Κυριακή, Μαΐου 25, 2025

HELLENiQ ENERGY: Πρόγραμμα Επιβράβευσης Αριστούχων Αποφοίτων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων έτους 2024-2025

Η επιβράβευση αφορά απόφοιτους Γενικών Λυκείων ή Επαγγελματικών Λυκείων της σχολικής χρονιάς 2024 -2025, οι οποίοι είναι μόνιμοι κάτοικοι των Δήμων:

•Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Μάνδρας-Ειδυλλίας και Μεγαρέων στο Θριάσιο Πεδίο

•Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Δέλτα και Κορδελιού-Εύοσμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη

•Κοζάνης στη Δυτική Μακεδονία


Στόχος του Ομίλου είναι η επιβράβευση των υψηλών μαθητικών επιδόσεων με αξιοκρατικά κριτήρια και αδιάβλητες διαδικασίες. Στο πλαίσιο αυτό, θα επιβραβευτούν απόφοιτοι Λυκείων βάσει του βαθμού απολυτηρίου και των επιδόσεών τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Απαραίτητες προϋποθέσεις συμμετοχής είναι οι υποψήφιοι να έχουν βαθμό απολυτηρίου 18,1 και άνω και ταυτόχρονα, την ίδια σχολική χρονιά, ο μέσος όρος των βαθμολογιών τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις να είναι τουλάχιστον 16. Διευκρινίζεται ότι στην επιλογή των φοιτητών που θα βραβευτούν λαμβάνεται υπ’ όψιν η βαθμολογία μόνο για τα τέσσερα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού και όχι η βαθμολογία των ειδικών μαθημάτων.

Παιδιά των εργαζομένων του Ομίλου δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα.

Για να αξιολογηθούν τα στοιχεία των αποφοίτων και να συμπεριληφθούν στην τελική λίστα των δικαιούχων είναι απαραίτητη η συμπλήρωση ηλεκτρονικής αίτησης, η οποία πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από τα παρακάτω δικαιολογητικά:

• Αντίγραφο Απολυτηρίου Λυκείου έτους 2025

•Αντίγραφο Βεβαίωσης Συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις έτους 2025

•Βεβαίωση από την αρμόδια Δημοτική Αρχή ότι ο υποψήφιος είναι μόνιμος κάτοικος σε έναν από τους παρακάτω Δήμους: Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Μάνδρας-Ειδυλλίας, Μεγαρέων, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Δέλτα, Κορδελιού-Ευόσμου ή Κοζάνης.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΑΣ ΕΔΩ!

Η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων ανοίγει την Τρίτη, 1 Ιουλίου 2025.

Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει την Κυριακή, 17 Αυγούστου 2025.

Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά θα εξεταστούν από επιτροπή στελεχών της Εταιρείας.


Η τελική λίστα των δικαιούχων θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Ομίλου www.helleniqenergy.gr και στο https://studentsawards.helleniqenergy.gr/

Για περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο: studentsawards@helleniq.gr


ΠΗΓΗ:www.ienergeia.gr

Energean: Το πλάνο για υδρογονάνθρακες και ο “ορίζοντας” για την αποθήκευση CO2 στον Πρίνο

Eξαγωγές αερίου από το Ισραήλ στην Αίγυπτο,  προώθηση της επένδυσης στην αποθήκευση CO2 στον Πρίνο και αναζήτηση στρατηγικού εταίρου για τη διενέργεια ερευνητικής γεώτρησης στο Block 2 στο Βορειοδυτικό Ιόνιο, μαζί με την περαιτέρω ανάπτυξη της παραγωγής υδρογονανθράκων συναποτελούν τις στρατηγικές στοχεύσεις για την επόμενη περίοδο της Energean με βάση όσα ανέφερε  ο Διευθύνων Σύμβουλος της Energean, κ. Μαθιός Ρήγας με αφορμή τα αποτελέσματα του ομίλου της Energean για το πρώτο τρίμηνο του 2025, 

Με βάση όσα ανέφερε ο κ. Ρήγας, “το λειτουργικό μας κόστος παραμένει χαμηλό στα 6 δολάρια ανά βαρέλι ισοδύναμου πετρελαίου (boe), αναδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα της Energean ως Operator σε βαθιά νερά. Στο Ισραήλ, το FPSO Energean Power συνεχίζει να λειτουργεί αξιόπιστα, καταγράφοντας 96% χρόνο λειτουργίας μέχρι το τέλος Απριλίου, το project της δεύτερης πετρελαϊκής μονάδας προχωρά προς ολοκλήρωση στα τέλη του δεύτερου τριμήνου του 2025, ενώ η ανάπτυξη του κοιτάσματος Katlan είναι εντός χρονοδιαγράμματος και προϋπολογισμού για πρώτη παραγωγή αερίου στο πρώτο εξάμηνο του 2027.”

