Πέμπτη, Οκτωβρίου 24, 2024

Σε σημαντικά ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα συμμετέχει το project αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο

 

Την ερευνητική πλευρά του project αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο ανέδειξε η πρώην καθηγήτρια της Σχολής Μεταλλειολόγων - Μεταλλουργών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Σοφία Σταματάκη,  παρουσιάζοντας συνολικά το project στη διάρκεια της πρόσφατης ενημερωτικής εκδήλωσης για τους κοινωνικούς εταίρους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα. 

Πρόκειται για τα ευρωπαϊκά πιλοτικά προγράμματα HERCCULES και COREu στα οποία, αντίστοιχα, συμμετέχουν η Τιτάν και η Elpedison, καθώς και συνολικά 27 και 41 φορείς αντίστοιχα.

Το project HERCCULES έχει ως διοργανωτή το LEAP, το πολυτεχνείο του Μιλάνου και διάρκεια τέσσερα χρόνια, με ημερομηνία λήξης την 31 Δεκεμβρίου του 2027. Συνολικά έχει επιχορηγηθεί με 29,6 εκατ. ευρώ και έχει ως στόχο να ανοίξει τον δρόμο για τη δημιουργία δύο αλυσίδων CCUS στη Νότια Ευρώπη, με επίκεντρο την Ραβένα στην Ιταλία και τον Πρίνο στην Ελλάδα. Το project αφορά στην πιλοτική εφαρμογή πρωτοποριακών τεχνολογιών δέσμευσης CO2 σε δύο κλάδους, την τσιμεντοβιομηχανία και την βιομηχανία διαχείρισης αποβλήτων, όπου οι εκπομπές CO2 είναι αναπόφευκτα υψηλές. Στο πλαίσιο του project θα μεταφερθούν με συνολικά 20 φορτηγά περί τους 400 τόνους διοξειδίου του άνθρακα από μονάδα της ΤΙΤΑΝ.

Το project COREu έχει ως διοργανωτή την SINTEF, έναν από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους ερευνητικούς οργανισμούς στην Ευρώπη και έχει διάρκεια 3 χρόνια, με λήξη επίσης στο τέλος του 2027. Το project έχει επιχορηγηθεί με 29,3 εκατ. ευρώ και έχει ως στόχο να αναδείξει τις βασικές τεχνολογίες σε μια αλυσίδα CCS με επίκεντρο τον Πρίνο, καθώς και να υποστηρίξει την ανάπτυξη τριών νέων διαδρομών CCS στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, συμβάλλοντας στην επιτάχυνση της ανάπτυξης CCS και στην αύξηση της γνώσης για τον τομέα σε όλη την Ευρώπη. Στο πλαίσιο του project θα μεταφερθούν προς αποθήκευση στον Πρίνο από την μονάδα της Elpedison στην Θεσσαλονίκη μέσω δύο φορτηγών 40 τόνοι CO2. 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Motor Oil: Νέες θέσεις εργασίας – Τεχνίτες Μηχανολογικής Συντήρησης και Χειριστές Παραγωγής

 Τεχνίτες Μηχανολογικής Συντήρησης

Εταιρεία:  Motor Oil Α.Ε.

Τοποθεσία:  

Άγιοι Θεόδωροι, GR, 201 00

Ημερομηνία:  23 Μαρ 2024

Το Διυλιστήριο της Motor Oil βρίσκεται στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, περίπου 70 χλµ. από το κέντρο της Αθήνας. Μαζί µε τις βοηθητικές εγκαταστάσεις και τις εγκαταστάσεις διακίνησης καυσίμων αποτελεί το μεγαλύτερο αμιγώς ιδιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα της Ελλάδας και θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης µε βαθμό πολυπλοκότητας 11,54 (Nelson Complexity Index). Οι εργαζόμενοι αποτελούν το πολυτιμότερο κεφάλαιο για την επίτευξη των στρατηγικών µας στόχων, την υλοποίηση των αναπτυξιακών µας προγραµµάτων και την εξασφάλιση, μακροπρόθεσμα, της ανταγωνιστικότητάς µας.

Περιγραφή Θέσης

Αναζητούμε Τεχνίτες Μηχανολογικής Συντήρησης για το Διυλιστήριο στους Αγίους Θεοδώρους, στην περιοχή της Κορίνθου.

