Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 09, 2024
Πετρέλαιο: Αζερμπαϊτζάν, Αφρική και ΗΠΑ οι κερδισμένοι από το κλείσιμο της Λιβυκής παραγωγής
HelleniQ Energy: Δωρεάν διάθεση 80.000 ιδίων μετοχών σε οκτώ δικαιούχους
H HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε., ανακοινώνει ότι, σε εφαρμογή απόφασης της από 27 Ιουνίου 2024 Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της, προέβη στις 6 Σεπτεμβρίου 2024 σε εφάπαξ δωρεάν διάθεση (μέσω εξωχρηματιστηριακής συναλλαγής) 80.000 ιδίων, κοινών, ονομαστικών μετοχών της Εταιρείας, σε 8 δικαιούχους (οι «Δικαιούχοι») / μη εκτελεστικά μέλη του προηγουμένου Διοικητικού Συμβουλίου (με θητεία μέχρι την 27 Ιουνίου 2024), και συγκεκριμένα 10.000 μετοχές σε κάθε Δικαιούχο, όπως αναφέρονται στη συνέχεια:
- Ιορδάνης Αϊβάζης
- Θεόδωρος Αχιλλέας Βάρδας
- Νικόλαος Βρεττός
- Παναγιώτης Τριδήμας - Αλκιβιάδης
-Κωνσταντίνος Ψάρρας
- Αναστασία Μαρτσέκη
- Αλέξανδρος Μεταξάς
- Lorraine Σκαραμαγκά
Εκ των Δικαιούχων, τα πέντε πρώτα πρόσωπα εμπίπτουν κατά την ανωτέρω ημερομηνία στο άρθρο 19, παράγραφος 1, του Κανονισμού ΕΕ 596/2014.
Η συνολική αξία των ως άνω μετοχών ανήλθε σε €573.600, βάσει της τιμής κλεισίματος €7,17 της μετοχής της Εταιρείας στις 6 Σεπτεμβρίου 2024.
Οι μεταβιβασθείσες μετοχές αντιπροσωπεύουν ποσοστό 0,026% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας.
Οι Δικαιούχοι δεν έχουν υποχρέωση διακράτησης των εν λόγω μετοχών.
Οι ως άνω μετοχές αποκτήθηκαν στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγοράς Ιδίων Μετοχών, όπως εγκρίθηκε με την από 27 Ιουνίου 2024 απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της Εταιρείας και την από 29 Αυγούστου 2024 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, κατά το χρονικό διάστημα από 30 Αυγούστου 2024 έως 3 Σεπτεμβρίου 2024.
Μετά την προαναφερόμενη διάθεση, η Εταιρεία δεν κατέχει ίδιες μετοχές.
Για πρώτη φορά «πήραν ψαλίδι» οι Ιταλοί της Elpedison
Σας δείχνω τη φωτογραφία από τα εγκαίνια του περιπτέρου της Elpedison στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Για πρώτη φορά, πέραν του Ιταλού πρεσβευτή Paolo Cuculi και του προέδρου της HELLENiQ ENERGY Σπήλιου Λιβανού, πήρε… ψαλίδι για το κόψιμο της κορδέλας και ο εκπρόσωπος της Edison στην Ελλάδα Γιάννης Ζήσιμος.
Είναι αλήθεια ότι σχολιάστηκε ως κίνηση συνδεόμενη με την ιδιότυπη διαδικασία προσφορών – αντιπροσφορών που θα ξεκινήσει οσονούπω ανάμεσα στους δύο μετόχους της Elpedison, για την απόκτηση, από τον ένα εκ των δύο, του συνόλου των μετοχών της εταιρείας. Ερμηνεύτηκε δηλαδή ως δήλωση προθέσεων εκ μέρους των Ιταλών, ότι μπαίνουν επί ίσοις όροις στη διεκδίκηση. Είναι έτσι; Κοντός ψαλμός, αλληλούια...
