κολοσσός αναμένεται να καταγράψει βασικά κέρδη περίπου 1 δισ. ευρώ φέτος.

Η JPMorgan και η Mediobanca ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι της Eni για την πώληση του μεριδίου της Enilive.

Πηγήwww.worldenergynews.gr:

 

Έτοιμο για υδρογόνο το δίκτυο φυσικού αερίου της Βρετανίας (Reuters)

Το εθνικό δίκτυο φυσικού αερίου της Βρετανίας είναι έτοιμο να φιλοξενήσει το υδρογόνο ως καύσιμο για την ηλεκτροδότηση των σπιτιών και της βιομηχανίας, όπως ανέδειξε σχετική έκθεση που βασίστηκε σε δοκιμή που πραγματοποίησε η National Gas, η οποία διαχειρίζεται το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου, σύμφωνα με το Reuters.

Η αντικατάσταση του φυσικού αερίου με υδρογόνο θεωρείται ως ένας αποτελεσματικός τρόπος για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα.

Η προηγούμενη κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου υποστήριξε την ανάμειξη υδρογόνου έως και 20% κατ’ όγκο στο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου, εφόσον αυτό καταστεί δυνατό.

Η δοκιμή δοκίμασε την ανάμειξη υδρογόνου σε περιουσιακά στοιχεία που λειτουργούσαν προηγουμένως από το εθνικό δίκτυο μεταφοράς κατά τους τελευταίους 12 μήνες, κλιμακούμενη από 2% ανάμειξη υδρογόνου με φυσικό αέριο έως και 100%.

Μια έκθεση με βάση τα ευρήματα της δοκιμής έδειξε ότι δεν υπήρχαν «προβλήματα» κατά την πρώτη φάση του έργου και ότι δεν υπήρχαν σημαντικά εμπόδια για την επαναχρησιμοποίηση του δικτύου για υδρογόνο.

Το έργο έχει πλέον περάσει στη δεύτερη φάση του, η οποία θα εξετάσει τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη συμπίεση του υδρογόνου με τη χρήση υφιστάμενων περιουσιακών στοιχείων – συμπεριλαμβανομένης της επίδειξης της δυνατότητας επαναχρησιμοποίησης αεριοστροβίλων για χρήση υδρογόνου σε σταθμούς συμπίεσης.

«Η σημερινή έκθεση παρουσιάζει μια πολλά υποσχόμενη εικόνα σχετικά με την ανάμειξη υδρογόνου, η οποία μπορεί να βοηθήσει την κυβέρνηση να εκπληρώσει τη φιλοδοξία της να καταστήσει τη χώρα μια καθαρή ενεργειακή υπερδύναμη, καθώς προχωράμε προς το 100% πράσινο υδρογόνο, και όλα αυτά με τη χρήση των υφιστάμενων υποδομών μας», δήλωσε ο Jon Butterwork, διευθύνων σύμβουλος της National Gas.

Πηγή: www.worldenergynews.gr


 

Νέα εποχή στα καύσιμα με την ασυναγώνιστη εγγύηση της Shell

Μετά από πέντε χρόνια έρευνας και ανάπτυξης, η Shell παρουσιάζει τη νέα και βελτιωμένη φόρμουλα προηγμένων καυσίμων Shell V-Power με την υψηλότερη απόδοση που έχει δημιουργήσει ποτέ.

Την Παρασκευή 19 Ιουλίου, στο Hilton Nicosia, η Coral Cyprus – Shell Licensee, σε μια ειδικά διαμορφωμένη εκδήλωση, παρουσίασε τα νέα και βελτιωμένα καύσιμα Shell V-Power, με την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών στην Κύπρο. Η νέα και βελτιωμένη βενζίνη και πετρέλαιοB καθαρίζουν 100% τις εναποθέσεις που υποβαθμίζουν τις επιδόσεις A.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, κ. Γιώργος Παπαναστασίου, εκπροσώποι των ΜΜΕ, συνεργάτες – πρατηριούχοι, οι διαχειριστές των πρατηρίων Shell καθώς και ανώτατα στελέχη της Coral και του Ομίλου Motor Oil.

Παρουσιαστής ήταν ο κ. Μιχάλης Ζουμίδης, υπεύθυνος Marketing της Coral Cyprus, ο οποίος συντόνισε την παρουσίαση των νέων καυσίμων από την κα Ayla Moor, Shell Brand Licensed Markets Manager Europe, Middle East & Africa (EMEA), και τις Shell Fuel Scientists Katrin Venus και Johanne Smith.