Παράλληλα, ο κ. Ρήγας εστίασε στο πλάνο αξιοποιίησης του αγωγού που συνδέει το νότιο δίκτυο φυσικού αερίου του Ισραήλ με τον Fajr, ο οποίος εκτείνεται από το El-Arish έως την Taba στο Σινά και μέσω της Ιορδανίας προς τη Συρία και τον Λίβανο. Όπως τόνισε η εταρεία σκοπεύει να κλείσει “χωρητικότητα στον νέο αγωγό Nitzana για να διασφαλίσουμε την προοπτική εξαγωγών αερίου. Διαθέτουμε επίσης επιπλέον ευκαιρίες για περαιτέρω επέκταση της διάρκειας παραγωγής στο χαρτοφυλάκιό μας στις περιοχές Tanin και Arcadia, που δεν έχουν αναπτυχθεί ακόμη.

Νέες γεωτρήσεις και αύξηση παραγωγής

Με βάση τον κ. Ρήγα, “στην Αίγυπτο, συνεργαζόμαστε με την κυβέρνηση για την βελτιστοποίηση των όρων των αδειών μας στην ανοικτή θάλασσα, ενώ προετοιμαζόμαστε για γεώτρηση στην χερσαία παραχώρηση East Bir El Nus (“EBEN”). Στην Ιταλία, επιδιώκουμε έγκριση από την κυβέρνηση για την ανάπτυξη της χαμηλού ρίσκου υποδομής Vega West, με στόχο την αύξηση της παραγωγής, την βελτιστοποίηση των ταμειακών ροών και την επέκταση της διάρκειας ζωής του κοιτάσματος”. Παράλληλα, όπως είπε ο επικεφαλής της Energean, “αξιολογούμε ενεργά ευκαιρίες συγχωνεύσεων και εξαγορών, καθώς και οργανικές επιλογές ανάπτυξης, με αυστηρή πειθαρχία κεφαλαίου, στην ευρύτερη περιοχή Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (ΕΜΕΑ) που θα οδηγήσουν σε μια νέα αναπτυξιακή πορεία, επαναλαμβάνοντας σε μια διευρυμένη περιοχή την επιτυχία μας στην ανάπτυξη και παραγωγή στην Ανατολική Μεσόγειο”.

Αναλυτικά, με βάση την ανακοίνωση:

  • Η ανάπτυξη του Katlan (Ισραήλ) προχωρά σύμφωνα με το πρόγραμμα, με την πρώτη παραγωγή φυσικού αερίου εντός του Α’ εξαμήνου 2027: Όλες οι κύριες συμβάσεις για το Katlan έχουν πλέον υπογραφεί εντός προϋπολογισμού, σύμφωνα με την ανακοίνωση Τελικής Επενδυτικής Απόφασης ύψους $1,2 δισ. της Energean τον Ιούλιο 2024.
  • Η Energean επιβεβαιώνει την πρόθεσή της να δεσμεύσει χωρητικότητα στον νέο χερσαίο αγωγό εξαγωγής Nitzana για την ενίσχυση των πωλήσεων. Οι όγκοι από την άδεια Katlan δεν υπόκεινται σε περιορισμούς εξαγωγής. 
  • Η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση στρατηγικού εταίρου για την ερευνητική γεώτρηση στο Block 2, το οποίο παρουσιάζει αξιόλογες προοπτικές. 