Ανακοίνωση για ΔΣ ΠΣΕΕΠ στις ΒΕΘ 07/09/24
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Για μια ακόμα χρονιά το Σωματείο μας, όπως κάθε χρόνο, συμμετείχε στις κινητοποιήσεις που οργάνωσαν ΓΣΕΕ και ΕΚΘ ενόψει της έναρξης της ΔΕΘ, το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024.
Την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε τακτικό Δ.Σ. στα γραφεία του ΠΣΕΕΠ στις ΒΕΘ και συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα:
Εγγραφές Νέων Μελών :
Εγκρίθηκαν Ομόφωνα οι εγγραφές τεσσάρων (4) νέων μελών στο Σωματείο
μας.
Ιδιωτικοποίηση :
Ενημερώθηκε το Σώμα για τις ενέργειες που προχωρούν σε συνεργασία με το Νομικό μας Σύμβουλο καθώς και για τις συναντήσεις που είχαμε με τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αττικής, τους Δημάρχους των όμορων Δήμων καθώς και τον Πρόεδρο της ΓΣΕΕ. Στις συναντήσεις αυτές εξηγήσαμε τις θέσεις μας για την περαιτέρω Ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ και δήλωσαν σύμφωνοι με τις θέσεις και τις απόψεις μας, καθώς και τη στήριξή τους σε οποιαδήποτε ενέργειά μας.
Προσλήψεις :
Προχωρούν για πρώτη φορά σε τόσο γρήγορους ρυθμούς, οι συνεντεύξεις των Χειριστών σε Νότο και Βορρά και ξεκινούν οι διαδικασίες διαλογής των αιτήσεων και για τους Τεχνίτες Συντήρησης.
Επιλογή νέου συνεργάτη GDPR :
Επιλέξαμε μετά από προσφορές τριών (3) γραφείων, την πιο οικονομική, με την παροχή των ίδιων ακριβώς υπηρεσιών.
Άδειες εργασίας :
Πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις σε όλες τις εγκαταστάσεις με Εργοδηγούς, Συντονιστές, Μηχανικούς Τμημάτων και συνεχίζονται, συλλέγοντας υλικό και παρατηρήσεις στα πλαίσια πληροφοριών και θέσεων συναδέλφων που εκδίδουν και εγκρίνουν τις άδειες. Θα ακολουθήσει συνεδρίαση της Διαπαραταξιακής Επιτροπής του ΠΣΕΕΠ και με εκπροσώπους από τις ΕΥΑΕ.
Το Αγωνιστικό Μέτωπο κατέθεσε πρόταση, να πραγματοποιηθεί στις 26/09/24 Στάση Εργασίας και συγκέντρωση στο Υπουργείο Εργασίας για τις Άδειες Εργασίας και ζητήματα Ασφάλειας. Η πρόταση απορρίφθηκε με 2 ΥΠΕΡ και 17 ΚΑΤΑ.
Οικονομικές εγκρίσεις :
Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου εγκρίθηκαν τα έξοδα για αθλητικές εκδηλώσεις, στεφάνια και η αμοιβή του Νομικού μας Συμβούλου.
Σας ενημερώνουμε ότι πραγματοποιήθηκε Υπηρεσιακό Συμβούλιο το οποίο έλυσε προβλήματα στην καθημερινότητα των εργαζομένων και πετύχαμε τη δέσμευση της Διοίκησης ότι θα γίνει και άλλο Υπηρεσιακό μέχρι τέλους του έτους.
Επίσης θα πραγματοποιηθούν Αιμοδοσίες και στα τρία συγκροτήματα ως εξής : 17/09/24 στις ΒΕΑ, 19/09/24 στις ΒΕΕ και 24/09/24 στις ΒΕΘ, για τις οποίες θα ενημερωθείτε με νεότερη ανακοίνωση.
Συναδέλφισσες, -οι
Πάγια θέση μας είναι ότι ο λαϊκισμός και η τοξικότητα δεν έχουν καμία θέση στα Διοικητικά Συμβούλια του Σωματείου μας. Οι συνεδριάσεις του Δ.Σ. πρέπει να είναι χώρος για γόνιμο διάλογο, με θέσεις και απόψεις που θα προάγουν το θεσμό.
