Κυριακή, Απριλίου 27, 2025

Σερβία: Διαρροή 82.000 λίτρων πετρελαίου στον Δούναβη

Περίπου 82.000 λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Δούναβη κατά τη μεταφορά σε φορτηγίδα, περίπου 20 χλμ από τη σερβική πρωτεύουσα Βελιγράδι, προκαλώντας κίνδυνο ρύπανσης του ποταμού, τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο το ινστιτούτο που αναλύει τα δείγματα υδάτων.

Η διαρροή σημειώθηκε στις 21 Απριλίου σε διυλιστήριο στο λιμάνι του Πάντσεβο, κατά τη διάρκεια μεταφοράς πετρελαίου σε φορτηγίδα της εταιρείας «Naftahem».

Σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα των τοπικών αρχών, λόγος της διαρροής είναι πιθανότατα η ανθρώπινη αμέλεια.

«Διαπιστώθηκε ότι χύθηκαν 82 κυβικά μέτρα eurodiesel και το καύσιμο βρίσκεται επί του παρόντος σε προστατευτικό φράγμα που περιβάλλει τη φορτηγίδα», τόνισε η Γραμματεία Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βοϊβοντίνα, της περιοχής στην οποία βρίσκεται το Πάντσεβο.

Η εισαγγελία έχει ξεκινήσει έρευνα για την έκταση της ρύπανσης και τους υπεύθυνους.

Μέχρι στιγμής, «τεχνικοί έχουν συλλέξει δείγματα από επτά τοποθεσίες. Η ανάλυσή τους βρίσκεται σε εξέλιξη», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Δρ Λιλιάνα Λάζιτς, διευθύντρια του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Πάντσεβο.

Η ρύπανση υδάτων είναι ενδημική στη Σερβία όπου, σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις, λιγότερο από το 15% των λυμάτων υπόκεινται σε κατάλληλη επεξεργασία. Τα υπόλοιπα, μαζί με τα λύματα των αποχετεύσεων, απορρίπτονται απευθείας στα ποτάμια και τα ρέματά τους.

 ΠΗΓΗ:energypress.gr

Αυτά είναι τα πανίσχυρα σπορ οχήματα που απέκτησε το ΑΤ Ασπροπύργου με δωρεά της HELLENiQ ENERGY

Παραδόθηκαν στο ΑΤ Ασπροπύργου το πρωί της Παρασκευής 25/4 τα πανίσχυρα σπορ οχήματα και οι 2 μοτοσυκλέτες, δωρεά της HELLENiQ ENERGY, που θα καλύπτουν ανάγκες στο Θριάσιο Πεδίο.

Πρόκειται για από τα πιο εντυπωσιακά SUV που κυκλοφορούν στους δρόμους, δύο πανίσχυρα σπορ οχήματα και τέσσερις μοτοσυκλέτες τελευταίας τεχνολογίας. Το πιο εντυπωσιακό είναι το λευκό Land Rover Defender το οποίο στη χώρα μας κοστίζει πολύ πάνω από 100.000 ευρώ. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει όμως και στα Hyundai i30 N Performance, τα οποία διακρίνονται για τις επιδόσεις, την εξαιρετική συμπεριφορά τους στην άσφαλτο και την υψηλή ποιότητα.

Τα συγκεκριμένα οχήματα – τζιπ, περιπολικά και μοτοσυκλέτες – θα αποτελέσουν πολύτιμα εργαλεία για την Ομάδα Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΟΕΠΤΑ) και την Ομάδα Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ) της Δυτικής Αττικής, καθώς και την Τροχαία Θεσσαλονίκης.

Πιο συγκεκριμένα, η δωρεά αφορά σε:

  • Δύο οχήματα τύπου Hyundai i30 N με κινητήρα 2.0 lt και 280 PS, κατάλληλα για την Ομάδα Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΟΕΠΤΑ) και προορίζονται προς χρήση στη Δυτική Αττική.
  • Ένα επιβατικό όχημα τζιπ ειδικών προδιαγραφών τύπου Land RoverDefender 110, που παραδόθηκε προς χρήση από την Ομάδα Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ) της Δυτικής Αττικής.
  • Τέσσερις μοτοσυκλέτες Yamaha, τύπου Sport Touring. Οι δύο παραδόθηκαν προς χρήση στη Τροχαία Θεσσαλονίκης και οι άλλες δύο στην Ομάδα Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΟΕΠΤΑ) για να αξιοποιηθούν στη Δυτική Αττική.

