Παρασκευή, Αυγούστου 30, 2024

Helleniq Energy Holdings: Έναρξη προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών

 

Την πρόθεσή της για έναρξη υλοποίησης του προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών ανακοίνωσε σήμερα η HELLENiQ ENERGY Holdings A.E.

Ειδικότερα, η εταιρεία, κατ’ εφαρμογή α) της απόφασης της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της 27ης Ιουνίου 2024 (η "Γενική Συνέλευση" ) η οποία ενέκρινε την υιοθέτηση προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών (το "Πρόγραμμα Αγοράς") και την παροχή σχετικής εξουσιοδότησης για την υλοποίησή του στο Διοικητικό Συμβούλιο και β) της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας της 29ης Αυγούστου 2024, ανακοινώνει την πρόθεσή της για έναρξη υλοποίησης του Προγράμματος Αγοράς, προκειμένου να εξυπηρετήσει τη δωρεάν διάθεση μετοχών της Εταιρείας

α) στα μη εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της του οποίου η θητεία έληξε στις 27 Ιουνίου 2024, σύμφωνα με την σχετική απόφαση της Γενικής Συνέλευσης και

β) σε στελέχη της, καθώς και σε στελέχη συνδεδεμένων με αυτήν εταιρειών στο πλαίσιο του μακροπρόθεσμου προγράμματος δωρεάν διάθεσης μετοχών της, που θεσπίστηκε από τη Γενική Συνέλευση. 

Ο ανώτατος αριθμός ιδίων μετοχών που δύναται να αποκτηθούν στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγοράς ανέρχεται σε 1.000.000 μετοχές, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό 0,33% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας, με κατώτατο όριο απόκτησης τα πέντε ευρώ (€5,00) και ανώτατο όριο τα δεκαπέντε ευρώ (€15,00) ανά μετοχή, και για περίοδο 24 μηνών, αρχής γενομένης από την ημέρα έγκρισης του Προγράμματος Αγοράς από τη Γενική Συνέλευση, δηλαδή μέχρι την 27η Ιουνίου 2026, καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας. 

Πηγή:www.capital.gr


Σιάμισιης (Helleniq Energy): Εντός 6μηνου η απόφαση για γεωτρήσεις – Στα 173 εκατ. η έκτακτη εισφορά

 

Στο τελικό στάδιο βρίσκεται η ερμηνεία των σεισμικών δεδομένων που έχουν προσκτηθεί στις 5 θαλάσσιες παραχωρήσεις στις οποίες η Helleniq Energy δίνει το «παρών» στην έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων, όπως σημείωσε ο CEO του Ομίλου, Ανδρέας Σιάμισιης, στο χθεσινό conference call με αναλυτές. Όπως πρόσθεσε, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ληφθεί η απόφαση για το αν θα πραγματοποιηθούν ή όχι ερευνητικές γεωτρήσεις, και σε ποια θαλάσσια «οικόπεδα».

Όσον αφορά τις συμμετοχές της Helleniq Energy στη ΔΕΠΑ Εμπορίας και την Elpedison, υπογράμμισε πως διερευνώνται οι διαθέσιμες εναλλακτικές επιλογές, με σκοπό να υπάρξουν συνέργειες και με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του Ομίλου. Παρά το ότι ερωτήθηκε σχετικά, δεν θέλησε να προχωρήσει σε περαιτέρω διευκρινίσεις, καθώς όπως σημείωσε για το συγκεκριμένο θέμα έχει υπάρξει εκτεταμένη κάλυψη στα μίντια το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Κάνοντας έναν απολογισμό του 2ου τριμήνου και του 1ου εξαμήνου, σημείωσε πως καταγράφηκαν θετικές επιδόσεις σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης. Όσον αφορά το 2ο τρίμηνο, επισήμανε πως το περιβάλλον ήταν θετικό για τον κλάδο των πετρελαιοειδών, με την αγορά να έχει σταθεροποιηθεί από την άποψη των τιμών του αργού πετρελαίου και να καταγράφει εύρωστα περιθώρια διύλισης. Επίσης, η λιανική αγορά χαρακτηρίστηκε από ισχυρή αύξηση της ζήτησης, κυρίως σε καύσιμα κίνησης λόγω του τουρισμού.

Στο 3ο τρίμηνο η έκτακτη εισφορά

Το αποτέλεσμα ήταν τα συγκρίσιμα κέρδη EBITDA να διαμορφωθούν στα 232 εκατ. στο 2ο τρίμηνο και σε 570 εκατ. το 1ο εξάμηνο. Ο κ. Σιάμισιης υπογράμμισε ότι η Helleniq Energy δεν συμπεριέλαβε στα αποτελέσματα την έκτακτη εισφορά που επιβλήθηκε από την κυβέρνηση στα διυλιστήρια, καθώς το μέτρο ψηφίστηκε ψηφίστηκε τον Ιούλιο.