Πηγή:pseep.gr
Ο όμιλος αντέχει - Motor Oil: Από την επιβολή έκτακτου φόρου και τον ΜSCI... στη διανομή προμερίσματος
Οι επαφές της Μποζινόβσκα στη Θεσσαλονίκη, η στροφή της Βόρειας Μακεδονίας στο φυσικό αέριο και οι συνεργασίες με ΔΕΣΦΑ και HELLENiQ ENERGY
Κατά τη διάρκεια του Southeast Europe Energy Forum (SEEF 2024) στη Θεσσαλονίκη, η υπουργός Ενέργειας Sanja Bozinovska, τόνισε τον κρίσιμο ρόλο του φυσικού αερίου στη στρατηγική της χώρας, υπογραμμίζοντας τις τρέχουσες συνεργασίες με ελληνικές εταιρείες όπως η ΔΕΣΦΑ για τον εκσυγχρονισμό των αγωγών και την υποστήριξη των στόχων της χώρας για πράσινη ενέργεια.\
Βόρεια Μακεδονία ενισχύει την ενεργειακή της μετάβαση, ενδυναμώνοντας τις συνεργασίες της με σημαντικές ελληνικές ενεργειακές εταιρείες για τη βελτίωση των υποδομών φυσικού αερίου. Κατά τη διάρκεια του Southeast Europe Energy Forum (SEEF 2024) στη Θεσσαλονίκη, η υπουργός Ενέργειας Sanja Bozinovska, τόνισε τον κρίσιμο ρόλο του φυσικού αερίου στη στρατηγική της χώρας, υπογραμμίζοντας τις τρέχουσες συνεργασίες με ελληνικές εταιρείες όπως η ΔΕΣΦΑ για τον εκσυγχρονισμό των αγωγών και την υποστήριξη των στόχων της χώρας για πράσινη ενέργεια.
Μιλώντας σε πάνελ για τη συνεργασία στον τομέα της ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο, η Μποζίνοβσκα ανέλυσε τη σημασία του φυσικού αερίου ως κύριας μεταβατικής πηγής ενέργειας για τη Βόρεια Μακεδονία.
«Στόχος μας είναι η αυξημένη χρήση του φυσικού αερίου, το οποίο θεωρούμε απαραίτητο για τη διατήρηση της ενεργειακής σταθερότητας κατά τη διάρκεια της πράσινης μετάβασης», δήλωσε. Η ενεργειακή στρατηγική της χώρας περιλαμβάνει συνολικές προσπάθειες αεριοποίησης και την ανάπτυξη μονάδων συμπαραγωγής για να συμπληρώσει τις αυξανόμενες επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα.
Η συμμετοχή της Μποζίνοβσκα στο SEEF 2024 υπογράμμισε επίσης τη στενή συνεργασία της Βόρειας Μακεδονίας με ελληνικές ενεργειακές εταιρείες. Στο περιθώριο της εκδήλωσης, συναντήθηκε με εκπροσώπους της HELLENiQ ENERGY και της ΔΕΣΦΑ, μιας ελληνικής εταιρείας που εμπλέκεται στις υποδομές αγωγών φυσικού αερίου στη Βόρεια Μακεδονία. Οι συναντήσεις αυτές είχαν στόχο την εξερεύνηση περαιτέρω επενδυτικών ευκαιριών και την εμβάθυνση της διασυνοριακής συνεργασίας για να διασφαλιστούν εκσυγχρονισμένα και ανθεκτικά συστήματα φυσικού αερίου.
«Οι συνεργασίες μας με εταιρείες όπως η HELLENiQ ENERGY και η ΔΕΣΦΑ είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλίσουμε ότι οι υποδομές φυσικού αερίου μας είναι έτοιμες για τις μελλοντικές ανάγκες», δήλωσε η Μποζίνοβσκα. Αυτές οι συνεργασίες είναι κρίσιμες για την εξασφάλιση αξιόπιστων ενεργειακών προμηθειών κατά τη μετάβαση της χώρας προς ένα βιώσιμο ενεργειακό σύστημα.
