Τρίτη, Ιουλίου 15, 2025

HelleniQ Energy: Στήριξη σε 12 νησιά με επιδότηση καυσίμων – Κάτω από τα 2 ευρώ η τιμή στην αντλία

Σε μια στοχευμένη κοινωνική και οικονομική παρέμβαση προχωρά η HelleniQ Energy, μέσω της θυγατρικής της ΕΚΟ, με στόχο τη στήριξη των κατοίκων αλλά και της τουριστικής κίνησης σε 12 απομακρυσμένα και ακριτικά νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, τα οποία πλήττονται δυσανάλογα από το υψηλό κόστος καυσίμων λόγω μεταφορικών.

Η πρωτοβουλία, η οποία καλύπτει τους κρίσιμους θερινούς μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, προβλέπει επιδότηση της τιμής αγοράς των καυσίμων σε 13 επιλεγμένα πρατήρια που φέρουν τα εμπορικά σήματα ΕΚΟ και ΒΡ (όχι ιδιολειτουργούμενα). Πρόκειται για μια παρέμβαση με άμεσο και μετρήσιμο όφελος, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις η τιμή λιανικής υποχώρησε ακόμη και κάτω από το όριο των 2 ευρώ ανά λίτρο.

Στήριξη σε 12 ευάλωτα νησιά

Η ενέργεια της HelleniQ Energy αφορά σε 12 νησιά, τα οποία καταγράφουν συστηματικά τις υψηλότερες τιμές στα καύσιμα πανελλαδικά, κυρίως λόγω των υψηλών μεταφορικών: Καστελόριζο, Νίσυρος, Φούρνοι, Ψαρά, Σύμη, Κάσος, Αλόννησος, Σέριφος, Σίκινος, Αμοργός, Κάρπαθος και Αντίπαρος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, στα τέλη Ιουνίου οι τιμές πώλησης σε αυτά τα νησιά ήταν αυξημένες έως και 27% σε σχέση με τις αντίστοιχες τιμές στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η βενζίνη ξεπερνούσε τα 2,3 ευρώ το λίτρο, καθιστώντας δυσβάστακτο το κόστος τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες.

Η επιδότηση, η οποία γίνεται απευθείας στη χονδρική τιμή προμήθειας των πρατηρίων, μετακυλίεται στην τελική τιμή στην αντλία. Για να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η αποτελεσματικότητα της δράσης, η ΕΚΟ πραγματοποιεί σε καθημερινή βάση ελέγχους, μέσω των στελεχών πωλήσεων, προκειμένου να επιβεβαιώνει ότι η μείωση μεταφέρεται στον καταναλωτή.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής εταιρικής υπευθυνότητας του Ομίλου HelleniQ Energy και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα στήριξης των ευάλωτων περιοχών της χώρας, σε μια περίοδο που το τουριστικό ρεύμα αποτελεί βασική πηγή εσόδων για την τοπική οικονομία.

Αντίκτυπος στον τουρισμό και στις τοπικές κοινωνίες

Η επιλογή των νησιών δεν είναι τυχαία, καθώς οι συγκεκριμένοι προορισμοί, αν και μικρότεροι σε μέγεθος ή πιο δυσπρόσιτοι, διαθέτουν ιδιαίτερο φυσικό και πολιτιστικό πλούτο. Πολλοί από αυτούς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό, ενώ η τιμή των καυσίμων επηρεάζει άμεσα τόσο το κόστος διαβίωσης των κατοίκων όσο και το λειτουργικό κόστος των τουριστικών επιχειρήσεων.

Με την τιμή να πέφτει ακόμη και κάτω από τα 2 ευρώ ανά λίτρο στα περισσότερα από τα 13 πρατήρια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, δημιουργούνται συνθήκες οικονομικής "ανάσας" σε ένα χρονικό σημείο με ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες κατανάλωσης καυσίμων – από μετακινήσεις έως παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μέσω γεννητριών.

ΠΗΓΗ:capital.gr

Elpedison: Κλείνει εντός της εβδομάδας η συναλλαγή HELLENiQ ENERGY – Edison

Ξεκαθαρίζει και τυπικά εντός της εβδομάδας το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Elpedison.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, τα επόμενα 24ωρα – ίσως κι εντός της εβδομάδας, αναμένεται να κλείσει η συναλλαγή ανάμεσα σε HELLENiQ ENERGY και Edison με τον ελληνικό ενεργειακό όμιλο να αποκτά από την ιταλική πολυεθνική εξ’ ολοκλήρου την Elpedison.