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο Διοικητής του ΑΤ Ασπροπύργου, ο Δήμαρχος Ασπροπύργου Γιάννης Ηλίας με μέλη της δημοτικής Αρχής, ο κος Σωτήρης Αθανασιάδης, Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων της HELLENiQ ENERGY, ο κος Παναγιώτης Δήμου, Συντονιστής Εξωτερικής Επικοινωνίας της HELLENiQ ENERGY,

 ΠΗΓΗ:thriassio.gr

HELLENiQ ENERGY: Ενίσχυσε τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης με δωρεά 2 καινούργιων μοτοσικλετών

 

Δύο καινούργιες μοτοσικλέτες που θα ενισχύσουν το επιχειρησιακό έργο της Ελληνικής Αστυνομίας και θα τονώσουν το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών, παραδόθηκαν την Πέμπτη στους χώρους της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης από την εταιρεία HELLENiQ ENERGY.

Οι σύγχρονες μοτοσικλέτες, θα ενταχθούν άμεσα στο στόλο των δίκυκλων της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, καθιστώντας την πιο αξιόμαχη και παρέχοντας μεγαλύτερη ασφάλεια στους επιβαίνοντες αστυνομικούς.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη δωρεά στελέχη της HELLENiQ ENERGY επισκέφτηκαν τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, όπου συναντήθηκαν με τον Γενικό Επιθεωρητή Βορείου Ελλάδος, αντιστράτηγο, Γεώργιο Παπαδόπουλο, τον Γενικό Αστυνομικό Διευθυντή, υποστράτηγο, Γεώργιο Τζήμα και τη διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου.

«Η δωρεά αυτή αποτελεί αναγνώριση του σημαντικού έργου που επιτελεί το προσωπικό της ΕΛΑΣ στους πολίτες και στην πόλη της Θεσσαλονίκης και παράλληλα ενισχύει το ηθικό και δίνει περισσότερη δύναμη στους αστυνομικούς να συνεχίσουν να παρέχουν με περισσότερο ζήλο τις υπηρεσίες τους στην κοινωνία. Αποδεικνύει η δωρεά αυτή, έμπρακτα, ότι η αστυνομία στον δύσκολο αγώνα της για την πάταξη της εγκληματικότητας δεν είναι μόνη της. Έχει δίπλα της τις αρχές, τους φορείς καθώς και το σύνολο των πολιτών», δήλωσε ο υποστράτηγος κ.Τζήμας ευχαριστώντας θερμά την εταιρεία HELLENiQ ENERGY για την πρωτοβουλία της προσφοράς των δύο καινούργιων δίκυκλων μοτοσικλετών.

Από την πλευρά του, ο διευθυντής των διυλιστηρίων της HELLENiQ PETROLEUM στη Θεσσαλονίκη, Αθανάσιος Πασπαλιάρης, πρόσθεσε πως «η αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων, ο έλεγχος των παραβάσεων και η ρύθμιση της κυκλοφορίας που όλοι βιώνουμε είναι κοινωνικό ζητούμενο.» Όπως είπε, «η HELLENiQ ENERGY, στo πλαίσιο των δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που υλοποιεί, αναγνωρίζει αυτή την ανάγκη και είναι αρωγός στην προσπάθεια που κάνουν η ΕΛΑΣ και η Τροχαία. Παραδώσαμε δύο μηχανές, νέας τεχνολογίας, που θεωρούμε ότι θα βελτιώσουν αρκετά την προσπάθεια της Ελληνικής Αστυνομίας στην ενίσχυση της ασφάλειας στη Δυτική Θεσσαλονίκη, που είναι και οι εγκαταστάσεις της HELLENiQ PETROLEUM».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής απέδωσε στον κ.Πασπαλιάρη, ως ελάχιστη ένδειξη εκτίμησης προς τους ανθρώπους της HELLENiQ ENERGY, μια αναμνηστική πλακέτα με το έμβλημα του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας. 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Δεκάδες θέσεις εργασίας στη Motor Oil

Δεκάδες προσλήψεις για διάφορες ειδικότητες ανακοίνωσε η εταιρεία Motor Oil.