Η Μποζίνοβσκα τόνισε ότι η ενεργειακή μετάβαση της Βόρειας Μακεδονίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το ευρύτερο ενεργειακό σύστημα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Η χώρα μας αποτελεί μέρος ενός περίπλοκου περιφερειακού ενεργειακού δικτύου και πρέπει να προσεγγίσουμε τον ενεργειακό μας μετασχηματισμό ως μέρος των ευρύτερων αναπτυξιακών σχεδίων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», εξήγησε.
Το ενεργειακό φόρουμ, που συγκέντρωσε πολιτικούς και ηγέτες της βιομηχανίας από την Ελλάδα, την Αλβανία, τη Βουλγαρία, το Κόσοβο, τη Ρουμανία και την Αίγυπτο, επικεντρώθηκε στη συνεργασία για την εξασφάλιση ενεργειακής σταθερότητας και την αντιμετώπιση των προκλήσεων της απανθρακοποίησης.
Η Μποζίνοβσκα σημείωσε ότι οι κοινές προκλήσεις, όπως η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές και η διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας, απαιτούν συλλογικές προσπάθειες. «Η ενεργειακή ασφάλεια της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και η συνεργασία είναι απαραίτητη για να ξεπεράσουμε αυτές τις προκλήσεις», πρόσθεσε.
Παρόλο που η Βόρεια Μακεδονία συνεχίζει να δίνει προτεραιότητα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με έργα όπως αιολικά πάρκα και φωτοβολταϊκά, η Μποζίνοβσκα αναγνώρισε τον ρόλο του φυσικού αερίου στην εξισορρόπηση του ενεργειακού μείγματος. «Προσεγγίζουμε με προσοχή το θέμα, καθώς εξακολουθούμε να εξαρτόμαστε από βασικές πηγές ενέργειας», σημείωσε, υπογραμμίζοντας τη σημασία μιας αξιόπιστης ενεργειακής προμήθειας κατά τη μετάβαση από τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα.
Πηγή:www.energymag.gr
Elpedison: Στην τελική ευθεία το «πολιτισμένο διαζύγιο» Helleniq Energy - Edison
Θέμα ημερών είναι οι προετοιμασίες εκκίνησης της διαδικασίας υποβολής προσφορών για το 100% της Elpedison μεταξύ των δύο διεκδικητών, Helleniq Energy και Edison.
Μάλιστα, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει ξεκινήσει η διαδικασία αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης, με τη Helleniq Energy να υποβάλει πρώτη την προσφορά και στη συνέχεια θα ακολουθήσει αυτή της ιταλικής πλευράς. Υπενθυμίζεται ότι οι δύο βασικοί μέτοχοι είχαν αποφασίσει να «χωρίσουν τα τσανάκια τους» μετά από 15 συνεχόμενα χρόνια κοινής πορείας με ποσοστό 50-50 στην Elpedison. Η τελευταία θα «πέσει» στα χέρια αυτού που θα προσφέρει το μεγαλύτερο τίμημα για να εξαγοράσει το μερίδιο του άλλου. Φυσικά, θα προηγηθεί ένα αλισβερίσι προσφορών και αντιπροσφορών, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Το μπρα ντε φερ
Η μάχη αναμένεται να είναι σκληρή καθώς και οι δύο πλευρές στοχεύουν στην απόκτηση του 50% άλλης μεριάς και στον πλήρη έλεγχο της Elpedison, με τις προβλέψεις για το τελικό τίμημα να αναμένονται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Επί του παρόντος και μέχρι να ξεκινήσει η τελική δημοπρασία που θα οδηγήσει στην απόκτηση του πλήρους ελέγχου της Elpedison, οι δύο μέτοχοι διευθετούν τώρα τις τελευταίες εκκρεμότητες που σχετίζονται με το πώς θα διεξαχθεί η διαδικασία.