Οι ειδικοί επιστήμονες εξήγησαν ότι με τη χρήση του νέου και βελτιωμένου καυσίμουB Shell V-Power, οι πελάτες μπορούν να επωφεληθούν από την αφαίρεση των ιζημάτων από βασικά μέρη του συστήματος καυσίμου στον κινητήραA. Οι εναποθέσεις που υποβαθμίζουν τις επιδόσεις μπορούν να εμφανιστούν σε όλες τις τεχνολογίες κινητήρων, παλαιάς ή νέας τεχνολογίας, όπου συναντώνται υψηλότερες πιέσεις και θερμοκρασίες λειτουργίας. Η αφαίρεση αυτών των ιζημάτων μπορεί να αποκαταστήσει έως και το 100% της απόδοσης του κινητήραA.

Σε χαιρετισμό του, ο κ. Μανώλης Καλαθάς, Γενικός Διευθυντής της Coral Cyprus – Shell Licensee, δήλωσε ότι η ιστορία της Coral Cyprus, αρχόμενη από το 2017, είναι γεμάτη πρωτοπορία και καινοτομία. Σήμερα, παρουσιάζονται στην Κύπρο τα νέα και πιο βελτιωμένα καύσιμα Shell V-Power βενζίνη και πετρέλαιο, τα οποία προσφέρουν 100% καθαρισμό των κρίσιμων μερών του κινητήρα και Shell Fuel Save με ιδιότητες που μειώνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και προσφέρουν εξοικονόμηση καυσίμου.

Ο David Bunch, Global Executive Vice President της Shell Mobility, σχολίασε: «Με την κυκλοφορία του νέου μας premium καυσίμου Shell V-Power, οι πελάτες μας θα επωφεληθούν από την πιο προηγμένη τεχνολογία της Shell, αποκαθιστώντας έως και το 100% της απόδοσης και της καθαριότητας του κινητήρα για παλαιότερουςC και νεότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το Shell V-Power, που εισήχθη πριν από περισσότερες από δύο δεκαετίες, επιλέγεται από το 20%1 των πελατών μας, και σε συνεργασία με τους Συνεργάτες Καινοτομίας όπως η Scuderia Ferrari, εργαζόμαστε συνεχώς για τη βελτίωση και την ανάπτυξη αυτών των καυσίμων για τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και της απόδοσης.»

Οι εκτενείς δοκιμές έχουν δείξει ότι η συνεπής χρήση των νέων και βελτιωμένων καυσίμων Shell V-PowerB μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του κινητήρα και την οικονομία καυσίμου. Η Shell έχει επίσης διασφαλίσει ότι όλες οι νέες χημικές ουσίες σε αυτές τις νέες συνθέσεις έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν αποτελεσματικά με καύσιμα με υψηλότερα επίπεδα περιεχομένου βιολογικής προέλευσης. 

Η Shell V-Power είναι το μόνο καύσιμο υψηλής απόδοσης που εμπιστεύονται και προτείνουν ορισμένοι από τους κορυφαίους παράγοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, όπως η Scuderia Ferrari, η σειρά BMW M και η Ducati. Τα νέα και βελτιωμένα καύσιμα Shell V-Power θα κυκλοφορήσουν σε πολλές αγορές το 2024, με περαιτέρω κυκλοφορία προγραμματισμένη για το 2025. 

Oι συνεργάτες – πρατηριούχοι  και οι διαχειριστές των πρατηρίων Shell είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τις ομιλίες του General Manager της Coral Group, κ. Γιώργου Χατζόπουλου, του International Markets Business Manager, κ. Έρικ Μάνο, καθώς και του Υπουργού Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, κ. Γιώργου Παπαναστασίου.

Την εκδήλωση ολοκλήρωσε με τον χαιρετισμό του ο κ. Κώστας Στεφανής, Brand Ambassador για το Coral Group (Shell Licensee), εξηγώντας τα νέα και βελτιωμένα καύσιμα Shell V-Power & Shell Fuel Save και τα οφέλη τους.

Με το πέρας των παρουσιάσεων, οι συνεργάτες της Coral είδαν από κοντά τα οφέλη των νέων καυσίμων στα ειδικά εργαλεία που ήταν διαθέσιμα στον χώρο, και συζήτησαν με τους ειδικούς επιστήμονες και την ομάδα όσα είχαν παρουσιαστεί. Το βράδυ ακολούθησε δείπνο και διασκέδαση.  