Ο Ομιλος Motor Oil αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εργοδότες στον ελληνικό χώρο. Στην αρχή του 2022 ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού του Ομίλου Motor Oil έφτανε τα 2.500 άτομα.


Δείτε μερικές από τις διαθέσιμες θέσεις

  • ΤίτλοςHR Associate (Refinery)
  • ΤίτλοςΤεχνίτες Οργάνων
  • ΤίτλοςΤεχνίτες Μηχανολογικής Συντήρησης 1
  • ΤίτλοςElectrical Technician
  • ΤίτλοςWater Cycle Specialist
  • ΤίτλοςProject Manager (Heraklion)
  • Τίτλοςnrg_Loyalty Specialist
  • ΤίτλοςΤεχνίτες Μηχανολογικής Συντήρησης 1 1
  • ΤίτλοςAccount Manager B2B
  • ΤίτλοςPayroll Administrator
  • ΤίτλοςCivil Engineers
  • ΤίτλοςPortfolio Management Analyst
  • ΤίτλοςΧειριστής Παραγωγής
  • ΤίτλοςSite Engineer
  • ΤίτλοςΗλεκτρολόγος Μηχανικός
  • ΤίτλοςBottling Platform Operator (BC)
  • ΤίτλοςΕργάτες
  • ΤίτλοςConstruction Engineer
  • ΤίτλοςΤΕΧΝΙΚΟΣ ΒΑΡΔΙΑΣ
  • ΤίτλοςLegal Trainee
  • ΤίτλοςGroup Facilities Services & Projects Specialist
  • ΤίτλοςFacilities Services Administrator
  • ΤίτλοςRetail Network Engineer
  • ΤίτλοςProject Manager (Facilities Renovation Projects)
  • ΤίτλοςLPG Account Manager
  • ΤίτλοςAccountant (Fixed Term)
  • ΤίτλοςGL Accountant
  • ΤίτλοςMI Reporting and Financial Support Analyst
  • ΤίτλοςShop Accounting Controller 1
  • ΤίτλοςAccounts Receivable Accountant
  • ΤίτλοςHR Associate
  • ΤίτλοςPricing Executive
  • ΤίτλοςHead of Supply
  • Τίτλοςnrg_Store Salesperson (12-month maternity cover) | Thessaloniki
  • ΤίτλοςSystems and Network Engineer 1
  • ΤίτλοςSenior IT Auditor (Cybersecurity & Technology ) 1
  • ΤίτλοςOn-Site Supervisor (Florina)
  • ΤίτλοςΟδηγός Βυτιοφόρου (Κρήτη)
  • Τίτλοςnrg_Billing Specialist 1
  • ΤίτλοςNFR (non-fuel retail) Business Development Specialist
  • ΤίτλοςSystems Excellence Specialist
  • ΤίτλοςProject Support Associate (Thessaloniki)
  • ΤίτλοςOperations & Maintenance Engineer
  • ΤίτλοςFinancial Reporting Analyst
  • ΤίτλοςMechanical Engineer  

 

Τρίτη, Απριλίου 22, 2025

Reuters: Η Ρωσία περιμένει 15% λιγότερα έσοδα από τις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου φέτος

Η Ρωσία μείωσε τις εκτιμήσεις της για τα έσοδα από τις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου κατά την περίοδο 2025-2027, λόγω πτώσης των τιμών, βλέποντας τα έσοδα να μειώνονται κατά 15% φέτος.

Σύμφωνα με το Reuters, η αναθεώρηση αυτή πιέζει περαιτέρω τον προϋπολογισμό, ο οποίος είναι ήδη επιβαρυμένος με υψηλές αμυντικές δαπάνες για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι οι χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία.

