Δευτέρα, Νοεμβρίου 18, 2024

Η ιταλική Eni κερδίζει έφεση κατά του αντιμονοπωλιακού προστίμου ύψους 5,3 εκατομμυρίων δολαρίων

 

Plenitude, η μονάδα λιανικής πώλησης του ιταλικού ενεργειακού ομίλου Eni (ΕΝΙ.ΜΙ), ανοίγει νέα καρτέλα, τη Δευτέρα κέρδισε έφεση κατά προστίμου ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ (5,3 εκατομμυρίων δολαρίων) που έλαβε πέρυσι από την αντιμονοπωλιακή υπηρεσία της Ιταλίας (AGCM) για πρακτικές τιμολόγησης.

Η AGCM είχε κατηγορήσει την Plenitude ότι παραβίασε τους όρους ενός κυβερνητικού διατάγματος που είχε απαγορεύσει προσωρινά τις μονομερείς αυξήσεις των τιμών του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας, στο πλαίσιο των προσπαθειών μετριασμού των αυξήσεων των τιμών που προκλήθηκαν από τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Ωστόσο, το περιφερειακό δικαστήριο TAR του Λάτσιο έκρινε ότι το διάταγμα δεν εμπόδισε τις εταιρείες ενέργειας να αυξήσουν τις τιμές μετά τη λήξη των ειδικών προσφορών, εφόσον έδωσαν τη δέουσα προειδοποίηση και το δικαίωμα ακύρωσης στους πελάτες.

Ως αποτέλεσμα, το δικαστήριο διέγραψε το πρόστιμο κατά της Plenitude.

ΠΗΓΗ:www.reuters.com

Τουρκία: Πετρελαϊκές έρευνες στο Βόρειο Αιγαίο

 

Η τουρκική πετρελαϊκή εταιρεία ΤΡΑΟ έλαβε άδειες από την τουρκική αρχή MAPEG (Γενική Διεύθυνση Ορυχείων και Πετρελαίου) για έρευνες σε 9 θαλάσσια οικόπεδα στο Βόρειο Αιγαίο. Κάθε άδεια έχει ισχύ 8 ετών.

Η ΤΡΑΟ είχε υποβάλει τη σχετική αίτηση τον περασμένο Ιούνιο.

Σύμφωνα με τις συντεταγμένες που δημοσιεύονται στην Επίσημη Εφημερίδα της Τουρκικής Κυβερνήσεως, οι περιοχές όπου δόθηκε άδεια πετρελαϊκών ερευνών βρίσκονται στον Κόλπο του Ξηρού και στην γύρω από αυτόν περιοχή.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση η TPAO έλαβε 9 άδειες έρευνας πετρελαίου στο Αιγαίο Πέλαγος για 8 χρόνια η καθεμία. Η έρευνα για πετρέλαιο θα πραγματοποιηθεί σε περιοχές με συντεταγμένες που καθορίζονται εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων.

Μάλιστα η είδηση δημοσιεύεται στον τουρκικό τύπο με τίτλο «Κυνήγι πετρελαίου στο Αιγαίο Πέλαγος» 

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

Motor Oil: Καθήκοντα Προέδρου ΔΣ και CEO αναλαμβάνει ο Γιάννης Βαρδινογιάννης

 

Την ανασυγκρότηση του διοικητικού συμβουλίου της Motor Oil, ανακοίνωσε σήμερα η εισηγμένη, μετά την απώλεια του Βαρδή Ι. Βαρδινογιάννη. Καθήκοντα προέδρου αναλαμβάνει ο CEO, κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης. Νέο μη εκτελεστικό μέλος και αντιπρόεδρος του ΔΣ ο κ. Γεώργιος Προυσανίδης.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του άρθρου 2 της απόφασης 3/347/12.7.2005 της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ Α.Ε. ανακοινώνει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας, μετά την απώλεια του Προέδρου του Βαρδή Ι. Βαρδινογιάννη, συνήλθε σε συνεδρίαση την Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024 και ανασυγκροτήθηκε σε Σώμα ως ακολούθως:

