Τετάρτη, Οκτωβρίου 16, 2024

ΕΛΠΕ: Υψηλά κέρδη, μερίσματα και CAPEX μέχρι το 2026 – Στις 6.400 βλέπει τον S&P η UBS

 

Φυσιολογική διόρθωση, οριακή όμως για τις ευρωπαϊκές αγορές, μετά και την διορθωτική κίνηση της Wall, η οποία βρίσκεται πάνω από τις 5.800 μονάδες (!) και τα futures του S&P δείχνουν σταθεροποίηση σήμερα το πρωί (16/10), ενώ την ίδια ώρα ο FTSE 100 του Λονδίνου κινείται ανοδικά +0,8%.

Το πετρέλαιο κάνει ελαφρό rebound μετά τα χαμηλά που σημείωσε χθες στα 74,6 δολάρια το brent και τα 71 δολάρια το crude.

Σημειώνεται ότι η έκθεση της Pantelakis για τη HELLENiQ Energy προβλέπει ΕBITDA για την περίοδο 2024, 2025, 2026, 890, 730 και 825 εκατ. αντίστοιχα.

Τα δε προσαρμοσμένα κέρδη προβλέπονται στα 320, 226 και 277 εκατ.

Οι επενδύσεις θα κινούνται στα 300-500 εκατ. ανά έτος και η μερισματική απόδοση για φέτος εκτιμάται στο 7,1%.

Με τα δεδομένα αυτά, ας αποφασίσει κανείς τι κάνει με τη μετοχή.

Η UBS με χθεσινή πρόβλεψή της ανεβάζει τον στόχο του S&P στις 6.400 μονάδες για το 2025, με μέσο κέρδος ανά μετοχή 244 δολάρια, 257 και 275 από το 2024 ως το 2026.

Πηγή:www.worldenergynews.gr


Ιράν: Φονική πυρκαγιά σε διυλιστήριο πετρελαίου στην επαρχία Χουζεστάν

 

Τουλάχιστον ένας άνθρωπος βρήκε τον θάνατο σε πυρκαγιά που ξέσπασε χθες Τρίτη σε διυλιστήριο πετρελαίου της Pars Petro στην περιοχή Σουστάρ του νοτιοδυτικού Ιράν, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Η πυρκαγιά ξέσπασε σε διυλιστήριο που βρίσκεται σχεδόν 800 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Τεχεράνης, στην πλούσια σε πετρέλαιο επαρχία Χουζεστάν, η οποία συνορεύει με το Ιράκ.

Ένας νεκρός και τέσσερις τραυματίες είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός του δυστυχήματος, σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA που επικαλείται τον κυβερνήτη της περιοχής Σουστάρ, τον Μοχσέν Μουσαβί. Ο ίδιος αξιωματούχος απέδωσε την πυρκαγιά σε "πρόσκρουση βυτιοφόρου σε δεξαμενές", συμπληρώνοντας ότι το περιστατικό διερευνάται.

Οι εικόνες που μεταδίδει η ιρανική τηλεόραση δείχνουν τεράστιες φλόγες να ξεπηδούν από τις εγκαταστάσεις και πυκνό μαύρο καπνό να υψώνεται στον ουρανό της περιοχής.

Τον Μάρτιο, ένας άνθρωπος είχε χάσει τη ζωή του κατά την πυρκαγιά που ξέσπασε σε διυλιστήριο πετρελαίου στο λιμάνι του Μπαντάρ Αμπάς, στο νότιο Ιράν.

Πηγή:energypress.gr

Νέες θέσεις εργασίας στον όμιλο Μotor Οil

 

Ο Ομιλος Motor Oil αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εργοδότες στον ελληνικό χώρο. Στην αρχή του 2024 ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού του Ομίλου φτάνει τα 3.000 άτομα.


Ο Όμιλος αυτή τη περίοδο αναζητά προσωπικό – Πατήστε εδώ και δείτε όλες τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας. 