Συγκεκριμένα, η Μόσχα αναμένει έσοδα 200,3 δισ. δολάρια, από 235 δισ. δολάρια το 2024. Το 2026, αναμένει να ανακτήσει 220,4 δισ. δολάρια και το 2027, 231 δισ. με μειώσεις 4% και 1,1% αντίστοιχα. Ωστόσο, το 2028 προβλέπει αύξηση 2,6% στα 244,1 δισ. δολάρια.

 

Energean: «Αποθηκεύει» ενδιαφέρον η επένδυση για την αποθήκευση CO2 στον Πρίνο – Ρέουν τα πρώτα κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης

Στις ράγες της υλοποίησης εισέρχεται σταδιακά το καινοτόμο έργο αποθήκευσης εκπομπών CO2 στον Πρίνο (επένδυση ύψους 1 δισ. ευρώ), που προσελκύει ήδη τα βλέμματα, «αποθηκεύοντας» ζωηρό ενδιαφέρον βιομηχανιών (emitters) από Ελλάδα και εξωτερικό.

Είναι ενδεικτικό πως ο Πρίνος «χωρά» 3 εκατ. τόνους εκπομπών CO2 με την ζήτηση που εκδηλώνεται να απαιτεί χωρητικότητα τουλάχιστον 5,5 εκατ. τόνων.

Μόνο οι μεγάλες βιομηχανίες με παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα, ΤITAN, Lafarge, Motor Oil, HELLENiQ ENERGY, χρειάζονται αποθηκευτική ικανότητα 4 εκατ. τόνων για τη δέσμευση των εκπομπών CO2. Ζήτηση υπάρχει και από το εξωτερικό (από Ιταλία, Κροατία).

Στόχος της Εnergean είναι μέχρι τα τέλη του 2026 με αρχές 2027 να μπει σε λειτουργία η πρώτη φάση του έργου (χωρητικότητα 1 εκατ. τόνων)  ενώ η εταιρεία επιδιώκει, εφόσον κυλήσουν ομαλά οι διαδικασίες και τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα, να είναι πλήρως λειτουργική η εγκατάσταση έως το 2030 (3 εκατ. τόνοι).

Οι τεχνολογίες δέσμευσης, αξιοποίησης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) αφορούν τη δέσμευση εκπομπών του CO2 από τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις ή τις μονάδες παραγωγής ενέργειας όπου εκπέμπεται, τη συμπίεσή του και τη μεταφορά του σε φυσικούς γεωλογικούς σχηματισμούς, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, κατάλληλους για αποθήκευση.

Οι ενεργοβόρες βιομηχανίες με την αποθήκευση εκπομπών CO2 θα εξοικονομήσουν σημαντικά ποσά που καταβάλουν σήμερα για να αγοράζουν δικαιώματα ρύπων.

Έρχεται η πρώτη δόση 21,5 εκατ.

Το μεγαλόπνοο project του Πρίνου έχει επιλεγεί για να λάβει χρηματοδότηση 120 εκατ. ευρώ από το ευρωπαϊκό ταμείο Connecting Europe Facility (CEF) ενώ θα διοχετευθούν και πόροι 150 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

H πρώτη δόση ύψους 21,5 εκατ. ευρώ (από τα 150 εκατ. του Ταμείου)  προς την  EnEarth έχει ήδη πάρει τον δρόμο της εκταμίευσης, μετά το πράσινο φως της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρίας Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ), που γνωμοδότησε θετικά.

Στη ζυγαριά του Market Test

Παράλληλα, η Energean βάζει μπρος τις μηχανές και για την έναρξη της Δοκιμής Αγοράς (Market Test) εντός του 2025 που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την τελική επενδυτική απόφαση για το έργο καθώς θα «κλειδώσει» το ενδιαφέρον των emmitters για αξιοποίηση της υποδομής.

To Μarket Test θα διεξαχθεί σε δύο στάδια, με τους συμμετέχοντες να προχωρούν στο αρχικό στάδιο σε εκδήλωση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος και στην επόμενη φάση θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.

Όπως έχει ανακοινώσει η EnEarth, είναι έντονο το ενδιαφέρον της εγχώριας βιομηχανίας καθώς και βιομηχανικών μονάδων από γειτονικές χώρες για την αποθήκευση. Ήδη, έχουν υπογραφεί 10 μη δεσμευτικές συμφωνίες (MoUs) με ενδιαφερόμενες βιομηχανίες.

