Κυριακή, Οκτωβρίου 06, 2024

Πετρέλαιο θέρμανσης: Πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές – Ανησυχίες από την κρίση στη Μέση Ανατολή

 

Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι διαμορφώνεται το ενεργειακό κόστος στην έναρξη της χειμερινής περιόδου για το πετρέλαιο θέρμανσης και το φυσικό αέριο ενώ η ηλεκτρική κιλοβατώρα είναι ελαφρώς ακριβότερη. Ωστόσο πηγή ανησυχίας για την πορεία των τιμών κατά τη διάρκεια του φετινού χειμώνα αποτελούν οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και οι επιπτώσεις τους στις διεθνείς τιμές των ενεργειακών προϊόντων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από την αγορά πετρελαιοειδών, η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης με τα σημερινά δεδομένα διεθνών τιμών και ισοτιμίας δολαρίου – ευρώ διαμορφώνεται κοντά στο 1,11 ευρώ ανά λίτρο έναντι 1,3-1,35 ευρώ που ήταν η τιμή εκκίνησης πέρυσι τον Οκτώβριο. Υπενθυμίζεται ότι η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης στην αγορά ξεκινά κάθε χρόνο στις 15 Οκτωβρίου. Η τιμή εκκίνησης τον φετινό Οκτώβριο θα εξαρτηθεί από την πορεία της διεθνούς αγοράς έως τότε.

Οι προμήθειες για το πετρέλαιο θέρμανσης

Οι καιρικές συνθήκες τουλάχιστον σε μεγάλο μέρος της χώρας παραμένουν ευνοϊκές για τους καταναλωτές, ωστόσο πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι αρκετοί μπορεί να σπεύσουν να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης στην έναρξη της περιόδου εφόσον οι τιμές παραμείνουν σε χαμηλότερα από πέρυσι επίπεδα, προκειμένου να αποφύγουν πιθανές ανατιμήσεις.

Στον πεδίο του φυσικού αερίου οι τιμές διαμορφώνονται επίσης σε χαμηλότερα επίπεδα από πέρυσι, στα 6-7 λεπτά ανά κιλοβατώρα (μαζί με φόρους και ρυθμιζόμενες χρεώσεις) από 7-8 λεπτά πέρυσι. Το ηλεκτρικό κυμαίνεται σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα, αντανακλώντας τις αντίστοιχες εξελίξεις στη χονδρική. Η μέση τιμή το φετινό Σεπτέμβριο ήταν 112,35 ευρώ ανά μεγαβατώρα έναντι 101,95 ευρώ πέρυσι ενώ η λιανική (μαζί με φόρους και λοιπές χρεώσεις) ήταν τον Οκτώβριο πέρυσι κοντά στα 24 λεπτά ανά κιλοβατώρα ενώ φέτος διαμορφώνεται κοντά στα 26 λεπτά.

Η σύγκριση των εναλλακτικών καυσίμων δείχνει ότι το φυσικό αέριο είναι η φθηνότερη πηγή θέρμανσης σε σχέση τόσο με το πετρέλαιο όσο και με την ηλεκτρική ενέργεια. Ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις οι κεντρικές θερμάνσεις έχουν πρακτικά καταργηθεί από την περίοδο την κρίσης και πολλά νοικοκυριά χρησιμοποιούν ως πηγή θέρμανσης τον ηλεκτρισμό (κυρίως κλιματιστικά).

Πηγή:www.ot.gr

Πετρέλαιο: Ποιος ο αντίκτυπος από την κλιμάκωση του πολέμου στη Μέση Ανατολή – Τα σενάρια και οι εκτιμήσεις

 

Όταν άρχιζε ο πόλεμος του Ισραήλ κατά της Χαμάς πριν από ένα χρόνο, η ανησυχία για τον οικονομικό αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει ευρύτερα στην παγκόσμια οικονομία εστιάστηκε στις τιμές του πετρελαίου.