Ιωάννης Β. Βαρδινογιάννης Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος

Νικόλαος Θ. Βαρδινογιάννης – Μη Εκτελεστικό Μέλος

Ιωάννης Ν. Κοσμαδάκης – Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος

Πέτρος Τζ. Τζαννετάκης – Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος

Γεώργιος Ι. Προυσανίδης – Αντιπρόεδρος Δ.Σ. – Μη Εκτελεστικό Μέλος (Νέο μέλος)

Μιχαήλ-Ματθαίος Ι.-Ε. Στειακάκης – Εκτελεστικό Μέλος

Νίκη Δ. Στουφή – Μη Εκτελεστικό Μέλος

Παναγιώτης Ι. Κωνσταντάρας – Μη Εκτελεστικό Ανεξάρτητο Μέλος

Ουρανία Ν-Π Αικατερινάρη – Μη Εκτελεστικό Ανεξάρτητο Μέλος

Δημήτριος – Αντώνιος Α. Ανυφαντάκις – Μη Εκτελεστικό Ανεξάρτητο Μέλος

Η θητεία του ως άνω Διοικητικού Συμβουλίου ισχύει μέχρι τη σύγκληση της επόμενης Γενικής Συνέλευσης και μέχρι τη λήψη της σχετικής απόφασης για εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου.

ΠΗΓΗ:www.newmoney.gr

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΕΑΣ ΓΣΕΕ 20/11/24


 ΠΗΓΗ:pseep.gr

Υδρογόνο: Τα χρηματοδοτικά “κλειδιά” για τη μονάδα στο Αμύνταιο

 

Στις «ράγες» έχει μπει το σχέδιο των Motor Oil και ΔΕΗ μέσω της κοινοπραξίας Hellenic Hydrogen για τη μονάδα παραγωγής υδρογόνου, στο Αμύνταιο, με τη δυναμικότητα της μονάδας να είναι της τάξης των 50 MW, σε πρώτη φάση. Οι προσπάθειες, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, εστιάζονται στην αναζήτηση πόρων τόσο σε ευρωπαϊκά προγράμματα, αλλά και μέσω των προσκλήσεων που εκδίδονται για τις περιοχές απολιγνιτοποίησης (Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης). Εκτιμάται πως το υδρογόνο που θα παράγεται από τη μονάδα θα καταναλώνεται από τη μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας (ΣΗΘΥΑ) της ΔΕΗ που θα εγκατασταθεί στην Καρδιά και θα τροφοδοτεί το δίκτυο τηλεθέρμανσης της Δυτικής Μακεδονίας.

Πηγές της αγοράς επισημαίνουν πως με το δεδομένο πως μέσα στα επόμενα 5-7 χρόνια θα υπάρξουν πολύ σημαντικά έργα στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης, η Ελλάδα αφενός θα πρέπει να αποσαφηνίσει και να υλοποιήσει το ρυθμιστικό πλαίσιο του υδρογόνου, «γιατί χωρίς κανόνες δεν μπορεί να λειτουργήσει η αγορά» και θα πρέπει να μπουν συγκεκριμένοι στόχοι. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την προσφορά και τη ζήτηση, τονίζουν οι ίδιες πηγές, βλέποντας και το αυξημένο ενδιαφέρον από τη Γερμανία.