Πηγή: energypress.gr

 

 

Την επόμενη εβδομάδα η ρύθμιση για την επιβολή τέλους στην ηλεκτροπαραγωγή – «Ρυθμιστής» το τιμολόγιο της ΔΕΗ

Την επόμενη εβδομάδα θα κατατεθεί στη Βουλή η διάταξη για τον έκτακτο φόρο στην ηλεκτροπαραγωγή με φυσικό αέριο από το οποίο θα χρηματοδοτηθεί η επιδότηση των λογαριασμών ρεύματος Αυγούστου.

Στην ίδια διάταξη θα περιληφθεί η μόνιμη ρύθμιση για την αντιμετώπιση εκτάκτων κρίσεων στην αγορά ενέργειας όπως αυτή που διανύουμε τώρα. Ακολούθως -και αφού οριστεί η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή- η εν λόγω ρύθμιση θα τεθεί στον νέο Επίτροπο Ενέργειας, καθώς η παρέμβαση αυτή κινείται στα όρια της σχετικής Οδηγίας, που επιτρέπει παρεμβάσεις στην αγορά αλλά με πολύ πιο αυστηρές προϋποθέσεις που δεν εμπίπτουν στην τωρινή εικόνα της αγοράς.

Ωστόσο όπως σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης, στο περιθώριο της εκδήλωσης της ΔΕΠΑ Εμποριας, δεν είναι αποδεκτό να επαναλαμβάνεται κάθε καλοκαίρι το φαινόμενο της εκτόξευσης των τιμών χωρίς να υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι συνθήκες είναι διαφορετικές στην Κεντρική Ευρώπη όπου οι διασυνοριακές διασυνδέσεις είναι πολύ πιο ισχυρές σε σχέση με την Ανατολική Ευρώπη και την χώρα μας. «Όταν υπάρχουν ακραίες καταστάσεις πρέπει να υπάρχουν και εργαλεία παρέμβασης» είπε ο κ. Σκυλακάκης.

Το ύψος της επιδότησης

Όσον αφορά το ύψος της επιδότησης στα τιμολόγια ρεύματος, που θα προέλθει από το τέλος στις ενεργειακές, ο κ. Σκυλακάκης δήλωσε ότι θα ανακοινωθεί στις 2 Αυγούστου, αφού γνωστοποιηθούν από τους προμηθευτές τα τιμολόγια του ερχόμενου μήνα.

Αν και μέχρι σήμερα το υπουργείο έχει αποφύγει για ευνόητους λόγους να μιλήσει με νούμερα, είναι προφανές ότι πρόθεση είναι να συγκρατηθούν τα κυμαινόμενα, πράσινα και κίτρινα τιμολόγια Αυγούστου, στα επίπεδα των 15 λεπτών η κιλοβατώρα. Σημείο αναφοράς θα είναι το πράσινο τιμολόγιο της ΔEΗ, καθώς ελέγχει το 72% στην αγορά των οικιακών καταναλωτών και το οποίο τον Ιούλιο είχε διαμορφωθεί στα 13,557 λεπτά.

Στο σενάριο που αυτό «κλειδώσει» π.χ. στα 18 λεπτά, τότε η επιδότηση που θα χορηγήσει η κυβέρνηση θα είναι 3 λεπτά, έτσι ώστε τα τιμολόγια να διατηρηθούν στα επίπεδα των 15 λεπτών. Δηλαδή η επιδότηση θα είναι ίδια για όλους τους προμηθευτές. Σύμφωνα πάντα με το παραπάνω παράδειγμα, με 3 λεπτά θα επιδοτηθεί τόσο ο πάροχος που θα ανακοινώσει πράσινο τιμολόγιο στα 18 λεπτά, όσο και εκείνος με τιμή στα 25 λεπτά, με κίνδυνο προφανώς ο τελευταίος να χάσει μαζικά πελάτες.

 Πηγή: economico.gr

Τρίτη, Ιουλίου 23, 2024

Πετρέλαιο: Η Ρωσία… υπέκυψε στον ΟΠΕΚ+, μείωσε τις εξαγωγές «μαύρου χρυσού»

 Οι μέσες εξαγωγές τεσσάρων εβδομάδων για το ρωσικό πετρέλαιο μειώθηκαν για τρίτη εβδομάδα, πέφτοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο, εν μέσω βουτιάς που έκοψε 620.000 βαρέλια την ημέρα από την πρόσφατη κορύφωση τον Απρίλιο. Η ροή έχει ρυθμιστεί σε περαιτέρω πτώση.

