Παρασκευή, Νοεμβρίου 22, 2024

Αποκάλυψη: Ενδιαφέρον για την εξαγορά της HELLENiQ ENERGY από το κρατικό Wealth sovereign fund των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων – Οι Άραβες θέλουν τόσο το πακέτο των μετοχών του ομίλου Λάτση (45,5%), όσο και του Δημοσίου (35,5% ΤΑΙΠΕΔ) – Σε γνώση του Υπ. Εξωτερικών φέρεται να είναι η πρόθεση των Αράβων!

 

Δεν χωρεί αμφιβολία ότι στις μέρες μας τα διυλιστήρια αποτελούν ένα μεγάλο success story και εκ του λόγου τούτου, συγκυρίας, συνθηκών και υψηλής κερδοφορίας, έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον μεγάλων – ακόμη και πανίσχυρων- ξένων θεσμικών – αλλά και εγχώριων- επενδυτών!

Υπενθυμίζεται ότι για τα διυλιστήρια, γενικά και όχι μόνο ειδικά, είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τη Σαουδική Αραβία μετά την επίσκεψη του πρίγκιπα Μπιν Σαλμάν και τη συνάντηση του με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ έχει γραφτεί στον Τύπο περί του ενδιαφέροντος που φέρεται να έχουν επιδείξει στο παρελθόν για τα Ελληνικά Πετρέλαια τόσο ο Δ. Μελισσανίδης από κοινού με τον ομογενή μεγιστάνα Φιλάρετο Καλτσίδη, όσο και ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, ο οποίος ήδη έχει αποκτήσει μια μετοχική σχέση κάτω του 5%, εκ των οποίων το 1% το απέκτησε απευθείας κατά το πρόσφατο placement, ενώ φέρεται να έχει ενισχύσει τη θέση του μέσα από την αγορά!

Σημειώνεται ότι μέτοχοι της HELLENiQ ENERGY είναι ο όμιλος Λάτση (Paneuropian oil) με ποσοστό 45,5% καθώς και το ελληνικό δημόσιο (ΤΑΙΠΕΔ) με ποσοστό 35,5%!

Ωστόσο την ώρα τούτη, όπως αναφέρουν ασφαλείς πηγές εκ των έσω, που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, έχει εκδηλωθεί αρχικό ενδιαφέρον για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών των HELLENiQ ENERGY, τόσο εκείνων που κατέχει ο όμιλος Λάτση, όσο και του ποσοστού που κατέχει το Δημόσιο, από το κρατικό sovereign wealth fund των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων!

Έγκυροι κύκλοι αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον των Αράβων είναι βάσιμο και ουσιαστικό και πως αρμοδίως έχει ενημερωθεί από τα ΗΑΕ το ελληνικό Υπ. Εξωτερικών που τελεί σε γνώση της Αραβικής πρόθεσης!

Η υπόθεση έχει αναμφίβολα μεγάλο ενδιαφέρον, τόσο επιχειρηματικό όσο και χρηματιστηριακό και η έκβαση της αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την αγορά, καθώς πέραν πάσης αμφιβολίας, θα δημιουργήσει κλίμα, θα ανατροφοδοτήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον και θα αποκαταστήσει την ψυχολογία, σε μια κρίσιμη και καθοριστική πολιτική συγκυρία!

ΠΗΓΗ:radar.gr

Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών

 

Οι τιμές του πετρελαίου βρίσκονται σε τροχιά εβδομαδιαίας ανόδου σε ποσοστό 5%, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία εντείνεται και οι κινεζικές εισαγωγές αναμένεται να αυξηθούν τον Νοέμβριο.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού τύπου Brent σημείωσαν άνοδο 33 σεντς ή 0,44%, στα 74,56 δολάρια το βαρέλι έως τις 12.00 ώρα Ελλάδος. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για το αμερικανικό αργό West Texas Intermediate αυξήθηκαν κατά 27 σεντς ή 0,39% στα 70,37 δολάρια το βαρέλι.