Ο φόβος για μία γενίκευση του πολέμου στη Μέση Ανατολή, με εμπλοκή και του Ιράν που θα μπορούσε να πλήξει την παραγωγή και τις εξαγωγές πετρελαίου του, ήταν εύλογος, δεδομένου ότι η Τεχεράνη στηρίζει τη Χαμάς, όπως επίσης τη Χεζμπολάχ στον Λίβανο και τους Χούθι στην Υεμένη για να δρουν εναντίον του Ισραήλ.

Επειδή το Ιράν δεν φαινόταν διατεθειμένο να εμπλακεί άμεσα σε ένα πόλεμο, οι τιμές του πετρελαίου κινήθηκαν πτωτικά, καθώς είχαν δημιουργηθεί συνθήκες πλεονάζουσας προσφοράς παγκοσμίως.

Αυτό συνέβη μέχρι να παρέμβει ο ΟΠΕΚ και να μειώσει περαιτέρω τη δική του παραγωγή. Μετά την παρέμβαση του ΟΠΕΚ, στον οποίο μετέχουν κυρίως αραβικές χώρες, η τιμή του μπρεντ κινήθηκε για ένα διάστημα σε υψηλότερα επίπεδα, κοντά στα 85 δολάρια το βαρέλι, αλλά στη συνέχεια άρχισαν να κατρακυλούν ξανά. Στο τρίτο τρίμηνο του 2024, το μπρεντ μειώθηκε 17% και ειδικά τον Σεπτέμβριο κατά 9%, υποχωρώντας κάτω και από τα 70 δολάρια.

Αποδείχθηκε, έτσι, ότι ο ΟΠΕΚ δεν έχει πλέον τη δύναμη που είχε σε περασμένες δεκαετίες να διατηρεί για μεγάλο διάστημα σε τεχνητά υψηλά επίπεδα τις τιμές και αυτό οφείλεται κυρίως στη μεγάλη αύξηση της παραγωγής από χώρες εκτός του καρτέλ, κυρίως τις ΗΠΑ.

Επίσης, η μείωση της παραγωγής από τις χώρες του ΟΠΕΚ τους στερεί πολύτιμα έσοδα, στον βαθμό που δεν μπορούν να επιτύχουν τον μαξιμαλιστικό ανεπίσημο στόχο τους για τιμή στα 100 δολάρια το βαρέλι. Επομένως, έχουν κίνητρο να αυξήσουν την παραγωγή τους, κάτι που διαμήνυσε πρόσφατα η Σαουδική Αραβία ότι θα πράξει από τον Δεκέμβριο, ωθώντας τις τιμές κάτω από τα 70 δολάρια.

Στους δύο αυτούς παράγοντες προστέθηκε και η περιορισμένη ζήτηση από την Κίνα λόγω της επιβράδυνσης του ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας της, δημιουργώντας ξεκάθαρα συνθήκες υπερβάλλουσας προσφοράς του «μαύρου χρυσού» το 2025. Το σκηνικό ήταν τόσο ξεκάθαρο για τους επενδυτές που τα στοιχήματα για περαιτέρω πτώση των τιμών του πετρελαίου έφθασαν σε επίπεδο - ρεκόρ το τελευταίο διάστημα.

Όλα αυτά, ωστόσο, συνέβησαν πριν τη νέα δραματική κλιμάκωση της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή τις τελευταίες ημέρες. Η μεταφορά του πολεμικού πεδίου από τη Γάζα στον Λίβανο και τα αλλεπάλληλα ισχυρά πλήγματα που δέχθηκε η Χεζμπολάχ οδήγησαν το Ιράν σε μία μεγάλη επίθεση κατά του Ισραήλ, με περίπου 200 πυραύλους, την περασμένη Τρίτη.