Κύριες Αρμοδιότητες Ρόλου

  • Εξοικείωση με μηχανολογικό εξοπλισμό ( αντλίες, συμπιεστές)
  • Συντήρηση μηχανολογικού εξοπλισμού
  •  Επίλυση βλαβών

Κύρια Προσόντα

  •  ΤΕΕ Β’ κύκλου, ΕΠΑΛ, ΤΕΛ, ΕΠΛ ειδικοτήτων Μηχανολογίας / Τεχνίτης Εργαλειομηχανών (CNC) / Ναυπηγικής Βιομηχανίας/ Ναυτικών Μηχανών & Πλοιάρχων
  • ΔΙΕΚ/  IEΚ Μηχανολογίας / Τεχνικός Μηχανοτρονικής
  •  Προϋπηρεσία σε διυλιστήριο ή βιομηχανία.
  • Καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας (Β2). (γραπτά και προφορικά)
  •  Γνώση χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή
  •  Άδεια οδήγησης Β’ Κατηγορίας
  • Στρατιωτικές Υποχρεώσεις Εκπληρωμένες για τους άνδρες υποψηφίους

Επιπλέον Χαρακτηριστικά

  • Υπευθυνότητα και προσήλωση στον στόχο
  • Ομαδικότητα και συνεργασία
  • Επίλυση προβλημάτων και προσοχή στη λεπτομέρεια
  • Πειθαρχία
  • Δυνατότητα εργασίας σε κυλιόμενο ωράριο

*Οι  υποψήφιοι που πληρούν τις προϋποθέσεις θα υποβληθούν σε τεστ ικανοτήτων και Αγγλικής Γλώσσας.

Υποβολή βιογραφικού σημειώματος στο career site του Ομίλου :  careers.moh.gr/job-invite/1151/

Ευχαριστούμε για τον ενδιαφέρον σας στον Όμιλο. Θα αξιολογήσουμε την αίτησή σας προσεκτικά και θα επικοινωνήσουμε μόνο με τους υποψηφίους που ταιριάζουν στις ανάγκες της θέσης.

Μαζί, διαμορφώνουμε το μέλλον της ενέργειας.

Χειριστές Παραγωγής

Εταιρεία:  Motor Oil Α.Ε.

Τοποθεσία:  

Άγιοι Θεόδωροι, GR, 201 00

Ημερομηνία:  23 Μαρ 2024

Το Διυλιστήριο της Motor Oil βρίσκεται στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, περίπου 70 χλµ. από το κέντρο της Αθήνας. Μαζί µε τις βοηθητικές εγκαταστάσεις και τις εγκαταστάσεις διακίνησης καυσίμων αποτελεί το μεγαλύτερο αμιγώς ιδιωτικό βιομηχανικό συγκρότημα της Ελλάδας και θεωρείται ένα από τα πιο σύγχρονα διυλιστήρια της Ευρώπης µε βαθμό πολυπλοκότητας 11,54 (Nelson Complexity Index). Οι εργαζόμενοι αποτελούν το πολυτιμότερο κεφάλαιο για την επίτευξη των στρατηγικών µας στόχων, την υλοποίηση των αναπτυξιακών µας προγραµµάτων και την εξασφάλιση, μακροπρόθεσμα, της ανταγωνιστικότητάς µας.

Περιγραφή Θέσης

Αναζητούμε Χειριστές Παραγωγής για το Διυλιστήριο στους Αγίους Θεοδώρους, στην περιοχή της Κορίνθου.

Κύριες Αρμοδιότητες Ρόλου

  • Έλεγχος των μονάδων ευθύνης όσον αφορά την καλή λειτουργία του εξοπλισμού 
  • Έλεγχος και καταγραφή των  ενδείξεων  (θερμοκρασίες, ροές, πιέσεις κ.λ.π.) στα  σχετικά έντυπα
  • Χειρισμούς ροών μονάδων (π.χ. άνοιγμα βάνας, εκκίνηση αντλίας, κ.λ.π.).
  • Παρακολούθηση των  εργασιών συντήρησης στις μονάδες, ιδιαίτερα από πλευράς ασφαλείας (Έκδοση Άδειας Εκτέλεσης Εργασίας).
  • Έλεγχος και καταγραφή ενδείξεων (θερμοκρασίες, ροές, πιέσεις κ.λ.π.) 