Αξίζει να σημειωθεί πως συνεχίζονται οι διεργασίες και οι επαφές ελληνικών και γερμανικών κλιμακίων, με σκοπό τη μεταφορά υδρογόνου. Την ίδια ώρα, ο ΔΕΣΦΑ συνεργάζεται με έξι ευρωπαϊκούς διαχειριστές φυσικού αερίου για τη δημιουργία του Διαδρόμου Υδρογόνου Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ο οποίος στοχεύει να συνδέσει τις περιοχές εφοδιασμού υδρογόνου σε Ελλάδα και Βουλγαρία μέσω Ρουμανίας, Ουγγαρίας, Σλοβακίας και Τσεχίας, με στόχο να τροφοδοτήσει τη Γερμανίας. Παράλληλα, ο ΔΕΣΦΑ μαζί με την Bulgartransgaz έχουν ήδη θέσει τα θεμέλια για την ανάπτυξη βασικού τμήματος του SEEHyC. Υπενθυμίζεται πως μέχρι τις 30 Νοεμβρίου θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να συμμετέχουν στο market test για την αξιολόγηση της αγοράς υδρογόνου στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Από αυτήν τη διαδικασία θα βγουν κρίσιμα συμπεράσματα.

Οι διάδρομοι υδρογόνου
Αξίζει να σημειωθεί πως ο Gunther Grathwohl, Επικεφαλής του Τμήματος Υδρογόνου του γερμανικού Υπουργείου Κλίματος, ανέφερε κατά τη διάρκεια ενός πάνελ για την περιφερειακή συνεργασία ότι τώρα η Γερμανία εξετάζει την εισαγωγή υδρογόνου από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, μέσω της SEEHyC, και ιδιαίτερα από την Ελλάδα, εκτός από τους άλλους τέσσερις διαδρόμους που προσδιορίστηκαν στη Στρατηγική για τις Εισαγωγές Υδρογόνου της χώρας, που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο.  Μεταξύ άλλων, υπάρχει ο στόχος της διασφάλισης επαρκούς διαθεσιμότητας υδρογόνου και των παραγώγων του: ο στόχος για χωρητικότητα των electrolyzer το 2030 θα αυξηθεί από 5 GW σε τουλάχιστον 10 GW. Η υπόλοιπη ζήτηση θα καλυφθεί από εισαγωγές.

Έκλεισε τις στρόφιγγες φυσικού αερίου η Gazprom - Tι σημαίνει για την Ευρώπη

 

Η κρατική εταιρεία φυσικού αερίου της Ρωσίας, Gazprom, διέκοψε την παροχή φυσικού αερίου προς την Αυστρία το πρωί του Σαββάτου, σύμφωνα με την OMV, τη μεγαλύτερη ενεργειακή εταιρεία της Αυστρίας, αφού η OMV ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει τις πληρωμές για το φυσικό αέριο κατόπιν δικαστικής απόφασης. Ωστόσο, οι ροές προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες συνεχίζονταν το Σάββατο και την Κυριακή μέσω Ουκρανίας, καθώς αγοραστές ζήτησαν περισσότερες ποσότητες φυσικού αερίου.

Η Ρωσία, που πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία ήταν ο μεγαλύτερος προμηθευτής φυσικού αερίου στην Ευρώπη, έχει χάσει σχεδόν όλους τους Ευρωπαίους πελάτες της, καθώς η ΕΕ προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της, και μετά την καταστροφή του αγωγού Nord Stream το 2022. Τώρα, μία από τις τελευταίες κύριες διαδρομές ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη – ο αγωγός Urengoy-Pomary-Uzhgorod από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης μέσω Ουκρανίας – αναμένεται να κλείσει στο τέλος του έτους, καθώς το Κίεβο δεν θέλει να επεκτείνει τη συμφωνία πενταετούς μεταφοράς που φέρνει φυσικό αέριο από τη Σιβηρία στη Σλοβακία, την Τσεχία και την Αυστρία.