Η επιβάρυνση θα ενσωματωθεί στις οικονομικές καταστάσεις του 3ου τριμήνου, η οποία εκτιμάται στα 173 εκατ. ευρώ. Το ποσό αναφέρεται πάντως στα αποτελέσματα του 2ου τρίμηνου, για ενημέρωση των επενδυτών.

Όσον αφορά το 3ο τρίμηνο, σημείωσε πως τα περιθώρια διύλισης είναι προς το παρόν μειωμένα, κάτι που όμως εκτιμάται ότι θα είναι παροδικό. Την ίδια στιγμή, ο Όμιλος επιταχύνει την ανάπτυξη μίας μεγάλης σειράς από πρότζεκτ στον τομέα των ΑΠΕ, τα οποία ωστόσο θα αρχίσουν να εισφέρουν στα αποτελέσματα μόλις ολοκληρωθούν και ηλεκτρισθούν.

Εκτός συνόρων το 55% των πωλήσεων

Τα στελέχη της διοίκησης του Ομίλου τόνισαν πως το δεύτερο τρίμηνο καταγράφηκε αύξηση κατά 1% στη λιανική αγορά καυσίμων, κυρίως λόγω της ανόδου κατά 5% των πωλήσεων ντίζελ κίνησης. Παράλληλα, σημαντική άνοδος κατά 17% καταγράφηκε στη ζήτηση αεροπορικών καυσίμων.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα, υπήρξε αύξηση 5% της παραγωγής σε ετήσια βάση των τριών διυλιστηρίων της Helleniq Energy και άνοδος 1% των πωλήσεων πετρελαιοειδών. Το 55% των ποσοτήτων αφορούσαν εξαγωγές. Μάλιστα, αν συμπεριληφθούν τα ναυτιλιακά και τα αεροπορικά καύσιμα, οι πωλήσεις που δεν κατέληξαν στην εγχώρια αγορά αντιστοιχούν στο 74%. Όσον αφορά τη λιανική, η συνέχιση εφαρμογής του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους επηρεάζει τις επιδόσεις.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην έκδοση του ευρωομολόγου ύψους 450 εκατ. ευρώ, που έγινε τον Ιούλιο. Όπως επισημάνθηκε, η έκδοση σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία, βελτιώνοντας το προφίλ χρηματοδότησης του Ομίλου.

Πρόκληση οι περικοπές ΑΠΕ

Το 2ο τρίμηνο ήταν θετικό και για τον κλάδο των ΑΠΕ, με την ενίσχυση της εγκατεστημένης ισχύος του Ομίλου, μέσω της διεύρυνσης του χαρτοφυλακίου στην Κύπρο. Όπως επισημάνθηκε, το οικονομικό «αποτύπωμα» θα ήταν καλύτερο, αν φέτος δεν ήταν σημαντικά αυξημένες οι περικοπές σε Ελλάδα και Κύπρο. Η κατάσταση ωστόσο έχει βελτιωθεί εντός του 3ου τριμήνου, με συνέπεια ο Όμιλος να εκτιμά ότι η ετήσια παραγωγή του «πράσινου» χαρτοφυλακίου του θα αγγίξει φέτος τις 700 Γιγαβάτωρες.

Τα στελέχη του Ομίλου δήλωσαν πως θα επιτευχθεί ο στόχος για ΑΠΕ συνολικής ισχύος 1 GW στο τέλος του 2025, με δεδομένο ότι έργα 620 MW είτε αναπτύσσονται ήδη είτε είναι έτοιμα προς κατασκευή. Επίσης, έχει αυξηθεί στα 5 GW το pipeline ώριμων μονάδων.

Όπως πάντως αναφέρθηκε, η περικοπές αποτελούν πρόκληση για όλους τους «παίκτες» στον κλάδο, με την άμεση λύση που προωθεί ο Όμιλος να είναι η ενίσχυση στον κλάδο αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Σε αυτό το πλαίσιο, ξεκινά άμεσα την κατασκευή των πρώτων standalone μπαταριών εντός των εγκαταστάσεών του διυλιστηρίου του στη Θεσσαλονίκη. Πιο μεσοπρόθεσμα, «κοιτάζει» τη λύση των υβριδικών έργων.