Βέβαια, ο «χωρισμός» των δύο πλευρών, παρά τη σκληρή μάχη, αναμένεται να είναι πολιτισμένος, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, Helleniq Energy και Edison έχουν βρει τη «χρυσή τομή» αναφορικά με τη διασφάλιση όλων των προϋποθέσεων και των τελευταίων εκκρεμοτήτων. Ακόμη και για το «καυτό» ζήτημα των εγκαταστάσεων του διυλιστηρίου της Helleniq Energy στη Θεσσαλονίκη, στο οποίο βρίσκεται η μονάδα αερίου ισχύος 400 MW της Elpedison, αναμένεται να υπογραφεί σύμβαση μίσθωσης των εκτάσεων ανάμεσα στην Elpedison και την Helleniq Energy. Το συγκεκριμένο θέμα ήταν ένα εκ των βασικότερων που έπρεπε να διευθετήσουν οι δύο πλευρές, το οποίο και επετεύχθη, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο ώστε να ξεκινήσει απρόσκοπτα η διαδικασία των προσφορών.
Υπενθυμίζεται ότι εδώ και αρκετούς μήνες, η Helleniq Energy είχε κάνει ξεκάθαρη την πρόθεσή της να «πάρει διαζύγιο» από την Edison, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του ομίλου. Βασικός πυλώνας της τελευταίας είναι η ανάπτυξη στην παραγωγή και την προμήθεια με ένα όχημα, αντί για δύο, μιας και κατέχει και το 35% στη ΔΕΠΑ Εμπορίας. Η τελευταία δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων στην προμήθεια ρεύματος και φυσικού αερίου μέσω της Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας. Με γνώμονα, λοιπόν, την ενίσχυση ενός καθετοποιημένου μοντέλου δραστηριοποίησης στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ο CEO του ομίλου, Ανδρέας Σιάμισιης, στην πρόσφατη ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «Από τη στιγμή που μπαίνουμε σε μια διαδικασία καθετοποίησης, θέλουμε να έχουμε πρόσβαση στο πελατολόγιο της Elpedison (και πολύ περισσότερο όταν ο μεγαλύτερος πελάτης της εταιρείας είναι η Helleniq Energy) και να μπορούμε να το διαχειριστούμε».
Από τη δική τους πλευρά, οι Ιταλοί, έχουν κάνει εμφανείς τις προθέσεις τους για την παραμονή τους στην Ελλάδα, πατώντας «γκάζι» στις επενδύσεις τους, καθώς θεωρούν την ελληνική αγορά στρατηγικής σημασίας. Συνεπώς, αναμένεται να διεκδικήσουν εντόνως το άλλο 50% της Elpedison προκειμένου να δραστηριοποιούνται ανεξάρτητα στην αγορά.
Σε κάθε περίπτωση, το τελικό ποσό της δημοπρασίας θα είναι και αυτό που θα κρίνει το μέλλον του τρίτου μεγαλύτερου προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Elpedison διαθέτει περίπου 306.000 πελάτες, με μερίδιο 5,95%, αλλά και δύο μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο. Είναι αυτονόητο ότι η αλλαγή της μετοxικής της σύνθεσης θα «ταράξει τα νερά» στην αγορά ενέργειας, αλλάζοντας τις ισορροπίες και φέρνοντας ανακατατάξεις στο ενεργειακό τοπίο.
Πηγή:www.liberal.gr
Διαμαρτυρία στο Δημοτικό Συμβούλιο Ελευσίνας ενάντια στη διέλευση αγωγών των ΕΛΠΕ μέσα στην πόλη
Παράσταση διαμαρτυρίας στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ελευσίνας, όπου θα τεθεί προς συζήτηση το ζήτημα της εναλλακτικής όδευσης των...
-
Οδηγός φορτηγού τραυματίστηκε σοβαρά χθες, κατά τη διάρκεια φόρτωσης του οχήματός του στις πετροχημικές εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ και νοσηλεύετ...
-
Σε προσλήψεις προχωρά η Motor Oil, ένας από τους σημαντικότερους εργοδότες στον ελληνικό χώρο, που απασχολεί 2.500 άτομα. Αυτή την περίοδ...