Και τα δύο συμβόλαια αναμένεται να καταγράψουν κέρδη 5% αυτή την εβδομάδα, την ισχυρότερη εβδομαδιαία άνοδο από τα τέλη Σεπτεμβρίου, καθώς η Μόσχα εντείνει την επίθεσή της στην Ουκρανία και αφού τόσο η Βρετανία όσο και οι Ηνωμένες Πολιτείες επέτρεψαν στο Κίεβο να χτυπήσει τη Ρωσία με τα όπλα τους.

Ο Πούτιν δήλωσε την Πέμπτη ότι η Ρωσία εκτόξευσε βαλλιστικό πύραυλο στην Ουκρανία και προειδοποίησε για παγκόσμια σύγκρουση, αυξάνοντας τον κίνδυνο διακοπής του εφοδιασμού πετρελαίου από έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς παγκοσμίως.

Η Ουκρανία έχει χρησιμοποιήσει μη επανδρωμένα αεροσκάφη για να στοχοποιήσει τις ρωσικές πετρελαϊκές υποδομές. Τον Ιούνιο, μάλιστα, χρησιμοποίησε μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεγάλης εμβέλειας για να πλήξει τέσσερα ρωσικά διυλιστήρια.

«Αυτό που φοβάται η αγορά είναι πως θα πληγεί σημαντικά οποιοδήποτε μέρος της ικανότητας παραγωγής του πετρελαίου, του φυσικού αερίου και της διύλισης, η οποία όχι μόνο προκαλεί μακροπρόθεσμες ζημιές αλλά επιταχύνει τη σύγκρουση», δήλωσε ο αναλυτής της PVM, Τζον Έβανς.

Ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού στον κόσμο, η Κίνα, ανακοίνωσε την Πέμπτη μέτρα πολιτικής για την ενίσχυση του εμπορίου, συμπεριλαμβανομένης της στήριξης των εισαγωγών ενεργειακών προϊόντων, εν μέσω ανησυχιών για τις απειλές του Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμούς.

Όπως αναφέρει το Reuters, οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας αναμένεται να ανακάμψουν τον Νοέμβριο, αφού οι απότομες μειώσεις των τιμών αύξησαν τη ζήτηση για ιρακινό και σαουδαραβικό πετρέλαιο, αντισταθμίζοντας τη μείωση της ιρανικής προσφοράς, σύμφωνα με αναλυτές, επενδυτές και ναυτιλιακά στοιχεία.

Οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν για λίγο μετά τα στοιχεία που έδειξαν ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα της ευρωζώνης επιβραδύνθηκε αυτόν τον μήνα, καθώς ο κυρίαρχος κλάδος των υπηρεσιών του μπλοκ συρρικνώθηκε και η μεταποίηση βυθίστηκε βαθύτερα σε ύφεση.

Η Goldman Sachs ανέφερε σε σημείωμά της ότι αναμένει ότι το Brent θα παραμείνει στο εύρος των 70 έως 85 δολαρίων, αλλά προσέθεσε ότι οι τιμές θα μπορούσαν να φτάσουν στο ανώτερο άκρο αυτού του εύρους αν η ιρανική παραγωγή επηρεαστεί από την πιθανή αυστηροποίηση των κυρώσεων του Τραμπ.

Φυσικό αέριο
Τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, οι τιμές του φυσικού αερίου στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 30% σε επίπεδα άνω των 2,50 δολαρίων ανά mm/BTU, λόγω της μείωσης της παραγωγής και της αυξημένης ζήτησης αερίου για τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Επιπλέον, οι πρόσφατες περικοπές των παραγωγών, οι περίοδοι συντήρησης και η ομαλοποίηση της ζήτησης φυσικού αερίου του Freeport LNG συνέβαλαν σε αυτή την άνοδο.

Σε πρόσφατο σημείωμά τους, οι στρατηγικοί αναλυτές της Goldman Sachs δήλωσαν ότι η επιστροφή των τιμών του φυσικού αερίου πάνω από τα 2 δολάρια/mmBtu ευθυγραμμίζεται με τις προσδοκίες τους, καθώς οι περικοπές της παραγωγής «θα οδηγήσουν τελικά σε χαμηλότερους κινδύνους συμφόρησης των αποθηκών για το φετινό καλοκαίρι».