Πηγή:www.insider.gr

Πέμπτη, Αυγούστου 29, 2024

Πάνω από τα 80 ευρώ στέλνει ξανά το πετρέλαιο η κρίση στη Λιβύη

 

Εκανε το βήμα και πάγωσε τις εξαγωγές πετρελαίου η Λιβύη, εκτινάσσοντας ξανά τις τιμές του πετρελαίου, που είχαν «ηρεμήσει» το τελευταίο διήμερο.

Το Brent σημειώνει άνοδο 1,97% στα 80,20 δολ. το βαρέλι και το αμερικανικό WTI ενισχύεται 2,24% στα 76,19 δολ.

Η Λιβύη ανέστειλε τις εξαγωγές από πέντε ανατολικά λιμάνια, ενώ η παραγωγή της χώρας μειώθηκε περαιτέρω εν μέσω κλιμακούμενου αδιεξόδου μεταξύ των δύο κυβερνήσεων για τον επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας.

Η ανατολική κυβέρνηση της Βεγγάζης διέταξε τη διακοπή των επιχειρήσεων φόρτωσης πετρελαίου στα λιμάνια Μπρέγκα, Ες Σίντερ, Ρας Λανούφ, Ζουεϊτίνα και Χαρίγκα, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg.

Οι τερματικοί σταθμοί έχουν συνολική χωρητικότητα περίπου 800.000 βαρελιών την ημέρα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Bloomberg. 

Πηγή:energypress.gr

Helleniq Energy: Στα 570 εκατ. τα συγκρίσιμα EBITDA το α΄εξάμηνο

 

Ικανοποιητικά αποτελέσματα και καλές λειτουργικές επιδόσεις ανακοίνωσε η την Helleniq Energy το πρώτο εξάμηνο του 2024, με τα συγκρίσιμα EBITDA να φτάνουν τα 570 εκατ. ευρώ και τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη στα 236 ευρώ. Τα δημοσιευμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 209 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εισηγμένης, σε αυτήν συνέβαλε το ευνοϊκό διεθνές περιβάλλον διύλισης, η υψηλή διαθεσιμότητα των μονάδων, η οποία οδήγησε σε αυξημένες πωλήσεις με σημαντική συμβολή από τις εξαγωγές και τις δραστηριότητες του εξωτερικού, καθώς και η υψηλότερη συνεισφορά από τους κλάδους πετροχημικών, λιανικής εμπορίας και ΑΠΕ.


Tο β' τρίμηνο τα συγκρίσιμα κέρδη EBITDA ανήλθαν στα 232 εκατ. ευρώ από 164 εκατ. ευρώ και τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη στα 73 εκατ. ευρώ από 25 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η παραγωγή προϊόντων από τα διυλιστήρια για το Β’ Τρίμηνο 2024 αυξήθηκε κατά 3% στους 3,7 εκατ. τόνους, ενώ οι πωλήσεις ανήλθαν σε 4 εκατ. τόνους (+1%), με τις εξαγωγές να αντιστοιχούν στο 55% των συνολικών όγκων. Αντίστοιχα οι ποσότητες καυσίμων κίνησης που διατέθηκαν στην εσωτερική αγορά ανήλθαν στο 20% των συνολικών πωλήσεων διύλισης.

Σημειώνεται ότι, στις 19 Ιουλίου 2024 ψηφίστηκε ο Νόμος 5122 για την επιβολή προσωρινής Συνεισφοράς Αλληλεγγύης που εφαρμόζεται στα πλεονάζοντα κέρδη του φορολογικού έτους 2023, όπως ορίζονται με τη σχετική Ευρωπαϊκή διαδικασία. Το καθαρό ποσό που θα επιβαρύνει τα Δημοσιευμένα Καθαρά Κέρδη του Γ’ Τριμήνου 2024 υπολογίζεται σε περίπου €173 εκατ..


Κύριες εξελίξεις - Υλοποίηση Στρατηγικής
Παράλληλα με την αριστοποίηση της λειτουργίας, η στρατηγική υλοποίησης του ενεργειακού μετασχηματισμού συνεχίζεται σε όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου, με πρωτοβουλίες που επικεντρώνονται στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την αύξηση της αξίας του Ομίλου.


Στον κλάδο της Διύλισης και Πετροχημικών, βρίσκονται σε εξέλιξη έργα ενεργειακής αυτονομίας και εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς και οι εργασίες για την επένδυση σε μονάδα συμπαραγωγής βιοκαυσίμων νέας γενιάς και την επέκταση του εργοστασίου παραγωγής πολυπροπυλενίου, που αναμένεται να ολοκληρωθούν στην επόμενη διετία.