Πηγη:xaidarisimera.gr

“Ζεστοί” για να μπουν σε ΔΕΗ, Metlen και HELLENiQ Energy σημαντικοί Γάλλοι θεσμικοί επενδυτές – Συναντήσεις στο Παρίσι

 

Το ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον κάποιων εκ των μεγαλύτερων θεσμικών επενδυτών χαρτοφυλακίων από τη Γαλλία είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν από κοντά κορυφαία στελέχη της ΔΕΗ, της Metlen και της HELLENiQ Energy που βρέθηκαν προ ημερών στο Παρίσι και είχαν σχετικές επαφές.

Πρόκειται για επενδυτές του διαμετρήματος των Lazard, Generali, Groupama Asset Management, Amundi, Millennium και Mirova που, κατόπιν σχετικής πρωτοβουλίας της Société Générale σε συνεργασία με το Χρηματιστήριο Αθηνών είχαν προ ημερών την ευκαιρία να συναντηθούν με τους τρεις ενεργειακούς ομίλους και να συζητήσουν για τις επενδυτικές προοπτικές που έχουν να τους προσφέρουν.

Το όλο εγχείρημα είχε και την ισχυρή υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς οι εκπρόσωποι των θεσμικών επενδυτών συζήτησαν με τον επικεφαλής του ενεργειακού γραφείου του Μαξίμου κ. Α. Πατέλη για τις επενδυτικές ευκαιρίες που προσφέρει η ελληνική οικονομία, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τους τρεις ενεργειακούς ομίλους.

Η ισχυρή υποστήριξη της Société Générale σε αυτή την προοπτική εκφράστηκε και με τη συμμετοχή στις συναντήσεις του κ. Alvaro Huerte, υπεύθυνου διεύρυνσης χαρτοφυλακίου και μέλος της Διοικητικής Επιτροπής της SG.

Εξάλλου, όπως σημείωσε ο κ. Huerte, η εν λόγω εκδήλωση ήταν η πρώτη αυτού του είδους που διοργανώνεται από έναν γαλλικό φορέα του μεγέθους της SG, γεγονός που αν μη τι άλλο δεν πέρασε απαρατήρητο, όπως επιβεβαιώθηκε και από το ζωηρό ενδιαφέρον των επενδυτών. 

Από την πλευρά του, ο CEO του Χρηματιστηρίου Αθηνών κ. Γ. Κοντόπουλος εξήγησε στους ενδιαφερόμενους επενδυτές ότι το ΧΑΑ μπορεί να τους προσφέρει όλο το φάσμα των υπηρεσιών που παρέχουν οι κεφαλαιαγορές των αναπτυγμένων χωρών.

Σύμφωνα με πηγές του energypress που έχουν άμεση γνώση των συζητήσεων που έλαβαν χώρα, το θερμό ενδιαφέρον των Γάλλων επενδυτών επιβεβαιώθηκε στις κατ΄ιδίαν B2B συναντήσεις που είχαν με τους εκπροσώπους των τριών ελληνικών ενεργειακών ομίλων.

Μάλιστα, οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι τα αποτελέσματα των επαφών θα γίνουν ορατά το προσεχές διάστημα στις κινήσεις των μετοχών στο ΧΑΑ.

Πηγή:energypress.gr

Τρίτη, Οκτωβρίου 15, 2024

Pantelakis Securities για Motor Oil - HELLENiQ Energy: Οι χρυσές μέρες των υψηλών περιθωρίων διύλισης τελείωσαν – Οι νέες τιμές στόχοι

 

