Παρασκευή, Δεκεμβρίου 13, 2024

Σιάμισιης (Helleniq Energy): Πώς θα μεγαλώσουμε την Elpedison

 

Το νέο κεφάλαιο που ανοίγει στην ιστορία της Helleniq Energy ως ενεργειακού ομίλου με καθετοποιημένη παρουσία στον κλάδο ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου και δυνατότητα «ξεκλειδώματος» μεγάλων συνεργειών και υπεραξιών, τόσο από το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ, όσο και αξιοποιώντας την ευρεία πελατειακή βάση από τις παραδοσιακές της δραστηριότητες, σκιαγράφησε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, Ανδρέας Σιάμισιης. Η τοποθέτηση αυτή έρχεται στον απόηχο της επίσημης ανακοίνωσης του deal για την εξαγορά του 50% της Elpedison που δεν κατείχε ήδη η Helleniq Energy από τους Ιταλούς της Edison και ενόψει της επικείμενης πώλησης του 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας από την Helleniq Energy στο ΤΑΙΠΕΔ που κατέχει το υπόλοιπο 65%.

Η σχετική απόφαση αναμένεται να ληφθεί την επόμενη εβδομάδα από τα ΔΣ των δυο εταιρειών. Μάλιστα, ο ίδιος εξήγγειλε ότι το 50% του τιμήματος που θα εισπράξει ο όμιλος από το ΤΑΙΠΕΔ (100 από τα 200 εκατ. ευρώ), θα διατεθεί ως έκτακτο μέρισμα στους μετόχους του.


Όπως τόνισε ο κ. Σιάμισιης στο πλαίσιο ενημέρωσης των εκπροσώπων του Τϋπου χθες (Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου), η «νέα Elpedison» (που θα αλλάξει επωνυμία κάποια στιγμή στο ορατό μέλλον) καταλαμβάνει πλέον κεντρική θέση στο «οικοσύστημα» της Helleniq Energy ως 100% θυγατρική της. Και ναι μεν μπορεί να απαιτείται περίοδος 4-8 μηνών για να ολοκληρωθεί η μετάβαση στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς, όμως το σχέδιο της επόμενης ημέρας έχει ήδη αρχίζει να καταρτίζεται, έχει ισχυρό αναπτυξιακό πρόσημο και βρίσκεται σε απόλυτη ευθυγράμμιση με το «Vision 2025», το σχέδιο στρατηγικού μετασχηματισμού της Helleniq Energy

Πώς η Elpedison θα γίνει κεντρικός πόλος της αγοράς ενέργειας – Οι τρεις άξονες 

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Σιάμισιης έκανε λόγο για αύξηση μεριδίου της Elpedison στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού (που σήμερα κινείται στο 5,8%) στα επίπεδα του 10% εντός του 2026, περιγράφοντας τους πυλώνες μέσα από τους οποίους θα ισχυροποιηθεί όχι μόνο η θέση της ίδιας της θυγατρικής, αλλά και του μητρικού ομίλου εντός αλλά και εκτός συνόρων. Η «αφετηρία» είναι το εκτιμώμενο αποτύπωμα της Elpedison με βάση τα οικονομικά μεγέθη της φετινής χρήσης, που εκτιμώνται σε 2,5 TWh ηλεκτροπαραγωγής, κύκλο εργασιών 1-1,5 δισ. ευρώ, EBITDA περί τα 60 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη της τάξης των 20-30 εκατ. ευρώ.

«Δεν παίρνουμε την Elpedison για να μείνουμε εδώ που είμαστε, αλλά για να την μεγαλώσουμε», τόνισε ο CEO της HelleniQ Energy, εξηγώντας ότι ο μητρικός όμιλος θέλει να πετύχει τρία πράγματα: Πρώτον, να μεγαλώσει η δραστηριότητα της Elpedison και να επιστρέψει η δυναμική που είχε χαθεί τα τελευταία χρόνια, λόγω των διαφορετικών αντιλήψεων των δυο μετόχων της εταιρείας, που δυσχέραινε τη λήψη αποφάσεων και πήγαινε πίσω πολλά κρίσιμα projects και αποφάσεις.