Στον κλάδο των ΑΠΕ, η HELLENiQ RENEWABLES συνεχίζει τη στοχευμένη ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της, υλοποιώντας τις μέχρι τώρα συμφωνίες εξαγοράς στην Ελλάδα, τη Ρουμανία και την Κύπρο και, παράλληλα, αναπτύσσοντας έργα του χαρτοφυλακίου της ισχύος 5 GW. Συγκεκριμένα περίπου 0,4 GW έχουν τεθεί ήδη σε λειτουργία τα τελευταία 3 χρόνια προσθέτοντας σχεδόν €50 εκατ. επιπλέον λειτουργικά κέρδη σε ετήσια βάση, ενώ επιπροσθέτως άλλα 0,7 GW (φωτοβολταϊκά και αποθήκευση) βρίσκονται υπό κατασκευή ή σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης. Στόχος είναι η λειτουργία έργων ΑΠΕ τουλάχιστον 1 GWβραχυπρόθεσμα και άνω των 2 GW μέχρι το 2030.

Στον τομέα της Έρευνας και Παραγωγής Υδρογονανθράκων, σε συνέχεια της ολοκλήρωσης γεωφυσικών καταγραφών σε 5 θαλάσσιες περιοχές, η επεξεργασία και ερμηνεία των ερευνητικών εργασιών βρίσκεται σε εξέλιξη, με τις αποφάσεις για ερευνητικές γεωτρήσεις σε πιθανούς στόχους που θα προκύψουν να ακολουθούν εντός του 2025.


Στον κλάδο Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, ο Όμιλος εξετάζει τις επιλογές του αναφορικά με τις συμμετοχές σε ELPEDISON και ΔΕΠΑ Εμπορίας, με σκοπό την πιο ολοκληρωμένη παρουσία στην Ελληνική και διεθνή αγορά και την καλύτερη εκμετάλλευση συνεργειών με τις άλλες του δραστηριότητες

Αυξημένες τιμές αργού και βελτιωμένα περιθώρια διύλισης
Οι τιμές αργού πετρελαίου (τύπου Brent) το Β’ Τρίμηνο 2024 διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο 8% υψηλότερα σε σχέση με το Β’ Τρίμηνο 2023, στα $85/βαρέλι. Αντίστοιχα, η ισοτιμία του Ευρώ έναντι του Δολαρίου διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα 1,08, έναντι 1,09 το Β’ Τρίμηνο 2023.

Οι τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας υποχώρησαν περαιτέρω και διαμορφώθηκαν χαμηλότερα σε σχέση με το Β’ Τρίμηνο 2023, κατά 10% και 26% αντίστοιχα. Παράλληλα, οι τιμές δικαιωμάτων εκπομπών CO2 κατέγραψαν πτώση κατά 21%, κατά μέσο όρο, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα περιθώρια διύλισης βελτιώθηκαν ελαφρώς σε σχέση με το Β’ Τρίμηνο 2023, παρέμειναν, ωστόσο, χαμηλότερα σε σχέση με το Α’ Τρίμηνο 2024. Το διεθνές περιθώριο αναφοράς συστήματος των διυλιστηρίων μας διαμορφώθηκε το Β’ Τρίμηνο 2024 κατά μέσο όρο στα $5,5/βαρέλι, έναντι $4,4/βαρέλι το Β’ Τρίμηνο 2023.

Ελαφρώς αυξημένη ζήτηση στην εσωτερική αγορά
Η ζήτηση στην εσωτερική αγορά διαμορφώθηκε στους 1,5 εκατ. τόνους το Β’ Τρίμηνο 2024, υψηλότερα κατά 1%, με την κατανάλωση των καυσίμων κίνησης να βελτιώνεται κατά 3% σε σχέση με το Β’ Τρίμηνο 2023. Σημαντική αύξηση κατά 17% σημείωσε την ίδια περίοδο η ζήτηση αεροπορικών καυσίμων, ενώ η κατανάλωση ναυτιλιακών καυσίμων υποχώρησε κατά 3%.

Ισολογισμός και επενδυτικές δαπάνες
Οι λειτουργικές ταμειακές ροές ανήλθαν το Β’ Τρίμηνο 2024 στα €288 εκατ., ενώ οι επενδυτικές δαπάνες διαμορφώθηκαν σε €80 εκατ., κατευθυνόμενες κυρίως σε έργα συντήρησης στα διυλιστήρια, καθώς και στην περαιτέρω ανάπτυξη στις ΑΠΕ.

