Τετάρτη, Φεβρουαρίου 05, 2025

TotalEnergies: Υψηλότερα των εκτιμήσεων τα κέρδη του δ' τριμήνου

 

Υποχώρησαν κατά 15% τα κέρδη της TotalEnergies το δ’ τρίμηνο του 2024 στα 4,4 δισ. δολάρια, σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα που είχαν διαμορφωθεί στα 5,2 δισ., σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.

Όπως μετέδωσε το Reuters, ο γαλλικός όμιλος υπερέβη τις προσδοκίες για τα έσοδά του, καθώς τα υψηλότερα κέρδη από τις συναλλαγές φυσικού αερίου, αντιστάθμισαν σε έναν βαθμό τις επιπτώσεις των χαμηλών τιμών στο πετρέλαιο και την αδύναμη ζήτηση για καύσιμα.


Επιπλέον, η εταιρεία δήλωσε ότι αναμένει υψηλότερες τιμές φυσικού αερίου, παραγωγή upstream και πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας στις αρχές του 2025.

Σύμφωνα δε με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Patrick Pouyanne, η εταιρεία είναι σε θέση να συνεχίσει τις επενδύσεις ΑΠΕ στις ΗΠΑ, ενώ όπως υποστήριξε, οι εξαγωγές αμερικανικού LNG θα διπλασιαστούν πρακτικά τα επόμενα χρόνια.

Η Total ανακοίνωσε αύξηση του μερίσματος για το 2024 κατά 7% σε 3,22 ευρώ ανά μετοχή και για το 2025 επιβεβαίωσε επαναγορά μετοχών ύψους 2 δισ. δολαρίων ανά τρίμηνο.

Βενεζουέλα: Αυξήθηκαν κατά 15% οι εξαγωγές πετρελαίου τον Ιανουάριο

 

Αύξηση 15% σημείωσαν οι εξαγωγές πετρελαίου της Βενεζουέλας τον Ιανουάριο και διαμορφώθηκαν σε περίπου 867.000 bpd. Η άνοδος αυτή οφείλεται στην αύξηση των αποστολών της Chevron από τις κοινοπραξίες της με την κρατική εταιρεία PDVSA αλλά και στα περισσότερα φορτία προς την Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία πλοίων που επικαλείται το Reuters.

Η κυβέρνηση του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν πέρυσι δεν ανανέωσε την ευρεία άδεια για την υπό κυρώσεις Βενεζουέλα να εξάγει ελεύθερα το πετρέλαιό της, αλλά χορήγησε μεμονωμένες άδειες σε ορισμένους εταίρους και πελάτες της PDVSA, επιτρέποντας τη ροή των εξαγωγών σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Ευρώπη και η Ινδία.


Ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι οι ΗΠΑ δεν χρειάζονται το πετρέλαιο της Βενεζουέλας. Προς το παρόν δεν έχει τροποποιήσει ή ανακαλέσει τις άδειες, καθώς η κυβέρνησή του πραγματοποιεί τις πρώτες επαφές με τον πρόεδρο της Βενεζουέλας Νικολάς Μαδούρο, του οποίου η επανεκλογή πέρυσι δεν αναγνωρίστηκε από την Ουάσινγκτον.

Οι εξαγωγές της Βενεζουέλας προς την Ευρώπη διπλασιάστηκαν σε 63.000 bpd από 30.500 bpd τον Δεκέμβριο, ενώ οι αποστολές προς την Ινδία ήταν κατά μέσο όρο 60.100 bpd, σύμφωνα με τους προηγούμενους μήνες. Οι εξαγωγές προς την πολιτική σύμμαχο του Μαδούρο Κούβα μειώθηκαν σε λιγότερο από 10.000 bpd καυσίμου, από 29.000 bpd τον προηγούμενο μήνα.