Οι εβδομαδιαίες αποστολές από τα λιμάνια της Βαλτικής έχουν συρρικνωθεί κατά 41% τις πέντε εβδομάδες από τα μέσα Ιουνίου. Η πτώση πιθανότατα προέρχεται από τη συμμόρφωση της Ρωσίας με τον στόχο παραγωγής του ΟΠΕΚ+, σε συνδυασμό με την ανάκαμψη της εγχώριας διύλισης που πρόκειται να φτάσει σε υψηλό έξι μηνών τον Ιούλιο. Η ουκρανική επίθεση με drone στο διυλιστήριο Τουάπσε της Rosneft μπορεί, βέβαια, να υπονομεύσει μέρος αυτής της προόδου.

Μείωση θαλασσίων μεταφορών

Επιπρόσθετα, η Ουκρανία έχει αυστηροποιήσει τις κυρώσεις στη ρωσική Lukoil, εμποδίζοντάς την να προμηθεύει με αργό πετρέλαιο δι’ αγωγών τα διυλιστήρια στην Κεντρική Ευρώπη. Η Lukoil θα εκτρέψει σε άλλους προορισμούς περίπου 90.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα που δεν είναι σε θέση να παραδώσει σε Ουγγαρία και Σλοβακία, γεγονός που θα μπορούσε, συν τω χρόνω, να αυξήσει τις θαλάσσιες εξαγωγές. Εντούτοις, Βουδαπέστη και Μπρατισλάβα ζητούν παρέμβαση των Βρυξελλών στο Κίεβο.

Συνολικά 27 δεξαμενόπλοια φόρτωσαν 19,78 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού την εβδομάδα έως τις 21 Ιουλίου, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων και αναφορές λιμενικών πρακτόρων που συλλέγει το Bloomberg, έναντι 20,8 εκατ. βαρελιών σε ισάριθμα πλοία την προηγούμενη εβδομάδα. Οι θαλάσσιες ημερήσιες ροές αργού της Ρωσίας την εβδομάδα έως τις 21 Ιουλίου μειώθηκαν κατά περίπου 150.000 βαρέλια στα 2,83 εκατομμύρια, αντιστρέφοντας τα τρία τέταρτα της αύξησης της προηγούμενης εβδομάδας.

Μείωση παραγωγής

Ο λιγότερο ασταθής μέσος όρος τεσσάρων εβδομάδων συνέχισε να μειώνεται, υποχωρώντας κατά επιπλέον 55.000 βαρέλια την ημέρα στα 3,06 εκατομμύρια, στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο. Μια μικρή αύξηση των αποστολών από τη Μαύρη Θάλασσα υπεραντισταθμίστηκε από τις χαμηλότερες αποστολές από τη Βαλτική. Οι ροές είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μειωθούν περαιτέρω την ερχόμενη εβδομάδα, βάσει των στοιχείων για προγραμματισμένους ελλιμενισμούς τάνκερ. Οι αποστολές αργού μέχρι στιγμής φέτος είναι περίπου 30.000 βαρέλια ημερησίως κάτω από τον μέσο όρο ολόκληρου του 2023.

Η Ρωσία τερμάτισε τους εξαγωγικούς της στόχους στα τέλη Μαΐου, επιλέγοντας αντ’ αυτού να περιορίσει την παραγωγή, σύμφωνα με τους εταίρους της στον ΟΠΕΚ+. Ο στόχος παραγωγής της χώρας ορίζεται σε 8,978 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, ενώ στη συνέχεια έχει προγραμματιστεί να αυξάνεται με ρυθμό 39.000 βαρέλια την ημέρα κάθε μήνα έως τον Σεπτέμβριο του 2025, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες της αγοράς.

Πηγή: economico.gr


 

Petroleum oil

 


Energean: Έλαβε την τελική επενδυτική απόφαση για το κοίτασμα Katlan στο Ισραήλ - Το πρώτο εξάμηνο του 2027 η παραγωγή


 Στην ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Katlan στην θάλασσα του Ισραήλ προχωρεί η Energean plc (LSE: ENOG, TASE: אנאג), η οποία γνωστοποίησε το πρωί της Τρίτης 23 Ιουλίου στα χρηματιστήρια του Λονδίνου και του Τελ Αβίβ ότι έλαβε την Τελική Επενδυτική Απόφαση (Final Investment Decision -FID) για το project. 