Ο Πρίνος

“Στην Ελλάδα, σημειώνουμε καλή πρόοδο στη μετάβαση του Πρίνου στο πρώτο έργο αποθήκευσης άνθρακα στην Ανατολική Μεσόγειο” ήταν η αναφορά του κ. Ρήγα για το πλάνο στη Β. Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, με βάση την εταιρεία, η επένδυση στην αποθήκευση άνθρακα (CO₂) στον Πρίνο για τη δημιουργία ενός νέου κόμβου απανθρακοποίησης προχωρεί:

  • Υπογράφηκαν τρία νέα μη δεσμευτικά Μνημόνια Κατανόησης (MoUs), ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 15, για συνολική αποθηκευτική δυναμικότητα 6,12 εκατ. τόνων ετησίως.
  • Ολοκληρώθηκε η Δημόσια Διαβούλευση για την Περιβαλλοντική και Κοινωνική Μελέτη Επιπτώσεων, με θετικές γνώμες από τους εμπλεκόμενους φορείς. Η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων και η Άδεια Αποθήκευσης αναμένονται τους επόμενους μήνες.
  • Οι πρώτες δόσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) και τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) αναμένονται άμεσα.
  • Η αρχική γεωτρητική καμπάνια και οι δοκιμές των πηγαδιών που χρηματοδοτούνται από το RRF, έχουν προγραμματιστεί για το 2026


Το έργο της αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο, μαζί με το πιλοτικό πρόγραμμα COREu, είναι ενταγμένα στη γενικότερη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα και στην προσπάθεια να υποστηριχθούν οι βιομηχανίες προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές τους σε διοξείδιο του άνθρακα, περιορίζοντας τα σχετικά κόστη που τις επιβαρύνουν και προάγοντας τη μετάβαση σε έναν πιο βιώσιμο κόσμο.

Υπενθυμίζεται ότι η επένδυση στον Πρίνο έχει επιλεγεί για χρηματοδότηση ύψους 120 εκατ. ευρώ από το ευρωπαϊκό ταμείο Connecting Europe Facility (CEF). Το συνολικό κόστος της επένδυσης για τη δημιουργία μονάδας αποθήκευσης CO2 εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 1 δισ. ευρώ, ενώ επιπλέον 500 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η επένδυση του ΔΕΣΦΑ για τη δημιουργία αγωγού μεταφοράς του CO2 στο κέντρο συλλογής της Ρεβυθούσας, απ’ όπου με πλοίο, το υγροποιημένο CO2 θα μεταφέρεται στην εγκατάσταση του Πρίνου.

Σύμφωνα με μελέτη της EnEarth, η δυναμικότητα αποθήκευσης του Πρίνου φθάνει στο 1 εκατ. τόνους ετησίως, που μπορεί σε πλήρη ανάπτυξη να φθάσουν τα 3 εκατ. τόνους ετησίως.

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

 

ΧΑΣΟΣΚΟΠΟΣ: Πούλα και τρέχα, λέει η Goldman Sachs

Τώρα που ακόμα και η Goldman Sachs ανακάλυψε την Αμερική, μπορούμε να πούμε κι εμείς ένα “Σας το λέγαμε” χωρίς να μας πουν γραφικούς. Γιατί ναι, κυρίες και κύριοι, ο ΧΑΣΟΣΚΟΠΟΣ – αυτός που χρόνια τώρα βαράει καμπανάκι, που μιλάει για φούσκες, για στραβά κι ανάποδα στον επιχειρηματικό χάρτη – τελικά ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ. Και όχι από κανέναν τυχαίο, αλλά από τη βασίλισσα του διεθνούς χρηματοπιστωτικού σαλονιού, τη Goldman Sachs.

Κι ας μας έλεγαν υπερβολικούς. Κι ας μας έλεγαν μίζερους. “Καλά, εσείς βλέπετε πάντα το ποτήρι άδειο!”, μας έλεγαν. Ε, λοιπόν, τώρα που ήρθε η ίδια η Goldman και έριξε τη σφαλιάρα στην HelleniQ Energy, τι έχουν να πουν όλοι αυτοί οι ξερόλες των social;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, γιατί κάποιοι έχουν κοντή μνήμη. Εδώ και μήνες, φωνάζουμε πως η HelleniQ δεν πατάει γερά. Ότι τα νούμερα είναι φτιασιδωμένα, ότι οι ταμειακές ροές είναι για κλάματα, ότι επενδύσεις γίνονται με δανεικά κι αγύριστα. Μας είπαν προκατειλημμένους. Μας είπαν ότι δεν ξέρουμε από οικονομικά. Και τώρα;

Τώρα έρχεται η Goldman και όχι απλά ρίχνει την τιμή στόχο από τα 7 στα 6,5 ευρώ – πράγμα που μόνο του είναι ψυχρολουσία – αλλά σου λέει ξεκάθαρα: “Πουλήστε τη μετοχή”. Δεν είπε κρατήστε. Δεν είπε σκεφτείτε το. Είπε ΠΩΛΗΣΗ. Ξεκάθαρα και λακωνικά. Και γιατί αυτό; Γιατί – λέει – βλέπει πτωτική προοπτική 15% και υπάρχουν πολύ καλύτερες επενδυτικές επιλογές στον ευρωπαϊκό ενεργειακό κλάδο.