Helleniq Energy: Εντός του 2025 η απόφαση για ερευνητική γεώτρηση στη Κρήτη - Εως τα τέλη του έτους μπαίνει στη «πρίζα» και η πρώτη μπαταρία της χώρας

 

Μέσα στο 2025, αλλά όχι εντός του πρώτου τριμήνου, όπως ήθελαν κάποιες αρχικές εκτιμήσεις, τοποθετείται η λήψη της επενδυτικής απόφασης από την ExxonMobil για ερευνητική γεώτρηση στα μπλοκς της Κρήτης.

Αν και οι αρχικές εκτιμήσεις ήθελαν την απόφαση να λαμβάνεται μέσα στους αμέσως επόμενους μήνες, εντούτοις τα σχέδια του αμερικανικού κολοσσού, φαίνεται ότι ωριμάζουν με μεγαλύτερη καθυστέρηση απ’ ότι αναμένονταν, γεγονός που μεταθέτει ως φαίνεται τις αποφάσεις για αργότερα.


Την εκτίμηση μετέφερε χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Helleniq Energy, Ανδρέας Σιάμισιης, εξηγώντας ότι η Exxon που είναι ο leader στη κοινοπραξία, έχοντας το 70%, δεν έχει προχωρήσει ακόμη σε τελική απόφαση.

«Δεν πιστεύω ότι είναι μακριά η απόφαση, θεωρείται ζήτημα μηνών, ωστόσο ακόμη δεν έχει ληφθεί», ανέφερε ο κ. Σιαμίσιης στο περιθώριο εκδήλωσης για τη παρουσίαση του «Πρότυπου Κέντρου Αριστείας», ενός είδους think tank για την ενέργεια, που ιδρύουν από κοινού η Helleniq Energy και το Alba Graduate Business School at The American College of Greece.

Η επενδυτική απόφαση του αμερικανικού κολοσσού για τη διενέργεια ή όχι ερευνητικής γεώτρησης στις κρητικές θάλασσες θα σημάνει στην ουσία και την επανέναρξη του ελληνικού προγράμματος υδρογονανθράκων και ενώ παράλληλα θα τρέχουν και δύο «δίδυμοι» διαγωνισμοί για τη παραχώρηση των δύο νέων μπλοκ.

Αυτού που έχει ζητήσει η Chevron στη Νότια Πελοπόννησο (10.604 τ.χλμ) και του μικρού γειτονικού της «Α2» (826 τ.χλμ) που έχει αιτηθεί η Helleniq Energy.

Σύμφωνα με πηγές του ελληνικού ομίλου, το μπλοκ «Α2» ακριβώς επειδή γειτνιάζει με το οικόπεδο «10» παρέχει τη δυνατότητα στην εταιρεία για καλύτερη εκμετάλλευση εφόσον αποδειχθεί ότι πρόκειται για δομή με τα ίδια ενθαρρυντικά γεωλογικά χαρακτηριστικά. Κατά τις ίδιες πηγές, πιθανολογείται πως ο διαγωνισμός που θα προκηρύξει το ΥΠΕΝ για το «Α2» θα τρέξει σχετικά γρήγορα.

Αθροιστικά και τα τρία συνεχόμενα οικόπεδα, Δυτικά και ΝΔ της Κρήτης και αυτό της Νότιας Πελοποννήσου, αποτελούν μια κοινή περιοχή 50.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και φαίνεται ότι αποτελούν κομμάτια της ίδιας γεωλογικής λεκάνης, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τα σχέδια των τωρινών και αυριανών παραχωρησιούχων, όπου ο αμερικανικός παράγοντας φαίνεται ότι θα είναι κυρίαρχος.


Τρεις εβδομάδες πάντως μετά από την ανακοίνωση του ΥΠΕΝ για την εκδήλωση ενδιαφέροντος της Chevron και εκκρεμεί ακόμη η δημοσίευση της προκήρυξης στην Εφημερίδα των Ευρωπαικών Κυβερνήσεων, που θα σημάνει στην ουσία και την έναρξη του διαγωνισμού. Αλλωστε δεν έχει ακόμη εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ, παρ’ ότι η αρχική ενημέρωση από το ΥΠΕΝ προέβλεπε ότι όλα τα παραπάνω θα τρέξουν άμεσα. 