Αμέσως μετά την επίθεση, οι τιμές του πετρελαίου αυξήθηκαν έως 5%, αλλά στη συνέχεια η αύξηση περιορίστηκε όταν η επίθεση τελείωσε, Ωστόσο, την Πέμπτη αυξήθηκαν εκ νέου κατά 4% καθώς ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει επίθεση του Ισραήλ σε ιρανικές πετρελαϊκές εγκαταστάσεις, αυτό δηλαδή που φοβούνταν οι αγορές στην αρχή του πολέμου.

Το ερώτημα για την πορεία των τιμών του αργού από εδώ και πέρα θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το ποια θα είναι η απάντηση του Ισραήλ στην ιρανική επίθεση. Θα κτυπήσει πράγματι ενεργειακές εγκαταστάσεις του Ιράν και σε ποια έκταση; Θα επιφέρει άλλα μεγάλα πλήγματα που θα οδηγήσουν την Τεχεράνη να απαντήσει και είναι πιθανό να μπλοκάρει την κίνηση των τάνκερ στα στενά του Ορμούζ στην είσοδο του Περσικού Κόλπου, από τα οποία διέρχεται το 20% των εξαγωγών πετρελαίου;

Αμερικανικές τράπεζες, όπως η Goldman Sachs και η Citi, θεωρούν ότι οι τιμές θα αυξηθούν κατά 20 δολάρια το βαρέλι, πλησιάζοντας τα 100 δολάρια, αν υποστεί ζημιά σημαντικό μέρος της πετρελαϊκής δυναμικότητας του Ιράν, που ανέρχεται σε περίπου 4 εκατ. βαρέλια την ημέρα ή στο 4% της παγκόσμιας παραγωγής.

Αρκετοί αναλυτές και επενδυτές θεωρούν ότι μία μεγάλη καταστροφή ενεργειακών υποδομών, που θα αύξανε σημαντικά τις τιμές, δεν τη θέλουν οι ΗΠΑ, ιδιαίτερα στην τωρινή προεκλογική περίοδο. Κάποιοι σημειώνουν ότι άλλες χώρες του ΟΠΕΚ θα μπορούσαν να καλύψουν το κενό που θα άφηνε μία μείωση των ιρανικών εξαγωγών, οπότε η επίπτωση στις τιμές θα ήταν περιορισμένη. Αλλά ένας πόλεμος είναι πάντα απρόβλεπτος.

Πηγή:energypress.gr

Σάββατο, Οκτωβρίου 05, 2024

«Τώρα θα κριθούν όλοι αν θα σταθούν με τη μεριά των κερδών των ΕΛΠΕ ή με τις ζωές μας»

 

«Τώρα θα κριθούν όλοι αν θα σταθούν με τη μεριά των κερδών των ΕΛΠΕ ή με τις ζωές των εργαζομένων των ΕΛΠΕ και του λαού της περιοχής», τονίζει σε δήλωσή του, ο Κωνσταντίνος Κώνστας, επικεφαλής «Λαϊκής Συσπείρωσης» Ελευσίνας, καλώντας την Τετάρτη 9 Οκτώβρη στις 7 μ.μ. στο Δημαρχείο Ελευσίνας στη μεγάλη συγκέντρωση του λαού της πόλης, ενάντια στους αγωγούς που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή του λαού της περιοχής.

Η δήλωσή του έχει ως εξής: 

«Η Δημοτική Αρχή Ελευσίνας και ο ίδιος ο Δήμαρχος έχουν τεράστιες ευθύνες γιατί ενώ η εγκατάσταση υπόγειων αγωγών των ΕΛΠΕ προχωράει, αρνούνται να ενταχθεί το θέμα στη θεματολογία του ερχόμενου δημοτικού συμβουλίου που έχει οριστεί για Τετάρτη 9 Οκτώβρη επικαλούμενοι απουσία του δημάρχου. Την ίδια ώρα ο Δήμαρχος αρνείται να δεσμευτεί για άμεση ημερομηνία συνεδρίασης για το συγκεκριμένο θέμα.