Η Αυστρία ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι η Μόσχα την είχε ενημερώσει πως η παροχή φυσικού αερίου θα διακοπεί μετά από διαιτητική απόφαση υπέρ της OMV για μη εκτέλεση παραδόσεων προς τη γερμανική της θυγατρική από τη Gazprom. Το Σάββατο, η αυστριακή ρυθμιστική αρχή ενέργειας E-Control δήλωσε ότι οι παραδόσεις της Gazprom προς την OMV σταμάτησαν στις 6 π.μ., προσθέτοντας ότι οι τιμές και οι προμήθειες για τους Αυστριακούς πελάτες παραμένουν σταθερές. Η OMV προσπαθεί να ανακτήσει τις αποζημιώσεις ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ, που της επιδικάστηκαν στη διαιτησία, από τη Gazprom, συμψηφίζοντας την απαίτηση με τιμολόγια για παραδόσεις προς την Αυστρία – ουσιαστικά σταματώντας ορισμένες πληρωμές για το φυσικό αέριο που προέρχεται μέσω Ουκρανίας. Η Gazprom αρνήθηκε να σχολιάσει τη διακοπή των ροών προς την Αυστρία, αλλά η ρωσική εταιρεία δήλωσε ότι θα στείλει 42,4 εκατομμύρια κυβικά μέτρα (mcm) φυσικού αερίου στην Ευρώπη μέσω Ουκρανίας το Σάββατο, τον ίδιο όγκο όπως την Παρασκευή και τις προηγούμενες ημέρες. Η κρατική εταιρεία της Σλοβακίας SPP δήλωσε ότι εξακολουθεί να λαμβάνει φυσικό αέριο από τη Ρωσία και πρόσθεσε ότι άλλοι αγοράζουν περισσότερες ποσότητες.

«Η κατάσταση όπου ένας μεγάλος καταναλωτής σταμάτησε να παίρνει φυσικό αέριο από την ανατολή, αλλά ο ίδιος όγκος ρέει μέσω της Ουκρανίας, δείχνει ότι υπάρχει ακόμη μεγάλο ενδιαφέρον για αυτό το φυσικό αέριο στην Ευρώπη», ανέφερε η SPP σε δήλωσή της, χωρίς να κατονομάζει τους άλλους αγοραστές. Η OMV συνήθως αντιστοιχεί περίπου στο 40% των ροών ρωσικού φυσικού αερίου μέσω Ουκρανίας, ή περίπου 17 mcm την ημέρα. Ο διαχειριστής δικτύου της Αυστρίας AGGM ανέφερε ότι επί του παρόντος δεν υποκαθιστά εισαγωγές από τη Γερμανία ή την Ιταλία. Η Αυστρία δήλωσε νωρίτερα ότι διαθέτει άφθονα αποθέματα για να καλύψει το κενό.

Η γεωπολιτική του φυσικού αερίου

Ο Γερμανός Καγκελάριος Όλαφ Σολτς μίλησε την Παρασκευή με τον Ρώσο Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν για πρώτη φορά μετά από σχεδόν δύο χρόνια, καθώς οι Ευρωπαίοι ηγέτες περιμένουν να ακούσουν τις ιδέες του Ντόναλντ Τραμπ για την επίλυση του μεγαλύτερου πολέμου στην Ευρώπη από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Σύμφωνα με το Κρεμλίνο, ο Πούτιν είπε στον Σολτς ότι η Ρωσία πάντα εκπλήρωνε τις συμβατικές της υποχρεώσεις για προμήθειες ενέργειας και ήταν «έτοιμη για αμοιβαία επωφελή συνεργασία αν η γερμανική πλευρά δείξει ενδιαφέρον». Οι πόλεμοι και οι εκρήξεις έχουν καταστρέψει τη σύνδεση μεταξύ Ρωσίας και Γερμανίας, βλάπτοντας τις οικονομίες και των δύο χωρών. Στο απόγειό της, η Ρωσία προμήθευε το 35% του φυσικού αερίου της Ευρώπης, αλλά από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος το 2022, η Gazprom έχει χάσει μερίδιο αγοράς από τη Νορβηγία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Κατάρ. Η ΕΕ προσπαθεί να μειώσει την εξάρτησή της, καταφεύγοντας σε εναλλακτικές λύσεις όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από τις ΗΠΑ και το Κατάρ. 