Τα ορυκτά μέρος της λύσης, όχι το ανάθεμα

Κατά τα λοιπά το μήνυμα που έστειλε χθες ο κ. Σιάμισιης ήταν ότι «τα ορυκτά καύσιμα πρέπει να γίνουν μέρος της λύσης και όχι το ανάθεμα», παίρνοντας με αυτό το τρόπο θέση στη συζήτηση που έχει ανοίξει διεθνώς για μια πράσινη μετάβαση πιο ρεαλιστική και χωρίς ιδεοληψίες που την κάνουν πιο ακριβή και εξυπηρετούν τους αρνητές της.

Στάθηκε στην ανάγκη να πάψει να δαιμονοποιείται το φυσικό αέριο, όταν γνωρίζουμε ότι θα το χρειαζόμαστε για τα επόμενα πολλά χρόνια, είπε ότι ο όμιλος συνεχίζει με προσοχή στο «πράσινο» μονοπάτι, ωστόσο τόνισε ότι δεν παραβλέπει το βασικό του αντικείμενο, δηλαδή τα καύσιμα που αποτελούν το 60% της δραστηριότητας του.

«Αν ακούγαμε αυτά που λέγονταν πριν από τρία -τέσσερα χρόνια, θα έπρεπε σήμερα να είχαμε κλείσει τα διυλιστήρια και να έχουμε επενδύσει 500 εκατ. ευρώ σε υδρογόνο», όπως έλεγαν πηγές του ομίλου.

Αναγνωρίζοντας ότι το πράσινο story ξαναγράφεται, ο όμιλος ναι μεν «τρέχει» ένα πλάνο για 2 GW από ΑΠΕ ως το 2030 (με στόχο 1 GW το 2026), ωστόσο δεν ξεχνά τον παραδοσιακό τομέα των καυσίμων που αποτελεί τον πυλώνα για τη θετική του πορεία.

Και μπορεί να μην τίθεται εν αμφιβόλω η πράσινη στροφή, ωστόσο όπως θυμίζουν οι ίδιες πηγές, η Helleniq Energy ρίχνει όλο και μεγαλύτερο βάρος στις μπαταρίες. Συμμετέχουν με 25% στο συνολικό του πράσινο pipeline, στο πρόσφατο διαγωνισμό της ΡΑΑΕΥ υπέβαλε δύο αιτήσεις των 25 MW, έκαστη και μέχρι τα τέλη του έτους φιλοδοξεί να βάλει στη πρίζα το πρώτο σύστημα αποθήκευσης στην Ελλάδα. Είναι η μεγάλη μονάδας μπαταρίας των 100 MW που κατασκευάζεται μέσα στη βιομηχανική εγκατάσταση του διυλιστηρίου της Helleniq Energy στη θεσσαλονίκη.

Στο κεφάλαιο της παραγωγής πετρελαιοειδών, προχωρά το σχέδιο για την κάλυψη έως και 100% των αναγκών σε ρεύμα του διυλιστηρίου της Θεσσαλονίκης με φωτοβολταικά ισχύος 550 MW, ενώ με τις μεγαβατώρες που δεν καταναλώνονται θα παράγεται ανανεώσιμο υδρογόνο. Στόχος είναι η μονάδα να αποτελέσει το πρώτο «πράσινο διυλιστήριο» στην Αν. Μεσόγειο.

Με άλλα λόγια ο όμιλος ακολουθεί μια συνταγή που εξισορροπεί το συμβατικό του αντικείμενο με τον πράσινο μετασχηματισμό, μη κρύβοντας ωστόσο την ανησυχία για το γεγονός ότι παρά τα αρνητικά σινιάλα, η αγορά αγορά φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα μοιάζει σαν εικόνα παγωμένη στο χρόνο. «Στη χώρα χτίζουμε αυτή τη στιγμή 4 GW φωτοβολταικών. Πώς θα απορροφηθούν όλ’ αυτά όταν σήμερα οι περικοπές αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς;», διερωτώνται πηγές της εταιρείας.

