Πέμπτη, Ιανουαρίου 09, 2025

Ρωσία: Πυρκαγιά εξακολουθεί να μαίνεται σε αποθήκη πετρελαίου 24 ώρες μετά την ουκρανική επίθεση

 

Ρώσοι πυροσβέστες εξακολουθούν σήμερα να μάχονται για την κατάσβεση πυρκαγιάς που φέρεται να ξέσπασε σε αποθήκη πετρελαίου που βρίσκεται κοντά σε μια αεροπορική βάση στρατηγικών βομβαρδιστικών αεροπλάνων στην περιοχή του Βόλγα, περισσότερες από 24 ώρες έπειτα από ουκρανική επίθεση με μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα.

"Χρειάζεται κάποιος χρόνος προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία κατάσβεσης. Η κατάσταση είναι υπό έλεγχο", δήλωσε ο περιφερειακός κυβερνήτης Ρόμαν Μπουσάργκιν σε ανάρτηση στην εφαρμογή Telegram.

Κατάσταση εκτάκτου ανάγκης έχει κηρυχθεί στην Ένγκελς, μια πόλη 200.000 κατοίκων που βρίσκεται περίπου 730 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Μόσχας, μετά την επέκταση της πυρκαγιάς και δύο πυροσβέστες έχασαν τη ζωή τους στην προσπάθεια κατάσβεσης.

Ο Μπουσάργκιν δήλωσε πως η φωτιά ξέσπασε σε μια βιομηχανική εγκατάσταση, την οποία δεν ανέφερε ονομαστικά, έπειτα από μαζική επίθεση με μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα. Ο ουκρανικός στρατός δήλωσε χθες, Τετάρτη, πως προκάλεσε πυρκαγιά σε αποθήκη πετρελαίου που τροφοδοτεί μια αεροπορική βάση για τα ρωσικά βομβαρδιστικά αεροπλάνα που αποτελούν τμήμα των πυρηνικών δυνάμεων της Ρωσίας.

Η πόλη Ένγκελς απέχει εκατοντάδες χιλιόμετρα από την Ουκρανία. Τον Δεκέμβριο του 2022, τρία μέλη του προσωπικού της ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας σκοτώθηκαν όταν ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος καταρρίφθηκε εκεί.

Ρωσικά ειδησεογραφικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν επίσης πως η φωτιά μαίνεται σε μια εγκατάσταση πετρελαίου. Βίντεο και φωτογραφίες που αναρτήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν μια μεγάλη φωτιά από την οποία υψώνονται πυκνά σύννεφα καπνού στον νυχτερινό ουρανό.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Green Tank: Σε πορεία απανθρακοποίησης η ελληνική βιομηχανία

 

Μετά από χρόνια στασιμότητας οι δύο πιο ρυπογόνοι κλάδοι της ελληνικής βιομηχανίας (παραγωγή τσιμέντου και διυλιστήρια) στοχεύουν σε μείωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος, σε ευθυγράμμιση με το ΕΣΕΚ και τις προτεραιότητες της ΕΕ, παρά τις ανησυχίες που εκφράζουν για την ανταγωνιστικότητά τους. 

Ακολουθώντας τη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής, η απανθρακοποίηση της βιομηχανίας αποτελεί κεντρικό ζητούμενο στην επόμενη φάση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας. Ήδη τα τελευταία χρόνια, με σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών όπως το αναθεωρημένο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ), ο Μηχανισμός Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (ΜΣΠΑ) καθώς και το Βιομηχανικό Σχέδιο της Πράσινης Συμφωνίας, η ΕΕ επιχειρεί να αντιμετωπίσει το σχεδόν στάσιμο ανθρακικό αποτύπωμα των βιομηχανιών της. Την ίδια στιγμή, η λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην απανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και τη διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητάς της έχει αναδειχθεί σε προτεραιότητα στον νέο θεσμικό κύκλο της ΕΕ.