Κύρια Προσόντα

  •  ΤΕΕ Β’ κύκλου, ΕΠΑΛ, ΤΕΛ, ΕΠΛ ειδικοτήτων Μηχανολογίας / Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου
  •  ΔΕΙΚ/ IEΚ Μηχανολογίας / Τεχνικός Θερμικών Εγκαταστάσεων
  •  Προϋπηρεσία σε διυλιστήριο ή βιομηχανία.
  • Καλή γνώση της Αγγλικής γλώσσας (Β2). (γραπτά και προφορικά)
  •  Γνώση χρήσης ηλεκτρονικού υπολογιστή
  •  Άδεια οδήγησης Β’ Κατηγορίας
  • Στρατιωτικές Υποχρεώσεις Εκπληρωμένες για τους άνδρες υποψηφίους

Επιπλέον Χαρακτηριστικά

Υπευθυνότητα και προσήλωση στον στόχο

Ομαδικότητα και συνεργασία

Επίλυση προβλημάτων και προσοχή στη λεπτομέρεια

Πειθαρχία

Δυνατότητα εργασίας σε κυλιόμενο ωράριο

*Οι  υποψήφιοι που πληρούν τις προϋποθέσεις θα υποβληθούν σε τεστ ικανοτήτων και Αγγλικής Γλώσσας.

Yποβολή βιογραφικών σημειωμάτων στο career site του Ομίλου : careers.moh.gr/job-invite/1204/

Ευχαριστούμε για τον ενδιαφέρον σας στον Όμιλο. Θα αξιολογήσουμε την αίτησή σας προσεκτικά και θα επικοινωνήσουμε μόνο με τους υποψηφίους που ταιριάζουν στις ανάγκες της θέσης.

Μαζί, διαμορφώνουμε το μέλλον της ενέργειας.

ΠΗΓΗ:korinthostv.gr

Η επόμενη ημέρα μετά τη φωτιά στο διυλιστήριο της Motor Oil - Tι συμβαίνει με την παραγωγή και τις παραδόσεις

 H διακοπή λειτουργίας της CDU, που εκτιμούν ότι μπορεί να διαρκέσει 3-6 μήνες, δεν προκάλεσε σημαντικά προβλήματα φόρτωσης ή προμήθειας ασφάλτου, με την παραγωγή να μην επηρεάζεται τόσο σοβαρά

Ένα μήνα μετά τη φωτιά που ξέσπασε στο διυλιστήριο της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους, παρά το κλείσιμο μίας μονάδας αργού πετρελαίου συνεχίζεται με σταθερή ροή η εξαγωγή φορτίων και προμηθειών, με δυναμικότητα 180.000 βαρέλια ημερησίως, επισημαίνει σε εκτενές ρεπορτάζ ο εξειδικευμένος ενεργειακός ιστότοπος Argus Media.Η φωτιά ξέσπασε το απόγευμα της 17ης Σεπτεμβρίου και σύμφωνα με την εταιρεία προκάλεσε ζημιές και τραυμάτισε 3 υπαλλήλους. Σύμφωνα με την Motor Oil αποτέλεσμα της πυρκαγιάς ήταν το διυλιστήριο να λειτουργεί με "μειωμένη δυναμικότητα".

Η Motor Oil έχει διατηρήσει κλειστά τα χαρτιά της σχετικά με την επιχειρησιακή κατάσταση της μονάδας, αν και μια από τις μονάδες απόσταξης αργού πετρελαίου (CDU) έκλεισε λόγω της πυρκαγιάς και παραμένει εκτός λειτουργίας, κάτι που αποδεικνύεται από τη σημαντική μείωση των παραδόσεων αργού πετρελαίου. Εμπορικές, προμηθευτικές και αγοραστικές εταιρείες στην αγορά ασφάλτου μέσω φορτίων και φορτηγών δήλωσαν ότι η διακοπή λειτουργίας της CDU, που εκτιμούν ότι μπορεί να διαρκέσει 3-6 μήνες, δεν προκάλεσε σημαντικά προβλήματα φόρτωσης ή προμήθειας ασφάλτου, με την παραγωγή να μην επηρεάζεται τόσο σοβαρά όσο για άλλα προϊόντα, κυρίως το καύσιμο με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο (HSFO). Η διακοπή συνέβαλε στην αύξηση των διαφορών διύλισης για φορτηγά HSFO του Ρότερνταμ έναντι των συμβολαίων Ice Brent, οδηγώντας σε επιπλέον κόστος για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2023.

