Πέμπτη, Δεκεμβρίου 12, 2024

Διαπαραταξιακή επιτροπή Ελευσίνας: «Ανεπιθύμητοι» οι αγωγοί καυσίμων πάνω στον Προαστιακό Δυτικής Αττικής

Η Διαπαραταξιακή Επιτροπή του Δήμου Ελευσίνας που έχει συσταθεί ενάντια στην πιθανή χωροθέτηση 2 νέων  αγωγών μεταφοράς καυσίμων (νάφθας, βενζίνης, κηροζίνης κ.α),  για την διασύνδεση των δύο διυλιστηρίων των ΕΛΠΕ Ελευσίνας και Ασπροπύργου, μέσα στον σιδηροδρομικό διάδρομο και σε επαφή με το υλοποιούμενο έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, προέβη χθες σε παράσταση για το θέμα στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ διαβεβαίωσε την Διαπαραταξιακή Επιτροπή ότι οι εργασίες που υλοποιούνται τους τελευταίους μήνες  μέσα στον σιδηροδρομικό διάδρομο από τον ΟΣΕ αφορούν  αποκλειστικά το ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ σιδηροδρομικό έργο του ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ και όχι το έργο των αγωγών των ΕΛΠΕ.

Η Διαπαραταξιακή Επιτροπή διαμήνυσε, σε όλους τους τόνους, προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ ότι η πιθανή απόπειρα εγκατάστασης, στο προσεχές ή απώτερο  μέλλον, αγωγών μεταφοράς καυσίμων μέσα στον σιδηροδρομικό διάδρομο θα είναι πράξη ανεπιθύμητη που  θα τύχει της σφοδρής αντίδρασης του συνόλου της τοπικής κοινωνίας.

Εκ μέρους της Διαπαραταξιακής Επιτροπής, συμμετείχαν ο Δήμαρχος Ελευσίνας κ. Γεωργόπουλος Γεώργιος και οι Επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων κ.κ Παππάς Λεωνίδας, Χρηστάκης Χρήστος, Παπαγιάνναρος Δημήτρης και Τσάτσης Δημήτρης.

 ΠΗΓΗ:thriassio.gr

Χτίζοντας ένα βιώσιμο αύριο: Το όραμα της Motor Oil, ως ένας διεθνής πολυενεργειακός Όμιλος

 

Η Motor Oil πρωταγωνιστεί στη διαμόρφωση του ενεργειακού μέλλοντος, συνδυάζοντας την καινοτομία με τη βιωσιμότητα. Οδεύοντας προς το 2030, ο Όμιλος επαναπροσδιορίζει τη θέση του, ως ένας ολοκληρωμένος και διαφοροποιημένος διεθνής ενεργειακός παίκτης που υπερέχει οικονομικά και προμηθεύει τη διεθνή αγορά με Καύσιμα, Ηλεκτρική Ενέργεια και Ανακυκλωμένα Υλικά.

Από την ίδρυσή της, η Motor Oil έχει αναπτύξει ένα από τα πιο σύγχρονα και αποδοτικά διυλιστήρια στην Ευρώπη, το οποίο αποτελεί έναν από τους κύριους πυλώνες δραστηριοποίησής της. Περισσότερο από το 75% των προϊόντων διύλισης εξάγονται σε διεθνείς αγορές, επιβεβαιώνοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα του Ομίλου. Παράλληλα, με ένα δίκτυο λιανικής εμπορίας που περιλαμβάνει περισσότερα από 1.500 πρατήρια καυσίμων σε πέντε χώρες, η Motor Oil εδραιώνει τη θέση της ως κορυφαίος πάροχος καυσίμων υψηλής ποιότητας.

Παράλληλα, η μετάβαση προς καθαρότερες μορφές ενέργειας βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής του Ομίλου. Έτσι λοιπόν, η Motor Oil, έχοντας ως δεύτερο πυλώνα ανάπτυξης και μετασχηματισμού της την Ηλεκτρική Ενέργεια, επενδύει, διαρκώς, σε νέα έργα, ενώ συγχρόνως διαθέτει τη δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στην Ελλάδα. Η επένδυση σε βιώσιμα προϊόντα ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου και υπηρεσίες e-mobility ενισχύει τη θέση της Motor Oil ως ηγέτη στον τομέα του εξηλεκτρισμού.

Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει όχι μόνο την παραγωγή καθαρής ενέργειας, αλλά και την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων προς τους πελάτες, προσαρμοσμένων στις ανάγκες της εποχής. Αυτό αντικατοπτρίζεται στη συνεχή ανάπτυξη υποδομών για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που προάγουν τη βιωσιμότητα.

Ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις για βιώσιμη ανάπτυξη, η Motor Oil επενδύει στον τρίτο πυλώνα δραστηριοποίησής της. Την Κυκλική Οικονομία. Ειδικότερα, ο Όμιλος λειτουργεί μία από τις μεγαλύτερες και ολοκληρωμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες στον κλάδο αυτό στην Ελλάδα, ενώ στόχος του είναι η αποτελεσματική χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, προσφέροντας καθαρές και καινοτόμες λύσεις για ένα βιώσιμο μέλλον.

Η στρατηγική της Κυκλικής Οικονομίας περιλαμβάνει πρωτοβουλίες για την ανακύκλωση, τη μείωση αποβλήτων και την αξιοποίηση νέων υλικών, διαμορφώνοντας ένα ισχυρό παράδειγμα υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.

Με στόχο οι δραστηριότητες στους τομείς της Ηλεκτρικής Ενέργειας και της Κυκλικής Οικονομίας να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 40% του EBITDA έως το 2030, η Motor Oil επενδύει στη διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της. Αυτή η στρατηγική εξασφαλίζει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και μειωμένη έκθεση σε ρυθμιστικές και εμπορικές προκλήσεις, διατηρώντας ταυτόχρονα την οικονομική σταθερότητα του Ομίλου. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος στοχεύει στη συνεχή δημιουργία αξίας για τους μετόχους του, με σταθερή κερδοφορία και ισχυρή ρευστότητα που υποστηρίζει την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού των τριών αυτών πυλώνων, με ορίζοντα το 2030.

Η Motor Oil έχει αποδείξει ότι προσαρμόζεται στις παγκόσμιες συνθήκες, ενώ παραμένει σταθερά προσηλωμένη στις αξίες της. Με ένα πολυενεργειακό χαρτοφυλάκιο, ο Όμιλος χαράζει μια πορεία προς το μέλλον της ενέργειας, διασφαλίζοντας μια βιώσιμη ανάπτυξη, σε συνδυασμό με την υγιή και αποδοτική ανταγωνιστικότητα. Με αυτή την ολοκληρωμένη προσέγγιση, η Motor Oil αναδεικνύεται σε καθοριστικό παράγοντα για την ενεργειακή μετάβαση, υπογραμμίζοντας την ηγετική της θέση τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς.

Με στρατηγικές επενδύσεις και τη συνεχή αναζήτηση καινοτόμων λύσεων, ο Όμιλος θέτει τα θεμέλια για έναν κόσμο όπου η ενέργεια θα είναι πιο καθαρή, πιο προσιτή και πιο βιώσιμη. Η Motor Oil διαμορφώνει με αυτοπεποίθηση το αύριο, φιλοδοξώντας να παραμείνει πρωτοπόρος στον ενεργειακό μετασχηματισμό και να συμβάλει ενεργά στη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος για τις επόμενες γενιές.

ΠΗΓΗ:www.ot.gr

Συμφωνία Rosneft με την ινδική Reliance για mega προμήθεια πετρελαίου

 

Η ρωσική κρατική εταιρεία πετρελαίου Rosneft συμφώνησε να προμηθεύει σχεδόν 500.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα (bpd) στην ινδική ιδιωτική εταιρεία διύλισης Reliance. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ενεργειακή συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών όπως ανέφεραν τρεις πηγές που μίλησαν στο Reuters.