Όλα αυτά παρά το γεγονός ότι τα νούμερα που παρουσίασε η εταιρεία για το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν καλύτερα απ’ τα αναμενόμενα. Ναι, το EBITDA τους ήταν 180 εκατομμύρια αντί για 171. Ναι, τα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν τις προβλέψεις. Αλλά… και εδώ είναι το ζουμί… τα περιθώρια έμειναν στάσιμα, οι ταμειακές ροές ήταν φιάσκο, και το χρέος πήγε βόλτα.

Τα εργοστάσια στη Θεσσαλονίκη σταμάτησαν, η Ελευσίνα κάνει συντήρηση με κόστος €110 εκατομμύρια και η παραγωγή πήρε την κατηφόρα. Το κεφάλαιο κίνησης πήγε στα ύψη και μαζί του και το καθαρό χρέος. 47% το leverage ratio, όταν πέρυσι ήταν στο 39%. Σου λέει η Goldman: “Εδώ κάτι δεν πάει καλά.”

Και δεν πάει. Γιατί ενώ οι αριθμοί φτιασιδώνονται για να δείχνουν υγεία, από πίσω μυρίζει μπαρούτι. Ποιος το φώναζε αυτό πρώτος; Ο ΧΑΣΟΣΚΟΠΟΣ. Ποιος το πλήρωσε με ειρωνείες, μπλοκαρίσματα, υποτιμητικά σχόλια; Ο ΧΑΣΟΣΚΟΠΟΣ. Αλλά δεν πειράζει. Η δικαίωση αργεί, αλλά έρχεται. Και όταν έρχεται, χτυπάει γερά.

Σου λέει η Goldman: “Η μετοχή έχει αρνητική ταμειακή απόδοση -2%, το EV/EBITDA για το 2025 είναι στο 6,5 όταν η Motor Oil είναι στο 5,3, και πάνε να χώσουν κι άλλα λεφτά στην Elpedison (€195 εκατομμύρια).” Το ακούτε αυτό εσείς οι μικρομέτοχοι που ελπίζατε στα μερίσματα; Το 5% μερισματική απόδοση με ζημιές και χρέη δε λέει τίποτα. Είναι τυράκι στο ποντίκι.

Αναρωτιέται κανείς: Γιατί τώρα; Γιατί χρειάστηκε να περάσει σχεδόν ένας χρόνος για να δει η Goldman αυτό που εμείς φωνάζαμε με ντουντούκα; Πολύ απλά γιατί οι μεγάλοι παίκτες παίζουν σκάκι, όχι τάβλι. Κάνουν υπομονή, περιμένουν να ωριμάσει το αφήγημα, και όταν είναι η ώρα, σου πετάνε την αλήθεια στα μούτρα. Κι όποιος αντέξει.

Αυτό δεν αλλάζει την ουσία, η HelleniQ, παρά το περιτύλιγμα, έχει προβλήματα. Δομικά, σοβαρά και βαριά. Και τώρα που το λέει η Goldman, ξαφνικά όλοι το ξανασκέφτονται. Μα γιατί; Τι άλλαξε μέσα σε λίγους μήνες; Μήπως δεν άλλαξε τίποτα και απλά τώρα είναι πιο βολικό να το πεις;

Ο ΧΑΣΟΣΚΟΠΟΣ δεν είπε ποτέ ότι η εταιρεία είναι για πέταμα. Είπε όμως ότι δεν είναι αυτή η “ευκαιρία της δεκαετίας” που μας παρουσίαζαν. Ότι πίσω από τις ανακοινώσεις και τις φιέστες, υπάρχουν κρυμμένα κόστη, δάνεια, ρίσκα. Είπε ότι οι επενδύσεις στις ΑΠΕ είναι στα λόγια. Ότι η Elpedison είναι πονεμένη ιστορία. Ότι ο δημόσιος έλεγχος βάζει φρένο στις αποδόσεις.