Από την ανάληψη των καθηκόντων τους για το συγκεκριμένο θέμα κάνουν το παγώνι, σήμερα μπροστά στο πάνδημο αίτημα παίζουν καθυστερήσεις για να φέρουν το λαό της πόλης μπροστά σε επικίνδυνα τετελεσμένα για τη ζωή του.

Λογαριάζουν χωρίς το λαό της πόλης.

Όλοι η πόλη μια γροθιά!

Τώρα θα κριθούν όλοι αν θα σταθούν με τη μεριά των κερδών των ΕΛΠΕ ή με τις ζωές των εργαζομένων των ΕΛΠΕ και του λαού της περιοχής.

Όλοι την Τετάρτη 9 Οκτώβρη στις 7 μ.μ. στο Δημαρχείο Ελευσίνας στη μεγάλη συγκέντρωση του λαού της πόλης».

Πηγή:www.902.gr

Παρασκευή, Οκτωβρίου 04, 2024

Ανακοίνωση Αγωνιστικού Μετώπου 4/10/24

 

ΠΗΓΗ:pseep.gr

Διυλιστήρια: Σε περιβάλλον πιέσεων οι μετοχές τους – Βρέθηκαν κοντά σε νέα αρνητικά ρεκόρ

 

Μία «ανάσα» από τα φετινά χαμηλά τους βρέθηκαν οι μετοχές των διυλιστηρίων (Motor Oil και HELLENiQ ENERGY), ενώ συνεχίζουν να διαπραγματεύονται με σημαντικό discount έναντι των ομοειδών τίτλων στην ΕΕ. Σήμερα «μαζεύουν» ένα μέρος των απωλειών τους, κερδίζοντας αμφότερες πέριξ του +1,5%.

Προηγουμένως, στη συνεδρίαση της Πέμπτης (3/10), η Motor Oil είχε ισοφαρίσει το φετινό αρνητικό ρεκόρ κλεισίματος (20,86 ευρώ) της 20ής Σεπτεμβρίου, φτάνοντας έως τα 20,68 ευρώ στα χαμηλά ημέρας. Ενδοσυνεδριακά, η μετοχή είχε υποχωρήσει έως τα 20,62 ευρώ (13 Αυγούστου). Για να βρούμε χαμηλότερες τιμές, πρέπει να «ταξιδέψουμε» πίσω στο χρόνο και συγκεκριμένα στο Δεκέμβριο του 2022.

Λίγο μεγαλύτερη απόσταση -αλλά σε καμία περίπτωση αρκετή- από τα χαμηλά έτους κρατά η HELLENiQ ENERGY. Το έτερο διυλιστήριο «έπεσε» χθες στα 6,9 ευρώ, με χαμηλό ημέρας τα 6,89 ευρώ. Σημειώνεται ότι τα αρνητικά ρεκόρ της μετοχής εντοπίζονται στη συνεδρίαση της «Μαύρης Δευτέρας» για τις αγορές, 5 Αυγούστου, και ειδικότερα στα 6,8 ευρώ (κλείσιμο) και στα 6,75 ευρώ (ενδοσυνεδριακό).

Χωρίς να υπολογίζεται η σημερινή ανάκαμψη, η Motor Oil διολισθαίνει φέτος κατά -12,21% και η HELLENiQ ENERGY κατά -5,22%. Ταυτόχρονα, η «ψαλίδα» από τα υψηλά έτους έχει ανοίξει στο -26,96% (28,56 ευρώ, πρόκειται και για ιστορικό υψηλό – 23 Μαΐου) και στο -21,68% (8,81 ευρώ – 15 Μαΐου), αντίστοιχα.

Οι πτωτικές τάσεις των δύο μετοχών έχουν δημιουργήσει ελκυστικά σημεία εισόδου για τους επενδυτές, από τη στιγμή μάλιστα που η μέση τιμή στόχος των αναλυτών για τη Motor Oil βρίσκεται στα 28,81 ευρώ και για την HELLENiQ ENERGY στα 8,19 ευρώ. Το περιθώριο ανόδου (upside) καθορίζεται στο +36% και το +17%, αντίστοιχα.