Οι συνέργειες που θα ξεκλειδωθούν

Δεύτερον, να αξιοποιηθούν στο μέγιστο οι συνέργειες που μπορούν να προκύψουν από το διευρυμένο «αποτύπωμα» της Helleniq Energy, από την διαμόρφωση ανταγωνιστικότερων προϊόντων στη λιανική ηλεκτρισμού -με την προσθήκη του «πράσινου» ρεύματος από το χαρτοφυλάκιο των 500 ΜW της Helleniq Renewables, του βραχίονα των ΑΠΕ, στη θερμική ηλεκτροπαραγωγή από τις δυο μονάδες φυσικού αερίου της Elpedison-, έως την συγκέντρωση υπό μια «ομπρέλα» υπηρεσιών όπως η ηλεκτροκίνηση αλλά και την πιθανή χρήση του δικτύου των πρατηρίων καυσίμων της Helleniq Energy για την πώληση προϊόντων ρεύματος. «Έχουμε πρόσβαση στο 35% της αγοράς καυσίμων, αν θέλουμε να αυξήσουμε το μερίδιό μας στη λιανική (ηλεκτρισμού) σαφώς και μπορούμε να το πετύχουμε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σιάμισιης.

Υψηλότερες αποδόσεις από το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ 

Και τρίτον, να προκύψουν μεγαλύτερες υπεραξίες από το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ της Helleniq Energy, π.χ. με την αξιοποίηση των υπηρεσιών energy management που προσφέρει η Elpedison. «Έχουμε επενδύσει μισό δισ. ευρώ για το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ. Οι νέες επενδύσεις (που θα αυξήσουν την εγκατεστημένη ισχύ στο 1 GW έως τις αρχές του 2026) είναι πολύ πιο εύκολο να υλοποιηθούν μέσα από ένα «άμεσα συνεργαζόμενο σύστημα», επιτυγχάνοντας υψηλότερες αποδόσεις». Και πολύ περισσότερο με δεδομένο ότι ενώ τα έργα ΑΠΕ που έχουν ήδη κατασκευαστεί έχουν εγγυημένες «ταρίφες», τα νέα projects που ωριμάζουν δεν θα έχουν καθεστώς στήριξης και η ενέργεια που παράγουν θα αποζημιώνεται είτε μέσω της σύναψης διμερών συμβάσεων με offtakers (PPA) είτε μέσα από την αγορά. «Οι ΑΠΕ ενισχύουν την Elpedison και «πατώντας» πάνω σε αυτή οι ΑΠΕ θα ενισχυθούν περαιτέρω», δήλωσε o CEO της Helleniq Energy.

Κι ενώ ο σχεδιασμός για το «πρασίνισμα» της Elpedison είναι σαφής, προς το παρόν δεν υπάρχει ορατότητα για το μέλλον των δυο σημαντικών assets φυσικού αερίου που διαθέτει η εταιρεία: Ο λόγος για τη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο στη Θεσσαλονίκη και για FSRU στην ίδια περιοχή, δυο projects υψηλού κόστους και αδειοδοτικά ώριμα. Ερωτώμενος σχετικά, ο κ. Σιάμισιης σημείωσε ότι «όταν αποκτά κάποιος τον έλεγχο της εταιρείας επαναξιολογεί όλα τα περιουσιακά της στοιχεία. Θα δούμε το θέμα στο αμέσως επόμενο διάστημα, οι άδειες υπάρχουν αλλά δεν έχουμε αποφασίσει αν θα προχωρήσουμε, καθώς είναι πολλά τα κριτήρια που θα πρέπει να εξετάσουμε».