Η 10ετής συμφωνία ανέρχεται στο 0,5% της παγκόσμιας προσφοράς και αξίζει περίπου 13 δισ. δολάρια ετησίως σε σημερινές τιμές. Θα ενισχύσει περαιτέρω τις ενεργειακές σχέσεις μεταξύ της Ινδίας και της Ρωσίας, η οποία βρίσκεται υπό βαριές δυτικές κυρώσεις λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία. Η Rosneft δεν απάντησε σε αιτήματα για σχόλιο στο Reusters.

Η Reliance είπε ότι συνεργάζεται με διεθνείς προμηθευτές, μεταξύ άλλων από τη Ρωσία, και οι συμφωνίες βασίζονται στις συνθήκες της αγοράς. Η εταιρεία αρνήθηκε περαιτέρω σχόλια για εμπορικά θέματα, επικαλούμενη το απόρρητο των συμφωνιών προμήθειας.

Η συμφωνία έρχεται πριν από την προγραμματισμένη επίσκεψη του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ινδία και αφού ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είπε ότι θέλει να πιέσει τη Μόσχα και το Κίεβο να σταματήσουν τον πόλεμο μόλις αναλάβει τα καθήκοντά του τον Ιανουάριο.

Το ρωσικό πετρέλαιο αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τρίτο των εισαγωγών ενέργειας της Ινδίας. Η Ινδία έγινε ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικού αργού αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση, παλαιότερα ο μεγαλύτερος αγοραστής, επέβαλε κυρώσεις στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία το 2022.

Η Ινδία δεν έχει κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο, επομένως τα διυλιστήρια εκεί έχουν εξαργυρώσει τη φθηνότερη προσφορά αργού. Οι κυρώσεις έχουν κάνει το ρωσικό πετρέλαιο φθηνότερο από τα ανταγωνιστικά προϊόντα κατά τουλάχιστον 3 έως 4 δολάρια το βαρέλι.

Οι αυξανόμενες ρωσικές εισαγωγές της Ινδίας έχουν γίνει εις βάρος των ανταγωνιστών παραγωγών της Μέσης Ανατολής. Η συμφωνία Reliance-Rosneft θα αντιπροσώπευε μια άλλη πρόκληση για τους ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των παραγωγών πετρελαίου για ένα μερίδιο της ινδικής αγοράς είναι καυτός επειδή είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές ενέργειας και γίνεται πιο σημαντικός ως μοχλός της παγκόσμιας ζήτησης καθώς η ανάπτυξη στον κορυφαίο εισαγωγέα Κίνα επιβραδύνεται.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Rosneft θα παραδώσει 20-21 φορτία μεγέθους Aframax (80.000 έως 100.000 μετρικούς τόνους) διαφόρων τύπων ρωσικού αργού και τρία φορτία περίπου 100.000 τόνων το καθένα μαζούτ κάθε μήνα, ανέφεραν οι τρεις πηγές. Οι αποστολές θα παραδοθούν για το συγκρότημα διύλισης της Reliance, το μεγαλύτερο στον κόσμο, στο Jamnagar στη δυτική πολιτεία του Γκουτζαράτ.

Δύο πηγές ανέφεραν ότι η Reliance και η Rosneft θα αναθεωρούν τις τιμές και τους όγκους κάθε χρόνο στο πλαίσιο της συμφωνίας για να λάβουν υπόψη τη δυναμική των αγορών πετρελαίου. Το 2024, η Reliance είχε συμφωνία με τη Rosneft για την αγορά 3 εκατομμυρίων βαρελιών αργού το μήνα. Η Rosneft πωλεί επίσης αργό στην Reliance μέσω μεσάζων σε τακτική βάση.

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

Άδεια στη Shell για τη βουλγαρική ΑΟΖ στη Μαύρη Θάλασσα

 

Το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε να δώσει άδεια σε θυγατρική εταιρία της Shell να ερευνήσει για πετρέλαιο και φυσικό αέριο στο Μπλοκ 1-26 Χαν Τέρβελ που βρίσκεται στην εξαιρετική οικονομική ζώνη της Βουλγαρίας στην μαύρη Θάλασσα. Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Ενέργειας, Βλαντιμίρ Μαλίνοβ.