Συμμετέχοντες στην αγορά ασφάλτου επεσήμαναν επίσης τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση σε βασικές εξαγωγικές αγορές, όπως η Ρουμανία και μεγάλο μέρος της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης, πριν από την αναμενόμενη επιβράδυνση δραστηριοτήτων κατά τη χειμερινή περίοδο — καθώς και την παρατεταμένη επιβράδυνση της ζήτησης ασφάλτου σε οδικά έργα στη Δυτική Αφρική λόγω των βροχών — που συνέβαλαν στη μείωση των τιμών των φορτίων ασφάλτου.

Μια συνεχής ροή φορτίων ασφάλτου των 4.000 τόνων που εξάγεται από την Helleniq Energy, τον άλλο παραγωγό ασφάλτου στην Ελλάδα, μέσω διαγωνισμών και spot συναλλαγών — με έναν νέο διαγωνισμό στις 18 Οκτωβρίου για φόρτωση φορτίου 4-6 Νοεμβρίου στο διυλιστήριό της στον Ασπρόπυργο (137.000 βαρέλια την ημέρα) — έχει προσθέσει στην υπερπροσφορά στην ανατολική Μεσόγειο. Οι συμμετέχοντες στην αγορά ανέφεραν ότι οι τελευταίες προσφορές φορτίων Motor Oil για τυπικά μεγέθη φορτίων στη Μεσόγειο, περίπου 5.000 τόνων, έγιναν με εκπτώσεις της τάξης των 10$/τόνο fob σε σύγκριση με τα φορτία HSFO στη Μεσόγειο, ενώ οι εξαγωγές της Helleniq αναφέρθηκαν με εκπτώσεις τουλάχιστον 15$/τόνο fob, χωρίς να παρατηρείται αύξηση των διαφορών μετά την πυρκαγιά.

Το τελευταίο φορτίο ασφάλτου που φορτώθηκε στους Αγίους Θεοδώρους ήταν στο πλοίο Iver Accord (5.897 dwt), που αναχώρησε την Τρίτη από το τερματικό σταθμό με προορισμό το Djen Djen, Αλγερία. Το πλοίο Lilstella (7.944 dwt), ναυλωμένο από διεθνή εμπορική εταιρεία, θα πραγματοποιήσει τη δεύτερη συνεχόμενη φόρτωση ασφάλτου στον Κόρινθο όταν φτάσει στις 24 Οκτωβρίου, με το πρώτο φορτίο να φορτώνεται βάσει των προσυμφωνημένων ημερομηνιών και το ίδιο πρόγραμμα φόρτωσης να αναμένεται και για το δεύτερο.
Μια άλλη διεθνής εμπορική εταιρεία μετέφερε ένα φορτίο από τους Αγίους Θεοδώρους στη Μοχαμmedia, φτάνοντας στις 19 Οκτωβρίου με το πλοίο Poestella (8.021 dwt), χωρίς να αναφέρονται προβλήματα φόρτωσης. Το πλοίο Stella Maris (4.531 dwt) μετέφερε ένα φορτίο από την Κόρινθο σε εγκατάσταση αποθήκευσης στη Θεσσαλονίκη — φτάνοντας στις 2 Οκτωβρίου — για περαιτέρω αποστολή μέσω φορτηγών σε εσωτερικές εξαγωγικές αγορές, όπως η Ρουμανία, όπου το ελληνικό προϊόν παραμένει εξαιρετικά ανταγωνιστικό από άποψη τιμής.