Κρίσιμο ρόλο για την οικονομική βιωσιμότητα του έργου θα παίξουν και οι ταρίφες που θα καθοριστούν.

Tα επόμενα βήματα – Κρίσιμο το 2026

Με δεδομένο πως η περιβαλλοντική διαβούλευση για το έργο στον Πρίνο έχει ολοκληρωθεί, η Energean αναμένει να οριστικοποιηθούν και οι γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων φορέων για να πάρει το φάκελο η διεύθυνση περιβαλλοντικής αδειοδότησης του ΥΠΕΝ και να υποβάλει τις παρατηρήσεις της.

Με ρυθμούς… ελληνικού δημοσίου εκτιμάται πως ίσως και μέχρι το Μάιο θα περατωθούν οι διαδικασίες και θα εκδοθεί η περιβαλλοντική άδεια με πρόσθετη πίεση να ασκούν και οι αυστηρές προθεσμίες από τα προγράμματα χρηματοδότησης της ΕΕ.

Ταυτόχρονα, εκκρεμεί και η άδεια αποθήκευσης από την ΕΔΕΥΕΠ για την πρώτη φάση του έργου, μετά θα κινηθεί και η διαδικασία για την δεύτερη φάση.

Η Energean ευελπιστεί αρχές του 2026 να εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας και να ληφθεί και η τελική επενδυτική απόφαση για το έργο. Την ίδια στιγμή εκκρεμεί και το θεσμικό πλαίσιο για την αποθήκευση εκπομπών CO2, με ένα προσχέδιο που παρουσιάστηκε πρόσφατα από το ΥΠΕΝ (προ ανασχηματισμού) να το υποδέχεται με μεγάλες επιφυλάξεις η αγορά

Αυτή τη στιγμή σε ευρωπαϊκό επίπεδο δεν επιτρέπεται σε μία χώρα της ΕΕ να στείλει και να εξάγει CO2 σε χώρα εκτός ΕΕ, βάσει θεσμικού πλαισίου αλλά οι ανάγκες για υποδομές αποθήκευσης εκπομπών CO2 αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, εντείνοντας την πίεση για τη δημιουργία των ανάλογων υποδομών.

 ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

Διυλιστήρια: Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση

Κύμα επενδύσεων για τη βιωσιμότητα στα διυλιστήρια ξεδιπλώνουν την πενταετία 2025-2030 οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY επιδιώκοντας την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του σκληρού πυρήνα των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων.

Οι δύο όμιλοι μπορεί να συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση. Ωστόσο, επειδή εκτιμούν πως η ζήτηση των πετρελαιοειδών και ορυκτών καυσίμων θα εξακολουθεί να κινείται ανοδικά και την επόμενη δεκαπενταετία, προγραμματίζουν σειρά επενδύσεων που αφενός θα εδραιώσει τα ελληνικά διυλιστήρια στα κορυφαία της Ευρώπης και αφετέρου θα τα καταστήσει βιώσιμα για τις επόμενες δεκαετίες.

Οι επενδύσεις για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων, υδρογόνου αλλά και η μείωση του κόστους λειτουργίας των διυλιστηρίων με την ανάπτυξη συστημάτων ΑΠΕ είναι στην πρώτη γραμμή.

Η Motor Oil έχει σε πλήρη εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4 δισ. ευρώ που τρέχει από το 2022 και θα διαρκέσει μέχρι το 2030 συνολικά για την ενεργειακή της μετάβαση.

Η HELLENiQ ENERGY για τον ενεργειακό και ψηφιακό της μετασχηματισμό ανήγγειλε επενδύσεις από το 2025 μέχρι και το 2030 ύψους 4 δισ. ευρώ.

Τα προαναφερόμενα κεφάλαια που ρίχνουν οι δύο όμιλοι δεν αφορούν μόνο τα διυλιστήρια. Στοχεύουν στην ανάπτυξη έργων ΑΠΕ ώστε έκαστος όμιλος να έχει σε λειτουργία από 2 GW το 2030, ενώ με τα σχεδιαζόμενα και αναπτυσσόμενα έργα αποσκοπούν στον περιορισμό κατά το ήμισυ των εκπομπών CO2.