Η αρχή της διαδικασίας για την αδειοδότηση της Shell τέθηκε τον Ιούνιο με την δημοσίευση όλων των εγγράφων στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Να παρθούν άμεσα μέτρα για την αποτροπή εργατικών ατυχημάτων και ασθενειών στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ (Helleniq Energy)

 

Να παρθούν άμεσα μέτρα για την αποτροπή εργατικών ατυχημάτων και ασθενειών στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ (Helleniq Energy), ζητά με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, το ΚΚΕ. 

Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Χρήστος Τσοκάνης, Λεωνίδας Στολτίδης, Θανάσης Παφίλης, Χρήστος Κατσώτης, Γιάννης Γκιόκας, Γιάννης Δελής, Αφροδίτη Κτενά και Διαμάντω Μανωλάκου:

«Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ (HelleniqEnergy) αύξηση των εργατικών ατυχημάτων αλλά και των επαγγελματικών ασθενειών, που δεν καταγράφονται καν, σε ανησυχητικό βαθμό.

Σύμφωνα με ανακοινώσεις συνδικαλιστικών φορέων στα ΕΛΠΕ, μόνο την περίοδο Ιούλιος-Δεκέμβριος έχουμε 5 εργατικά ατυχήματα, εκ των οποίων ένα θανατηφόρο αμέσως μετά το σχόλασμα κατά την επιστροφή του εργαζομένου στο σπίτι του, λόγω της εντατικοποίησης (μετά από 6 συνεχόμενα νυχτερινά 12ωρα), καθώς και 2 θανάτους εργαζομένων από καρκίνο.

Σε όλα αυτά, σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, συνεπιδρούν παράγοντες όπως η εντατικοποίηση της εργασίας, τα συνεχή 12ωρα και οι υπερωρίες για μεγάλο τμήμα των εργαζομένων, παράλληλα με την επέκταση της εργολαβικής εργασίας και την έλλειψη των απαραίτητων μέσων προστασίας για την υγεία και ασφάλεια στην εργασία.

Οι εξελίξεις αυτές σχετίζονται και με την παραπέρα μετοχοποίηση των ΕΛΠΕ, καθώς οδηγεί σε μεγαλύτερη πίεση για να πιάνονται οι στόχοι και τα χρονοδιαγράμματα που θέτει η εταιρεία για να μεγιστοποιούνται τα κέρδη των μετόχων. Δεν είναι τυχαίο ότι η διοίκηση των ΕΛΠΕ προσπαθεί να αποποιηθεί κάθε ευθύνη για τα εργατικά ατυχήματα και ισχυρίζεται ότι πολλά από αυτά έχουν παθολογικά αίτια.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί περιστατικό πριν από 4 μήνες με λιποθυμία εργαζόμενου από εισπνοή υδρόθειου, ο οποίος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο της εταιρείας και νοσηλεύτηκε σε δημόσιο νοσοκομείο. Παρά την γνωμάτευση του νοσοκομείου και το πόρισμα της Επιθεώρησης Εργασίας, η διοίκηση των ΕΛΠΕ επιμένει ότι τα αιτία του ατυχήματος είναι παθολογικά και δεν το αναγνωρίζει ως εργατικό.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει για:

- Να στελεχωθούν πλήρως με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό οι ελεγκτικές υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.

- Να διενεργούνται τακτικά έλεγχοι από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ, ώστε να εξασφαλιστεί πως θα τηρούνται όλα τα μέτρα υγείας και ασφάλειας για την προστασία των εργαζομένων στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ, που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένοι και επικίνδυνοι χώροι εργασίας.

- Να αναγνωριστεί από την εταιρεία το παραπάνω ατύχημα εργαζόμενου στα ΕΛΠΕ ως εργατικό, όπως και τα πραγματικά του αίτια, που συμφωνούν με τη γνωμάτευση των γιατρών από δημόσιο νοσοκομείο».