Το κοίτασμα Katlan, που είχε ανακαλυφθεί από την Energean στην γεωτρητική καμπάνια του 2022 ως «Περιοχή Ολύμπου» σε βάθος νερού περί τα 1.800 μέτρα, πρόκειται να αναπτυχθεί σε φάσεις με υποθαλάσσια σύνδεση με το FPSO “Energean Power”, μέσω του οποίου ήδη παράγουν τα κοιτάσματα Karish (από τον Οκτώβριο του 2022) και Karish North (από τον Φεβρουάριο του 2024). Η ανάπτυξη θα επεκτείνει την παραγωγή από το FPSO με ποσότητες φυσικού αερίου, οι οποίες δεν υπόκεινται σε εξαγωγικούς περιορισμούς ή στην καταβολή δικαιωμάτων. Με την παραγωγή από το Katlan θα υποστηριχθούν οι υφιστάμενες πωλήσεις φυσικού αερίου της εταιρείας και θα υπάρξει στόχευση για εξαγωγές σε διεθνείς αγορές, με την προϋπόθεση να χορηγηθούν όλες οι απαραίτητες άδειες από την ισραηλινή κυβέρνηση. H έναρξη παραγωγής φυσικού αερίου τοποθετείται στο πρώτο εξάμηνο του 2027. 

Ο κ. Μαθιός Ρήγας, CEO του ομίλου Energean, σχολίασε σχετικά:

«H απόφαση για την ανάπτυξη του κοιτάσματος Katlan σηματοδοτεί ένα ακόμη ορόσημο για την πορεία ανάπτυξης της Energean και δεν προξενεί έκπληξη σε όσους γνωρίζουν το επιτυχημένο ιστορικό μας και την δέσμευσή μας στην αποτελεσματική ανάπτυξη κοιτασμάτων φυσικού αερίου. 

Αναπτύσσοντας το κοίτασμα Katlan, θα ξεκλειδώσουμε επιπλέον αξία στο ισραηλινό υπέδαφος, η οποία θα συνεισφέρει στην ενεργειακή ασφάλεια και την βιώσιμη ανάπτυξη τόσο στο Ισραήλ όσο και στην ευρύτερη περιοχή».

Η ανάπτυξη του κοιτάσματος Katlan θα υλοποιηθεί από την TechnipFMC και προβλέπει τη δημιουργία συστήματος τεσσάρων γεωτρήσεων σε μία μεγάλη παραγωγική γραμμή με αγωγούς περίπου 30 χιλιομέτρων. Η επένδυση είναι της τάξης των 1,2 δισεκ. δολαρίων και σε αυτήν περιλαμβάνονται:

1) Η προαναφερθείσα υποθαλάσσια υποδομή.

2) Η απαιτούμενη αναβάθμιση των μηχανισμών του FPSO.

3) Η πραγματοποίηση των δύο πρώτων παραγωγικών γεωτρήσεων στις δομές «Αθηνά» και «Ζευς» που περιέχουν 170 εκατ. βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου βεβαιωμένα (2P) αποθέματα, μεταξύ των οποίων 26 δισεκ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Η 1η Φάση της ανάπτυξης του κοιτάσματος Katlan  περιλαμβάνει και τις δομές «Ήρα» και «Απόλλων» (μαζί με «Αθηνά» και «Ζεύς» περιέχουν συνολικά 229 εκατ. βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου βεβαιωμένα 2P αποθέματα, μεταξύ των οποίων και 35 δισεκ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου) και εγκρίθηκε από την ισραηλινή κυβέρνηση τον Δεκέμβριο του 2023. 

Η ευρύτερη περιοχή του κοιτάσματος Katlan περιέχει εππλέον 223 εκατ. βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου (μεταξύ των οποίων και 34 δισεκ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου), τους οποίους η Energean θεωρεί ως απομειωμένου ρίκου (de-risked). H ανάπτυξή τους θα πραγματοποιηθεί σε επόμενες φάσεις και θα απαιτήσει την εγκατάσταση ενός μικρότερου αγωγού που θα συνδεθεί με τον αγωγό της 1ης φάσης, με περαιτέρω αξιοποίηση της αναβάθμισης του “Energean Power” και της επένδυσης της 1ης φάσης. 

Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών του Ισραήλ χορήγησε στην Energean 30ετή άδεια για το κοίτασμα Katlan, με δυνατότητα παράτασης για 20 ακόμη έτη. Επίσης, το Υπουργείο επιβεβαίωσε και την ανακάλυψη «Ερμής» στην οποία προχώρησε η Energean στη γεωτρητική καμπάνια του 2022, Πλέον, το δυναμικότητας 3 -5 δισεκ. κυβικών μέτρων κοίτασμα φέρει το όνομα “Drakon”, ευρισκόμενο στο Block 31 της θάλασσας του Ισραήλ. 

Πηγή: energypress.gr

Ξεκινά το Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης Empowering Interns - Υποβάλετε την αίτησή σας

Το Empowering Interns είναι το θερινό μας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, μέσα από το οποίο προσφέρουμε σε φοιτητές και νέους επιστήμονες την ε...