Η έκβαση της «μάχης» για τον έλεγχο της Elpedison (ξε)παγώνει το FSRU στον Θερμαϊκό

 

Τo σκληρό πόκερ μεταξύ των μετόχων για τον ιδιοκτησιακό έλεγχο της Εlpedison θα κρίνει το μέλλον μίας μεγαλεπήβολης επένδυσης για την Θεσσαλονίκη και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας, άνω των 150 εκατ. ευρώ, που για την ώρα βρίσκει… σε ξέρα .

Το project «Thessaloniki FSRU» (πλωτή μονάδα αερίου που θέλει να εγκαταστήσει η Elpedison ανοιχτά του Θερμαϊκού) αν και στο μη δεσμευτικό market test εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από ελληνικές και ξένες εταιρείες, έχει κολλήσει καθώς η εταιρεία βρίσκεται σε περίοδο ξεκαθαρίσματος του ιδιοκτησιακού της καθεστώτος.

Η επενδυτική απόφαση για το αν θα ρίξει άγκυρα στον Θερμαϊκό το FSRU δεν μπορεί να ληφθεί όσο βρίσκεται σε εκκρεμότητα η διευθέτηση του μετοχικού status της Elpedison με το σκληρό πόκερ μεταξύ των μετόχων (της Helleniq Energy και της ιταλικής Edison με κάθε μία να κατέχει 50%) να εκτιμάται πως θα έχει νικητή μέχρι το τέλος του έτους με τις δύο εταιρείες να προχωρούν σε διαδικασία προσφορών και αντιπροσφορών για να εξαγοράσει η μία το ποσοστό της άλλης.

Στο ζύγι όλοι οι παράμετροι

Στο μπρα ντε φερ που εξελίσσεται μεταξύ των δύο μετόχων έχει αποφασιστεί ως τρόπος καθορισμού του τιμήματος (ο πλέον καθοριστικός παράγοντας για να κλειδώσει το deal) η διενέργεια μιας άτυπης δημοπρασίας μεταξύ των δύο ομίλων με την υψηλότερη προσφορά να κατοχυρώνει τον πλήρη έλεγχο της Elpedison.

Πάντως, οι δύο ιδιοκτήτες της Elpedison φέρονται να διαφωνούν για την σκοπιμότητα της επένδυσης σε μία περίοδο ταχύτατης διείσδυσης των ΑΠΕ στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής την ώρα που λειτουργούν ήδη τα FSRU Αλεξανδρούπολης και Ρεβυθούσας και το φθηνό ρωσικό φυσικό αέριο κυριαρχεί πλήρως στην ελληνική αγορά.

Σε κάθε περίπτωση θα αξιολογηθούν όλα τα δεδομένα καθώς η διεθνής αστάθεια όσον αφορά τις τιμές του φυσικού αερίου (δεν είναι τυχαίο πως μόλις κρύωσε ο καιρός το αέριο «τσίμπησε» στις διεθνείς αγορές) θέτει και την παράμετρο της ενεργειακής θωράκισης με αξιόπιστες υποδομές μίας χώρας , μέσα σε ταραγμένους και ενεργειακά καιρούς.

Το ποια άποψη θα επικρατήσει, αν δηλαδή η επένδυση θα εγκαταλειφθεί ως μη συμφέρουσα δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν ή αν αντίθετα αξιολογηθεί πως παρά τα όποια ρίσκα ένα ακόμα FSRU θα αποδώσει οικονομικά για τον επενδυτή θωρακίζοντας ενεργειακά την χώρα, συνδέεται ευθέως με το ποιος θα επικρατήσει στις διεργασίες για τον έλεγχο της Εlpedison.

Η τελική ετυμηγορία, για το αν τελικά θα δοθεί πράσινο φως για να μπει σε πλώρη υλοποίησης το project ή αν αντίθετα το εγχείρημα θα ναυαγήσει οριστικά, αναμένεται να βγει μέχρι τις αρχές του 2025, αφού πρώτα ξεδιαλύνει το τοπίο για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Elpedison.