ΠΗΓΗ:www.902.gr

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ -ΚΑΤΑΓΓΕΛΊΑ


 ΠΗΓΗ:pseep.gr

Πώς κλείνει η συμφωνία Helleniq Energy με ΤΑΙΠΕΔ για το 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας

 

Σήμερα είχε προγραμματιστεί συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Helleniq Energy για την έγκριση της συμφωνίας πώλησης του 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας στο ΤΑΙΠΕΔ. Τελικά το θέμα δεν θα συζητηθεί, αφού χθες το βράδυ δεν κατέστη δυνατόν, λόγω πολλών θεμάτων στην ημερήσια διάταξη, να εγκριθεί η συμφωνία από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να εγκρίνει τη συμφωνία την Δευτέρα οπότε και θα ακολουθήσει η έγκριση από το Δ.Σ. της εισηγμένης. Βρισκόμαστε, πλέον στο τελικό στάδιο για την πώληση του 35% που κατέχει η Helleniq Energy στο ΤΑΙΠΕΔ που ελέγχει το υπόλοιπο 65%. Είχε προηγηθεί η “ολλανδική δημοπρασία”, μέσω της οποίας η Helleniq Energy εξασφάλισε το 100% της Elpedison. Με την πώληση του 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας και την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της Elpedison, η Helleniq Energy θα διαθέτει πλέον ένα ενιαίο σχήμα που καλύπτει την εμπορία ενέργειας και φυσικού αερίου, καθώς και την παραγωγή ενέργειας από συμβατικές πηγές.

Τι προβλέπει η συμφωνία με ΤΑΙΠΕΔ

Όπως είχε γράψει το energygame.gr, το τίμημα για την εξαγορά του 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας υποδηλώνει εκτιμώμενη αξία επιχείρησης της τάξης των 600 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στη λογιστική αξία της εταιρείας στο τέλος του 2023. Η αποπληρωμή του τιμήματος από το ΤΑΙΠΕΔ προς την Helleniq Energy θα γίνει μέσω των μερισμάτων που θα διανείμει η τελευταία την επόμενη τριετία. Δηλαδή η Helleniq Energy θα παρακρατεί το μέρισμα που θα κατέβαλλε στο ΤΑΙΠΕΔ, αν το τελευταίο διατηρούσε το 35%, σε κάθε μία από τις τρεις επόμενες χρήσεις και μέχρι του συμφωνηθέντος ποσού.

Το 2023 η Helleniq Energy διένειμε μερίσματα 275,1 εκατ. ευρώ, ενώ το 2022 οι συνολικές διανομές είχαν ανέλθει σε 229 εκατ. ευρώ. Επομένως η περίμετρος των μερισμάτων 600 εκατ. ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια θεωρείται εύλογη και εύκολα επιτεύξιμη, ακόμη και αν η αξία της ΔΕΠΑ Εμπορίας αυξηθεί. Σημειώνεται ότι η Helleniq Energy ήδη έχει προαναγγείλει την διανομή προμερίσματος για τα κέρδη του 2024, ύψους 61 εκατ. ευρώ. Το προμέρισμα θα διανεμηθεί αμέσως μετά την αλλαγή του έτους και το 35% αυτού του προμερίσματος, που είναι κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ, θα παρακρατηθεί από την Helleniq Energy για την εξόφληση μέρους της οφειλής των 200 εκατ. ευρώ.


