Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 23, 2024
Σάββατο, Σεπτεμβρίου 21, 2024
Καύσιμα: Έρχονται αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης- Πόσο θα κοστίσει φέτος το πετρέλαιο θέρμανσης
Σταδιακή πτώση κατέγραψε η τιμή της βενζίνης κατά την διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου του 2024 με βάση τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάζονται στο δελτίο επισκόπησης τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης. Από 1,90 ευρώ που κόστιζε τον Μάϊο, η τιμή της αμόλυβδης στα πρατήρια υγρών καυσίμων έπεσε στο 1,80 τον Αύγουστο ενώ σήμερα η μέση τιμή του λίτρου στην Θεσσαλονίκη έχει μειωθεί κατά 1 ευρώ φτάνοντας το 1,70 ενώ σε πολλά πρατήρια καταγράφονται και τιμές κάτω από 1,65.
Η λιανική τιμή της βενζίνης διαμορφώνεται σε χαμηλότερα επίπεδα εξαιτίας αρκετών παραγόντων όπως εξηγούν οι πρατηριούχοι. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται και η μειωμένη ζήτηση που καταγράφεται κυρίως στην Κίνα αλλά και σε αρκετές άλλες χώρες του κόσμου το τελευταίο διάστημα, γεγονός που έχει επηρεάσει σημαντικά τις χρηματιστηριακές διακυμάνσεις οι οποίες καθορίζουν τις τιμές της αγοράς.
«Τσιμπάει» ξανά η τιμή της βενζίνης
«Κομβικό παράγοντας σχετικά με την διαμόρφωση των τιμών στα καύσιμα αποτελούν σίγουρα οι περίοδοι αναταραχών και πολέμων κατά την διάρκεια των οποίων υπάρχει μια χρηματιστηριακή διακύμανση που επηρεάζει σημαντικά την διαμόρφωση των τιμών» σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΠΟΠΕΚ Θεμιστοκλή Κιουρτζή.
«Τις τελευταίες ημέρες ωστόσο τα διυλιστήρια έχουν αρχίσει να αυξάνουν και πάλι τις τιμές τους» επισημαίνει ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων. «Ήδη εδώ και δύο μέρες οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί κατά 0,02 ευρώ, γεγονός που θα αποτυπωθεί στις τσέπες των καταναλωτών από την ερχόμενη εβδομάδα».
Αυξημένη κατανάλωση
Κατά το πρώτο φετινό επτάμηνο, η κατανάλωση βενζίνης (σε κυβικά μέτρα) αυξήθηκε κατά 2,1% και του ντίζελ κίνησης κατά 4,5%, με αποτέλεσμα η συνολική ζήτηση για καύσιμα κίνησης να κλείσει στο +3,4%, με βάση τα στοιχεία του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) και του Υπουργείου Ανάπτυξης,
Αντίθετα, κάμψη παρατηρήθηκε στο ντίζελ θέρμανσης -5% εξ’ αιτίας του πολύ θερμού φετινού χειμώνα που επικράτησε στη χώρα (αλλά και στα Βαλκάνια γενικότερα). Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η κατανάλωση του Ιουλίου κινήθηκε και αυτή ανοδικά: +2% για τις βενζίνες, +3,5% για το diesel και αθροιστικά +2,8% για τα καύσιμα κίνησης.
Αν και δεν υπάρχουν ακόμη επίσημα στοιχεία για την κατανάλωση του Αυγούστου, παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι κινήθηκε σαφώς ικανοποιητικά.
Μειωμένη η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης
Με βάση τα σημερινά δεδομένα η φετινή τιμή εκκίνησης για την διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης προς τους καταναλωτές θα είναι μειωμένη κατά 0,50 ευρώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι με τους ενδιαφερόμενους να το αγοράζουν περίπου στο 1 ευρώ το λίτρο σε σχέση με το 2023 που κόστιζε 1,50 ευρώ.
«Βασικό ρόλο για την διαμόρφωση των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης παίζουν οι καιρικές συνθήκες. Λόγω του ήπιου χειμώνα που βιώσαμε πέρσι, καταγράφηκε μια μείωση στην ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης η οποία άγγιξε το 10%» τονίζει στο makthes.gr ο Θεμιστοκλής Κιουρτζής.
Επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης στην «αντλία» ζητά για μια ακόμα χρονιά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων Υγρών Καυσίμων. «Με τον τρόπο αυτό η τιμή στην αντλία θα μειωθεί αρκετά, ανακουφίζοντας άμεσα τους καταναλωτές οι οποίοι θα ωφεληθούν χωρίς να περιμένουν την επιστροφή κάποιου ποσού . Η ενδεχόμενη τιμή έναρξης με τα σημερινά δεδομένα θα ήταν γύρω στα 0,90 ευρώ ανά λίτρο.
Αντιδρούν οι πρατηριούχοι
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν για ακόμη μια φορά οι πρατηριούχοι ολόκληρης της χώρας σχετικά με την εφαρμογή του συστήματος «ΗΦΑΙΣΤΟΣ». Οι ίδιοι προειδοποιούν ότι αν η κυβέρνηση δεν προχωρήσει στην παύση λειτουργίας του μέτρου θα υπάρχει προβληματική διακίνηση στα καύσιμα με τους ίδιους να είναι διατεθειμένοι ακόμα και να μην προχωρήσουν στην διανομή πετρελαίου μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημά τους.
«Εφόσον η πολιτεία κατάλαβε ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν μπορεί στην ουσία να περιορίσει την παραβατικότητα μέσω της επιβολής υπέρογκων προστίμων, περιμένουμε να τηρηθεί η δέσμευση για την κατάργηση του» αναφέρει ο Θεμιστοκλής Κιουρτζής. «όμως πρέπει να σταματήσουν να μπαίνουν πρόστιμα στα πρατήρια χωρίς λόγο. Είμαστε υπέρ της νομιμότητας όμως ζητάμε να περιοριστεί αυτή η τεράστια γραφειοκρατία με την οποία έχουν επιβαρυνθεί τα πρατήρια» αναφέρει.
Πηγή:www.makthes.gr
ΕΛΠΕ και Elpedison: Ποιος θα αναλάβει το βαρύ χρέος και τα αδιέξοδα;
Τα ΕΛΠΕ, με το 50% των μετοχών της Elpedison, δεν έχουν δει ούτε ένα ευρώ μερίσματος από τη συνεργασία αυτή, μια επένδυση που μόνο απογοήτευση έχει φέρει μέχρι τώρα. Αντί για κέρδη, το μόνο που συσσωρεύεται είναι δάνεια και ανησυχία για το μέλλον. Η εταιρεία παραμένει στα πρόθυρα κατάρρευσης, και οι ενδιαφερόμενοι φέρονται να παίζουν ένα επικίνδυνο παιχνίδι που θα μπορούσε να τους κοστίσει πολύ περισσότερα από όσα θα κερδίσουν.
Εντός της εβδομάδας αναμένεται να υπογραφεί η συμφωνία για την ηλεκτρονική δημοπρασία, η οποία θα καθορίσει ποιος από τους δύο μεγαλομετόχους, η HELLENiQ ENERGY ή η Edison, θα αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της Elpedison. Ωστόσο, αυτός που θα «κερδίσει» τελικά, θα αναγκαστεί να πληρώσει τον άλλον και ταυτόχρονα να αναλάβει και τα δάνεια της εταιρείας, τα οποία δεν είναι καθόλου αμελητέα. Μιλάμε για μια διαδικασία που μοιάζει περισσότερο με καταδίκη παρά με ευκαιρία, καθώς οι υποχρεώσεις της Elpedison συνεχώς αυξάνονται, χωρίς καμία ουσιαστική απόδοση ή προοπτική κέρδους στο άμεσο μέλλον.