«Τούτου λεχθέντος, βλέπουμε μόνο περιορισμένη περαιτέρω άνοδο από τα τρέχοντα επίπεδα, με τις ισχυρότερες τιμές φυσικού αερίου να εγκυμονούν τον κίνδυνο συμφόρησης», προσέθεσαν.

Η Goldman σημειώνει ότι οι τιμές άνω των 2 δολαρίων/mmBtu μειώνουν την ανταγωνιστικότητα του φυσικού αερίου σε σύγκριση με τον άνθρακα, με μια αύξηση κατά 0,50 δολάρια/mmBtu να μειώνει δυνητικά τη ζήτηση φυσικού αερίου κατά 1 δισεκατομμύριο κυβικά πόδια ανά ημέρα (Bcf/d).

Επιπλέον, οι υψηλότερες τιμές μπορεί να ωθήσουν στην επανεκκίνηση πηγών εξόρυξης που είχαν προηγουμένως κλείσει. Η EQT ανέφερε ότι θα επανεκκινήσει την παραγωγή εάν οι τιμές υπερβούν σταθερά τα 1,50 δολάρια/mmBtu. Ενώ οι τιμές στα Απαλάχια Όρη των ΗΠΑ δεν έχουν αυξηθεί τόσο πολύ όσο στο NYMEX, ο τοπικός κόμβος έχει καταγράψει τιμές κατά μέσο όρο 1,44 δολάρια/mmBtu από μήνα σε μήνα, αυξημένες κατά 10 σεντς από τον Οκτώβριο, όπως τόνισαν οι αναλυτές.

Οι ευρωπαϊκές τιμές φυσικού αερίου έχουν επίσης αυξηθεί αυτό το καλοκαίρι, αν και λιγότερο έντονα από ό,τι στις ΗΠΑ. Οι τιμές του Title Transfer Facility (TTF) αυξήθηκαν κατά 18% τους τελευταίους τρεις μήνες σε περίπου 30 ευρώ ανά μεγαβατώρα (MWh).

Ωστόσο, σε αντίθεση με την αμερικανική αγορά, το ράλι αυτό στερείται θεμελιώδους στήριξης, με την αποθήκευση φυσικού αερίου στη βορειοδυτική Ευρώπη να βρίσκεται σε επίπεδα ρεκόρ, όπως επεσήμαναν οι στρατηγικοί αναλυτές της Goldman.

ΔΙΕΘΝΗ Petrobras: Μερίσματα ύψους 55 δισ. δολαρίων έως το 2029

 

Η Petroleo Brasileiro SA (Petrobras), ο κρατικά ελεγχόμενος πετρελαϊκός κολοσσός της Βραζιλίας, παρουσίασε σχέδια για την καταβολή μερισμάτων ύψους έως και 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2029 στο πλαίσιο της πενταετούς επιχειρηματικής στρατηγικής της, διατηρώντας τη δέσμευσή της να επιστρέφει κεφάλαια στους επενδυτές. Αυτό περιλαμβάνει πιθανά πρόσθετα 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε έκτακτα μερίσματα, όπως περιγράφεται λεπτομερώς σε ένα αρχείο που δημοσιεύθηκε στις 21 Νοεμβρίου 2024. Σε ξεχωριστή δήλωση, η Petrobras επιβεβαίωσε επίσης την καταβολή έκτακτου μερίσματος ύψους 20 δισεκατομμυρίων ρεάις (3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων), σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Η απόφαση να συνεχιστεί η καταβολή μερισμάτων αποτέλεσε σημαντικό πόλο έλξης για τους επενδυτές, με τα μερίσματα της Petrobras να διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη στήριξη των δημοσιονομικών της Βραζιλίας, καθώς η κυβέρνηση είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας. Η Petrobras έχει τονίσει ότι τα μερίσματα θα συνεχιστούν εφόσον δεν θέτουν σε κίνδυνο την οικονομική υγεία της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα, η Petrobras έχει λάβει θετικά σχόλια από τους αναλυτές, με το 83% αυτών να διατηρούν σύσταση «buy» για τη μετοχή.