Helleniq Energy: Το πρώτο «πράσινο» διυλιστήριο – Δεν αργούν οι αποφάσεις της ExxonMobil για γεωτρήσεις

 

Οι εγκαταστάσεις της Helleniq Energy στη Θεσσαλονίκη θα γίνουν το πρώτο «πράσινο» διυλιστήριο στην περιοχή, από την άποψη της προέλευσης της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνουν. Αυτό επισημαίνουν υψηλόβαθμα στελέχη του Ομίλου, προσθέτοντας ότι η «καθαρή» ηλεκτρική ενέργεια θα παράγεται από δύο πάρκα συνολικής ισχύος 550 MW, τα οποία θα κατασκευαστούν στο Κιλκίς.

Για τη μεταφορά της «πράσινης» παραγωγής, η Helleniq Energy έχει ήδη αδειοδοτήσει μία ιδιόκτητη γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, όσον αφορά τις ΑΠΕ ο Όμιλος ακολούθησε δύο προσεγγίσεις, με πρώτο στόχο να μειώσει το ανθρακικό του αποτύπωμα και να αυξήσει την ενεργειακή του ασφάλεια.

Ο δεύτερος στόχος είναι η δραστηριοποίηση στις ανανεώσιμες πηγές ως επενδυτής. Σε αυτό το δεύτερο σκέλος, η ιδέα της ιδιωτικής γραμμής μεταφοράς επιτρέπει στη Helleniq Energy να μην είναι εγκλωβισμένη στις δυνατότητες του δικτύου για συνδεσιμότητα νέων έργων.


Οι πρώτες μπαταρίες
Οι δηλώσεις έγιναν στο περιθώριο χθεσινής εκδήλωσης για την παρουσίαση του πρωτοποριακού Κέντρου Αριστείας, που συνέστησαν η Helleniq Energy με το το Alba Graduate Business School / The American College of Greece. Το Κέντρο «HELLENiQ ENERGY Center for Sustainability and Energy @Alba Graduate Business School» στοχεύει να καταστεί σημείο αναφοράς για τη χώρα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενισχύοντας τη σύνδεση μεταξύ επιχειρηματικής και ακαδημαϊκής δράσης, με έμφαση στην αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων στον τομέα της ενέργειας και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη του Ομίλου, όσον αφορά το «πράσινο» portfolio του, ήδη είναι διασφαλισμένος ο στόχος για ΑΠΕ 1 GW, καθώς έργα 500 MW βρίσκονται ήδη σε λειτουργία, ενώ επιπλέον 500 MW σε φάση κατασκευής. Η Helleniq Energy υλοποιεί ένα επενδυτικό πλάνο 1-1,5 δισ. ευρώ σε ΑΠΕ και μπαταρίες. Στο τέλος Δεκεμβρίου, θα είναι έτοιμες οι πρώτες επενδύσεις στις αυτόνομες μονάδες αποθήκευσης, συνολικής ισχύος 100 MW, που θα αναπτύσσονται στο διυλιστήριο στη Θεσσαλονίκη.

Ο ρόλος των ΑΠΕ και των μπαταριών στην ηλεκτρική ενέργεια, συνδυάζεται με τις μονάδες αερίου. Μέσω της Εlpedison, της οποίας πλέον κατέχει το 100%, η Helleniq Energy διαθέτει δύο μονάδες αερίου, ενώ σύμφωνα με τα στελέχη της πρόκειται να αξιολογήσει αν έχει νόημα να κατασκευάσουμε μία νέα τρίτη μονάδα, η οποία θα αντικαταστήσει κάποια από τις υπάρχουσες.