Οι δύο εταιρείες μπορεί να προσπαθούν να τακτοποιήσουν τα τυπικά ζητήματα που αφορούν την αδειοδότηση της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στη Θεσσαλονίκη και του αγωγού σύνδεσής της με τον ΔΕΣΦΑ, αλλά αυτά μοιάζουν με μικροπροβλήματα μπροστά στο τεράστιο βάρος των οικονομικών δεσμεύσεων που βαρύνουν την Elpedison. Η HELLENiQ ENERGY προχώρησε στη σύναψη συμβάσεων ενοικίασης του οικοπέδου και των δικαιωμάτων διέλευσης για τον αγωγό τροφοδοσίας με αέριο, αλλά τίποτα από αυτά δεν εγγυάται ότι η κατάσταση της εταιρείας θα βελτιωθεί ουσιαστικά, ανεξάρτητα από το ποιος θα αποκτήσει τον έλεγχο.
Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο ανησυχητική αν ληφθεί υπόψη η αναδιάρθρωση των δανείων της Elpedison. Οι πιστώτριες τράπεζες, με κάποιο τρόπο, αποφάσισαν να παρατείνουν την προθεσμία αποπληρωμής δανείων ύψους 123 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι τις 30 Απριλίου 2025. Αυτό μπορεί να φαντάζει ως μια ανάσα για την εταιρεία, αλλά στην πραγματικότητα είναι μια παράταση της αγωνίας. Παράλληλα, η μείωση του επιτοκιακού περιθωρίου από 2,40% σε 2,25% δεν αλλάζει την ουσία του προβλήματος. Το μόνο που γίνεται είναι να μετατίθεται το πρόβλημα για το μέλλον, χωρίς καμία σαφή ένδειξη ότι η Elpedison θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της ή να βελτιώσει την κερδοφορία της.
Η δημοπρασία αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου, αλλά η αβεβαιότητα παραμένει. Ο «νικητής» θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένα βουνό χρεών και υποχρεώσεων, ενώ η αγορά ενέργειας συνεχίζει να παρουσιάζει αστάθεια και αβεβαιότητα. Με την Elpedison να βαρύνεται με χρέη και να μην παράγει κέρδη, ποιος θα είναι αρκετά τολμηρός – ή αφελής – ώστε να αναλάβει αυτή την επιχείρηση; Και ποια θα είναι τα πραγματικά κέρδη από μια τόσο βεβαρημένη επένδυση;
Στο τέλος, όποιος και αν «κερδίσει» τον διαγωνισμό, θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις σκληρές πραγματικότητες της αγοράς και τα χρέη της Elpedison. Το σενάριο αυτό μόνο ως ευοίωνο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, καθώς η εταιρεία φαίνεται να βρίσκεται σε ένα αδιέξοδο, με περιορισμένες επιλογές για το μέλλον. Το μόνο βέβαιο είναι ότι οι επόμενες εβδομάδες θα φέρουν εξελίξεις, αλλά το ερώτημα παραμένει: ποιος θα είναι ο χαμένος αυτής της ιστορίας;
Πηγή:www.mikrometoxos.gr
Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 20, 2024
Βράβευση αποφοίτων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων του Δήμου Κοζάνης από τη HELLENiQ ENERG
Γιώργος Αμανατίδης: Στην τελετή βράβευσης του Προγράμματος Εταιρικής Ευθύνης «Proud of Youth» της HELLENiQ ENERGY που απευθύνεται σε αποφοίτους Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων του Δήμου Κοζάνης.
Σε μία πολύ όμορφη εκδήλωση νέοι φοιτητές επιβραβεύθηκαν για τις επιδόσεις τους στις τελευταίες Πανελλήνιες Εξετάσεις και μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα στηρίζονται οικονομικά στο ξεκίνημα της νέας τους εκπαιδευτικής πορείας στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της εταιρίας.
Πολλά μπράβο και καλό ξεκίνημα στη νέα προσπάθεια των παιδιών! Άξιοι συγχαρητηρίων και οι άνθρωποι της HELLENiQ ENERGY που στηρίζουν την περιοχή μας μέσα από συγκεκριμένες δράσεις. Στο πλαίσιο αυτό, συζητήσαμε με τον Πρόεδρο της εταιρίας Σπήλιος Λιβανός, ο οποίος συμμετείχε στην σημερινή εκδήλωση της Κοζάνης, τη δυνατότητα αυτές οι δράσεις της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης να επεκταθούν.