Υπό το πρίσμα αυτών των εξελίξεων, η έκθεση με τίτλο «Απανθρακοποίηση της ελληνικής βιομηχανίας: Σχέδια, προκλήσεις και προοπτικές» επιχειρεί να διερευνήσει την υφιστάμενη κατάσταση, τον σχεδιασμό των βιομηχανιών και της Πολιτείας αλλά και τις αντιλήψεις των εμπλεκόμενων φορέων που θα καθορίσουν το μέλλον της απανθρακοποίησης της ελληνικής βιομηχανίας. Η ανάλυση εστιάζει στους δύο πιο ρυπογόνους κλάδους, της παραγωγής τσιμέντου και της διύλισης πετρελαίου, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν πάνω από το 80% των συνολικών βιομηχανικών εκπομπών την τελευταία δεκαετία. Παράλληλα, σε συνεργασία με εταιρεία κοινωνικών ερευνών, η έκθεση καταγράφει τις σχετικές θέσεις εκπροσώπων της Πολιτείας, της ελληνικής βιομηχανίας και της κοινωνίας των πολιτών σε σχέση με τις επικείμενες αλλαγές. 

Η υφιστάμενη κατάσταση 

Το ανθρακικό αποτύπωμα των δύο πιο ρυπογόνων κλάδων της ελληνικής βιομηχανίας διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου 2013-2023. Ειδικότερα: 

  • Στην ελληνική τσιμεντοβιομηχανία παρατηρείται μια τάση ελαφράς μείωσης των εκπομπών. Ωστόσο, η Ελλάδα έχει την υψηλότερη ένταση άνθρακα (800 kg CΟ2/tn κλίνκερ) συγκριτικά με τις ευρωπαϊκές χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή τσιμέντου (Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία). 
  • Στα διυλιστήρια, τη στασιμότητα του ανθρακικού αποτυπώματος μεταξύ 2013 και 2020, διαδέχτηκε μια σημαντική αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια (2021-2023). Από την άλλη μεριά, η ένταση άνθρακα των διυλιστηρίων στην Ελλάδα ακολουθεί προσεγγιστικά την πορεία του μέσου όρου της ΕΕ-27, ενώ το 2022 με 190 kg CΟ2/tn προϊόντος βρέθηκε χαμηλότερα από αυτόν (200 kg CΟ2/tn προϊόντος).
  • Αθροιστικά για την ίδια περίοδο και στο πλαίσιο της προστασίας των ευρωπαϊκών βιομηχανιών από τον κίνδυνο «διαρροής άνθρακα», η ελληνική τσιμεντοβιομηχανία έλαβε από το ΣΕΔΕ 68,5 εκατ. δωρεάν δικαιώματα εκπομπών εκτιμώμενης αξίας € 1,66 δισ., ενώ τα ελληνικά διυλιστήρια έλαβαν 46,5 εκατ. δωρεάν δικαιώματα εκπομπών εκτιμώμενης αξίας € 1,25 δισ. 

Οι απόψεις των ενδιαφερομένων μερών

  • Όλοι αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της απανθρακοποίησης. Ωστόσο, ορισμένοι εκπρόσωποι βιομηχανιών θεωρούν πολύ φιλόδοξους τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ και μεγάλη την ταχύτητα με την οποία προωθείται ο πράσινος μετασχηματισμός της βιομηχανίας. Αντίθετα, άλλοι εκπρόσωποι βιομηχανιών, όπως και της κοινωνίας των πολιτών, θεωρούν ότι οι δράσεις μετριασμού της κλιματικής κρίσης πρέπει να προχωρήσουν ακόμα ταχύτερα.
  • Επιφυλάξεις διατυπώθηκαν από εκπροσώπους των βιομηχανιών για τις δυνατότητες και το κόστος λειτουργίας των τεχνολογιών Δέσμευσης, Χρήσης και Αποθήκευσης Άνθρακα (CCUS), αλλά και σχετικά με την επάρκεια του Μηχανισμού Συνοριακής Προσαρμογής Άνθρακα (ΜΣΠΑ) να θωρακίσει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών έναντι ανταγωνιστών από τρίτες χώρες. 
  • Αναδεικνύεται ως κρίσιμη η αναθεώρηση των χρηματοδοτικών εργαλείων της ΕΕ, ώστε να ενισχυθεί η στήριξη των «πράσινων» επενδύσεων και να διασφαλιστεί η ισοτιμία ανάμεσα στις βιομηχανίες κρατών μελών με διαφορετικές οικονομικές δυνατότητες.