Το αναθεωρημένο στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας ανέρχεται σε 111 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 9% σε σχέση με τις προηγούμενες προβλέψεις. Παρά την αύξηση αυτή, η Petrobras μείωσε τις προβλέψεις της για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες για το 2025 σε 18,5 δισ. δολάρια από 21 δισ. δολάρια. Ένα μεγάλο μέρος των δαπανών της, 77,3 δισεκατομμύρια δολάρια, είναι αφιερωμένο στην εξερεύνηση και παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, τόσο εντός της Βραζιλίας όσο και διεθνώς. Το σχέδιο περιλαμβάνει την προσθήκη 10 νέων υπεράκτιων μονάδων παραγωγής, ενώ άλλες πέντε αναμένονται μετά το 2029. Η εταιρεία διερευνά επίσης την ανάπτυξη έξι επιπλέον πλοίων παραγωγής, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πλατφόρμας για το κοίτασμα Buzios στην περιοχή pre-salt σε βαθιά νερά.

Η Petrobras αυξάνει το ανώτατο όριο χρέους
Εκτός από την αύξηση των επενδύσεων, η Petrobras αύξησε το ανώτατο όριο του χρέους της από 65 δισ. δολάρια σε 75 δισ. δολάρια, ώστε να παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία για την καταβολή μερισμάτων, διατηρώντας παράλληλα την επέκταση της παραγωγής της. Η εταιρεία μείωσε επίσης τα ελάχιστα μετρητά της από 8 δισεκατομμύρια δολάρια σε 6 δισεκατομμύρια δολάρια. Παρά την αύξηση του χρέους, η Petrobras διαβεβαιώνει τους επενδυτές ότι η αύξηση αυτή δεν θα οδηγήσει αυτόματα σε υψηλότερα επίπεδα χρέους, αλλά αντίθετα θα προσφέρει μεγαλύτερο περιθώριο για τη διαχείριση του χρέους.

Η Petrobras αντιμετώπισε επίσης τις ανησυχίες σχετικά με μια πιθανή στροφή προς λιγότερο κερδοφόρα έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ενώ η εταιρεία έχει διαθέσει 11 δισεκατομμύρια δολάρια για έργα φυσικού αερίου, ενέργειας και χαμηλών εκπομπών άνθρακα, μόνο το 27% αυτού του προϋπολογισμού αφορά τρέχουσες πρωτοβουλίες. Η στρατηγική για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας περιλαμβάνει έμφαση στα βιοκαύσιμα, την αιολική και ηλιακή ενέργεια και την παραγωγή αιθανόλης, με πρόσθετες επενδύσεις σε έργα όπως το βιομεθάνιο, το υδρογόνο και η δέσμευση άνθρακα. Η Petrobras έχει επίσης διαθέσει 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια για τη μείωση των εκπομπών από τις δραστηριότητές της. Στη διύλιση και σε συναφείς τομείς όπως τα λιπάσματα και τα logistics, η εταιρεία σχεδιάζει να δαπανήσει περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια.

Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της Χρονιάς» για το 2024 Ανακηρύχθηκε το Έργο TRIĒRĒS

 

«Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το ευρωπαϊκό καινοτόμο έργο TRIĒRĒS, το οποίο συντονίζει η Motor Oil, από το Clean Hydrogen Partnership κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκεστο πλαίσιο της, σε εξέλιξη, Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Υδρογόνου στις Βρυξέλλες. Η σημαντική αυτή διάκριση, από τον φορέα σύμπραξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Hydrogen Europe, για την υποστήριξη έργων έρευνας και καινοτομίας στον τομέα του καθαρού υδρογόνου, αποτελεί αναγνώριση των πρώτων απτών αποτελεσμάτων και της 

Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου (“Small Scale Hydrogen Valley”) με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, όπου αναπτύσσεται μονάδα παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου, στο πλαίσιο του έργου EPHYRA,το οποίο επίσης συντονίζει η Motor Oil. Η Κοιλάδα Υδρογόνου γίνεται πραγματικότητα βασισμένη στην απόφαση της Motor Oil να προχωρήσει πρώτη στην κατασκευή του μεγαλύτερου συστήματος ηλεκτρόλυσης στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ισχύος 30 MW, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2026.

