Τρίτη, Ιουλίου 30, 2024
Δευτέρα, Ιουλίου 29, 2024
Το Ιράν κατάσχεσε δεξαμενόπλοιο που μετέφερε «λαθραίο» πετρέλαιο
Το Ιράν κατάσχεσε την Παρασκευή το δεξαμενόπλοιο Pearl G με σημαία Τόγκο που μετέφερε 700.000 λίτρα αργού πετρελαίου στον Κόλπο, ανέφερε τη Δευτέρα το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim.
Το δεξαμενόπλοιο με πλήρωμα εννέα Ινδών κατασχέθηκε βάσει δικαστικής εντολής, όπως αναφέρει το Tasnim
Πηγή: www.kathimerini.gr
Παρασκευή, Ιουλίου 26, 2024
Έκρηξη σε κοίτασμα πετρελαίου και αερίου της Rosneft της Ρωσίας στην Αρκτική, ένας νεκρός, 7 τραυματίες
Εκρηξη στο κοίτασμα πετρελαίου Ανατολικό Ουρενγκόι, στη ρωσική περιφέρεια Γιαμάλ-Νένετς, στην Αρκτική, στοίχισε τη ζωή σ’ έναν εργαζόμενο και τραυμάτισε άλλους επτά, μετέδωσε το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIA επικαλούμενο τον ρωσικό ενεργειακό κολοσσό Rosneft, ο οποίος το εκμεταλλεύεται.
Η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε έχει περιοριστεί, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Πηγή:www.energymag.gr
Στα χέρια της ΟΚΤΑ το μερίδιο του μέχρι πρότινος δεύτερου μεγαλύτερου μετόχου της θυγατρικής του Ομίλου HELLENiQ Energy στη Β. Μακεδονία
Στα χέρια της ΟΚΤΑ, θυγατρικής του Ομίλου HELLENiQ Energy στη Βόρεια Μακεδονία πέρασαν την Παρασκευή 19 Ιουλίου 82.589 μετοχές (με δικαίωμα ψήφου) της εταιρείας, τις οποίες αγόρασε από την εταιρεία Putsko Petrol. Αν και ενίοτε οι επαναγορές ιδίων μετοχών δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερο ειδησεογραφικό ενδιαφέρον, η συγκεκριμένη περίπτωση διαφοροποιείται, κυρίως για δύο λόγους.
Ο πρώτος λόγος είναι ότι η Putsko Petrol, εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών στη γειτονική χώρα, ήταν μέχρι πρότινος ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της ΟΚΤΑ. Πλέον, μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η εταιρεία διατηρεί περίπου 11.000 μετοχές της ΟΚΤΑ, που αντιστοιχούν σε μερίδιο.
Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με το τίμημα της συναλλαγής, που ανέρχεται σε 7,9 εκατ. ευρώ. Το ποσό είναι αξιοσημείωτο, αλλά αυτό που κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα την υπόθεση, είναι τίμημα στο οποίο η Putsko Petrol είχε αγοράσει αρχικά τις μετοχές της ΟΚΤΑ που είχε στην κατοχή της. Συγκεκριμένα, η Putsko Petrol αγόρασε περίπου 91.000 μετοχές (με δικαίωμα ψήφου) της ΟΚΤΑ το 2013 από το κρατικό ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό ταμείο της γειτονικής χώρας έναντι 625.000 ευρώ, ενώ πέρυσι αγόρασε επιπλέον περίπου 1.500 μετοχές έναντι περίπου 180.000 ευρώ.
Είναι προφανές ότι στη διαφορά στο τίμημα αντανακλάται η πορεία που έχει διανύσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, κατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά πετρελαιοειδών στη Β. Μακεδονία, αλλά και το ακόμα πιο ευοίωνο μέλλον που προδιαγράφεται για αυτή στην προοπτική της επικείμενης επαναλειτουργίας του πετρελαιαγωγού που θα συνδέει τα διυλιστήρια της ΟΚΤΑ στα Σκόπια με τις εγκαταστάσεις του Ομίλου στη Θεσσαλονίκη.
Η ΟΚΤΑ επαναγόρασε τις ίδιες μετοχές, βάσει της ισχύουσας για τις ανώνυμες εταιρείες νομοθεσίας στη γειτονική χώρα, βάση σχετικής απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας που έλαβε χώρα στις 30 Απριλίου. Το τίμημα που καταβλήθηκε αντιστοιχεί στην υψηλότερη τιμή που είχε αποφασίσει η Γενική Συνέλευση.
Η συναλλαγή αναμένεται να εγκριθεί άμεσα από τις αρμόδιες αρχές της Β. Μακεδονίας και κατόπιν αυτής, η μετοχική σύνθεση της ΟΚΤΑ διαμορφώνεται ως εξής:
-81,51% ΕΛΠΕΤ Βαλκανική (θυγατρικής του Ομίλου HELLENiQ Energy και ιδιοκτήτρια του πετρελαιαγωγού)
-10% ΟΚΤΑ
-Περίπου 7% σε 1.266 φυσικά πρόσωπα στη Β. Μακεδονία
-1,36% Putsko Petrol
-0,4% σε 13 εταιρείες με έδρα τη Β. Μακεδονία.