Τι μεσολάβησε στο «ταξίδι» από τα υψηλά στα χαμηλά

Όπως προαναφέραμε, οι φετινές κορυφές των διυλιστηρίων εντοπίζονται στα μέσα Μαΐου, όταν δηλαδή το Χρηματιστήριο Αθηνών είχε «χτυπήσει» τα ρεκόρ 13ετίας των 1.500+ μονάδων. Έκτοτε, αρκετές εξελίξεις λειτούργησαν ως «βαρίδι» για τους δύο τίτλους.

Καταλυτικό ρόλο είχε η επιβολή φόρου στα διυλιστήρια τον περασμένο Ιούνιο. Ειδικότερα, πρόκειται για συνεισφορά αλληλεγγύης ποσοστού 33% που επιβλήθηκε από την κυβέρνηση και αφορούσε τα πλεονάζοντα κέρδη των εταιρειών διύλισης για το 2023.

Εν συνεχεία και πιο συγκεκριμένα τον Αύγουστο αποφασίστηκε η αφαίρεση της MOH από τον MSCI Standard Greece και η μεταφορά του στο δείκτη Small Cap. Είχε μεσολαβήσει τον Ιούλιο η έκδοση 5ετούς ομολόγου από την HELLENiQ ENERGY, με τις προσφορές να ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ.

Δυσάρεστο συμβάν ήταν και η πυρκαγιά στις εγκαταστάσεις (παλιά διυλιστήρια) της Motor Oil στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου. Η φωτιά τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο, αν αναφέρθηκαν τρεις ελαφρά τραυματίες στο περιστατικό. Η εταιρεία διευκρίνισε πως είναι πλήρως ασφαλισμένη για τις βλάβες από την πυρκαγιά, ενώ τα διυλιστήρια συνέχισαν τη λειτουργία τους με μειωμένη δυναμικότητα.

Να σημειωθεί, πάντως, πως αμφότεροι οι όμιλοι παρουσίασαν σημαντική ενίσχυση της κερδοφορίας τους σε επίπεδο β’ τριμήνου και α’ εξαμήνου.

Πηγή:www.newmoney.gr

Citigroup: Πόσο τρομάζουν πιθανά ισραηλινά αντίποινα την αγορά πετρελαίου

 

Καθώς η προοπτική μιας διευρυμένης σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή που θα μπορούσε να διαταράξει τις ροές αργού πετρελαίου από τη βασική εξαγωγική περιοχή του πλανήτη οδήγησε σε άνοδο των τιμών του μαύρου χρυσού,  προκαλώντας ανησυχίες σε επενδυτές, αναλυτές, αγορές και οικονομίες,  τον αντίκτυπο των πιθανών ισραηλινών αντιποίνων στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου και την παγκόσμια οικονομία, εξέτασε ειδική μελέτη της Citigroup, σημειώνοντας  πως αν οι ενεργειακές υποδομές του Ιράν (εγκαταστάσεις, διυλιστήρια, σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής κ.α. ) πληγούν θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέες περιπέτειες την παγκόσμια ενεργειακή αγορά.

Η παραγωγή πετρελαίου του Ιράν ανέρχεται σε περίπου  4 εκατ. βαρέλια την ημέρα, εκ των οποίων τα 1,65 εκατ. βαρέλια εξάγονται κυρίως στην Ασία. Αν βληθούν  δευτερεύουσες εγκαταστάσεις, κατά την πρακτική του πολέμου Ουκρανίας-Ρωσίας,  οι απώλειες στην παραγωγή  θα κυμανθούν όπως εκτιμά  σε 300-450 εκατ.  βαρέλια την ημέρα και θα είναι προσωρινές, αν και μία τέτοια ενέργεια θα μπορούσε να οδηγήσει σε κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων.