Στο έργο TRIĒRĒS συμμετέχουν,επιπλέον,25 εταίροι από 5 χώρες, ενώ η διάρκεια του είναι 5 έτη. Στόχος του TRIĒRĒS είναι η δημιουργία οικοσυστήματος υδρογόνου στην Ελλάδα με τη συμμετοχή βιομηχανιών, επιχειρήσεων, ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων, εταιρειών τεχνολογίας,οργανισμών του δημόσιου τομέα και φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης.Το έργο υποστηρίζει την υλοποίηση πιλοτικών εφαρμογών καιμελετών χρήσης υδρογόνου, για υφιστάμενες ή μελλοντικές χρήσεις, σε σημαντικούς παραγωγικούς τομείς όπως η Ενέργεια, η Μεταποίηση καιοι Μεταφορές (οδικές και θαλάσσιες). Το έργο δημιουργεί, επίσης, ισχυρές διεθνείς συνεργασίες, προωθώντας συνέργειες με άλλες Κοιλάδες Υδρογόνου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Αίγυπτο, ενισχύοντας τη γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας ως ανερχόμενου κόμβου καθαρής ενέργειας.

Το TRIĒRĒS στο πλαίσιο του εμβληματικού προγράμματος BlueMed

Το έργο TRIĒRĒS εντάσσεται στο BlueMed, το ολοκληρωμένο πρόγραμμα της Motor Oil για την ανάπτυξη της αλυσίδας αξίας υδρογόνου στην Ελλάδα. Σκοπός του BlueMed είναι η δημιουργία ενός πλήρους συστήματος παραγωγής, μεταφοράς και διάθεσης υδρογόνου.Υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Motor Oil στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα, το πρόγραμμα BlueMedυλοποιείται με συγχρηματοδότηση από σημαίνοντα ευρωπαϊκά προγράμματα και φορείς, όπως το Horizon Europe/Clean Hydrogen Partnership, το Connecting Europe Facility–Transport,το European Innovation Fund, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και περιλαμβάνει, πέραν του TRIĒRĒS, και τα ακόλουθα εμβληματικά έργα:

IRIS: εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος δέσμευσης, χρήσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα, παραγωγή χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος υδρογόνου και πιλοτική παραγωγή συνθετικής μεθανόλης.

EPHYRA: εγκατάσταση και λειτουργία μονάδας ηλεκτρόλυσης 30 MW για παραγωγή υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

REA/REAH2/REAH3: κατασκευή και λειτουργία (BFS–AVIN) των πρώτων εμπορικών, δημοσίως προσβάσιμων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ελλάδα.

Σημαντικά ορόσημα και επόμενα βήματα

Η Κοιλάδα TRIĒRĒS έχει, ήδη, επιτύχει σημαντικές επιτυχίες:

  • Προμήθεια ειδικών βυτιοφόρων για τη μεταφορά και αποθήκευση υδρογόνου, αναπτύσσοντας έναν “εικονικό αγωγό”υδρογόνου προς τελικούς χρήστες.
  • Επίδειξη υδρογονοκίνητου λεωφορείου και ανεφοδιασμός του από τηνCoral Gas με βυτιοφόρο υδρογόνου, στο πλαίσιο του 3ουJIVE Roadshow σε 4 πόλεις της Ελλάδας και σε άλλες τρεις χώρες της Βαλκανικής.
  • Συνεργασία με την καινοτόμα WIVA P&G HyWestValley της Αυστρίας, ενισχύοντας την ανταλλαγή γνώσεων.

Στο προσεχές διάστημα αναμένονται:

  • Η λειτουργία του πρώτου εμπορικού, δημοσίως προσβάσιμου πρατηρίου υδρογόνου στην Ελλάδα (Άγιοι Θεόδωροι Κορινθίας)εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025.
  • Η απόκτηση υδρογονοκίνητου οχήματος από τον Δήμο Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων (τέλη 2024 –αρχές 2025).
  • Η ωρίμανση διαγωνιστικών διαδικασιών για τηνπρομήθειααστικών λεωφορείων και ελαφρών οχημάτωνμε κυψέλες καυσίμου(fuelcell) υδρογόνου,σε περιφερειακά δίκτυα μεταφορών.