Πηγή:energypress.gr
Πέμπτη, Ιουλίου 25, 2024
Fitch: Οι Ουκρανικές Κυρώσεις στη Ρωσική Lukoil Απειλούν την Οικονομική Βιωσιμότητα των Διυλιστηρίων Ουγγαρίας και Σλοβακίας
Υπενθυμίζεται ότι η Lukoil είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στη Ρωσία μετά την Gazprom.
«Αυτοί οι όγκοι εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο τις αγορές της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας και, αν και δεν έχουν σημασία για το συνολικό ευρωπαϊκό ισοζύγιο εφοδιασμού, θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά τον ενεργειακό εφοδιασμό στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία μεσοπρόθεσμα», πρόσθεσε.
Όπως σημειώνει η Fitch, η MOL Hungarian Oil and Gas plc διαχειρίζεται όλα τα περιουσιακά στοιχεία διύλισης στην Ουγγαρία και τη Σλοβακία, ενώ χρησιμοποιεί περίπου το 65% - 70% του ρωσικού αργού στο σύστημα διύλισης από τον Μάιο. Η MOL στοχεύει να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αργό σε 50% - 55% μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους μέσω διαφόρων συνεχιζόμενων έργων αναβάθμισης, αλλά η πλήρης αντικατάσταση πιθανότατα θα καταστεί δυνατή από το 2026, όπως προσθέτει ο αμερικανικός οίκος αξιλόγησης.
«Η MOL διατηρεί επίσης ένα πολύ ισχυρό οικονομικό προφίλ ικανό να μετριάσει τον αντίκτυπο από μια προσωρινή διακοπή στην πρόσβαση στο ρωσικό αργό, ωστόσο θα χρειαστούν μακροπρόθεσμες λύσεις εάν η κατάσταση δεν εκτονωθεί βραχυπρόθεσμα», ανέφερε η ανακοίνωση.
Ο οίκος αξιολόγησης ανέφερε ότι τόσο η Ουγγαρία όσο και η Σλοβακία διατηρούν στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου με μέσες καθαρές εισαγωγές τουλάχιστον 90 ημερών, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να παρέχουν επιπλέον χώρο σε περίπτωση παρατεταμένης διακοπής του εφοδιασμού.
«Μέχρι στιγμής τόσο η Σλοβακία όσο και η Ουγγαρία έχουν καταφέρει να καλύψουν αυτή τη διακοπή του εφοδιασμού με πρόσθετους όγκους από άλλες πηγές, ωστόσο μια ευρύτερη και πιο μακροπρόθεσμη διακοπή του ρωσικού εφοδιασμού θα μπορούσε να θέσει σε σημαντικό κίνδυνο τις εργασίες διύλισης και τον ενεργειακό εφοδιασμό», σύμφωνα με τη Fitch.
Πηγή:www.energia.gr
Φιλιππίνες: Πετρελαιοκηλίδα μαμούθ από ναυάγιο τάνκερ -1,5 εκ. λίτρα καυσίμου στον κόλπο της Μανίλας
Δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Φιλιππίνων που μετέφερε 1,4 εκατομμύριο λίτρα πετρελαίου ανατράπηκε και βυθίστηκε σήμερα ανοικτά της Μανίλας, ανακοίνωσαν οι αρχές, που προσπαθούν να περιορίσουν την επαπειλούμενη διαρροή του φορτίου του.
«Μπορέσαμε να διασώσουμε τα 16 από τα 17 μέλη του πληρώματος, ωστόσο το ένα αγνοείται», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Χάιμε Μπαουτίστα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Ισχυροί άνεμοι και ψηλά κύματα δυσχεραίνουν τις επιχειρήσεις των σωστικών συνεργείων, πρόσθεσε.
Το ναυάγιο έγινε νωρίς σήμερα περίπου επτά χιλιόμετρα από τη Λιμάι, απέναντι στην πρωτεύουσα στον Κόλπο της Μανίλας.
Το πλοίο, το Terra Nova, «αναποδογύρισε» και κατέληξε να «βυθιστεί», ανέφερε το λιμενικό σώμα των Φιλιππίνων. Η ίδια πηγή ανέφερε πως διενεργείται έρευνα για να εξακριβωθεί αν οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν ρόλο.
Έχει εντοπιστεί πετρελαιοκηλίδα ήδη και προσωπικό αρμόδιο για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος κινητοποιείται για να την περιορίσει, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Μπαουτίστα. Όμως «αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να στείλουμε» συνεργεία, εξαιτίας «των ισχυρών ανέμων και των ψηλών κυμάτων», επέμεινε.
Πηγή: www.flash.gr
Mε ποιούς συζητά η Helleniq Energy για τις έρευνες για τους υδρογονάνθρακες
H διοίκηση της Helleniq Energy φέρεται να συζητάει και με άλλες πολυεθνικές, εκτός της Chevron, πιθανότατα και με τις ευρωπαϊκές BP και ΕΝΙ ...

-
Εργαζόμενη στις μονάδες διύλισης στις Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο τραυματίστηκε εν ώρα εργασίας, την Παρασκευή 4 Απρ...
-
Η εταιρεία Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) προχωρά σε νέες προσλήψεις για υποψηφίους τριών ειδικοτήτων. ΕΛΠΕ: Ειδικότητες και προσόντα για νέες πρ...
-
Ένα από τα βασικά μότο του αείμνηστου Βαρδή Βαρδινογιάννη αναφορικά με την Motor Oil έλεγε πως: «όπως σέβονται την εταιρεία οι εργαζόμενοι, ...