Η Motor Oil

Προτεραιότητα για τον όμιλο της Motor Oil αποτελεί η αποκατάσταση των ζημιών που υπέστη μονάδα στο διυλιστήριο της Κορίνθου τον Σεπτέμβριο του 2024.

Πρόσφατα η διοίκηση του ομίλου έκανε γνωστό ότι μόνο για το 2025 η συνολική επενδυτική δαπάνη της εταιρείας αναμένεται να κινηθεί στα επίπεδα των 200 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά:

1 Τις εργασίες αποκατάστασης λειτουργίας της μονάδας διύλισης αργού εξαιτίας του περιστατικού πυρκαγιάς που συνέβη στο διυλιστήριο.

2 Την ολοκλήρωση των εργασιών και το commissioning της νέας μονάδας παραγωγής προπυλενίου.

3 Τον βασικό σχεδιασμό και την παραγγελία εξοπλισμού και υλικών για την κατασκευή της νέας μονάδας ηλεκτρόλυσης για την παραγωγή υδρογόνου.

Η Motor Oil, βάσει και του στρατηγικού σχεδίου που έχει ανακοινώσει για την περίοδο 2022-2030, ενισχύει τις δυνατότητες παραγωγής βιοκαυσίμων και συνθετικών καυσίμων, ενώ ταυτόχρονα διαφοροποιεί περαιτέρω τις δραστηριότητες λιανικής μετά και την εξαγορά της αλυσίδας convenience stores Twenty 4 Shopen, στοχεύοντας στην εξυπηρέτηση και άλλων καταναλωτικών αναγκών των πελατών του δικτύου των πρατηρίων των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών του ομίλου.

Η HELLENiQ ENERGY

Σε σειρά επενδύσεων προχωρά και ο όμιλος HELLENiQ ENERGY προκειμένου να ενισχύσει τη βιωσιμότητα των διυλιστηρίων που διαθέτει σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη. Στα κύρια έργα που έχει ανακοινώσει ο όμιλος είναι:

• Επένδυση στην παραγωγή βιοκαυσίμων μέσω της ανάπτυξης μιας νέας αυτόνομης μονάδας παραγωγής βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) δυναμικότητας 150 ktpa. Η συγκεκριμένη επένδυση, σύμφωνα με τον CFO του Ομίλου HELLENiQ ENERGY, υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ.

• Ανάπτυξη δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), με δυνατότητα για την παραγωγή καυσίμων στο διυλιστήριο της Ελευσίνας μέσω της μετατροπής της μονάδας αναμόρφωσης μεθανίου (SMR).

• Ανάπτυξη του έργου «Green Hub North», που περιλαμβάνει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος, συστήματος αποθήκευσης ενέργειας (PV/BESS) και απευθείας γραμμή υψηλής τάσης προς το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης.

Το συγκεκριμένο project ανέρχεται στα 150 με 200 εκατ. ευρώ και ουσιαστικά με την υλοποίησή του το διυλιστήριο θα λειτουργεί με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια.

Επίσης από τη HELLENiQ ENERGY διερευνώνται ευκαιρίες στην αγορά υδρογόνου, την ανακύκλωση και τα συνθετικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής:

• e-methanol και e-jet μέσω αξιοποίησης μέρους του δεσμευμένου CO2 από τη μονάδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) στο διυλιστήριο της Ελευσίνας και πράσινου υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

• e-ammonia με τη χρήση πλεονάζουσας ηλεκτρικής ενέργειας από το έργο «Green Hub North» στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης και πράσινου υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Επιπροσθέτως ο όμιλος HELLENiQ ENERGY προχωρά και σε επένδυση για την παραγωγή πετροχημικών προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας μέσω της αύξησης της παραγωγικής ικανότητας πολυπροπυλενίου από 240 ktpa σε 300 ktpa.

 ΠΗΓΗ:www.ot.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΔ.Ε.ΣΥ 11.08.25

 ΠΗΓΗ:  pseep.gr