Ο νέος ανταγωνιστής της Elpedison

Η ολοκλήρωση του deal HELLENiQ ENERGY – Edison έρχεται σε ένα διαφορετικό τοπίο στην αγορά ενέργειας σε σχέση με εκείνο που επικρατούσε στο τέλος του 2024 όταν και οι δύο πλευρές αποφάσισαν το «διαζύγιο» τους στην Elpedison και η διοίκηση της HELLENiQ ENERGY υπό τον Ανδρέα Σιάμισιη ανήγγειλε τους

Η μεγάλη πρόκληση για τη HELLENiQ ENERGY και την 100% θυγατρική Elpedison είναι η δημιουργία του ενιαίου σχήματος από τους μέχρι πρότινος μεμονωμένους ανταγωνιστές της Elpedison, την ΗΡΩΝ και την nrg.

Το deal ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Motor Oil είναι ο νέος αντίπαλος της HELLENiQ ENERGY, με την τελευταία να καλείται να προσαρμόσει τη στρατηγική της στα νέα δεδομένα της περαιτέρω συγκέντρωσης της αγοράς ενέργειας.


H Elpedison κατείχε στο τέλος του 2024 μερίδιο κοντά στο 6% σε ό,τι αφορά τα συνολικά φορτία κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και ανταγωνιζόταν στα ίσα την nrg με ένα μερίδιο πλησίον του 5%, ενώ ήταν πίσω από την ΗΡΩΝ που είχε μερίδιο της τάξης του 10%. Η «ψαλίδα» μετά τη συνένωση ΗΡΩΝ – nrg μεγαλώνει…

Το στρατηγικό σχέδιο για Elpedison

Ο Ανδρέας Σιάμισιης πριν το τέλος του 2024 όταν κι έκλεισε η συμφωνία HELLENiQ ENERGY – Edison έθετε ως στόχο για την Elpedison ένα μερίδιο της τάξης του 10% έως το 2026.

Ο ίδιος έβλεπε ισχυρή ανάπτυξη της θυγατρικής μέσα από τις συνέργειες με τον τομέα των ΑΠΕ του Ομίλου της HELLENiQ ENERGY, περίπου 500 MW σήμερα, αλλά και με τη δυναμικότερη παροχή ενεργειακών υπηρεσιών προς τους καταναλωτές μέσης και χαμηλής τάσης.

Πέραν αυτών η διοίκηση Σιάμισιη ποντάρει στην Elpedison ώστε σε βάθος χρόνου ο Όμιλος της HELLENiQ ENERGY να έχει χτίσει ένα green utility που θα του δίνει 300 εκατ. ευρώ στα EBITDA. Γραμμή πυρός της Elpedison αποτελούν οι δύο θερμικές μονάδες με φυσικό αέριο ισχύος 820 MW.

Τα σενάρια… για Elpedison και το rebranding

Την περίοδο από το δεύτερο εξάμηνο του 2025 μέχρι και το 2026, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα έχει διαμορφωθεί το τοπίο στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.

Κυρίαρχο ρόλο θα παίζουν τέσσερις καθετοποιημένοι όμιλοι εκ των οποίων ο πρώτο θα είναι η ΔΕΗ. Οι άλλοι παίκτες διαμορφώνονται και είναι η Protegia της Metlen, το νέο σχήμα ΗΡΩΝ – nrg των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Motor Oil και η Elpedison της HELLENiQ ENERGY.

Ένα από τα σενάρια που κυκλοφορούσαν στο τέλος του 2024 ήταν και το ενδιαφέρον της Metlen για είσοδο στην HELLENiQ ENERGY και με τον τρόπο αυτό θα επιτυγχανόταν ο έμμεσος έλεγχος της Protergia. Σενάριο το οποίο προσώρας δεν φαίνεται να περπατά… λόγω της προτεραιότητας που έχει η Metlen για την εισαγωγή της στο LSE αλλά και της στρατηγικής της HELLENiQ ENERGY να μορφοποιήσει τη νέα της δομή μετά την απόκτηση της Elpedison.

Οι πληροφορίες θέλουν τη διοίκηση Σιάμισιη στις αρχές του Φθινοπώρου να είναι σε θέση να ανακοινώσει και το νέο όνομα της Elpedison και τη στρατηγική ανάπτυξης της. Τότε θα γίνει γνωστό κι αν η νέα εταιρεία θα έχει στους στόχους της τις εξαγορές μικρότερων εταιρειών αλλά κι ενδεχομένως μία στρατηγική συμμαχία.

ΠΗΓΗ:ot.gr

Εξόρμηση στα ΕΛΠΕ με αφορμή το χθεσινό εργατικό ατύχημα στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου

Οδηγός φορτηγού τραυματίστηκε σοβαρά χθες, κατά τη διάρκεια φόρτωσης του οχήματός του στις πετροχημικές εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ και νοσηλεύεται διασωληνωμένος στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Παπανικολάου.