Η επιβράδυνση της Κίνας, η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και η υπερπροσφορά επιδεινώνει τις προοπτικές, συνεπώς τα περιθώρια διύλισης ομαλοποιούνται γρήγορα μετά τις χρυσές ημέρες του 2022-2023, τονίζει η Pantelakis Securities. Ωστόσο οι μετοχές και των δύο ελληνικών ενεργειακών εισηγμένες, οι Motor Oil και HELLENiQ Energy παραμένουν ελκυστικές, όπως επισημαίνει, αν και προχωρά σε μείωση των τιμών-στόχων που δίνει.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την Pantelakis, το μακροοικονομικό περιβάλλον δεν είναι πλέον ευνοϊκό. Η παγκόσμια αύξηση της ζήτησης πετρελαίου επιβραδύνεται απότομα, κυρίως λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης της Κίνας, με αποτέλεσμα την ασθενέστερη ανάπτυξη από το δ’ τρίμηνο του 2022. Αν και τα δημοσιονομικά μέτρα τόνωσης που ανακοινώθηκαν πρόσφατα θα βοηθήσουν, η ζήτηση ντίζελ και βενζίνης αντιμετωπίζει αντίθετους ανέμους από την άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) και των φορτηγών LNG. Επιπλέον, η ζήτηση πετρελαίου στον ΟΟΣΑ παραμένει υποτονική, με την ευρωπαϊκή κατανάλωση να παραμένει 7% κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, αντανακλώντας την αδύναμη βιομηχανική δραστηριότητα.

Μακροπρόθεσμα, τα περιθώρια διύλισης αναμένεται να μειωθούν λόγω της πτώσης της ζήτησης βενζίνης στη Δυτική Ευρώπη, που προκαλεί η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και η αύξηση των τελών εκπομπών άνθρακα. Επιπλέον, οι αυξημένες εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου από την Κίνα και έργα μεγάλης κλίμακας όπως το νέο διυλιστήριο Dangote της Νιγηρίας μπορεί να ασκήσουν περαιτέρω πίεση στα περιθώρια των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων.

Ταχύτερη ομαλοποίηση των περιθωρίων

Πριν από την πανδημία (μέσος όρος 2015-2019), τα περιθώρια διύλισης των HELLENiQ Energy / Motor Oil ήταν 10,4 δολ./βαρέλι και 8,4 δολ./βαρέλι, αντίστοιχα. Η πανδημία επιτάχυνε μια απότομη πτώση, αλλά στη συνέχεια τα περιθώρια εκτινάχθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα το 2022/2023 (20$/βαρέλι) μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ωστόσο, οι χρυσές μέρες τελείωσαν, τονίζει η Pantelakis Securities: τα περιθώρια θα πρέπει να ομαλοποιηθούν προς τα επίπεδα των μέσων του κύκλου. Μέχρι το 2025, το περιθώριο της HELLENiQ Energy αναμένεται να σταθεροποιηθεί στα 10,6 δολ./βαρέλι, με αυτό της Motor Oil να φτάνει τα 11,2 δολ./βαρέλι, με βάση τον αναμορφωτή νάφτα που τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη του 2022 (προσθέτοντας 1,5 δολ./βαρέλι στο περιθώριο).

Για το 2024/2025, οι εκτιμήσεις EBITDA αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω κατά 5%/13% για τη Motor Oil και κατά 4%/22% για την HELLENiQ Energy. Ο αναπτυσσόμενος κλάδος των ΑΠΕ λειτουργεί ως θετικός άνεμος, αντισταθμίζοντας εν μέρει τη μείωση του τομέα της διύλισης και προβλέπεται να συνεισφέρει 20%/13% στα EBITDA των Motor Oil/ HELLENiQ Energy για το 2026. Και οι δύο εταιρείες στοχεύουν να παράγουν πάνω από το 40% του EBITDA από πηγές μη ορυκτών καυσίμων έως το 2030.

Και οι δύο μετοχές παραμένουν overweight

Καθώς η χρηματιστηριακή προχωρά σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για την κερδοφορίας των δύο ελληνικών ενεργειακών εισηγμένων λόγω της ομαλοποίησης των περιθωρίων διύλισης, η νέα τιμή στόχος για την HELLENiQ Energy είναι στα 8,4 ευρώ από 9,00 ευρώ πριν, υποδηλώνοντας περιθώριο ανόδου 20% στο ταμπλό του Χ.Α σε σχέση με τα τρέχοντα επίπεδα. Και για την Motor Oil, η τιμή-στόχος είναι μειωμένη, και τοποθετείται στα 25,0 ευρώ από 28,0 ευρώ προηγουμένως, αντικατοπτρίζοντας μια δυνητική ανοδική πορεία 20% επίσης..