Τα μόνα προβλήματα φόρτωσης αναφέρθηκαν τις πρώτες μέρες μετά την πυρκαγιά στις 17 Σεπτεμβρίου, όταν ένα μεγάλο φορτίο φορτώθηκε στο τερματικό σταθμό MOH στο δεξαμενόπλοιο Bitu Atlantic (45.986 dwt), με καθυστέρηση και με μικρότερο όγκο από τον προγραμματισμένο. Το φορτίο αυτό μεταφέρθηκε στον τερματικό σταθμό της Rubis στην Λομέ, Τόγκο, στη Δυτική Αφρική.

Το διυλιστήριο του Κορίνθου είναι ένα από τα κορυφαία διυλιστήρια παραγωγής και εξαγωγής ασφάλτου στην Ευρώπη, με εξαγωγές περίπου 1,1 εκατομμύρια τόνους πέρυσι, από λίγο πάνω από 800.000 τόνους το 2022. Η Helleniq Energy αύξησε τις εξαγωγές φορτίων ασφάλτου στον Ασπρόπυργο στους 100.000 τόνους πέρυσι από 70.000 τόνους το 2022. Έξι φορτία ασφάλτου, συνολικού όγκου περίπου 24.000 τόνων, θα έχουν φορτωθεί στον Ασπρόπυργο μέχρι τις 25 Οκτωβρίου.

Τετάρτη, Οκτωβρίου 23, 2024

Το άλμα ανάπτυξης της ΗΕLLENiQ ENERGY στις ΑΠΕ

 

Στην αιχμή των ενεργειακών εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης βρίσκεται η ΗΕLLENiQ ENERGY, που επισπεύδει τις διαδικασίες για τον εταιρικό, ενεργειακό και ψηφιακό μετασχηματισμό της, με άξονα το πρόγραμμα “Vision 2025”. Στόχος, να μετεξελιχθεί σε έναν οργανισμό που θα δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα της ενέργειας, ενσωματώνοντας κριτήρια ESG στη λειτουργία του και αγκαλιάζοντας το αύριο της «έξυπνης» ενέργειας και του χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα.

Επενδύσεις διαρκείας για την «Πράσινη» μετάβαση 

Οι επενδύσεις θα παραμείνουν αυξημένες και τα επόμενα χρόνια, κατανεμημένες περίπου ισόποσα, τόσο στον εκσυγχρονισμό της παραδοσιακής δραστηριότητας και στην παραγωγή «καθαρότερων» υγρών καυσίμων χαμηλών εκπομπών, όσο και στην ενεργειακή μετάβαση, με έμφαση στις ΑΠΕ και στην καθαρή ενέργεια. Το πλάνο προβλέπει τη δημιουργία ενός ισορροπημένου χαρτοφυλακίου, με την ανάπτυξη ενός ουσιαστικού πυλώνα στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και επενδύσεις σε διαφορετικές τεχνολογίες, όπως φωτοβολταϊκά, αιολικά onshore & offshore και αποθήκευση ενέργειας.

Ισχυρό χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ

Η μετάβαση της HELLENiQ ENERGY σε αυτό το νέο μοντέλο ανάπτυξης έγινε εμφανής σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η θυγατρική HELLENiQ RENEWABLES, αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες σε νέα έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, με στόχο να κατακτήσει, σταδιακά, ηγετική θέση τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού.

Το συνολικό χαρτοφυλάκιο έργων που σήμερα διαθέτει - κυρίως Φ/Β, αιολικά και αποθήκευσης ενέργειας - ξεπερνά τα  5 GW, ενώ η εγκατεστημένη ισχύς των εν λειτουργία έργων ανέρχεται στα 381 MW, όταν πριν από 3,5 χρόνια περιοριζόταν μόλις στα 27 GW. Σε προχωρημένα στάδια ανάπτυξης βρίσκονται έργα ισχύος 0,7 GW στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Ρουμανία, μετά την ολοκλήρωση σειράς συμφωνιών. Ταυτόχρονα, μετά την αναβάθμιση του αρχικού στόχου που είχε τεθεί, η εγκατεστημένη ισχύς αναμένεται να υπερβεί, βραχυπρόθεσμα, το 1 GW και να ξεπεράσει τα 2 GW στο τέλος της δεκαετίας.