Μέλη του Κλαδικού Σωματείου Εργαζομένων στην Ενέργεια Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησαν σήμερα μαζική εξόρμηση στο εργοστάσιο των ΕΛΠΕ με την ανακοίνωση του Σωματείου για το εργατικό ατύχημα.

Το Κλαδικό Σωματείο αφού εύχεται ταχεία ανάρρωση στον οδηγό φορτηγού, επισημαίνει ότι «πέρα από τα πορίσματα της διερεύνησης των γεγονότων του συγκεκριμένου συμβάντος από την Επιθεώρηση Εργασίας και την Αστυνομία, εμείς από τη μεριά μας δηλώνουμε ότι θα συμβάλλουμε με κάθε μέσο στην ανάδειξη των πραγματικών αιτιών και αυτού του εργατικού ατυχήματος».

«Δε θα επιτρέψουμε την ανθρωποφαγία και την προσωποποίηση ευθυνών από την εργοδοσία σε συναδέλφους. Δε θα χάσουμε το δάσος κοιτώντας το δέντρο. Οι αιτίες που οδηγούν σε τέτοια ατυχήματα είναι γνωστές – και παραμένουν παρούσες, διαμορφώνοντας ένα εκρηκτικό "κοκτέιλ», σημειώνει, απαριθμώντας την «πίεση των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων», την «εντατικοποίηση της εργασίας καθώς η παραγωγή αυξάνεται αλλά όχι και το προσωπικό», την «εργολαβοποίηση κρίσιμων λειτουργιών, όπως και της συγκεκριμένης στη διακίνηση χημικών, προκειμένου να αυξάνουν τα κέρδη οι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι "δορυφόροι" εργολάβοι». 

«Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και της ψηφιοποίησης των ενεργειακών κολοσσών, υπάρχουν ακόμα εργαζόμενοι που δουλεύουν κάτω από συνθήκες μεσαίωνα. Τώρα είναι η ώρα κάθε μεγάλη επιχείρηση στον κλάδο της Ενέργειας να δώσει ουσιαστική λύση στο χρόνιο πρόβλημα της δουλεμπορικής εργασίας. Να προχωρήσει εδώ και τώρα:

  • Σε μόνιμες προσλήψεις οδηγών ανυψωτικών μηχανημάτων στη διακίνηση χημικών στα ΕΛΠΕ όπου συνέβη το ατύχημα, όπου εργάζονται σχεδόν 30 χρόνια σε αυτό το καθεστώς.
  • Στην απορρόφηση όλου του εργολαβικού προσωπικού στα υπόλοιπα τμήματα που απασχολείται καθημερινά δίπλα στο τακτικό προσωπικό, χωρίς τα δικαιώματά του, χωρίς επαρκή εκπαίδευση και χωρίς την αναγκαία ευθύνη και προστασία», σημειώνει. 

Η κυβέρνηση, υπογραμμίζει το Σωματείο, «δεν είναι άμοιρη ευθυνών. Μαζί με τα κόμματα που κυβέρνησαν τα προηγούμενα χρόνια, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ για ελαστικές σχέσεις εργασίας, συνέβαλαν στη διαμόρφωση του σημερινού τοπίου, το οποίο οι εργοδότες αξιοποιούν για να μεγιστοποιούν τα κέρδη τους σε βάρος των εργαζομένων. Είναι αυτοί που νομιμοποίησαν την υπέρβαση του "νόμιμου" ορίου υπερωριών κατά 65.000 ώρες στο πρόσφατο shutdown της Ελευσίνας των ΕΛΠΕ για να μη χαθεί χρόνος παραγωγής. Το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα εργασιακά, που νομιμοποιεί τη 13ωρη εργασία, αποτελεί ουσιαστικά πρόσκληση σε νέα εργατικά ατυχήματα και καταπάτηση βασικών εργατικών δικαιωμάτων».

«Η μάχη δίνεται και θα κριθεί στους χώρους δουλειάς. Για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με σύγχρονα δικαιώματα και ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς. Κανένας μόνος του απέναντι στην εργοδοσία και το κράτος. Δυναμώνουμε το Κλαδικό Σωματείο Ενέργειας – Γινόμαστε μέλη του–Διεκδικούμε τη ζωή που μας αξίζει!», καταλήγει η ανακοίνωση του Κλαδικού Σωματείου.
 

ΠΗΓΗ:902.gr

Πέμπτη, Ιουλίου 10, 2025

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΠΟΕ


 ΠΗΓΗ:pseep.gr

Πρίνος: Καθυστερήσεις στην έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων - Σεπτέμβριο το market test

Σε εκκρεμότητα από τον περασμένο Νοέμβριο βρίσκεται η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου της αποθήκευσης CO2, σε υποθαλάσσια περιοχή στον Πρίνο. Ωστόσο, παρότι ήδη από τα μέσα της άνοιξης η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ήταν έτοιμη να την εγκρίνει, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο δήμος Καβάλας και άλλοι τοπικοί φορείς υπέβαλλαν ενστάσεις με συνέπεια η διαδικασία να καθυστερήσει ώστε αυτές να εξεταστούν και να υπάρξουν οι σχετικές διαβουλεύσεις.