Κατά τη βράβευση, ο κ. Κωνστ Η λειτουργία του πρώτου εμπορικού, δημοσίως προσβάσιμου πρατηρίου υδρογόνου στην Ελλάδα (Άγιοι Θεόδωροι αντίνος Χατζηφώτης, Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Ομίλου Motor Oil, δήλωσε:

«Η αναγνώριση του TRIĒRĒS ως Hydrogen Valley of the Year2024 αποτελεί απόδειξη της δέσμευσής μας να αναδείξουμε την Ελλάδα ως περιφερειακό ηγέτη στον τομέα του υδρογόνου. Μέσω του έργου, ενισχύουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη και συμβάλλουμε στην επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας, υποστηρίζοντας τη μετάβαση της Ευρώπης σε καθαρές μορφές ενέργειας».

ΠΗΓΗ:www.energia.gr

Σημαντική συμφωνία για την Coral στην Αλβανία – Συνεργασία με τον όμιλο Kastrati για τη λειτουργία πρατηρίων με το σήμα της Shell

Συμφωνία με τον αλβανικό Όμιλο Kastrati υπέγραψε προ ημερών η Coral, προκειμένου να λειτουργήσουν για πρώτη φορά στην Αλβανία πρατήρια καυσίμων με την επωνυμία Shell.

Συγκεκριμένα, η συμφωνία προβλέπει ότι ορισμένα από τα 85 πρατήρια που διατηρεί ο Όμιλος Kastrati στην Αλβανία θα μετονομαστούν, παίρνοντας την επωνυμία Shell.

Τα πρατήρια με το σήμα της Shell πρόκειται να ανοίξουν μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, προσφέροντας στους καταναλωτές της γειτονικής χώρας πρόσβαση στα προϊόντα και τις υπηρεσίες της Shell. 

«H έναρξη λειτουργίας σταθμών με την επωνυμία Shell σε συνεργασία με τον Όμιλο Kastrati ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική μας για επέκταση των δραστηριοτήτων σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Αυτή η συνεργασία αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο για το λιανικό εμπόριο καυσίμων και τις υπηρεσίες ενέργειας στην Αλβανία», ανέφερε σχετικά ο κ. Χρήστος Κετσιτζόγλου, εκ μέρους της Coral Albania.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που ανακοινώνουμε τη συνεργασία μας με την Coral SA και παρουσιάζουμε τους σταθμούς της Shell στην Αλβανία. Αυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την αλβανική ενεργειακή αγορά, καθώς στοχεύουμε να επεκτείνουμε τη γκάμα υπηρεσιών και προϊόντων καυσίμων που διατίθενται σε τοπικό επίπεδο. Αυτή είναι μόνο η αρχή και δεσμευόμαστε να συμβάλουμε στην ανάπτυξη του αλβανικού ενεργειακού τομέα με νέες ευκαιρίες και βιώσιμη πρόοδο», δήλωσε ο κ. Ardit Kastrati από την πλευρά του Ομίλου Kastrati.  

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Goldman Sachs: Έως τα 80 δολάρια θα παραμείνει το πετρέλαιο το 2024

 

Στα 80 δολάρια το βαρέλι αναμένει ότι θα κυμανθούν οι τιμές του πετρελαίου φέτος η Goldman Sachs, παρά τη γεωπολιτική αβεβαιότητα, επικαλούμενη το αναμενόμενο πλεόνασμα του 2025.

“Η βασική μας υπόθεση για το Brent είναι ότι θα κυμανθεί στο εύρος των 70-85 δολαρίων, με την υψηλή πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα να περιορίζει την άνοδο των τιμών και την ευελιξία των τιμών του ΟΠΕΚ και της προσφοράς σχιστολιθικού πετρελαίου να περιορίζει την πτώση των τιμών”, σημειώνει η τράπεζα.