Βασικό στοιχείο της προσέγγισης της Pantelakis των αποτιμήσεων είναι η υπόθεση ενός ρυθμού ανάπτυξης της τάξης του 0,5%  σε μακροπρόθεσμη βάση, που αντικατοπτρίζει την κλιμακούμενη απειλή που θέτουν τα ηλεκτρικά οχήματα και τα εναλλακτικά καύσιμα για τις κύριες δραστηριότητες διύλισης των δύο εταιρειών. Χρησιμοποιεί επίσης μη σταθμισμένο κόστος ιδίων κεφαλαίων (COE) 8,5%. Συγκεκριμένα, το μέσο σταθμισμένο κόστος κεφαλαίου (WACC) ανέρχεται στο 9% τόσο για την HELLENiQ Energy όσο και για την Motor Oil.

Επιπλέον, αποτιμά τα επενδυτικά περιουσιακά στοιχεία της Motor Oil σε λογιστική αξία, με τη σημαντική συμμετοχή της —το μερίδιο 26,88% στην Ελλάκτωρ— να εκτιμάται σε αγοραία αξία. Για την HELLENiQ Energy εφαρμόζει πολλαπλάσιο 0,75x στη λογιστική αξία των δύο βασικών περιουσιακών στοιχείων: του 50% της Elpedison και του 35% της ΔΕΠΑ. Αυτή η συντηρητική αποτίμηση αντανακλά τις συνεχιζόμενες ζημίες και για τις δύο εταιρείες, καθώς και τις ανεπίλυτες διαφορές γύρω από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.

Παράλληλα, η χρηματιστηριακή προχώρησε στην αποτίμηση sum-of the-parts (αξιολογώντας χωριστά την αξία κάθε επιχειρηματικού τομέα ή θυγατρικής και αθροίζοντας τα για να ληφθεί η συνολική αξία της επιχείρησης) για την ευρωστία των εκτιμήσεων των τιμών στόχων, δεδομένου ότι η «πράσινη μετάβαση» και των δύο εταιρειών είναι σημαντική και έχει ξεχωριστή δυναμική αγοράς, πόσο μάλλον πολύ διαφορετικές μετρήσεις αποτίμησης σε σύγκριση με την διύλιση, τη βασική δραστηριότητά τους.

Και οι δύο μετοχές έχουν επηρεαστεί σημαντικά από τον απροσδόκητο φόρο της ελληνικής κυβέρνησης στα πλεονάζοντα κέρδη των διυλιστηρίων το 2023, μια κίνηση παρόμοια με αυτή του 2022, με την Moto Oil να πλήττεται κατά περίπου 205 εκατ. ευρώ (2 ευρώ/μετοχή) και την HELLENiQ Energy κατά 173 εκατ. ευρώ (0,5 ευρώ/μετοχή).  Κατά συνέπεια, η Motor Oil διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή 26% χαμηλότερα από την κορύφωσή της τον Μάιο, ενώ η HELLENiQ Energy υποχωρεί κατά 20% την ίδια περίοδο. Επιπλέον, η Motor Oil αντιμετώπισε περαιτέρω πίεση μετά την αφαίρεσή της από τον MSCI Greece Standard Index τον Αύγουστο.

Παρά την επιβολή του απροσδόκητου φόρου και το πρόσφατο περιστατικό πυρκαγιάς στο διυλιστήριό της, η μονάδα υψηλής πολυπλοκότητας της Motor Oil παραμένει βασικός μοχλός για τη διατήρηση ισχυρών περιθωρίων διύλισης, πολύ πάνω από τα επίπεδα του μέσου του κύκλου, υποστηρίζοντας έτσι την ισχυρή κερδοφορία και τη δημιουργία ταμειακών ροών. Κατά συνέπεια, η Pantelakis Securities αναμένει ότι η Motor Oil θα διατηρήσει σημαντικές πληρωμές μερισμάτων, αν και χαμηλότερες από το ρεκόρ των 1,80 ευρώ ανά μετοχή που διανεμήθηκε το 2023. Προβλέπει ότι οι πληρωμές μερισμάτων θα κυμαίνονται μεταξύ 1,40-1,50 ευρώ ανά μετοχή έως το 2026, υποδηλώνοντας μερισματική απόδοση 7%.