Τα έργα αιχμής

Στα σημαντικότερα έργα συγκαταλέγονται, το πάρκο Φωτοβολταϊκών στην Κοζάνη ισχύος 204 MW, Αιολικά πάρκα 99 MW σε Μάνη, Εύβοια και Μεσσηνία, συγκροτήματα Φωτοβολταϊκών σταθμών ισχύος 16 MW στη Βοιωτία και 8 Φωτοβολταϊκοί σταθμοί σε διάφορες τοποθεσίες του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των 3 διυλιστηρίων, ισχύος 21 MW. Την ίδια ώρα, η Εταιρεία ενδυνάμωνε την παρουσία της και στην Κύπρο με την απόκτηση συνολικά 8 Φ/Β πάρκων, ανεβάζοντας στα 41 MW τη συνολική ισχύ έργων στη χώρα. 

Η HELLENiQ RENEWABLES εξετάζει ευκαιρίες ανάπτυξης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ για την απρόσκοπτη ενδυνάμωση της θέσης της υπέγραψε μια πρότυπη, για τα ελληνικά δεδομένα, συμφωνία-πλαίσιο με 2 Ελληνικές τράπεζες, ύψους έως €766 εκατ., για την υλοποίηση επιμέρους χρηματοδοτήσεων τόσο για υφιστάμενα, όσο και για νέα έργα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές στην Ελλάδα.

Έμφαση και στην Αποθήκευση Ενέργειας

Δυναμική ήταν και η είσοδος της Εταιρείας στον τομέα της Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας, που αποτελεί μια νέα αγορά, απαραίτητη για την περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ αλλά και την αρτιότερη διαχείριση των επενδύσεων στον κλάδο αυτό. Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), αξιολόγησε θετικά και συμπεριέλαβε στη λίστα των επιλέξιμων έργων και τους τρεις (3) Σταθμούς, συνολικής ισχύος 100 MW και εγγυημένης (ωφέλιμης) χωρητικότητας 200 MWh ενέργειας, με τους οποίους συμμετείχε στον πρώτο διαγωνισμό για την χορήγηση Επενδυτικής και Λειτουργικής Ενίσχυσης. Επιπλέον, η HELLENiQ RENEWABLES σκοπεύει με τα αδειοδοτημένα έργα της να συμμετάσχει και στην τρίτη Ανταγωνιστική Διαδικασία υποβολής προσφορών για χορήγηση επενδυτικής και λειτουργικής ενίσχυσης, όταν αυτή προκηρυχθεί.

ΠΗΓΗ:www.liberal.gr

To μέλλον ανήκει στα ινδικά διυλιστήρια με επενδύσεις 45 δισ στα πετροχημικά

Η Ινδία ετοιμάζει μια εκτόξευση στην αγορά πετροχημικών, με το ποσό των 87 δισεκατομμυρίων δολαρίων να αναμένεται να επενδυθεί την επόμενη δεκαετία, για να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση.

Όλο και περισσότεροι Ινδοί ανήκουν, πια, στη μεσαία τάξη και η ανάγκη για προϊόντα- παράγωγα του πετρελαίου αυξάνεται (από πλαστικά μέχρι λιπάσματα) κατακόρυφα.

Σύμφωνα με τον Ινδό υπουργό πετρελαίου Hardeep Singh Puri, αυτή η αυξανόμενη τάση δημιουργεί ένα παράθυρο για σημαντικές επενδύσεις, καθώς η κατανάλωση πετροχημικών συνεχίζει να υστερεί σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες.

Σήμερα η Ινδία καταναλώνει περίπου 25 με 30 εκατομμύρια τόνους πετροχημικών παραγώγων ετησίως, αξίας 220 δισεκατομμυρίων δολ που πρόκειται να αυξηθεί στα 300 δις ως το 2025. Όσο η οικονομίας της διευρύνεται η χώρα θα χρειαστεί να αυξήσει την εγχώρια παραγωγή πετροχημικών, προκειμένου να καλύψει την ζήτηση. Το πλάνο αυτό θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί με τον στόχο της Ινδίας να μειώσει την χρήση άνθρακα στην οικονομία και να διατηρήσει μια ενεργειακή σταθερότητα.