Ωστόσο, είναι μία συζήτηση που ακόμη δεν έχει ανοίξει. Σε δεύτερη φάση, επίσης, θα αποφασιστεί η τύχη του FSRU στη Θεσσαλονίκη, το οποίο εν δυνάμει θα μπορούσε να λειτουργήσει και από μόνο του. Όσον αφορά την Elpedison, η αλλαγή ονόματος μετά την πλήρη εξαγορά της εταιρείας τοποθετείται προς τον Ιούνιο, όταν αναμένεται να δώσει το «πράσινο φως» στη συναλλαγή η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι πάγια θέση του Ομίλου είναι ότι η «πράσινη» μετάβαση πρέπει να προχωρήσει με ισορροπία αναφορικά με τον ρόλο των υγρών καυσίμων – καθώς το πετρέλαιο θα παραμείνει για 10ετίες στο ενεργειακό μίγμα. Η ισορροπία αυτή δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια, αν ληφθεί υπόψη ότι το αρχικό σχέδιο του Κλιματικού Νόμου έλεγε ότι το 2030 θα αποσυρθούν οι εισαγωγές νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Πλέον, αυτό δεν πρόκειται να γίνει ούτε το 2035, όπως προέβλεπε ο Νόμος τελικά.

Εντός 2025 κληρώνει για τους υδρογονάνθρακες
Ο Όμιλος συνεχίσει να κινείται με προσεκτικά βήματα στα εναλλακτικά καύσιμα, ωριμάζοντας κάποια έργα. Αυτή τη στιγμή, είναι σε εξέλιξη κάποια επένδυση στη Θεσσαλονίκη για βιοκαύσιμα και βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF). Η επένδυση αυτή ξεκινά από 50 εκατ. ευρώ και θα φτάσει μέχρι τα 100 εκατ. Παράλληλα, η Helleniq Energy μελετά ένα μεγαλύτερο πρότζεκτ σε αυτό τον κλάδο.

Την ίδια στιγμή, εντός του 2025 τοποθετείται η επενδυτική απόφαση για το αν θα πραγματοποιηθεί ή όχι ερευνητική γεώτρηση στα δύο μπλοκ στην Κρήτη, τα οποία έχουν παραχωρηθεί στην κοινοπραξία της ExxonMobil με τη Helleniq Energy. Leader στη διαδικασία είναι η ExxonMobil, που είναι και η διαχειρίστρια εταιρεία στην κοινοπραξία. Αν και η απόφαση δεν έχει ληφθεί εκτιμάται ότι θα αργήσει. Τα σχέδια ωριμάζουν με μεγαλύτερη καθυστέρηση από ό,τι περιμέναμε.


Όσον αφορά την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το μπλοκ Α2 από τη Helleniq Energy, ο λόγος είναι πως τα σεισμικά της PGS (από τις αρχές της δεκαετίας του 2010) δείχνουν ότι μπορεί να είναι υποσχόμενη περιοχή. Επομένως, στην περίπτωση που βρεθεί κοίτασμα στο μπλοκ 10, το οποίο είναι παραχωρημένο στον Όμιλο, θα βοηθήσει στην εκμετάλλευσή του. Ο διεθνής διαγωνισμός αναμένεται να τρέξει γρήγορα, ο οποίος διενεργείται παράλληλα με τη διαδικασία παραχώρησης του μπλοκ «Νότια Πελοπόννησος», για το οποίο έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον η Chevron.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ 04/02/25



 ΠΗΓΗ:pseep.gr

Τρίτη, Φεβρουαρίου 04, 2025

Λήξη ερευνών στα τεμάχια 2, 3 και 9 της κυπριακής ΑΟΖ – Αποχώρηση της Kogas

 

Η λήξη των αδειών εκμετάλλευσης στα τεμάχια 2, 3 και 9 της Κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) χωρίς ανανέωση σηματοδοτεί μια νέα φάση στον ενεργειακό σχεδιασμό της Κύπρου. Όπως επιβεβαίωσε ο Υπουργός Ενέργειας, Γιώργος Παπαναστασίου, οι έρευνες δεν κατέδειξαν εκμεταλλεύσιμα κοιτάσματα φυσικού αερίου, οδηγώντας στην ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων στις συγκεκριμένες περιοχές.