Από την άλλη πλευρά, όπως αναφέρθηκε, τα περιθώρια διύλισης της HELLENiQ Energy προβλέπεται να σταθεροποιηθούν στα 10,9 ευρώ/βαρέλι, ελαφρώς κάτω από τα 11,4 ευρώ/βαρέλι της Motor Oil. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι μόνο ένα από τα τρία διυλιστήρια της HELLENiQ Energy χρησιμοποιεί την πιο προηγμένη τεχνολογία υδρογονοπυρόλυσης. Αντίθετα, το διυλιστήριο Ασπροπύργου βασίζεται στην πυρόλυση, ενώ η εγκατάσταση της Θεσσαλονίκης λειτουργεί με τεχνολογία hydroskimming χαμηλού περιθωρίου, περιορίζοντας περαιτέρω την απόδοσή του.

Ωστόσο, η χρηματιστηριακή αναμένει ότι η HELLENiQ Energy θα διατηρήσει ισχυρές αποδόσεις για τους μετόχους, διανέμοντας 0,40-0,50 ευρώ/μετοχή ως μέρισμα σε όλο τον προβλεπόμενο ορίζοντα (έως το 2026). Ωστόσο, η μερισματική απόδοση αναμένεται να μειωθεί στο 7%, ευθυγραμμιζόμενη με αυτή της Motor Oil

Σε ό,τι αφορά τα χαρτοφυλάκια ΑΠΕ, η σύνθεση της Motor Oil είναι βαριά σταθμισμένη προς τα αιολικά πάρκα, τα οποία αποτελούν το 94% του συνολικού χαρτοφυλακίου της. Τα αιολικά πάρκα έχουν συνήθως υψηλότερη αποτίμηση σε σύγκριση με τις εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών, εκτός από το ότι επωφελούνται από υψηλότερα FiT. Αντίθετα, το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ της HELLENiQ Energy περιλαμβάνει περίπου 80% ηλιακά πάρκα, τα οποία γενικά αποδίδουν χαμηλότερες αποτιμήσεις και ποσοστά FiT. Αυτή η διαφορά στη σύνθεση του χαρτοφυλακίου όχι μόνο επηρεάζει τις χρηματοοικονομικές μετρήσεις που σχετίζονται με το τμήμα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κάθε εταιρείας, αλλά υπογραμμίζει επίσης το στρατηγικό πλεονέκτημα της Motor Oil στην εκμετάλλευση της πιο προσοδοφόρας αγοράς αιολικής ενέργειας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα φωτοβολταϊκά αντιμετωπίζουν περιορισμό, τονίζει η χρηματιστηριακή.

Επιπλέον, η Motor Oil παραμένει πιο ελκυστική σε σχέση με την HELLENiQ Energy ως προς την απόδοση στο οικονομικό κέρδος (REP, δηλαδή EV/IC έναντι ROIC/WACC), όντας κάτω από το όριο 1,0 για όλα τα έτη έως το 2026.

Πηγή:www.energymag.gr

Δευτέρα, Οκτωβρίου 14, 2024

Η αποχώρηση του ομίλου Βαρδινογιάννη (MOH) από την Ελλάδα: Φήμη ή πραγματικότητα;

 

Αρχικά, η φήμη για αποχώρηση του ομίλου Βαρδινογιάννη από την Ελλάδα φαινόταν σαν ένα κακόγουστο αστείο. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, έγινε ξεκάθαρο ότι οι ενέργειες της κυβέρνησης και των θεσμικών οργάνων έχουν ασκήσει τόσο έντονες πιέσεις, που η εταιρεία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο μεταφοράς της φορολογικής της έδρας εκτός χώρας. Παρότι αυτή η απόφαση δεν είναι εύκολη λόγω του μεγέθους και της φύσης της εταιρείας, είναι ένα μέτρο που θα μπορούσε να δημιουργήσει πίεση στην κυβέρνηση.