Εύλογο το τίμημα, καλή η σχέση με την Edison 

Σχολιάζοντας το ύψος του τιμήματος που κατέβαλε η Helleniq για το 50% της Elpedison (164 εκατ. ευρώ που υπό όρους μπορεί να αυξηθεί έως τα 195 εκατ. ευρώ), o κ. Σιάμισιης σημείωσε ότι ανταποκρίνεται στις βασικές εκτιμήσεις για την αξία της εταιρείας, διευκρινίζοντας ότι «δεν πιστεύουμε ότι δώσαμε πολλά χρήματα». Απάντησε επίσης στις φήμες περί διάρρηξης των σχέσεων με την Edison κατά τη δρομολόγηση της αλλαγής του μετοχικού σχήματος της Elpedison, τονίζοντας ότι «Συνυπήρξαμε 15 χρόνια και ήταν επιλογή μας να συνεργαστούμε. Η εταιρική συνεργασία με Edison είναι καλή», ενώ ειδική μνεία έκανε ο κ. Σιάμισιης και στην καλή προσωπική σχέση που εξακολουθεί να διατηρεί με τον CEO της Edison Νίκολα Μόντι.

Μια συμφωνία με τρεις κερδισμένους
\
«Το μήνυμα που θέλουμε να περάσομε και εσωτερικά και εξωτερικά είναι η ότι η Elpedison θα έχει κεντρικό ρόλο στην ενεργειακή αγορά, αποκτώντας δυνατότητα αξιοποίησης ενός από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια ΑΠΕ που της δίνει ένα πιο πράσινο προφίλ,. Την ίδια στιγμή, το φυσικό αέριο θα παραμείνει μέρος του μείγματος. Μόνο θετικές εξελίξεις έχουμε μπροστά μας και για την εταιρεία και την αγορά και από τη συναλλαγή για την Elpedison υπάρχουν τρεις κερδισμένοι: Αυτός που αγοράζει (Η Ηelleniq Energy, που αποκτά τον πλήρη έλεγχο ενός asset που είχε στρατηγική σημασία γι αυτήν), αυτός που πωλεί (Η Edison που εξασφάλισε κατά δική της παραδοχή ένας άκρως ικανοποιητικό τίμημα) και το αντικείμενο της συναλλαγής, δηλαδή η Elpedison που θα μπορέσει να αναπτυχθεί και να πρωταγωνιστήσει σε έναν κλάδο που μεταβάλλεται.

«Δεν πουλάμε την Elpedison»

Ο κ. Σιάμισιης ξεκαθάρισε τέλος ότι «Δεν πουλάμε την Elpedison» απαντώντας σε σχετική ερώτηση. Σε άλλη ερώτηση διευκρίνισε ότι η συναλλαγή για την Elpedison δεν σχετίζεται με κανέναν τρόπο με τα σενάρια για ένα ακόμα placement μετοχών της Helleniq Energy από τους δυο βασικούς της μετόχους (Paneuropean του ομίλου Λάτση και ΤΑΙΠΕΔ) μετά την επιτυχημένη συναλλαγή στο τέλος του 2023. Είπε δε ότι πρόκειται για απόφαση που θα λάβουν οι δυο μέτοχοι στο χρόνο που εκείνοι θα αποφασίσουν.

ΠΥΡΣΟΣ Νο 95


 ΠΗΓΗ:pseep.gr

Πέμπτη, Δεκεμβρίου 12, 2024

Διαπαραταξιακή επιτροπή Ελευσίνας: «Ανεπιθύμητοι» οι αγωγοί καυσίμων πάνω στον Προαστιακό Δυτικής Αττικής

Η Διαπαραταξιακή Επιτροπή του Δήμου Ελευσίνας που έχει συσταθεί ενάντια στην πιθανή χωροθέτηση 2 νέων  αγωγών μεταφοράς καυσίμων (νάφθας, βενζίνης, κηροζίνης κ.α),  για την διασύνδεση των δύο διυλιστηρίων των ΕΛΠΕ Ελευσίνας και Ασπροπύργου, μέσα στον σιδηροδρομικό διάδρομο και σε επαφή με το υλοποιούμενο έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, προέβη χθες σε παράσταση για το θέμα στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ διαβεβαίωσε την Διαπαραταξιακή Επιτροπή ότι οι εργασίες που υλοποιούνται τους τελευταίους μήνες  μέσα στον σιδηροδρομικό διάδρομο από τον ΟΣΕ αφορούν  αποκλειστικά το ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ σιδηροδρομικό έργο του ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ και όχι το έργο των αγωγών των ΕΛΠΕ.