Σχεδιασμός βιομηχανιών και Πολιτείας 

Παρά τις επιφυλάξεις και τους προβληματισμούς τους, οι ελληνικές τσιμεντοβιομηχανίες και τα διυλιστήρια επιδεικνύουν στην πράξη γρήγορα αντανακλαστικά απέναντι στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται. Ειδικότερα: 

  • Σχεδιάζουν και έχουν ήδη αρχίσει να υλοποιούν έργα που θα μειώσουν δραστικά το ανθρακικό τους αποτύπωμα έως το 2030 σε ευθυγράμμιση μάλιστα με τους στόχους και την πορεία μείωσης των βιομηχανικών εκπομπών που θέτει το ΕΣΕΚ. 
  • Η μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών θα επέλθει από το 2028 και μετά, οπότε και αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τα μεγάλα έργα CCUS. Ειδικότερα, το σύνολο των μέτρων που σχεδιάζουν να υλοποιήσουν οι ελληνικές τσιμεντοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένου του CCS, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών που προέρχονται από τις βιομηχανικές διεργασίες (Scope 1) κατά 73,3% το 2030 σε σχέση με το 2022, ενώ η αντίστοιχη μείωση στα διυλιστήρια εκτιμάται ότι θα είναι 26,8%. 

«Οι μεγάλες βιομηχανίες της Ελλάδας δείχνουν να αντιλαμβάνονται ότι στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται διεθνώς η ανταγωνιστικότητά τους συναρτάται άμεσα με τον πράσινο μετασχηματισμό των διεργασιών τους. Η Πολιτεία πρέπει να ενισχύσει περαιτέρω αυτή την προσπάθεια, διευκολύνοντας τον εξηλεκτρισμό των βιομηχανικών διεργασιών, διαμoρφώνοντας ένα κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για τις τεχνολογίες δέσμευσης, αποθήκευσης και χρήσης άνθρακα (CCUS) και προωθώντας έναν κεντρικό χρηματοδοτικό μηχανισμό σε επίπεδο ΕΕ για τη στήριξη πράσινων επενδύσεων στη βιομηχανία», δήλωσε ο Νίκος Μάντζαρης, αναλυτής πολιτικής του Green Tank. 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Τετάρτη, Ιανουαρίου 08, 2025

Petroleum oil - Διυλιστήριο Ασπροπύργου

 


ΠΗΓΗ:www.helpe.gr

Σταθεροποιείται το συμβόλαιο του TTF, ανοδικά το πετρέλαιο – Ευνοούνται Metlen, MOH, ΕΛΠΕ

 

Στα 47,6 ευρώ/MWh ξεκινά σήμερα (8/1) η διαπραγμάτευση του συμβολαίου του TTF Φεβρουαρίου, έχοντας καταγράψει και τα 48 ευρώ, μετά τα 46 ευρώ που σημείωσε χθες το απόγευμα.

Προς το παρόν διακυμαίνεται χαμηλότερα των 50 ευρώ, ενώ την ίδια ώρα το φυσικό αέριο στις ΗΠΑ διαπραγματεύεται στα 3,6 δολ/mmbtu με άνοδο σήμερα 4,7%.

Ανοδικά το brent στα 77,4 δολ. το βαρέλι και το crude στα 74,8 δολ. το βαρέλι.

Τα συμβόλαια του TTF για Μάρτιο μέχρι Ιούνιο 2025, σταθερά στα 47,2 ευρώ/MWh.

Από τις τιμές του φυσικού αερίου ευνοείται η Metlen, που έχει κάνει τις σχετικές αντισταθμίσεις, ενώ σαφέστατα η άνοδος του πετρελαίου ευνοεί τα αποτελέσματα των διυλιστηρίων, δηλαδή Μotor Oil και HELLENiQ Energy.

Τύφλα να έχει η Goldman που μας είπε ότι η HELLENiQ Energy κάνει 7,1 ευρώ!\

ELPEDISON: Λύσεις ενεργειακής απόδοσης για επιχειρήσεις

 

Μία σειρά από λύσεις ενεργειακής απόδοσης σε όλες τις επιχειρήσεις, με στόχο τη μείωση του ενεργειακού τους κόστους, την αύξηση της ενεργειακής τους απόδοσης, καθώς και τη σημαντική βελτίωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει η εταιρία σε σχετική ανακοίνωση, η ELPEDISON διαμόρφωσε μία δυναμική, διαφοροποιημένη λύση, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, την οποία προσφέρει ήδη σε πελάτες που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς, εξατομικεύοντάς την στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης.