Και τώρα; Τώρα όλοι σφυρίζουν αδιάφορα. Οι αναλυτές που μέχρι χθες μοίραζαν buy recommendations, κάνουν αναθεώρηση επί τα χείρω στα EBITDA για τα επόμενα χρόνια. Μείωση 5%, 7%, 8% για το 2025, 2026 και 2027. Τώρα τα βλέπουν, ε; Και οι τράπεζες; Οι επενδυτές; Οι φορείς; Πού ήταν όταν λέγαμε πως η μόχλευση ανεβαίνει επικίνδυνα;

Η αλήθεια είναι μία και πικρή: όταν οι αγορές μιλάνε, τα λόγια τελειώνουν. Όταν η Goldman λέει “πουλήστε”, κανείς δεν κάνει πως δεν άκουσε. Και για να το λέει τώρα, σημαίνει ότι το πρόβλημα δεν είναι μπροστά, είναι ήδη εδώ.

Η HelleniQ έχει δρόμο μπροστά της, και καλώς να έχει. Μακάρι να στρώσει, να μειώσει τα χρέη, να πετύχει στα projects της. Αλλά να τελειώσει πια το παραμύθι με τους λυτρωτές και τα success stories. Η αγορά βλέπει, και τώρα αρχίζει να μιλάει πιο καθαρά. Και σε αυτή τη φάση, οι ψίθυροι του ΧΑΣΟΣΚΟΠΟΥ ακούγονται σαν κραυγή λογικής.

Δικαιωθήκαμε. Και δεν χαιρόμαστε για τα προβλήματα της HelleniQ. Χαιρόμαστε που η αλήθεια βρίσκει τρόπο να ακουστεί, έστω και καθυστερημένα. Όσοι πίστεψαν σε παραμύθια, ας ξυπνήσουν. Κι όσοι μας είπαν γραφικούς, ας βρουν τώρα τι να πουν μπροστά στην Goldman.

Γιατί ο ΧΑΣΟΣΚΟΠΟΣ μπορεί να είναι γραφικός, αλλά δεν είναι τυφλός. Και βλέπει πιο καθαρά από πολλούς “σοβαρούς” επενδυτές εκεί έξω.

ΠΗΓΗ:www.mikrometoxos.gr

 

«Τρέχει» η αγορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων – Οι επενδύσεις στην Ελλάδα

«Σε ρυθμούς» βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) κινείται η εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών, με δεδομένο ότι από την 1η Ιανουαρίου 2025 τέθηκε σε εφαρμογή ευρωπαϊκός κανονισμός, με βάση τον οποίο τα αεροπλάνα θα πρέπει να ανεφοδιάζονται με καύσιμα τα οποία θα περιέχουν 2% SAF. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, με την πρόσμιξη σε SAF να αυξάνεται σε 6% το 2030, 20% το 2035, 34% το 2040, 42% το 2045 και 70% το 2050.

Πίσω από τον συγκεκριμένο κανονισμό, βρίσκεται το γεγονός ότι οι αεροπορικές μεταφορές είναι υπεύθυνες για το 2,5% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών – ένα ποσοστό που πρόκειται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, με την αύξηση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια. Σε αυτό το πλαίσιο, τα SAF έως και 80%. Ως SAF χαρακτηρίζονται τα αεροπορικά καύσιμα τα οποία είναι:

- Συνθετικά αεροπορικά καύσιμα από ανανεώσιμο υδρογόνο και δεσμευμένο άνθρακα

- Προηγμένα βιοκαύσιμα από απόβλητα και υπολείμματα κυρίως

- Βιοκαύσιμα που παράγονται από έλαια και λίπη

- Ανακυκλωμένα συμβατικά αεροπορικά καύσιμα

Πρωτοπόρος η Helleniq Energy

Όσον αφορά την εγχώρια αγορά, η χρήση «πράσινων» συστατικών στα αεροπορικά καύσιμα έχει ξεκινήσει δύο και πλέον χρόνια πριν από την εφαρμογή του κανονισμού. Η «πρεμιέρα» έγινε από τη Helleniq Energy, η οποία ξεκίνησε την προμήθεια SAF στην Ελλάδα σε συνεργασία με την εταιρεία Neste, παγκόσμιο ηγέτη στον κλάδο. Τα καύσιμα χρησιμοποιούνταν για τον ανεφοδιασμό του στόλου της Aegean, αρχικά από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.