Οι κρατικές και οι ιδιωτικές εταιρείες πετρελαίου, όπως οι Nayara Energy, Haldia Petrochemicals, και ONGC έχουν συνολικά δεσμεύσει πάνω από 45 δις δολάρια για την ενίσχυση της παραγωγής, ενώ αναμένονται και περισσότερες επενδύσεις. Η ONGC δήλωσε, πριν λίγο καιρό, ότι έχει σχέδια για ένα διυλιστήριο 8,3 δις δολάρια και ένα project για τα πετροχημικά.

Η παραγωγή πετροχημικών της Ινδίας αναμένεται να αυξηθεί από 29,6 εκατομμύρια τόνους που είναι σήμερα σε 46 εκατομμύρια τόνους ως το 2030. Αυτή η προσδοκώμενη ανάπτυξη είναι ένας βασικός παράγοντας επιβίωσης για τις πετρελαϊκές εταιρίες, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για τα παραδοσιακά καύσιμα μειώνεται, λόγω της άνθισης της ηλεκτρικής ενέργειας που έχει βελτιωμένη απόδοση.

Τα ινδικά διυλιστήρια αναμένεται να αυξήσουν την ικανότητα διύλισής μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια κατά 22%, κάτι που θα τα καταστήσει πιο ανταγωνιστικά. Θα καταφέρουν, έτσι, να καλύψουν την ζήτηση για καύσιμο, όσο και για πετροχημικά, κάνοντας τα έναν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα της Big Oil στο μέλλον.

ΠΗΓΗ:www.worldenergynews.gr


 

Γιάννης Βαρδινογιάννης (Motor Oil): Δεν φεύγω από την Ελλάδα

 «Δεν φεύγει η έδρα της Motor Oil από την Ελλάδα». Αυτή είναι τη δεδομένη στιγμή η απόφαση που έχει λάβει ο αντιπρόεδρος του ομίλου Βαρδινογιάννη και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Βαρδινογιάννης, διαψεύδοντας ορισμένα σενάρια που έλεγαν ότι η Motor Oil θέλει να φύγει από τη χώρα μας, όπως έκανε παλιότερα ο όμιλος Τιτάν, που επέλεξε τις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με πηγές που βρίσκονται κοντά στην οικογένεια Βαρδινογιάννη: «Εγινε όντως αναλυτική εισήγηση προς την οικογένεια, από συγκεκριμένη νομική εταιρεία για όλες τις παραμέτρους μετεγκατάστασης της έδρας. Ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης, την κρατά στο συρτάρι, αλλά προς το παρόν δεν έχει εγκρίνει κάτι τέτοιο…»

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ζητήθηκε τον τελευταίο καιρό μια έκθεση με όλες τις παραμέτρους της ενδεχόμενης αλλαγής έδρας της Motor Oil. Δηλαδή οι επιπτώσεις μιας τέτοιας απόφασης, τα φορολογικά ζητήματα και άλλες πτυχές που θα είχε μια τέτοια απόφαση.

Η έκθεση δόθηκε στον Γιάννη Βαρδινογιάννη ο οποίος αποφάσισε ότι προς το παρόν δεν τίθεται θέμα μετεγκατάστασης.

Οι πληροφορίες του mononews αναφέρουν ότι από την πλευρά της Motor Oil τονίζουν ότι δεν υπάρχει προς το παρόν ένα τέτοιο ενδεχόμενο, ωστόσο, σημειώνουν ότι το κλίμα έχει βαρύνει μετά την έφοδο της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις εγκαταστάσεις του ομίλου, αλλά και το πρόστιμο των 9,2 εκατ. ευρώ που επιβλήθηκε πρόσφατα.

Βεβαίως η πλευρά Βαρδινογιάννη έχει αντικρούσει τα επιχειρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού προαναγγέλλοντας προσφυγή στη Δικαιοσύνη. «Η Εταιρεία θεωρεί την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την επιβολή προστίμου παντελώς εσφαλμένη και αστήρικτη. Η Εταιρεία θα προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια για την ακύρωση της παραπάνω αποφάσεως της Επιτροπής Ανταγωνισμού και θα χρησιμοποιήσει όλα τα ένδικα μέσα για την προάσπιση των συμφερόντων της», τονιζόταν στην ανακοίνωση του ομίλου μετά την επιβολή του προστίμου.