Επιπλέον, η Goldman Sachs βλέπει ανερχόμενους κινδύνους για το Brent βραχυπρόθεσμα, με τις τιμές να αυξάνονται δυνητικά το πρώτο εξάμηνο του 2025, εφόσον η ιρανική προσφορά μειωθεί κατά ένα εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως, λόγω της αυστηρότερης εφαρμογής των κυρώσεων.

Οι τιμές σήμερα κυμαίνονται στα 74 δολάρια το brent και 70 το WTI

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Ποιοι είναι οι υποψήφιοι για την κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Βόρειας Μακεδονίας-Ελλάδας

Η ανώνυμη εταιρεία διανομής φυσικού αερίου της Βόρειας Μακεδονίας, Nomagas, ολοκλήρωσε τη διαδικασία υποβολής προσφορών για την κατασκευή του πολυαναμενόμενου διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου με την Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας ότι πέντε εταιρείες υπέβαλαν προσφορές για το τμήμα του αγωγού που βρίσκεται στη Βόρεια Μακεδονία.

Από αυτές, τέσσερις είναι διεθνείς υποψήφιοι—δύο από την Ιταλία και από μία από την Τουρκία και τη Σερβία—ενώ μία είναι εγχώρια εταιρεία. Η αξιολόγηση των προσφορών αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, με τις συμβάσεις να υπογράφονται αμέσως μετά. Οι εργασίες κατασκευής προβλέπεται να ξεκινήσουν την άνοιξη, με την ολοκλήρωση του τμήματος των 67 χιλιομέτρων στη Βόρεια Μακεδονία να υπολογίζεται σε δύο χρόνια.

Η νέα διαδικασία προκήρυξης προβλέπει προϋπολογισμό 83,65 εκατομμυρίων ευρώ για τον διασυνδετήριο αγωγό, διασφαλίζοντας την ταχεία πρόοδο του έργου μετά τις καθυστερήσεις από την προηγούμενη προσπάθεια. Το Υπουργείο Ενέργειας της χώρας δήλωσε ότι οι εργασίες στο έδαφος στοχεύουν να ξεκινήσουν την ερχόμενη άνοιξη και να ολοκληρωθούν εντός τριών ετών.

Το έργο χρηματοδοτείται μέσω συνδυασμού δανείων και επιχορηγήσεων από διεθνείς χρηματοδοτικούς οργανισμούς. Η ΕΤΕπ επιχορηγεί 28,9 εκατ. ευρώ , η EBRD  44 εκατομμύρια ευρώ και το Πλαίσιο Επενδύσεων για τα Δυτικά Βαλκάνια (WBIF)  9,9 εκατομμύρια ευρώ.

Η προηγούμενη προκήρυξη του έργου πέρυσι αντιμετώπισε προβλήματα όταν η ΕΤΕπ εντόπισε τεχνικό ζήτημα. Αν και οι λεπτομέρειες δεν αποκαλύφθηκαν, υπονοήθηκε ότι η προκήρυξη ευνοούσε εγχώριες εταιρείες περιορίζοντας τον ανταγωνισμό. Για να συμμορφωθεί με τα πρότυπα προμηθειών της ΕΤΕπ—διασφαλίζοντας δίκαιο ανταγωνισμό και οικονομικά πλεονεκτική επιλογή—η κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας εξέδωσε νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος.

Ο διασυνδετήριος αγωγός έχει συνολικό μήκος 123 χιλιομέτρων, με το τμήμα στη Βόρεια Μακεδονία να εκτείνεται από το Νεγκότινο έως τη Γευγελή, συνδεόμενο με τη Νέα Μεσημβρία στην Ελλάδα.

Ο αγωγός θα παρέχει στη χώρα πρόσβαση σε υγροποιημένο φυσικό αέριο από τον μελλοντικό τερματικό σταθμό της Ελλάδας και στον αγωγό TAP, ο οποίος μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω της Τουρκίας στην Ευρώπη. Επιπλέον, ο αγωγός έχει σχεδιαστεί ώστε να μεταφέρει υδρογόνο, υποστηρίζοντας τη μετάβαση της περιοχής στην πράσινη ενέργεια και τη συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά ενεργειακά πρότυπα. 

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΔ.Ε.ΣΥ 11.08.25

 ΠΗΓΗ:  pseep.gr