Ο καθαρός δανεισμός ανήλθε στα €1,59 δισ., μειωμένος σε σχέση με το Α’ Τρίμηνο 2024, με τον δείκτη δανειακής μόχλευσης (καθαρός δανεισμός προς συνολικά κεφάλαια) να διαμορφώνεται σε 35%, μειωμένος σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Επιπλέον, ολοκληρώθηκε η αναχρηματοδότηση τραπεζικών δανείων συνολικού ύψους €1,4 δισ., με ιδιαίτερα ελκυστικούς όρους. Τέλος, στις 24 Ιουλίου 2024, η Εταιρεία προχώρησε στην έκδοση νέου Ευρωομολόγου ύψους €450 εκατ. (λήξεως 2029), με ταυτόχρονη μερική εξαγορά, μέσω δημόσιας προσφοράς (€300 εκατ.) του ομολόγου που λήγει τον Οκτώβριο 2024. Οι πιο πάνω συναλλαγές βελτιώνουν σημαντικά το προφίλ χρηματοδότησης (κόστος, ωρίμανση, εμπορικοί όροι, επιτοκιακοί κίνδυνοι) και τον ισολογισμό του Ομίλου.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της HELLENiQ ENERGY Holdings A.E., Ανδρέας Σιάμισιης, επεσήμανε:
«Το Β΄ Τρίμηνο 2024 συνεχίστηκαν οι καλές λειτουργικές επιδόσεις, οι οποίες, συνδυασμένες με ένα θετικό περιβάλλον διύλισης, οδήγησαν σε ικανοποιητικά οικονομικά αποτελέσματα. Έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη στις αγορές του εξωτερικού, είτε με αυτόνομη παρουσία, είτε μέσω εξαγωγών, καθώς και στην επέκταση του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ. Σαν αποτέλεσμα, τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA του Ομίλου ανήλθαν σε €570 εκατ. για το Α’ εξάμηνο, επίδοση που θέτει τις προϋποθέσεις για μια καλή χρονιά, παρά το γεγονός ότι το Β’ εξάμηνο εμφανίζεται μέχρι στιγμής πιο δύσκολο από πλευράς περιβάλλοντος διύλισης.

Με δεδομένο ότι η ενεργειακή μετάβαση απαιτεί ρεαλιστική προσέγγιση, επενδύσεις σε αξιόπιστες τεχνολογίες και λελογισμένη ανάληψη οικονομικού κινδύνου, η υλοποίηση του στρατηγικού πλάνου Vision 2025 προχωρά με συγκεκριμένες κινήσεις. Κύριοι άξονες παραμένουν η βελτίωση του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου διύλισης και εμπορίας, καθώς και η ανάπτυξη ενός δεύτερου πυλώνα σε ΑΠΕ, με βραχυπρόθεσμο στόχο τη λειτουργία 1 GW έργων ΑΠΕ και προσθήκη περίπου €100 εκατ. στη λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου. Σημαντικό ρόλο στην στρατηγική παίζει η εκμετάλλευση συνεργιών (τεχνικών, εμπορικών και χρηματοοικονομικών) σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας. Τέλος, σημαντικό πυλώνα στη στρατηγική μας αποτελεί η επένδυση και η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού με ανανέωση, ανάπτυξη και, όπου απαιτείται, ενδυνάμωση του προσωπικού τού Ομίλου, με τρόπο που να είναι συμβατός με τα μελλοντικά μας πλάνα και το συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.»