Η συγκεκριμένη λύση δίνει τη δυνατότητα, χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης ή άλλο διαχειριστικό κόστος από την πλευρά του πελάτη, να συνδεθεί στις εγκαταστάσεις του Φ/Β σύστημα μαζί με σύστημα αποθήκευσης, προκειμένου να καλύψει μεγάλο μέρος των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια, με σημαντικά χαμηλότερο κόστος, καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του έργου.

Μέσω της έμπειρης ομάδας Ενεργειακών Υπηρεσιών, η ELPEDISON αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τον σχεδιασμό, αδειοδότηση, εγκατάσταση, διαχείριση, τεχνική υποστήριξη και συντήρηση του συγκεκριμένου συστήματος, εξασφαλίζοντας την βέλτιστη και αδιάλειπτη λειτουργία του, με στόχο τη μεγιστοποίηση του οφέλους του πελάτη από τη λειτουργία του συστήματος συνολικά.


Κατ’ αυτόν τον τρόπο, με κανένα κόστος και ενασχόληση από την πλευρά της, κάθε συμβαλλόμενη επιχείρηση αυτό-καταναλώνει ‘’πράσινη’’ ενέργεια. Μειώνει το λειτουργικό της κόστος και, αντίστοιχα, αυξάνει την ανταγωνιστικότητά της, συμβάλλοντας παράλληλα στη βιώσιμη ανάπτυξή της μέσω της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

Τα νέα υψηλά 14 ετών του Χρηματιστηρίου και η βελτίωση της εικόνας Helleniq Energy – Motor Oil

Εντυπωσιακό είναι το ξεκίνημα του 2025 για το ελληνικό χρηματιστήριο, καθώς με συνοπτικές διαδικασίες οδηγήθηκε σε νέα υψηλά κοντά 14 ετών, πιάνοντας τα επίπεδα που είχε τον Απρίλιο του 2011, έχοντας ως πρωταγωνιστή τις τράπεζες, όμως σημαντική είναι η συνδρομή και μετοχών της πραγματικής οικονομίας και δη από τον τομέα της ενέργειας, των υποδομών και της βιομηχανίας.

Χθες ο Γενικός Δείκτης έκλεισε στις 1.506,61 μονάδες καταγράφοντας άνοδο 1,33%, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη άνοδο από τις 2 Δεκεμβρίου 2024 (+2,21%) και μια από τις μεγαλύτερες των τελευταίων πολλών μηνών. Αυτό σημαίνει ότι το Χ.Α. «έσπασε» το φράγμα των υψηλών του περασμένου Μαΐου και πλέον επόμενο υψηλότερο κλείσιμο είχε γίνει πριν από 14 περίπου χρόνια, τον Απρίλιο του 2011 στις 1.531,04 μονάδες.

Ο τραπεζικός δείκτης έκλεισε με άνοδο 2,78% στις 1.351,56 μονάδες, επίπεδα που είχε να δει από τον Νοέμβριο του 2015, ήτοι περίπου εννέα χρόνια πίσω. Κύριο ποιοτικό στοιχείο της συνεδρίασης ήταν η εκτόξευση των συναλλαγών που ανήλθαν στα 168,02 εκατ. ευρώ, με τα 151,1 εκατ. ευρώ να διακινούνται στον Large Cap εκ των οποίων τα 97,4 εκατ. ευρώ στις τράπεζες, ενώ στον  Mid Cap έγιναν συναλλαγές αξίας 8,89 εκατ. ευρώ.

Βελτιωμένη η εικόνα στις μετοχές διυλιστηρίων

Μετά από αρκετούς μήνες μεγάλης ταλαιπωρίας, οι μετοχές των δύο μεγάλων διυλιστηρίων της χώρας Helleniq Energy και Motor Oil δείχνουν βελτιωμένη εικόνα, συνεχίζοντας την αφύπνιση που έδειξαν και κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου, όπου αμφότερες έκλεισαν με άνοδο.

Θυμίζουμε πως ο τίτλος της Helleniq Energy είχε βελτιωμένη εικόνα το Δεκέμβριο καταγράφοντας άνοδο 11,3%, κάτι που βοήθησε στο να γυρίσει σε θετικό κλείσιμο το έτος (+3,8%), καθώς πρωτύτερα κατέγραφε απώλειες. Η μετοχή παραμένει δυσκίνητη και λίαν συντηρητική, χωρίς εξάρσεις, κινούμενη σε ένα πολύ στενό εύρος διακύμανσης εδώ και χρόνια, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι είχε υστερήσει και το 2023 χάνοντας 4,08%.