Πηγές κοντά στην Motor Oil χαρακτηρίζουν προσβλητική και παράνομη την έφοδο των ελεγκτών της Επιτροπής Ανταγωνισμού, επιμένοντας ότι «έψαξαν με το έτσι θέλω σε γραφείο που δεν ανήκε στη ΜΟΗ αλλά σε άλλη εταιρεία, άσχετη με την ενέργεια και τα πετρέλαια.

Υπενθυμίζεται ότι στην επίσημη ανακοίνωση ο όμιλος τονίζει πως συνεργάστηκε με τους ελεγκτές, ότι δεν προέκυψαν θέματα παραβίασης της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού κι ότι δόθηκαν όλα τα στοιχεία που ζητήθηκαν.

«Ο ισχυρισμός της Επιτροπής περί άρνησης πρόσβασης των ελεγκτών στο γραφείο του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας κ. Ιωάννη Β. Βαρδινογιάννη είναι αβάσιμος. Όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο χώρος του γραφείου ήταν ιδιωτικός και δεν άνηκε ούτε είχε μισθωθεί από εταιρεία του ομίλου της Εταιρείας μας παραδόθηκαν εγκαίρως στην Επιτροπή. Ο χώρος αυτός βρίσκεται άλλωστε εντός του ίδιου κτιρίου αλλά σε διαφορετικό σημείο σε σχέση με τα γραφεία της εταιρείας μας», τονιζόταν.

 Το θέμα της φορολόγησης

Ένα ακόμη «καυτό» θέμα που απασχολεί την Motor Oil και την έβαλε σε σκέψεις, είναι και αυτό της έκτακτης φορολόγησης των κερδών του ομίλου.

Πηγές προσκείμενες στη Motor Oil επιμένουν από την πρώτη στιγμή ότι «δεν έχουμε φορολόγηση υπερκερδών, αλλά υπερφορολόγηση κερδών», εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο μέτρο αυτό.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της MOH, Πέτρο Τζαννετάκη, η επιβάρυνση από τη φορολόγηση υπολογίζεται έως 205 εκατ. ευρώ.

Κύκλοι του ομίλου αναφέρουν ότι είναι άδικο το μέτρο υπογραμμίζοντας δύο σημαντικές πτυχές που διαφοροποιούν την Motor Oil από οποιαδήποτε άλλη ελληνική εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο:

Πρώτον, τα κέρδη οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή συγκυρία των τελευταίων δυο ετών. Είμαστε διϋλιστήριο με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό από την ίδρυσή μας», τονίζουν και:

Δεύτερον, όλα αυτά τα χρόνια κάναμε τεράστιες επενδύσεις. Από το 2019 έως το 2023 επενδύσαμε σχεδόν 900 εκατομμύρια ευρώ μόνον στο διυλιστήριο. Τελικά, αυτές τις παραγωγικές επενδύσεις πληρώνουμε ακριβά. Ενώ αν γυρνούσαμε και εμείς δεξιά και αριστερά με μια βαλίτσα γεμάτη λεφτά…»

Όπως γίνεται αντιληπτό, στη διοίκηση της Motor Oil υπάρχει μεγάλη ενόχληση τόσο για την υπόθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού όσο και για την έκτακτη φορολόγηση.

Ωστόσο, συνεργάζονται με τις αρμόδιες αρχές και συμμορφώνονται πλήρως με τις αποφάσεις, αλλά δεν λειτουργούν εν θερμώ.

Η εκπεφρασμένη πλέον άποψη των ιθυνόντων της Motor Oil είναι ότι διατηρούν τις ενστάσεις τους και ασκούν κριτική στις αποφάσεις εναντίον του ομίλου, αλλά δεν υπάρχει καμιά πρόθεση την παρούσα χρονική στιγμή να μεταφέρουν την έδρα της εταιρείας στις Βρυξέλλες, την Κύπρο ή οπουδήποτε αλλού.

ΠΗΓΗ:www.mononews.gr

Ανακοίνωση ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΕΛΠΕ 22/10/24


 

Ξεκινά το Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης Empowering Interns - Υποβάλετε την αίτησή σας

Το Empowering Interns είναι το θερινό μας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, μέσα από το οποίο προσφέρουμε σε φοιτητές και νέους επιστήμονες την ε...