Διύλιση, Εφοδιασμός & Εμπορία
Τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA του κλάδου Διύλισης, Εφοδιασμού και Εμπορίας, ανήλθαν στα €179 εκατ., αυξημένα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, λόγω υψηλότερου περιθωρίου διύλισης ($13,2 ανά βαρέλι σε σχέση με $10,9 ανά βαρέλι το Β’ Τρίμηνο 2023), με αυξημένη υπεραπόδοση σε σχέση με το ενδεικτικό περιθώριο διύλισης, καθώς και ελαφρώς βελτιωμένων όγκων πωλήσεων (+1%).
Η παραγωγή προϊόντων ανήλθε στους 3,7 εκατ. τόνους, +3% σε σχέση με το Β’ Τρίμηνο 2023, λόγω υψηλής διαθεσιμότητας των διυλιστηρίων, ενώ η συνεισφορά των υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων στο μείγμα παραγωγής διατηρήθηκε άνω του 80%.
Οι εξαγωγές ανήλθαν στο 55% των συνολικών πωλήσεων, αυξημένες κατά 2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Πετροχημικά
Τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA του κλάδου Πετροχημικών βελτιώθηκαν κατά 36% το Β’ Τρίμηνο 2024 και διαμορφώθηκαν στα €16 εκατ., κυρίως λόγω ανάκαμψης των περιθωρίων πολυπροπυλενίου.
Εμπορία
Ο κλάδος της Εγχώριας Εμπορίας στο Β’ Τρίμηνο 2024 κατέγραψε υψηλότερες πωλήσεις κατά 2%, με βελτίωση των μεριδίων αγοράς στα καύσιμα κίνησης και στα αεροπορικά καύσιμα, ενώ αυξημένη ήταν η συνεισφορά, για άλλο ένα τρίμηνο, από τα διαφοροποιημένα καύσιμα, καθώς και από πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών εκτός καυσίμων. Η κερδοφορία επηρεάστηκε από τον πληθωρισμό στο λειτουργικό κόστος και τους κανονιστικούς περιορισμούς στο μεικτό περιθώριο λιανικής, που συνεχίζουν να παραμένουν σε ισχύ τα τελευταία δυόμισι έτη.
Ο κλάδος της Διεθνούς Εμπορίας κατέγραψε βελτιωμένες επιδόσεις, με αυξημένες πωλήσεις (+4%) και κερδοφορία (+14% για τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA), λόγω επέκτασης του δικτύου (324 πρατήρια έναντι 320 το Β’ Τρίμηνο 2023), υψηλότερων περιθωρίων και συνεισφοράς από πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών εκτός καυσίμων.
ΑΠΕ
Τα Κέρδη EBITDA του κλάδου ΑΠΕ ανήλθαν στα €12 εκατ. για το Β’ Τρίμηνο 2024. Η παραγωγή ενέργειας ανήλθε σε 176 GWh, αυξημένη κατά 11%, κυρίως λόγω της προσθήκης νέας ισχύος 26 MW στην Κύπρο, με τη συνολική ισχύ να διαμορφώνεται σε 384 MW.
Συμμετοχές
Η συνεισφορά των κοινοπραξιών και συγγενών επιχειρήσεων που ενοποιούνται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης στον κλάδο ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου για το Β’ Τρίμηνο 2024 ήταν αρνητική, καθώς επηρεάστηκε από τις συνθήκες της αγοράς και διαμορφώθηκε σε €-11 εκατ..


Ph

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΟΕ 29/08/24

 


Πόση είναι η έκτακτη εισφορά που θα πληρώσει η Motor Oil για τα κέρδη του 2023

 

Οσον αφορά στις επενδύσεις , ανήλθαν σε επίπεδο Ομίλου στα 123 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο και αναμένεται να ανέλθουν στα 340 εκατ. ευρώ στο τέλος του έτους. Σε επίπεδο εταιρείας η συνολική επενδυτική δαπάνη ανήλθε σε 82 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 80 εκατ. ευρώ  (97,6% του συνόλου) διατέθηκε σε έργα του Διυλιστηρίου της.

τα 205 εκατ. ευρώ θα ανέλθει η επιβάρυνση των αποτελεσμάτων της Motor Oil  στη φετινή χρήση από την έκτακτη εισφορά που επέβαλε η κυβέρνηση επί των κερδών των διυλιστηρίων το 2023 σύμφωνα με εκτίμηση της διοίκησης του Ομίλου που περιλαμβάνεται στις οικονομικές καταστάσεις για το πρώτο εξάμηνο που δημοσιεύθηκαν χθες. 

Πρόκειται για εξέλιξη που θα επιβαρύνει -όπως τονίζεται- την καθαρή κερδοφορία Motor Oil φέτος και σκιάζει σε κάποιο βαθμό την ικανοποιητική εξέλιξη της λειτουργικής κερδοφορίας που αποτυπώθηκε στην αύξηση του κύκλου εργασιών, των EBITDA και των καθαρών κερδών που ανακοινώθηκε χθες. Η διοίκηση της Motor Oil προβλέπει «ικανοποιητικά αποτελέσματα» και για το δεύτερο μισό της φετινής χρήσης, συνεκτιμώντας -μεταξύ άλλων- όσον αφορά την βασική δραστηριότητα της διύλισης τον υψηλό βαθμό απασχόλησης (utilization rate) του Διυλιστηρίου των Αγίων Θεοδώρων δεδομένου ότι δεν προβλέπονται σημαντικές εργασίες συντήρησης των επιμέρους μονάδων του φέτος, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία συμμετοχή των διυλισμένων προϊόντων επί των πωλήσεων, καθώς μέρος της εμπορικής δραστηριότητας θα υποκατασταθεί με βιομηχανική δραστηριότητα ως επακόλουθο της αύξησης της δυνατότητας επεξεργασίας του Διυλιστηρίου στα 200.000 βαρέλια ημερησίως (από 185.000 προηγουμένως) και την ιστορικά αποδεδειγμένη ικανότητα του Διυλιστηρίου της Εταιρείας να επιτυγχάνει συστηματικά ικανοποιητικά περιθώρια διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου.