Οι σχέσεις του Γιάννη Βαρδινογιάννη με την κυβέρνηση βρίσκονται εδώ και καιρό σε τεταμένο κλίμα. Πηγές από το επιχειρηματικό περιβάλλον του επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μεταφέρει τη φορολογική έδρα του ομίλου σε άλλο κράτος, χωρίς όμως να επηρεαστούν οι εργαζόμενοι ή οι επενδύσεις της εταιρείας στην Ελλάδα. Αυτή η κίνηση θα έμοιαζε με παρόμοιες ενέργειες που έχουν κάνει άλλοι επιχειρηματικοί κολοσσοί, όπως η Viohalco, η Titan και η Coca-Cola HBC.

Η ένταση μεταξύ της εταιρείας και της κυβέρνησης κορυφώθηκε μετά τις πρόσφατες ενέργειες της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που κατηγόρησε τον όμιλο για παρεμπόδιση ελέγχων, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να επιχειρήσει είσοδο στο προσωπικό γραφείο του Γ. Βαρδινογιάννη. Ο ίδιος αντέδρασε έντονα, ανακοινώνοντας ότι θα στραφεί νομικά κατά της Επιτροπής. Ωστόσο, αυτή η κίνηση ήταν απλώς η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, καθώς είχε προηγηθεί η βαριά φορολόγηση των κερδών του ομίλου, τα οποία χαρακτηρίστηκαν από την κυβέρνηση ως «υπερκέρδη». Η φορολογία αυτή άλλαξε τη λογιστική εικόνα του ομίλου από το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Πέραν των θεσμικών πιέσεων, ο όμιλος αντιμετώπισε και οικονομικές δυσκολίες. Η έξοδος της Motor Oil από τον δείκτη MSCI Standard οδήγησε σε αρνητική τάση για τη μετοχή της, ενώ η πυρκαγιά στη μονάδα των Αγίων Θεοδώρων επιδείνωσε την κατάσταση. Όλα αυτά τα γεγονότα συντέλεσαν στη διαμόρφωση μιας αρνητικής εικόνας για την πορεία του ομίλου.

Η μεταφορά της φορολογικής έδρας στο εξωτερικό θα μπορούσε να είναι το επόμενο βήμα για τον όμιλο Βαρδινογιάννη, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων εταιρειών. Πρόκειται για μια σοβαρή απόφαση που δείχνει τη δυσαρέσκεια του επιχειρηματία απέναντι στη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η  έντονη ανησυχία των επενδυτών θέτει ερωτήματα σχετικά με την πορεία της μετοχής της Motor Oil. Αρχικά, ένα από τα βασικά ερωτήματα είναι πώς αυτή η κίνηση θα μπορούσε να επηρεάσει τη συνολική αξία της μετοχής. Η μεταφορά της έδρας θα μπορούσε να προκαλέσει αβεβαιότητα στην αγορά, οδηγώντας πιθανώς σε αρνητική τάση, ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου οι σχέσεις του ομίλου με την κυβέρνηση βρίσκονται σε κρίσιμη καμπή.

Επιπλέον, η μεταφορά της έδρας σε άλλη χώρα θα μπορούσε να κλονίσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, αυξάνοντας την πώληση μετοχών, ειδικά από όσους ανησυχούν για τις επιπτώσεις αυτής της απόφασης. Ωστόσο, υπάρχουν και αισιόδοξες προβλέψεις. Η μεταφορά της φορολογικής βάσης στο εξωτερικό ενδέχεται να προσελκύσει διεθνείς επενδυτές που θεωρούν πιο ελκυστικές εταιρείες με έδρα σε φορολογικά ευνοϊκά καθεστώτα, κάτι που θα μπορούσε να ενισχύσει την πορεία της μετοχής μακροπρόθεσμα.

Παράλληλα, παραμένει το ερώτημα αν η πρόσφατη έξοδος της Motor Oil από τον δείκτη MSCI Standard θα έχει μακροπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις στην αξία της μετοχής, ενώ η πιθανή νομική αντιπαράθεση του ομίλου με την κυβέρνηση μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση.

Η απάντηση σε όλα αυτά θα καθορίσει τις προοπτικές της μετοχής της Motor Oil στο άμεσο μέλλον.