Αναπροσαρμογή ενεργειακών ισορροπιών

Η εξέλιξη αυτή σημαίνει την αποχώρηση της κορεατικής κρατικής εταιρείας Kogas από την Κυπριακή ΑΟΖ, καθώς κατείχε το 20% των δικαιωμάτων στα τρία τεμάχια. Η ιταλική Eni, που διατηρούσε ηγετικό ρόλο στην κοινοπραξία, συνεχίζει πλέον τη δραστηριότητά της στα τεμάχια 6, 7, 8 και 11 σε συνεργασία με τη γαλλική Total, έναντι επτά τεμαχίων που κατείχε προηγουμένως.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαναστασίου, η μη ανανέωση των αδειών αποτελεί φυσική εξέλιξη, καθώς δεν ήταν δεδομένο ότι όλα τα τεμάχια θα απέδιδαν εμπορεύσιμους πόρους. Στα τεμάχια 2 και 9, οι σεισμικές και γεωλογικές μελέτες δεν εντόπισαν ικανοποιητικές ενδείξεις φυσικού αερίου, ενώ στο τεμάχιο 3 οι έρευνες ήταν περιορισμένες, εν μέρει λόγω της παρεμπόδισης από το τουρκικό πολεμικό ναυτικό το 2018.

Ιστορικό και προοπτικές

Οι άδειες για τα τρία τεμάχια είχαν εκδοθεί το 2013, με την παραχώρησή τους στην Eni Cyprus Limited και Kogas Cyprus Limited, ενώ αργότερα προστέθηκε και η Total E&P Cyprus BV. Κατά τη διάρκεια της ερευνητικής φάσης, πραγματοποιήθηκαν σεισμικές μελέτες 2D και 3D, καθώς και δύο ερευνητικές γεωτρήσεις στο τεμάχιο 9. Ωστόσο, παρά τα μεγάλα βάθη που έφτασαν – 5.800 μέτρα (Amathusa-1) και 5.485 μέτρα (Onasagoras-1) – δεν εντοπίστηκαν αξιοποιήσιμα κοιτάσματα.

Η εξέλιξη αυτή επαναδιαμορφώνει το ενεργειακό σκηνικό της Ανατολικής Μεσογείου, με την Eni και Total να αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους και την Κύπρο να επανεξετάζει το μοντέλο εκμετάλλευσης των θαλάσσιων πόρων της.

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

Σερβία: Ζητάει εξαίρεση από τις κυρώσεις των ΗΠΑ το μοναδικό διυλιστήριο της χώρας

 

Η σερβική πετρελαϊκή εταιρεία NIS, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στις ρωσικές εταιρείες Gazprom Neft και Gazprom, υπέβαλε επίσημο αίτημα στο Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ για την άρση των κυρώσεων για 90 ημέρες.

Σε ανακοίνωσή του, το σερβικό υπουργείο ανέφερε ότι το αίτημα της NIS έχει την υποστήριξη της σερβικής και της ουγγρικής κυβέρνησης.

«Ζητούμε επειγόντως από το OFAC να εξετάσει το ενδεχόμενο άμεσης βοήθειας, με τη μορφή αναστολής των κυρώσεων για τουλάχιστον 90 ημέρες, ενώ εξετάζεται μια βιώσιμη λύση που θα οδηγούσε στην άρση των κυρώσεων», αναφέρεται σχετικά.

Το αίτημα της NIS αφορά την απόκτηση αδειών που θα της επιτρέψουν να συνεχίσει τη λειτουργία της, ενώ αναζητείται λύση στην ιδιοκτησιακή δομή και τη διαχείριση.

«Η κυβέρνηση υποστηρίζει το αίτημα επειδή οι κυρώσεις θα βλάψουν την ικανότητα της εταιρείας να προμηθεύει Σέρβους πολίτες με πετρέλαιο και παράγωγα πετρελαίου», σημειώνει το υπουργείο.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

 

Ξεκινά το Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης Empowering Interns - Υποβάλετε την αίτησή σας

Το Empowering Interns είναι το θερινό μας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, μέσα από το οποίο προσφέρουμε σε φοιτητές και νέους επιστήμονες την ε...