Πηγή:www.prlogos.gr
Motor Oil: Παρέλευση 5ετίας για την είσπραξη μερίσματος χρήσης 2018
Στις 31 Δεκεμβρίου 2024 εκπνέει η πενταετής προθεσμία για την είσπραξη του μερίσματος της εταιρικής χρήσης 2018 της Motor Oil. Μετά από αυτή την ημερομηνία τα μη εισπραχθέντα μερίσματα θα παραγραφούν υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
Ειδικότερα όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση:
Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. ανακοινώνει ότι η πενταετής προθεσμία για την είσπραξη του μερίσματος της εταιρικής χρήσης 2018 εκπνέει στις 31 Δεκεμβρίου 2024.
Οι μέτοχοι της Εταιρείας που δικαιούνται το μέρισμα της χρήσης 2018, και οι οποίοι για οιοδήποτε λόγο δεν το έχουν εισπράξει, δύνανται να εξυπηρετηθούν από το Τμήμα Εξυπηρέτησης Μετόχων (αρμόδιοι: κος Λυμπεράκης Συμεών και κα Καλλιοντζάκη Δήμητρα τηλ: 210-809 4204 και 210-809 4187 αντίστοιχα). Μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 τα μη εισπραχθέντα μερίσματα θα παραγραφούν υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου.
Πηγή:newmoney.gr
Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 19, 2024
Ανέβασε ταχύτητα η ζήτηση για καύσιμα κίνησης
Motor Oil: Η επόμενη μέρα μετά την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στην κανονικότητα επιχειρεί να επιστρέψει η Motor Oil μετά την κατάσβεση της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε σε παραγωγική μονάδα του διυλιστηρίου των Αγίων Θεοδώρων, σε απόσταση από τις δεξαμενές καυσίμων. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, το σχέδιο αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών του διυλιστηρίου εφαρμόστηκε στην εντέλεια και γι’ αυτό η πυρκαγιά κατασβέστηκε γρήγορα και χωρίς να προκληθούν κίνδυνοι για την εγγύς και ευρύτερη περιοχή των Αγίων Θεοδώρων. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι προκειμένου να διακριβωθούν τα αίτια της πυρκαγιάς αλλά και να «χαρτογραφηθούν» οι επιπτώσεις της, η διοίκηση της Motor Oil προχώρησε με γρήγορες διαδικασίες στη σύσταση δυο επιτροπών. Η πρώτη έχει ως αντικείμενο να διερευνήσει το πώς προέκυψε το συμβάν και η δεύτερη θα αξιολογήσει την κατάσταση των υποδομών πέριξ της μονάδας όπου εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, αλλά και στην ίδια τη μονάδα ώστε να ακολουθήσουν οι εργασίες αποκατάστασης των ζημιών. Η Motor Oil είναι πλήρως ασφαλισμένη για τις υλικοτεχνικές βλάβες που έχουν προκληθεί, τόσο για τις υποδομές, όσο και για την απώλεια κερδών, συνεπεία της όποιας διαταραχής των εργασιών.
Το διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων συνεχίζει να λειτουργεί με μειωμένη δυναμικότητα. Υπενθυμίζεται ότι κατά την εκδήλωση της πυρκαγιάς τρεις εργαζόμενοι συνεργαζόμενης εταιρείας εργολάβων τραυματίστηκαν ελαφρά, αλλά είναι καλά στην υγεία της.
Πηγή:www.energygame.gr
Διαμαρτυρία στο Δημοτικό Συμβούλιο Ελευσίνας ενάντια στη διέλευση αγωγών των ΕΛΠΕ μέσα στην πόλη
Παράσταση διαμαρτυρίας στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ελευσίνας, όπου θα τεθεί προς συζήτηση το ζήτημα της εναλλακτικής όδευσης των...
-
Οδηγός φορτηγού τραυματίστηκε σοβαρά χθες, κατά τη διάρκεια φόρτωσης του οχήματός του στις πετροχημικές εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ και νοσηλεύετ...
-
Σε προσλήψεις προχωρά η Motor Oil, ένας από τους σημαντικότερους εργοδότες στον ελληνικό χώρο, που απασχολεί 2.500 άτομα. Αυτή την περίοδ...