Πηγή:www.mikrometoxos.gr

Πετρέλαιο θέρμανσης: Πρεμιέρα στις 15 Οκτωβρίου – Σε ποια τιμή θα ξεκινήσει

 

Χαμηλότερα από πέρσι θα ξεκινήσει φέτος το πετρέλαιο θέρμασης που κάνει πρεμιέρα από αύριο 15 Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τις εταιρείες εμπορίας, η τιμή έναρξης φέτος διαμορφώνεται γύρω στο 1,11 με 1,12 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,35 ευρώ πέρσι.

Τα μηνύματα από την αγορά αποτυπώνουν αμελητέα ζήτηση, λόγω λόγω των ήπιων καιρικών συνθηκών, ενώ αβέβαιη είναι η εξέλιξη της τιμής λόγω των γεγονότων στη Μ. Ανατολή.

Το τελευταίο διάστημα οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου έχουν πάρει την ανιούσα, επηρεάζοντας και την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 71 δολάρια το βαρέλι που ήταν στις 30 Σεπτεμβρίου εκτοξεύτηκε την Παρασκευή κοντά στα 80 δολάρια στη σκιά της κλιμάκωσης της κρίσης στη Μέση Ανατολή.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η έκδοση της ΚΥΑ για τις λεπτομέρειες καταβολής του επιδόματος θέρμανσης και την έναρξη των αιτήσεων.

Το επίδομα θα κυμανθεί μεταξύ 100 και 800 ευρώ -έως και 1.000 στις παραδοσιακά πολύ πιο κρύες περιοχές της χώρας, όπου που οι ανάγκες για θέρμανση είναι μεγαλύτερες και άρα και η κατανάλωση πετρελαίου ή άλλων πηγώς θέρμανσης είναι μεγαλύτερες.

Το τελικό ποσό του επιδόματος προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό της βάσης του 350 με τον λεγόμενο συντελεστή βαθμοημέρας ο οποίος είναι διαφορετικός για κάθε περιοχή της επικράτειας. Το επίδομα προσαυξάνεται κατά 20% για κάθε παιδί.

Το επίδομα θέρμανσης θα δοθεί με βάση τα εξής εισοδηματικά κριτήρια:

  • 16.000 ευρώ για τον άγαμο
  • 24.000 ευρώ για τον έγγαμο με αύξηση του κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
  • Για μονογονεϊκή οικογένεια -χωρίς την προσαύξηση τέκνου- το όριο τίθεται στις 26.000 ευρώ
  • Προβλέπεται και όριο ακίνητης περιουσίας, 200.000 ευρώ για τους άγαμους δικαιούχους και 300.000 ευρώ για τους έγγαμους. Η πρόβλεψη στο προσχέδιο του προϋπολογισμού κάνει λόγο για δαπάνη 250 εκατ. ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι ακόμη δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί αν για τους νέους δικαιούχους, όσους, δηλαδή, υποβάλουν για πρώτη φορά φέτος αίτηση, τα όρια θα είναι χαμηλότερα ήτοι 14.000 για τον άγαμο και 20.000 για τον έγγαμο χωρίς παιδιά, όπως ίσχυσε πέρυσι.

Σε κάθε περίπτωση προβλέπεται και όριο ακίνητης περιουσίας , 200.000 ευρώ για τους άγαμους δικαιούχους και 300.000 ευρώ για τους έγγαμους. Το δημοσιονομικό κόστος για την επιδότηση θα κοστίσει 237 εκατ. ευρώ, λιγότερο από τα 280 εκατ. πέρσι.

Επιπλέον, φέτος μπαίνει και ένας κόφτης για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα ώστε αν έχουν πάνω από 80.000€ ετήσιο τζίρο να μην είναι δικαιούχοι.

Πηγή:www.ot.gr

Ξεκινά το Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης Empowering Interns - Υποβάλετε την αίτησή σας

Το Empowering Interns είναι το θερινό μας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, μέσα από το οποίο προσφέρουμε σε φοιτητές και νέους επιστήμονες την ε...