Τι αφορά η επένδυση

Τότε υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση του market test για τη δέσμευση χωρητικότητας στο FSRU, το οποίο θα διενεργηθεί μόλις εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη για το έργο, το οποίο έφερε φουρτούνες σε επτά δήμους της Θεσσαλονίκης που αντέδρασαν έντονα για την προσθήκη και δεύτερου πλοίου FSRU στον πλωτό τερματικό σταθμό ΥΦΑ, ο οποίος κατά τον αρχικό σχεδιασμό της εταιρείας αποτελούνταν από ένα πλοίο FSRU.

Με τις διεργασίες για τον έλεγχο της Elpedison να κορυφώνονται, είναι στην ευχέρεια της εταιρείας να υποβάλλει, μόλις ξεκαθαρίσουν οι προθέσεις του νέου ιδιοκτήτη, τον σχετικό φάκελο για την έκδοση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) στο αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η εταιρεία, βάσει του σχεδιασμού, θα αναπτύξει τον πλωτό σταθμό με δύο πλοία, ένα μόνο για αποθήκευση αερίου (FSU) και ένα αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU) που θα έχουν συνολική χωρητικότητα 270-280.000 κ.μ. LNG.

Η πλωτή δεξαμενή θα αποτελείται από δύο πλοία δεμένα σε τεχνητή νησίδα, σε μια έκταση περίπου 80 στρεμμάτων (395 m X 204 m). Θα βρίσκεται σε απόσταση 3,45 χιλιομέτρων νότια-νοτιοδυτικά του προβλήτα 6 του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και περίπου 3,12 χιλιόμετρα ανατολικά της πλησιέστερης δυτικής ακτογραμμής.

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα έρχεται σε θερμοκρασία -160 βαθμών Κελσίου και θα αεριοποιείται με τη χρήση του θερμότερου θαλασσινού νερού. Εν συνεχεία το αεριοποιημένο φυσικό αέριο θα μεταφέρεται με υποθαλάσσιο αγωγό μήκους περίπου 4,5 χιλιομέτρων στη στεριά και με χερσαίο αγωγό στις εγκαταστάσεις της Elpedison στα Διαβατά.

Το ιστορικό

Η αίτηση αδειοδότησης της Elpedison προς τη ΡΑΑΕΥ για τον πλωτό σταθμό LNG είχε υποβληθεί τον Απρίλιο του 2022 και η αρχική άδεια εκδόθηκε τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους.

Στις 24 Απριλίου 2023 η εταιρεία ζήτησε από τη ΡΑΑΕΥ μερική τροποποίηση της αρχικής Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) και συγκεκριμένα, ζήτησε μια μικρή διαφοροποίηση της θέσης στην οποία σχεδιάζεται να κατασκευαστεί η πλωτή δεξαμενή Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου, αλλαγή της όδευσης του υποθαλάσσιου αγωγού καθώς και προσθήκη και δεύτερου πλοίου FSU στον Πλωτό Τερματικό Σταθμό LNG. Τον περασμένο Φεβρουάριο η ΡΑΑΕΥ ενέκρινε και τις τρεις αλλαγές τις οποίες ζήτησε η Elpedison.

Η σημασία και οι αντιδράσεις

To «Thessaloniki FSRU», εφόσον πάρει σάρκα και οστά, θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού ενώ θα επιτρέψει διευρυμένη πρόσβαση στις αγορές φυσικού αερίου, αποτελώντας ταυτόχρονα σημείο εφοδιασμού πλοίων με καύσιμο LNG για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πάντως πως το έργο αν και έχει λάβει τις απαραίτητες άδειες από την Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων συναντά έντονες αντιδράσεις από δήμους, φορείς, και συλλογικότητες της Θεσσαλονίκης που κρούουν καμπανάκι κινδύνου για τις οικολογικές συνέπειες, εκφράζοντας την ανησυχία τους για τους περιβαλλοντικούς κινδύνους ενός ενδεχόμενου ατυχήματος.

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΔ.Ε.ΣΥ 11.08.25

 ΠΗΓΗ:  pseep.gr