Πλέον από το προηγούμενο καλοκαίρι, η διάθεση αεροπορικών καυσίμων με SAF επεκτάθηκε σε όλα τα αεροδρόμια ανά την επικράτεια, παρέχοντας τη δυνατότητα στις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες να αξιοποιήσουν μία διαθέσιμη και στη χώρα μας επιλογή, για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στα ταξίδια τους. Κι αυτό γιατί ξεκίνησε η διακίνηση του προϊόντος της Neste και μέσω πλοίων, εξασφαλίζοντας ακόμη μεγαλύτερες ποσότητες.

Τα SAF μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πρόσμειξη σε συμβατικά αεροπορικά καύσιμα. Το προϊόν της Neste παράγεται από 100% ανανεώσιμα απόβλητα και υπολείμματα πρώτων υλών, όπως χρησιμοποιημένα τηγανέλαια και ζωικά λίπη.

Σχέδιο για παραγωγή SAF

Η εμπλοκή της Helleniq Energy με το «πρασίνισμα» των αερομεταφορών δεν σταματά όμως εδώ, καθώς το σχέδιο του Ομίλου είναι να προχωρήσει και στην παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, όπως έχει αποκαλύψει η Helleniq Energy, προγραμματίζει να δημιουργήσει μια μονάδα παραγωγής SAF (150 κιλά/ώρα) στον χώρο του διυλιστηρίου της στην Ελευσίνα με ορίζοντα λειτουργίας μέχρι το 2030.

Ως «πρώτη ύλη» θα χρησιμοποιείται χρησιμοποιημένα τηγανόλαδα καθώς και κατεργασμένα έλαια, τα οποία κατά κύριο λόγο θα εισάγονται από την Ευρώπη. Το συγκεκριμένο σχέδιο αποτελεί τμήμα της στρατηγικής που έχει χαράξει ο Όμιλος, ώστε στα συμβατικά προϊόντα διύλισης που παράγει, να προσθέσει και «πράσινα» καύσιμα τα οποία θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Helleniq Energy δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να επεκταθεί και στην παραγωγή «πράσινων» συνθετικών καυσίμων – με δεδομένο ότι από το 2030, τα αεροπορικά καύσιμα θα πρέπει να περιέχει κατά 1% ανανεώσιμα e-fuels. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι «πρώτες ύλες» θα είναι «πράσινο» υδρογόνο (το οποίο θα παράγεται από ηλεκτρόλυση νερού ενέργεια αποκλειστικά από ΑΠΕ), σε συνδυασμό με CO2 το οποίο θα δεσμεύεται κατά τις διαδικασίες διύλισης.

Αυστηρότερα κριτήρια από τις ΗΠΑ

Όπως πάντως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, κατά το «πρασίνισμα» των αερομεταφορών η Ευρώπη ακολουθεί μία πιο «σκληρή γραμμή» σε σχέση με τις ΗΠΑ, θέτοντας κατ΄ αρχάς αυστηρότερα κριτήρια για τον ορισμό των SAF. Έτσι, η Ε.Ε. περιορίζει τη χρήση πρώτων υλών που ενδέχεται να έχουν αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως τα φοινικέλαια και τα σιτηρά.

Παράλληλα, εστιάζει σε προηγμένα βιοκαύσιμα από απόβλητα και υπολείμματα, καθώς και σε συνθετικά καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές. Διαφορά υπάρχει και στα κίνητρα προώθησης αυτού του νέου κλάδου, με την Ε.Ε. να επιλέγει την υιοθέτηση ολοένα ενισχυμένων προδιαγραφών τα οποία λειτουργούν σαν «σήματα» για την αγορά. Αντίθετα, στις ΗΠΑ προσφέρονται κίνητρα για την παραγωγή SAF, κυρίως με την επιδότηση αγροτών για την παραγωγή «πρώτης ύλης».