Παρ’ όλα αυτά, η συμφωνία περιλαμβάνει δύο σημαντικούς «αστερίσκους», οι οποίοι αφορούν την έκβαση των δύο μεγάλων νομικών διαφορών που εκκρεμούν, αφενός με την ELFE (Ελληνικά Λιπάσματα και Χημικά ELFE Α.Ε.) και αφετέρου με τη Gazprom. Οι διαφορές αυτές, που αφορούν ποσά δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, μπορούν να επηρεάσουν την τελική αποτίμηση: εάν κλείσουν υπέρ της ΔΕΠΑ Εμπορίας, η αξία της εταιρείας μπορεί να αυξηθεί σημαντικά, ενώ, αντιθέτως, αν κλείσουν υπέρ των αντιδίκων, η αξία της θα μειωθεί. Ανάλογα με την έκβαση των δύο υποθέσεων, θα αυξηθεί ή θα μειωθεί και το καταβαλλόμενο τίμημα από το ΤΑΙΠΕΔ προς τη Helleniq Energy. Αυτός ήταν ένας από τους βασικούς λόγους για την επιλογή του μοντέλου εκκαθάρισης της συναλλαγής σε διάστημα τριών ετών. Το συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, με βάση την έως τώρα εξέλιξη των δύο υποθέσεων, θεωρείται επαρκές για την οριστική διευθέτηση των σχετικών προαιρέσεων. Παράλληλα, το τίμημα που καταβάλλει το ΤΑΙΠΕΔ για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας αντικατοπτρίζει και την περίμετρο των μερισμάτων που θα διανείμει η Helleniq Energy τα επόμενα τρία χρόνια. Συγκεκριμένα, το ύψος των μερισμάτων αναμένεται να φτάσει τουλάχιστον τα 600 εκατ. ευρώ, διασφαλίζοντας ότι το 35% θα αντιστοιχεί στο συμφωνηθέν τίμημα που θα καταβάλει το ΤΑΙΠΕΔ στη Helleniq Energy.

Το ενιαίο σχήμα

Η ολοκλήρωση της «ολλανδικής δημοπρασίας», περιορίστηκε σε μόλις έναν γύρο, αφού η ιταλική Edison αποδέχθηκε την αρχική προσφορά της Helleniq Energy. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ιταλικού ομίλου, η προσφορά αυτή «αντιπροσώπευε σημαντικό premium σε σύγκριση με τους συνήθεις πολλαπλασιαστές που παρατηρούνται στις ευρωπαϊκές αγορές». Χωρίς να υπάρξει διαδικασία αντιπροσφοράς, η Helleniq Energy αποκτά πλέον το 100% του τέταρτου μεγαλύτερου παρόχου στην ελληνική αγορά, με μερίδιο 5,81% (σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΧΕ για τον Νοέμβριο) και πελατολόγιο 350.000 καταναλωτών στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου. Η εταιρεία κατέχει επίσης το 100% δύο μονάδων ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο, στη Θίσβη Βοιωτίας και στη Θεσσαλονίκη, συνολικής ισχύος 820 MW. Επιπλέον, διαθέτει άδειες για την ανάπτυξη νέας μονάδας φυσικού αερίου ισχύος 826 MW και για Πλωτό Σταθμό Αποθήκευσης και Επανεριοποίησης LNG (FSRU), επίσης στη Θεσσαλονίκη.

Το 2025 αναμένεται να βρει τη Helleniq Energy με μια πιο «καθαρή» και ενοποιημένη δομή όσον αφορά τις δραστηριότητές της στον τομέα του ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου. Μέχρι πρότινος, η εταιρεία είχε παρουσία μέσω διαφορετικών «πόλων», δύο εκ των οποίων —η θυγατρική της ΔΕΠΑ Εμπορίας, Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, και η Elpedison— ήταν άμεσα ανταγωνιστικοί μεταξύ τους. Η εταιρεία αποκτά πλέον τον πλήρη έλεγχο και την ευθύνη για την ανάπτυξη αυτών των δραστηριοτήτων, προχωρώντας στις απαιτούμενες επενδύσεις. Το επιχειρηματικό πλάνο για τη «νέα Elpedison» αναμένεται να αποκρυσταλλωθεί εντός του επόμενου έτους. Η Helleniq Energy χαρακτηρίζει την κίνηση αυτή ως «στρατηγική», ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό της στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής. Σε συνδυασμό με την πώληση του μεριδίου της ΔΕΠΑ Εμπορίας στο ΤΑΙΠΕΔ, η συμφωνία αυτή αποτελεί ένα διπλό deal που μπορεί να δημιουργήσει υπεραξίες για τους μετόχους, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας ως ενός πλήρως καθετοποιημένου ενεργειακού ομίλου.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ 20/08/25

 ΠΗΓΗ: pseep.gr