Έβγαλε το 2024 στα 7,56 ευρώ, ενώ έως τις αρχές του περασμένου Ιούλη, είχε φτάσε έως το υψηλό των 8,32 ευρώ, όμως μετά την ανακοίνωση της έκτακτης εισφοράς στα κέρδη, έχασε το momentum, πέφτοντας ακόμη και στα 6,62 ευρώ στις 19 Νοεμβρίου, δηλαδή πριν από ενάμιση μήνα.

Εντός του 2025 η μετοχή ενισχύεται κατά 2,24% κλείνοντας χθες στα 7,73 ευρώ, επίπεδα που είχε να δει από τις αρχές Ιουλίου 2024, πριν ανακοινωθεί η απόφαση για έκτακτη εισφορά. Από τις αρχές Δεκεμβρίου η μετοχή ενισχύεται κοντά στο 14%.

Ο όμιλος πάει καλά επιχειρηματικά, έχει μπροστά του πολλά στοιχήματα που μπορούν να «ιντριγκάρουν» τη μετοχή, έχει στιβαρό επενδυτικό πρόγραμμα προς τις ΑΠΕ και κάποιοι αναλυτές σημειώνουν ότι ίσως το 2025 δύναται να ξεχωρίσει χρηματιστηριακά.

Μέσα στις τελευταίες εβδομάδες προχώρησε σε δύο σημαντικά και στρατηγικής σημασίας deals, όπως ήταν η απόκτηση του 100% της Elpedison για την οποία υπάρχουν μεγάλα σχέδια, ενώ προχώρησε και στην πώληση του 35% της ΔΕΠΑ Εμπορίας, ξεκαθαρίζοντας την κατάσταση και τακτοποιώντας δύο πολύ σημαντικές εκκρεμότητες, εξέλιξη που μόνο καλό θα φέρει στον όμιλο.

Για την Elpedison, στόχος είναι έως το 2026 να φτάσει σε ένα μερίδιο 10% της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας από 6% που κατέχει σήμερα, ενώ μέσα στους επόμενους λίγους μήνες, θα ανακοινωθεί και η νέα ονομασία της εταιρείας.

Η περίπτωση της Motor Oil

Βελτιωμένη είναι η εικόνα και της Motor Oil που μετά τα κέρδη 5,3% του Δεκεμβρίου, ενισχύεται σε ποσοστό 3,19% το 2025, κλείνοντας χθες στα 21,30 ευρώ, επίπεδα που είχε να δει από τις 27 Σεπτεμβρίου 2024, ενώ έχει δώσει και προσωρινό μέρισμα 0,30 ευρώ ανά μετοχή. 

Δηλαδή η μετοχή έπιασε τα επίπεδα που βρισκόταν πριν ξεκινήσει η πυρκαγιά στο διυλιστήριο της Κορίνθου, ενώ είναι κοντά (πάντα αν συνυπολογιστεί και το προμέρισμα) να πιάσει τα επίπεδα που είχε όταν διαγράφηκε από το δείκτη MSCI Standard Greece στις αρχές Αυγούστου.

Σήμερα συνεδριάζει η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού για να αποφασίσει για την τύχη της εξαγοράς της εταιρείας Ηλέκτωρ από την Motor Oil και εφόσον δοθεί πράσινο φως θα κλείσει η συναλλαγή για την αγορά του 94,44% της εταιρείας κυκλικής οικονομίας από το εισηγμένο διυλιστήριο έναντι 114,7 εκατ. ευρώ. Θα είναι μια ακόμη στρατηγική εξαγορά από τον όμιλο Motor Oil που την τελευταία τριετία έχει κάνει πολύ σημαντικά deals προς την πράσινη ανάπτυξη και την κυκλική οικονομία.

Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα προβεί στην πώληση 250.000 μετοχών, που είχε αποκτήσει μέσω του προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών, με μέση τιμή κτήσης τα 13,52 ευρώ. Οι εν λόγω μετοχές αντιπροσωπεύουν ποσοστό 0,23% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Ως κατώτατη τιμή πώλησης ορίστηκε η τιμή των 20 ευρώ/μετοχή και ως χρονικό διάστημα της διάθεσης των μετοχών η περίοδος από τις 8 Ιανουαρίου 2025 μέχρι και τις 31 Ιανουαρίου 2025.