Αυτή η διαφοροποίηση οδηγεί σε περιορισμένη διαθεσιμότητα SAF στην ευρωπαϊκή αγορά, επηρεάζοντας την ταχύτητα υιοθέτησής τους και ενδεχομένως αυξάνοντας το κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ε.Ε

 ΠΗΓΗ:www.insider.gr

HELLENiQ ENERGY: Μέρισμα-παυσίπονο σε μια εταιρεία με βαριά συμπτώματα

Σε μια περίοδο όπου τα οικονομικά μεγέθη παρουσιάζουν σημαντική υποχώρηση, το μέρισμα φαίνεται να αποτελεί τον κύριο παράγοντα που διατηρεί το ενδιαφέρον των μετόχων για τη μετοχή της HelleniQ Energy.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι στις 9 Ιουλίου θα προχωρήσει σε πρόσθετη διανομή μερίσματος ύψους 0,55 ευρώ ανά μετοχή, ενώ έχει ήδη καταβάλει προσωρινό μέρισμα 0,20 ευρώ.

Συνολικά, οι μέτοχοι θα λάβουν 0,75 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση, μια απόδοση που είναι αξιοσημείωτη, ιδίως σε σχέση με την τρέχουσα αποτίμηση της εταιρείας.

Ωστόσο, τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα δημιουργούν ερωτήματα ως προς τη μακροπρόθεσμη δυναμική της επιχείρησης.

Τα καθαρά κέρδη του πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 11 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 94% σε σύγκριση με τα 179 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2024.

Αντίστοιχα, τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη σημείωσαν πτώση 66%, στα 55 εκατ. ευρώ από 164 εκατ. ευρώ.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 17%, ενώ το EBITDA υποχώρησε κατά 65%. Ακόμη και τα συγκρίσιμα EBITDA, ένας βασικός δείκτης λειτουργικής απόδοσης, σημείωσαν πτώση 47%, στα 180 εκατ. ευρώ.

Η εικόνα της λειτουργικής κερδοφορίας είναι επίσης αδύναμη, με πτώση 84%, από 268 εκατ. ευρώ σε 43 εκατ. ευρώ, ένδειξη ότι οι πιέσεις δεν προέρχονται μόνο από εξωτερικές συνθήκες αλλά και από την εσωτερική απόδοση της εταιρείας.

Παρά τις διατυπώσεις για «ικανοποιητικά αποτελέσματα σε δύσκολο περιβάλλον διύλισης», τα δεδομένα δείχνουν ότι η HelleniQ Energy αντιμετωπίζει προκλήσεις σε βασικούς επιχειρησιακούς τομείς.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η μερισματική πολιτική λειτουργεί ως σταθερός παράγοντας που διατηρεί την επενδυτική βάση.

Το μέρισμα προσφέρει στους μετόχους μια προβλέψιμη απόδοση, κάτι που σε περιόδους αβεβαιότητας μπορεί να λειτουργεί κατευναστικά.

Δεν είναι σπάνιο για εταιρείες με κυκλική δραστηριότητα να στηρίζουν τη μετοχή τους με τέτοιες πολιτικές σε περιόδους χαμηλότερης απόδοσης.

Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα κατά πόσο αυτή η στρατηγική είναι διατηρήσιμη στο μέλλον.

Εάν τα αποτελέσματα δεν δείξουν σημάδια σταθεροποίησης ή ανάκαμψης, ενδέχεται η δυνατότητα για μελλοντικές διανομές να περιοριστεί.

Οι μέτοχοι θα πρέπει να σταθμίσουν αν η παρούσα μερισματική απόδοση αντισταθμίζει τους υφιστάμενους κινδύνους.

Την ίδια στιγμή, δεν έχει υπάρξει δημόσια αναφορά για το ομολογιακό δάνειο των 130 εκατ. ευρώ της Elpedison, το οποίο έληγε τον Απρίλιο.

Αντιλαμβανόμαστε πως δόθηκε άλλη μία παράταση, χωρίς όμως να υπάρχουν επίσημες λεπτομέρειες.

Επιπλέον, επίκειται και η εκταμίευση άλλων 150 εκατ. ευρώ προς τους Ιταλούς μετόχους για την εξαγορά του υπόλοιπου 50% της Elpedison.

Αναμένουμε τα αποτελέσματα του εξαμήνου ώστε να έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα και να γίνει ουσιαστικός απολογισμός.