Εξίσου θετική προδιαγράφεται η εξέλιξη των λειτουργικών αποτελεσμάτων και σε επίπεδο Ομίλου , καθώς εκτιμάται ότι η συνολική συνδρομή των θυγατρικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στην αγορά της λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων (AVIN, CORAL), της MORE που διαχειρίζεται το χαρτοφυλάκιο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), της NRG η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, και της LPC η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο εμπορίας και επεξεργασίας λιπαντικών, θα είναι εφάμιλλη των αποτελεσμάτων που πραγματοποίησαν το πρώτο μισό της χρήσης.

Οσον αφορά στις επενδύσεις , ανήλθαν σε επίπεδο Ομίλου στα 123 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο και αναμένεται να ανέλθουν στα 340 εκατ. ευρώ στο τέλος του έτους. Σε επίπεδο εταιρείας η συνολική επενδυτική δαπάνη ανήλθε σε 82 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 80 εκατ. ευρώ  (97,6% του συνόλου) διατέθηκε σε έργα του Διυλιστηρίου της ως εξής:

α) 20,4 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής προπυλενίου συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 125 εκατ.

β) 16,7 εκατ. ευρώ για την κατασκευή νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, δυναμικότητας 57 MW και συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 60 εκατ.

γ) 15,7 εκατ. ευρώ για έργα μικρότερης κλίμακας με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής, καθώς επίσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του Διυλιστηρίου.

δ) 11,3 εκατ.ευρώ  για έργα αναβάθμισης του υφιστάμενου λιμένος του Διυλιστηρίου για την αξιοπιστία της λειτουργίας του, καθώς επίσης και την κατασκευή νέου προβλήτα σε περιοχή κοντά στο Διυλιστήριο.

ε) 11 εκατ. αφορά ευρώ για  συνήθεις εργασίες συντήρησης, αναβάθμισης και μετατροπών (revamping) των επιμέρους μονάδων του Διυλιστηρίου καθώς και έργα ανάπτυξης και λειτουργικής ασφάλειας του Διυλιστηρίου όπως η αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων.

στ) 2,7 εκατ.ευρώ για έργα κατασκευής νέων δεξαμενών.

ζ) 2,2 εκατ. για περιβαλλοντικά έργα μεταξύ των οποίων η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών και συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες που δίνουν τη δυνατότητα μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος του Διυλιστηρίου, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία. Στο ποσό συμπεριλαμβάνονται δαπάνες για τη μελέτη αρχικού σχεδιασμού έργου κατασκευής προηγμένου συστήματος δέσμευσης, χρήσης και προσωρινής αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture, Utilisation &; Storage) για τη μείωση εκπομπών CO2 από τις μονάδες του Διυλιστηρίου. Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρείας για τη χρήση 2024 αναμένεται να διαμορφωθεί σε 210 εκατ. ευρώ.

Πηγή:www.energymag.gr


Repsol: Γιατί Επενδύει στα Βιοκαύσιμα

 

Ασχέτως του τι θα γίνει στο άμεσο ή μακρινό μέλλον, θα θυμόμαστε το 2024 ως το έτος του “μεγάλου πισωγυρίσματος” στον ενεργειακό τομέα. Μετά από μία— ομολογουμένως σύντομη— περίοδο κλιματικής ευαισθησίας, οι μεγάλοι πετρελαϊκοί κολοσσοί αποφάσισαν ότι προτιμούν τα σίγουρα κέρδη, ενισχύοντας την έκθεσή τους στα ορυκτά καύσιμα και μειώνοντας τους όποιους στόχους απανθρακοποίησης είχαν θέσει. 

Μέσα σε αυτή την κυριαρχούσα τάση, υπάρχουν ορισμένοι που κολυμπούν αντίθετα στο ρεύμα. Ένας από αυτούς είναι και η Repsol.

Μολονότι η ισπανική εταιρεία δεν θα κάνει κάτι ιδιαίτερα “επαναστατικό”, όπως το να αποεπενδύσει από τα ορυκτά καύσιμα, εμφανίζεται αποφασισμένη να διατηρήσει τους κλιματικούς στόχους της. Κομβικό ρόλο σε αυτή την αποστολή θα παίξουν τα βιοκαύσιμα, με τη Repsol να προχωρά σε ορισμένες σημαντικές αλλαγές. Για παράδειγμα, η εταιρεία επένδυσε 250 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να μετατρέψει ένα από τα παλιά της διυλιστήρια στην πόλη Καρταχένα σε μονάδα παραγωγής βιοκαυσίμων. Η απόφαση για την αξιοποίηση υφιστάμενων υποδομών μείωσε το κόστος της νέας μονάδας, διευκολύνοντας την επένδυση, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας.