Τι έγινε το 2024

Η Motor Oil βρέθηκε στο μάλι του κυκλώνα το 2024, κάτι που επηρέασε και τη μετοχή που έβγαλε το έτος με πτώση 13,1%, παρά τη μικρή αφύπνιση του Δεκεμβρίου. Το 3ο τρίμηνο του 2024 ήταν το χειρότερο 3ο τρίμηνο των τελευταίων ετών, λόγω έκτακτων εξελίξεων και δεν θα επαναληφθούν, παρουσιάζοντας ζημιές, όμως το 9μηνο ήταν κερδοφόρο.

Το μπαράζ των αρνητικών εξελίξεων στο 3ο τρίμηνο ξεκίνησε στις 20 Ιουλίου με την ανακοίνωση από την κυβέρνηση της έκτασης εισφοράς στα κέρδη, ως συνεισφορά αλληλεγγύης, που για τον όμιλο ήταν 255,4 εκατ. ευρώ. Στις αρχές Αυγούστου ήρθε η διαγραφή από το δείκτη MSCI Standard Greece, ενώ στις 17 Σεπτεμβρίου ξέσπασε η φωτιά στο διυλιστήριο της Κορίνθου η οποία κατασβέστηκε την επομένη. Τέλος, στις 30 Σεπτεμβρίου η Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε την επιβολή προστίμου 9,2 εκατ. ευρώ στον όμιλο, με το αιτιολογικό της παρεμπόδισης- δυσχέρανσης έρευνας κατά τη διεξαγωγή επιτόπιου ελέγχου στην ευρύτερη αγορά πετρελαιοειδών.

Η μετοχή της Motor Oil βρέθηκε στο ιστορικό υψηλό των 28,56 ευρώ στις 23 Μαΐου 2024, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο έχασε ενδοσυνεδριακά και τα 19 ευρώ, που σημαίνει ότι υποχώρησε κοντά στο 34% από τα υψηλά της! Μέσα σε έξι μήνες δηλαδή, έχασε το 1/3 της αξίας της, πέφτοντας σε χαμηλό διετίας τότε.

 ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

ΕLPEDISON: Νέα ενεργειακή λύση αυτοπαραγωγής «πράσινης» ενέργειας με αποθήκευση

 

Η ELPEDISON, πρωτοπόρος στην αγορά των ενεργειακών υπηρεσιών, προσφέρει καινοτόμες λύσεις ενεργειακής απόδοσης σε όλες τις επιχειρήσεις, με στόχο τη μείωση του ενεργειακού τους κόστους, την αύξηση της ενεργειακής τους απόδοσης καθώς και τη σημαντική βελτίωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

Στο πλαίσιο αυτό, η ELPEDISON διαμόρφωσε μία δυναμική, διαφοροποιημένη λύση, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, την οποία προσφέρει ήδη σε πελάτες που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς, εξατομικεύοντάς την στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης. Η συγκεκριμένη λύση δίνει τη δυνατότητα, χωρίς καμία δέσμευση και κανένα κόστος επένδυσης ή άλλο διαχειριστικό κόστος από την πλευρά του πελάτη, να συνδεθεί στις εγκαταστάσεις του Φ/Β σύστημα μαζί με σύστημα αποθήκευσης, προκειμένου να καλύψει μεγάλο μέρος των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια, με σημαντικά χαμηλότερο κόστος, καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του έργου.

Μέσω της έμπειρης ομάδας Ενεργειακών Υπηρεσιών, η ELPEDISON αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τον σχεδιασμό, αδειοδότηση, εγκατάσταση, διαχείριση, τεχνική υποστήριξη και συντήρηση του συγκεκριμένου συστήματος, εξασφαλίζοντας την βέλτιστη και αδιάλειπτη λειτουργία του, με στόχο τη μεγιστοποίηση του οφέλους του πελάτη από τη λειτουργία του συστήματος συνολικά.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, με κανένα κόστος και ενασχόληση από την πλευρά της, κάθε συμβαλλόμενη επιχείρηση αυτό-καταναλώνει ‘’πράσινη’’ ενέργεια. Μειώνει το λειτουργικό της κόστος και, αντίστοιχα, αυξάνει την ανταγωνιστικότητά της, συμβάλλοντας παράλληλα στη βιώσιμη ανάπτυξή της μέσω της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

 ΠΗΓΗ:energypress.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ 20/08/25

 ΠΗΓΗ: pseep.gr