Το σενάριο της Citigroup

Αν όμως βληθούν κύριες εξαγωγικές εγκαταστάσεις που καλύπτουν πάνω από το 90% των ιρανικών εξαγωγών, οι απώλειες στην παραγωγή θα φθάσουν ως τα 1,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα, κάτι που θα μπορούσε να εκτινάξει προσωρινά  τις τιμές, αυξάνοντας όμως τον κίνδυνο να βρεθεί  το Ιράν  σε μία τέτοια θέση που να αναγκαστεί  να προχωρήσει στο κλείσιμο των στενών  του Ορμούζ, από τα οποία όμως  διέρχεται το 20%  της συνολικής παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου ή κατά μέσο όρο 20 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως.  Περίπου το 80% αυτών των ροών κατευθύνεται  στις  ασιατικές αγορές με την Ινδία, την Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα να απορροφούν  περίπου τα δύο τρίτα.

Μία τέτοια εξέλιξη,  θα αποτελούσε σημείο καμπής για την παγκόσμια αγορά πετρελαίου και την παγκόσμια οικονομία. Αν και το σενάριο αυτό μοιάζει σύμφωνα με την Citigroup  κάπως απίθανό, αν πάντως τελικά λάβει χώρα, οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου θα βρεθούν σε αχαρτογράφητα νερά, ενώ οι τιμές του μαύρου χρυσού θα μπορούσαν να ξεπεράσουν  όλα τα προηγούμενα ρεκόρ. Ωστόσο,  ακόμη και στο σενάριο αυτό,  η Citi θεωρεί πως η έκτακτη κατάσταση θα είναι προσωρινή, καθώς οι δυνάμεις της αγοράς προσαρμόζονται, ενώ θα διερευνηθούν εναλλακτικοί δρόμοι για τις εξαγωγές πετρελαίου, με τις ισχυρές χώρες να  αναμένεται μάλιστα να ενεργοποιήσουν τα στρατηγικά τους αποθέματα που επαρκούν  για περισσότερους από τρεις μήνες  αναταραχής στην πετρελαϊκή αγορά.

Citigroup για Σαουδική Αραβία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Επίσης  η Σαουδική Αραβία και τα  Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν την ικανότητα να εκτρέψουν ένα σημαντικό μέρος των  εξαγωγών τους στον Αραβικό Κόλπο, μέσω αγωγών, γεγονός που θα μετριάσει τις αρνητικές επιπτώσεις από τυχόν κλείσιμο   των στενών  ή και μεγάλης αναταραχής στη ναυτιλιακή αγορά.

Το Ομάν διατηρεί επίσης στρατηγικό πλεονέκτημα λόγω των φιλικών του σχέσεων με το Ιράν, καθώς  και γεωγραφικό πλεονέκτημα στα ανατολικά του Στενού του Ορμούζ, ενώ αντίθετα, Ιράκ,  Κουβέιτ,  Κατάρ και Μπαχρέιν, δεν έχουν εναλλακτικούς δρόμους εξαγωγής της παραγωγής τους.