Η Διαπαραταξιακή Επιτροπή διαμήνυσε, σε όλους τους τόνους, προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ ότι η πιθανή απόπειρα εγκατάστασης, στο προσεχές ή απώτερο  μέλλον, αγωγών μεταφοράς καυσίμων μέσα στον σιδηροδρομικό διάδρομο θα είναι πράξη ανεπιθύμητη που  θα τύχει της σφοδρής αντίδρασης του συνόλου της τοπικής κοινωνίας.

Εκ μέρους της Διαπαραταξιακής Επιτροπής, συμμετείχαν ο Δήμαρχος Ελευσίνας κ. Γεωργόπουλος Γεώργιος και οι Επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων κ.κ Παππάς Λεωνίδας, Χρηστάκης Χρήστος, Παπαγιάνναρος Δημήτρης και Τσάτσης Δημήτρης.

 ΠΗΓΗ:thriassio.gr

Χτίζοντας ένα βιώσιμο αύριο: Το όραμα της Motor Oil, ως ένας διεθνής πολυενεργειακός Όμιλος

 

Η Motor Oil πρωταγωνιστεί στη διαμόρφωση του ενεργειακού μέλλοντος, συνδυάζοντας την καινοτομία με τη βιωσιμότητα. Οδεύοντας προς το 2030, ο Όμιλος επαναπροσδιορίζει τη θέση του, ως ένας ολοκληρωμένος και διαφοροποιημένος διεθνής ενεργειακός παίκτης που υπερέχει οικονομικά και προμηθεύει τη διεθνή αγορά με Καύσιμα, Ηλεκτρική Ενέργεια και Ανακυκλωμένα Υλικά.

Από την ίδρυσή της, η Motor Oil έχει αναπτύξει ένα από τα πιο σύγχρονα και αποδοτικά διυλιστήρια στην Ευρώπη, το οποίο αποτελεί έναν από τους κύριους πυλώνες δραστηριοποίησής της. Περισσότερο από το 75% των προϊόντων διύλισης εξάγονται σε διεθνείς αγορές, επιβεβαιώνοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα του Ομίλου. Παράλληλα, με ένα δίκτυο λιανικής εμπορίας που περιλαμβάνει περισσότερα από 1.500 πρατήρια καυσίμων σε πέντε χώρες, η Motor Oil εδραιώνει τη θέση της ως κορυφαίος πάροχος καυσίμων υψηλής ποιότητας.

Παράλληλα, η μετάβαση προς καθαρότερες μορφές ενέργειας βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής του Ομίλου. Έτσι λοιπόν, η Motor Oil, έχοντας ως δεύτερο πυλώνα ανάπτυξης και μετασχηματισμού της την Ηλεκτρική Ενέργεια, επενδύει, διαρκώς, σε νέα έργα, ενώ συγχρόνως διαθέτει τη δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στην Ελλάδα. Η επένδυση σε βιώσιμα προϊόντα ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου και υπηρεσίες e-mobility ενισχύει τη θέση της Motor Oil ως ηγέτη στον τομέα του εξηλεκτρισμού.

Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει όχι μόνο την παραγωγή καθαρής ενέργειας, αλλά και την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων προς τους πελάτες, προσαρμοσμένων στις ανάγκες της εποχής. Αυτό αντικατοπτρίζεται στη συνεχή ανάπτυξη υποδομών για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που προάγουν τη βιωσιμότητα.

Ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις για βιώσιμη ανάπτυξη, η Motor Oil επενδύει στον τρίτο πυλώνα δραστηριοποίησής της. Την Κυκλική Οικονομία. Ειδικότερα, ο Όμιλος λειτουργεί μία από τις μεγαλύτερες και ολοκληρωμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες στον κλάδο αυτό στην Ελλάδα, ενώ στόχος του είναι η αποτελεσματική χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, προσφέροντας καθαρές και καινοτόμες λύσεις για ένα βιώσιμο μέλλον.

Η στρατηγική της Κυκλικής Οικονομίας περιλαμβάνει πρωτοβουλίες για την ανακύκλωση, τη μείωση αποβλήτων και την αξιοποίηση νέων υλικών, διαμορφώνοντας ένα ισχυρό παράδειγμα υπεύθυνης επιχειρηματικότητας.

Με στόχο οι δραστηριότητες στους τομείς της Ηλεκτρικής Ενέργειας και της Κυκλικής Οικονομίας να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 40% του EBITDA έως το 2030, η Motor Oil επενδύει στη διαφοροποίηση των πηγών εσόδων της. Αυτή η στρατηγική εξασφαλίζει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και μειωμένη έκθεση σε ρυθμιστικές και εμπορικές προκλήσεις, διατηρώντας ταυτόχρονα την οικονομική σταθερότητα του Ομίλου. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος στοχεύει στη συνεχή δημιουργία αξίας για τους μετόχους του, με σταθερή κερδοφορία και ισχυρή ρευστότητα που υποστηρίζει την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού των τριών αυτών πυλώνων, με ορίζοντα το 2030.

Η Motor Oil έχει αποδείξει ότι προσαρμόζεται στις παγκόσμιες συνθήκες, ενώ παραμένει σταθερά προσηλωμένη στις αξίες της. Με ένα πολυενεργειακό χαρτοφυλάκιο, ο Όμιλος χαράζει μια πορεία προς το μέλλον της ενέργειας, διασφαλίζοντας μια βιώσιμη ανάπτυξη, σε συνδυασμό με την υγιή και αποδοτική ανταγωνιστικότητα. Με αυτή την ολοκληρωμένη προσέγγιση, η Motor Oil αναδεικνύεται σε καθοριστικό παράγοντα για την ενεργειακή μετάβαση, υπογραμμίζοντας την ηγετική της θέση τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς.

Με στρατηγικές επενδύσεις και τη συνεχή αναζήτηση καινοτόμων λύσεων, ο Όμιλος θέτει τα θεμέλια για έναν κόσμο όπου η ενέργεια θα είναι πιο καθαρή, πιο προσιτή και πιο βιώσιμη. Η Motor Oil διαμορφώνει με αυτοπεποίθηση το αύριο, φιλοδοξώντας να παραμείνει πρωτοπόρος στον ενεργειακό μετασχηματισμό και να συμβάλει ενεργά στη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος για τις επόμενες γενιές.

ΠΗΓΗ:www.ot.gr

Συμφωνία Rosneft με την ινδική Reliance για mega προμήθεια πετρελαίου

 

Η ρωσική κρατική εταιρεία πετρελαίου Rosneft συμφώνησε να προμηθεύει σχεδόν 500.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα (bpd) στην ινδική ιδιωτική εταιρεία διύλισης Reliance. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ενεργειακή συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών όπως ανέφεραν τρεις πηγές που μίλησαν στο Reuters.

Η 10ετής συμφωνία ανέρχεται στο 0,5% της παγκόσμιας προσφοράς και αξίζει περίπου 13 δισ. δολάρια ετησίως σε σημερινές τιμές. Θα ενισχύσει περαιτέρω τις ενεργειακές σχέσεις μεταξύ της Ινδίας και της Ρωσίας, η οποία βρίσκεται υπό βαριές δυτικές κυρώσεις λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία. Η Rosneft δεν απάντησε σε αιτήματα για σχόλιο στο Reusters.