Τα βιοκαύσιμα θεωρούνται ως μία εγγυημένη λύση για τη μείωση των εκπομπών αερίων. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει πως η κατανάλωση των βιοκαυσίμων θα αυξηθεί κατά 20% σε διεθνές επίπεδο μέχρι το 2030. Τα καύσιμα αυτά μπορούν να έχουν ως και 90% λιγότερες εκπομπές άνθρακα σε σχέση με τα παραδοσιακά καύσιμα. Για την ηγεσία της Repsol, τα βιοκαύσιμα θα αποτελέσουν την εναλλακτική για τους χρήστες που δεν μπορούν ή δεν επιθυμούν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, μεταξύ αυτών η αεροπλοΐα, τα βαρέα οχήματα, αλλά και τα κλασικά ΙΧ. Με την παγκόσμια αγορά των EVs να βρίσκεται σε φάση ύφεσης και τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες να ρίχνουν το βάρος τους στα υβριδικά οχήματα, αυτό το σενάριο φαίνεται όλο και πιο πιθανό. Πέρα αυτών, η Repsol επενδύει σε μία νέα γενιά βιοκαυσίμων η οποία είναι πολύ πιο λειτουργική: Για παράδειγμα, δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα όταν χρησιμοποιούνται σε ψυχρότερα κλίματα.

Από την άλλη πλευρά, η Repsol δεν μπορεί να αποφύγει την κριτική. Τα βιοκαύσιμα δεν θεωρούνται 100% καθαρά διότι εκτός από τις— συγκριτικά μειωμένες— εκπομπές κατά τη χρήση τους, η παραγωγή τους απαιτεί αντίστοιχες εκπομπές, λόγου χάρη κατά τη μεταφορά της βιομάζας στη μονάδα επεξεργασίας. Παράλληλα, η Repsol, όπως και οι υπόλοιποι μεγάλοι πετρελαϊκοί κολοσσοί, κατηγορείται την απουσία ουσιαστικής δράσης όσον αφορά στην απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη αξιολόγηση του Carbon Tracker, όλες οι εταιρείες υδρογονανθράκων βρίσκονται πολύ μακριά από τους στόχους που θέτει η Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα.

Πηγή:www.energia.gr





 


Παρόλα αυτά, η Repsol, όπως και άλλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις προηγούνται κατά πολύ των ανταγωνιστών τους σε Αμερική και Ασία. Ο λόγος για αυτή τη διαφορά είναι οι αυστηροί κανονισμοί για τις εκπομπές που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη δεν μπορούν παρά να ακολουθούν αυτούς τους περιορισμούς, ακόμα και αν δεν είναι απολύτως ευτυχείς με αυτό το γεγονός. Εντούτοις, η ευρωπαϊκή αγορά αντιμετωπίζει και προκλήσεις. Όπως και σε άλλους τομείς, οι ευρωπαίοι παραγωγοί βιοκαυσίμων ανησυχούν για τις πρακτικές των κινέζων ανταγωνιστών τους. Η εισαγωγή φθηνών βιοκαυσίμων από την Κίνα έχει οδηγήσει σε πτώση των τιμών κατά 40% μέσα στο τελευταίο έτος, εγείροντας ερωτήματα για την οικονομική βιωσιμότητα του τομέα. Η ΕΕ έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για τυχόν πρακτικές ντάμπινγκ από τους κινέζους εισαγωγείς, επιβάλλοντας δασμούς που ξεπερνούν το 36%.


Σε κάθε περίπτωση, η εικόνα του πρώην διυλιστηρίου που βρήκε έναν νέο λόγο ύπαρξης αποτελεί ένα αισιόδοξο δείγμα για το μέλλον. Με τους επικριτές της πράσινης μετάβασης να προβλέπουν την καταστροφή της βιομηχανικής βάσης της Ευρώπης και τη δημιουργία εκατομμυρίων ανέργων, η ιστορία της Καρταχένα μπορεί να λειτουργήσει ως ένα νέο παράδειγμα.


Ξεκινά το Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης Empowering Interns - Υποβάλετε την αίτησή σας

Το Empowering Interns είναι το θερινό μας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, μέσα από το οποίο προσφέρουμε σε φοιτητές και νέους επιστήμονες την ε...