Από την  άλλη πλευρά η Σαουδική Αραβία με συνολική παραγωγική ικανότητα 15 εκατ. βαρέλια/ημέρα και εξαγωγές 7 εκατ. βαρέλια/ημέρα, υπό κρίσιμες  συνθήκες θα μπορούσε εκτρέψει μέρος των ροών  του πετρελαίου της προς τα δυτικά μέσω της Petroline, ενώ και τα  ΗΑΕ θα μπορούσαν να εκτρέψουν τις ροές από τα χερσαία κοιτάσματα στο Άμπου Ντάμπι στον τερματικό σταθμό Fujairah στον Κόλπο του Ομάν μέσω του πετρελαιαγωγού Habshan-Fujairah, που καλύπτει σε χωρητικότητα το 90% των εξαγωγών τους. Η  πιο ευάλωτη χώρα από  ένα κλείσιμο των στενών είναι το Ιράκ καθώς τα έσοδα από το πετρέλαιο καλύπτουν πάνω από το 90% των κρατικών της δαπανών, ενώ ακόμη και το Ιράν μπορεί να βρει διέξοδο μέσω του τερματικού σταθμού Jask, του μοναδικού που βρίσκεται στον Κόλπο του Ομάν. Το Ιράν θα μπορούσε πάντως, αναφέρει η Citi,   να κρατήσει ανοιχτά τα στενά   του Ορμούζ, προχωρώντας ωστόσο σε επιθέσεις σε ξένα πλοία που διέρχονται τον  Κόλπο,   κάτι που  μπορούσε να προκαλέσει  ανάλογα με το μέγεθος των επιθέσεων  σε απώλειες 0,7-1,9 εκατ. βαρέλια την ημέρα.

Σύγκρουση

Η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή μπορεί τελικά να επηρεάσει την προσφορά πετρελαίου,  εκτιμούν πλέον όλο και περισσότεροι αναλυτές εμπορευμάτων  την ώρα που  οι traders φαίνεται να αγνοούσαν εδώ και καιρό  τις απειλές για τις προμήθειες πετρελαίου που προέρχονται από την κατάσταση στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία.  Έως και το 4% της παγκόσμιας προσφοράς πετρελαίου βρίσκεται άμεσα σε κίνδυνο, καθώς η σύγκρουση επεκτείνεται τώρα στο Ιράν. Μία επίθεση ή μια αυστηροποίηση των κυρώσεων θα μπορούσαν να οδηγήσουν τις τιμές και πάλι στα 100 δολάρια ανά βαρέλι. Το Ιράν είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός του ΟΠΕΚ, καθώς παράγει σχεδόν 4 εκατ. βαρέλια πετρελαίου την ημέρα. Η αγορά παραμένει επίσης υπό πίεση, λόγω της αυξημένης παραγωγής από τις ΗΠΑ αλλά και της μειωμένης ζήτησης στην Κίνα. Καθώς το Ισραήλ στρέφεται από τη Γάζα στον Λίβανο και το Ιράν, ο πόλεμος εισέρχεται σε μια νέα φάση, που έχει μεγαλύτερη σχέση με την ενέργεια, αναφέρουν ορισμένοι αναλυτές θεωρώντας πως τα  πράγματα θα χειροτερέψουν πριν να βελτιωθούν.

Πηγή:www.ot.gr

ΕΛΠΕ: Σε συσσώρευση η μετοχή παραμένοντας υποτιμημένη

 

Η μετοχή της Helleniq Energy (:ΕΛΠΕ) διαπραγματεύεται στα 6,95 ευρώ με άνοδο 0,72%, παραμένοντας σε κατάσταση συσσώρευσης, με το σήμα πώλησης να διατηρείται. Η αντίσταση βρίσκεται στα 7,13 ευρώ με την επόμενη στα 7,63 ευρώ και η στήριξη στα 6,71 ευρώ, με τις εκροές στην μετοχή να πραγματοποιούν αύξηση. Μ.Ο όγκου τριών μηνών 225,0 χιλ. τεμάχια.

Η μετοχή παραμένει υποτιμημένη, καθώς και σε κατάσταση συσσώρευσης, με την προσοχή να εστιάζεται στην ακύρωση του σήματος πώλησης και στην αύξηση του όγκου σε ανοδικά κλεισίματα, προκειμένου να αυξήσει τις πιθανότητες για υψηλότερα επίπεδα.

Πηγή:markets.economico.gr

Ξεκινά το Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης Empowering Interns - Υποβάλετε την αίτησή σας

Το Empowering Interns είναι το θερινό μας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, μέσα από το οποίο προσφέρουμε σε φοιτητές και νέους επιστήμονες την ε...