 ΠΗΓΗ:radar.gr

Τετάρτη, Μαΐου 21, 2025

Μέρισμα-παυσίπονο σε μια εταιρεία με βαριά συμπτώματα

Σε μια περίοδο όπου τα οικονομικά μεγέθη παρουσιάζουν σημαντική υποχώρηση, το μέρισμα φαίνεται να αποτελεί τον κύριο παράγοντα που διατηρεί το ενδιαφέρον των μετόχων για τη μετοχή της HelleniQ Energy. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι στις 9 Ιουλίου θα προχωρήσει σε πρόσθετη διανομή μερίσματος ύψους 0,55 ευρώ ανά μετοχή, ενώ έχει ήδη καταβάλει προσωρινό μέρισμα 0,20 ευρώ. Συνολικά, οι μέτοχοι θα λάβουν 0,75 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση, μια απόδοση που είναι αξιοσημείωτη, ιδίως σε σχέση με την τρέχουσα αποτίμηση της εταιρείας.

Ωστόσο, τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα δημιουργούν ερωτήματα ως προς τη μακροπρόθεσμη δυναμική της επιχείρησης. Τα καθαρά κέρδη του πρώτου τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 11 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 94% σε σύγκριση με τα 179 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2024. Αντίστοιχα, τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη σημείωσαν πτώση 66%, στα 55 εκατ. ευρώ από 164 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 17%, ενώ το EBITDA υποχώρησε κατά 65%. Ακόμη και τα συγκρίσιμα EBITDA, ένας βασικός δείκτης λειτουργικής απόδοσης, σημείωσαν πτώση 47%, στα 180 εκατ. ευρώ.

Η εικόνα της λειτουργικής κερδοφορίας είναι επίσης αδύναμη, με πτώση 84%, από 268 εκατ. ευρώ σε 43 εκατ. ευρώ, ένδειξη ότι οι πιέσεις δεν προέρχονται μόνο από εξωτερικές συνθήκες αλλά και από την εσωτερική απόδοση της εταιρείας. Παρά τις διατυπώσεις για «ικανοποιητικά αποτελέσματα σε δύσκολο περιβάλλον διύλισης», τα δεδομένα δείχνουν ότι η HelleniQ Energy αντιμετωπίζει προκλήσεις σε βασικούς επιχειρησιακούς τομείς.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η μερισματική πολιτική λειτουργεί ως σταθερός παράγοντας που διατηρεί την επενδυτική βάση. Το μέρισμα προσφέρει στους μετόχους μια προβλέψιμη απόδοση, κάτι που σε περιόδους αβεβαιότητας μπορεί να λειτουργεί κατευναστικά. Δεν είναι σπάνιο για εταιρείες με κυκλική δραστηριότητα να στηρίζουν τη μετοχή τους με τέτοιες πολιτικές σε περιόδους χαμηλότερης απόδοσης.

Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα κατά πόσο αυτή η στρατηγική είναι διατηρήσιμη στο μέλλον. Εάν τα αποτελέσματα δεν δείξουν σημάδια σταθεροποίησης ή ανάκαμψης, ενδέχεται η δυνατότητα για μελλοντικές διανομές να περιοριστεί. Οι μέτοχοι θα πρέπει να σταθμίσουν αν η παρούσα μερισματική απόδοση αντισταθμίζει τους υφιστάμενους κινδύνους.

Την ίδια στιγμή, δεν έχει υπάρξει δημόσια αναφορά για το ομολογιακό δάνειο των 130 εκατ. ευρώ της Elpedison, το οποίο έληγε τον Απρίλιο. Αντιλαμβανόμαστε πως δόθηκε άλλη μία παράταση, χωρίς όμως να υπάρχουν επίσημες λεπτομέρειες. Επιπλέον, επίκειται και η εκταμίευση άλλων 150 εκατ. ευρώ προς τους Ιταλούς μετόχους για την εξαγορά του υπόλοιπου 50% της Elpedison. Αναμένουμε τα αποτελέσματα του εξαμήνου ώστε να έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα και να γίνει ουσιαστικός απολογισμός.

 

HELLENiQ ENERGY: Στα 221 εκατ τα EBITDA β’ τριμήνου

Tα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα για το β’ τρίμηνο του 2025, καταγράφοντας Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA ύψους 221 εκατ. ευρώ και Συγκρίσιμα...