Η Reliance είπε ότι συνεργάζεται με διεθνείς προμηθευτές, μεταξύ άλλων από τη Ρωσία, και οι συμφωνίες βασίζονται στις συνθήκες της αγοράς. Η εταιρεία αρνήθηκε περαιτέρω σχόλια για εμπορικά θέματα, επικαλούμενη το απόρρητο των συμφωνιών προμήθειας.

Η συμφωνία έρχεται πριν από την προγραμματισμένη επίσκεψη του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ινδία και αφού ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είπε ότι θέλει να πιέσει τη Μόσχα και το Κίεβο να σταματήσουν τον πόλεμο μόλις αναλάβει τα καθήκοντά του τον Ιανουάριο.

Το ρωσικό πετρέλαιο αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τρίτο των εισαγωγών ενέργειας της Ινδίας. Η Ινδία έγινε ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικού αργού αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση, παλαιότερα ο μεγαλύτερος αγοραστής, επέβαλε κυρώσεις στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία το 2022.

Η Ινδία δεν έχει κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο, επομένως τα διυλιστήρια εκεί έχουν εξαργυρώσει τη φθηνότερη προσφορά αργού. Οι κυρώσεις έχουν κάνει το ρωσικό πετρέλαιο φθηνότερο από τα ανταγωνιστικά προϊόντα κατά τουλάχιστον 3 έως 4 δολάρια το βαρέλι.

Οι αυξανόμενες ρωσικές εισαγωγές της Ινδίας έχουν γίνει εις βάρος των ανταγωνιστών παραγωγών της Μέσης Ανατολής. Η συμφωνία Reliance-Rosneft θα αντιπροσώπευε μια άλλη πρόκληση για τους ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των παραγωγών πετρελαίου για ένα μερίδιο της ινδικής αγοράς είναι καυτός επειδή είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές ενέργειας και γίνεται πιο σημαντικός ως μοχλός της παγκόσμιας ζήτησης καθώς η ανάπτυξη στον κορυφαίο εισαγωγέα Κίνα επιβραδύνεται.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Rosneft θα παραδώσει 20-21 φορτία μεγέθους Aframax (80.000 έως 100.000 μετρικούς τόνους) διαφόρων τύπων ρωσικού αργού και τρία φορτία περίπου 100.000 τόνων το καθένα μαζούτ κάθε μήνα, ανέφεραν οι τρεις πηγές. Οι αποστολές θα παραδοθούν για το συγκρότημα διύλισης της Reliance, το μεγαλύτερο στον κόσμο, στο Jamnagar στη δυτική πολιτεία του Γκουτζαράτ.

Δύο πηγές ανέφεραν ότι η Reliance και η Rosneft θα αναθεωρούν τις τιμές και τους όγκους κάθε χρόνο στο πλαίσιο της συμφωνίας για να λάβουν υπόψη τη δυναμική των αγορών πετρελαίου. Το 2024, η Reliance είχε συμφωνία με τη Rosneft για την αγορά 3 εκατομμυρίων βαρελιών αργού το μήνα. Η Rosneft πωλεί επίσης αργό στην Reliance μέσω μεσάζων σε τακτική βάση.

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

Άδεια στη Shell για τη βουλγαρική ΑΟΖ στη Μαύρη Θάλασσα

 

Το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε να δώσει άδεια σε θυγατρική εταιρία της Shell να ερευνήσει για πετρέλαιο και φυσικό αέριο στο Μπλοκ 1-26 Χαν Τέρβελ που βρίσκεται στην εξαιρετική οικονομική ζώνη της Βουλγαρίας στην μαύρη Θάλασσα. Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Ενέργειας, Βλαντιμίρ Μαλίνοβ.

Η αρχή της διαδικασίας για την αδειοδότηση της Shell τέθηκε τον Ιούνιο με την δημοσίευση όλων των εγγράφων στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Να παρθούν άμεσα μέτρα για την αποτροπή εργατικών ατυχημάτων και ασθενειών στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ (Helleniq Energy)

 

Να παρθούν άμεσα μέτρα για την αποτροπή εργατικών ατυχημάτων και ασθενειών στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ (Helleniq Energy), ζητά με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, το ΚΚΕ. 

Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Χρήστος Τσοκάνης, Λεωνίδας Στολτίδης, Θανάσης Παφίλης, Χρήστος Κατσώτης, Γιάννης Γκιόκας, Γιάννης Δελής, Αφροδίτη Κτενά και Διαμάντω Μανωλάκου:

«Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ (HelleniqEnergy) αύξηση των εργατικών ατυχημάτων αλλά και των επαγγελματικών ασθενειών, που δεν καταγράφονται καν, σε ανησυχητικό βαθμό.

Σύμφωνα με ανακοινώσεις συνδικαλιστικών φορέων στα ΕΛΠΕ, μόνο την περίοδο Ιούλιος-Δεκέμβριος έχουμε 5 εργατικά ατυχήματα, εκ των οποίων ένα θανατηφόρο αμέσως μετά το σχόλασμα κατά την επιστροφή του εργαζομένου στο σπίτι του, λόγω της εντατικοποίησης (μετά από 6 συνεχόμενα νυχτερινά 12ωρα), καθώς και 2 θανάτους εργαζομένων από καρκίνο.

Σε όλα αυτά, σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, συνεπιδρούν παράγοντες όπως η εντατικοποίηση της εργασίας, τα συνεχή 12ωρα και οι υπερωρίες για μεγάλο τμήμα των εργαζομένων, παράλληλα με την επέκταση της εργολαβικής εργασίας και την έλλειψη των απαραίτητων μέσων προστασίας για την υγεία και ασφάλεια στην εργασία.

Οι εξελίξεις αυτές σχετίζονται και με την παραπέρα μετοχοποίηση των ΕΛΠΕ, καθώς οδηγεί σε μεγαλύτερη πίεση για να πιάνονται οι στόχοι και τα χρονοδιαγράμματα που θέτει η εταιρεία για να μεγιστοποιούνται τα κέρδη των μετόχων. Δεν είναι τυχαίο ότι η διοίκηση των ΕΛΠΕ προσπαθεί να αποποιηθεί κάθε ευθύνη για τα εργατικά ατυχήματα και ισχυρίζεται ότι πολλά από αυτά έχουν παθολογικά αίτια.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί περιστατικό πριν από 4 μήνες με λιποθυμία εργαζόμενου από εισπνοή υδρόθειου, ο οποίος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο της εταιρείας και νοσηλεύτηκε σε δημόσιο νοσοκομείο. Παρά την γνωμάτευση του νοσοκομείου και το πόρισμα της Επιθεώρησης Εργασίας, η διοίκηση των ΕΛΠΕ επιμένει ότι τα αιτία του ατυχήματος είναι παθολογικά και δεν το αναγνωρίζει ως εργατικό.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει για:

- Να στελεχωθούν πλήρως με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό οι ελεγκτικές υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.

- Να διενεργούνται τακτικά έλεγχοι από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ, ώστε να εξασφαλιστεί πως θα τηρούνται όλα τα μέτρα υγείας και ασφάλειας για την προστασία των εργαζομένων στα διυλιστήρια των ΕΛΠΕ, που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένοι και επικίνδυνοι χώροι εργασίας.

- Να αναγνωριστεί από την εταιρεία το παραπάνω ατύχημα εργαζόμενου στα ΕΛΠΕ ως εργατικό, όπως και τα πραγματικά του αίτια, που συμφωνούν με τη γνωμάτευση των γιατρών από δημόσιο νοσοκομείο».

ΠΗΓΗ:www.902.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΔ.Ε.ΣΥ 11.08.25

 ΠΗΓΗ:  pseep.gr