Η εταιρεία «EnEarth Greece» (θυγατρική της Energean) είχε υποβάλλει ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ) τον σχετικό φάκελο της ΜΠΕ για το έργο, κατόπιν ανάρτησής του και στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο (ΗΠΜ).

Έλεγχος πληρότητας

Στη συνέχεια η υπηρεσία του ΥΠΕΝ, μετά τον αρχικό έλεγχο πληρότητας, έκρινε ότι δεν προκύπτουν στοιχεία που να συνεπάγονται «μέγιστα περιβαλλοντικά προβλήματα», τα οποία να καθιστούν επιβεβλημένη την επιστροφή της μελέτης και την εξαρχής άρνηση της ΔΙΠΑ να προχωρήσει στα επόμενα στάδια της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

Έτσι, στο πλαίσιο της διαδικασίας διαβούλευσης και ενημέρωσης του κοινού, η ΔΙΠΑ διαβίβασε αντίγραφο του φακέλου της μελέτης στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ενώ παράλληλα κατέστη προσβάσιμος τόσο στις συναρμόδιες υπηρεσίες, όσο και στο ευρύτερο κοινό για απόψεις και παρατηρήσεις οι οποίες θα ληφθούν υπόψη στην αξιολόγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Σε κάθε περίπτωση αναμένεται η τελική άποψη της υπηρεσίας του ΥΠΕΝ για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου (και για το εάν αυτές είναι ή όχι δυνατόν να αντιμετωπιστούν με τα κατάλληλα μέτρα) που θα οριστικοποιηθεί στο στάδιο έκδοσης της τελικής απόφασης, μετά την αναλυτική αξιολόγηση της μελέτης και των γνωμοδοτήσεων και απόψεων επ’ αυτής, καθώς και από το υπόμνημα διαβούλευσης που έχει υποβληθεί από τον φορέα του έργου.

Εκτίμηση επιπτώσεων

Πάντως, στον φάκελο ΜΠΕ έχει γίνει εκτίμηση των σημαντικών επιπτώσεων από την κατασκευή και λειτουργία του έργου, τόσο στο φυσικό όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Επίσης, έχουν εκτιμηθεί οι επιπτώσεις που απορρέουν από την ευπάθεια του έργου σε κινδύνους σοβαρών ατυχημάτων ή καταστροφών, που σχετίζονται με το έργο, καθώς επίσης και από τους αναμενόμενους κλιματικούς κινδύνους.

Παράλληλα, η εταιρεία έχει προγραμματίσει για τον Σεπτέμβριο το market test για το έργο αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στον Πρίνο που θα καταδείξει το ενδιαφέρον της αγοράς, όπως ανέφερε προ ημερών η Country Manager και Managing Director της Energean, κ. Κατερίνα Σάρδη στο πρόσφατο συνέδριο της ΕΑΓΜΕ (Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών) ώστε στη συνέχεια να ακολουθήσει η κατασκευή του έργου το 2026. Το ενδιαφέρον θεωρείται δεδομένο καθώς έχουν υπογραφεί 15 επιστολές πρόθεσης συνεργασίας (Letters of Intent) με ελληνικές και ξένες βιομηχανίες.

Ωστόσο, ακόμη δεν έχει «κλειδώσει» το τελικό ρυθμιστικό πλαίσιο για την αγορά αποθήκευσης CO₂, το οποίο βρίσκεται σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους.

ΠΗΓΗ:www.worldenergynews.gr


 

Αυξήσεις έως 11 λεπτά/λίτρο σε βενζίνη-πετρέλαιο φέρνει το νέο τέλος ρύπων -Στο τραπέζι η μείωση ΕΦΚ και ΦΠΑ

Σημαντικές αυξήσεις που υπολογίζονται στα 10,2 λεπτά/λίτρο για τη βενζίνη και τα 11,1 λεπτά/λίτρο για το πετρέλαιο κίνησης εκτιμάται ότι θα φέρει από το 2027 η επέκταση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) στις οδικές μεταφορές και τα κτίρια.

Από τη μεθεπόμενη χρονιά για κάθε εκπεμπόμενο τόνο διοξειδίου του άνθρακα στις μεταφορές και τα κτίρια ο καταναλωτής θα επωμίζεται νέα φορολογική επιβάρυνση (δικαίωμα ρύπων), όπως ισχύει σήμερα στη βιομηχανία. Υπολογίζεται ότι συνολικά το κόστος καυσίμων για τους Έλληνες καταναλωτές θα αυξηθεί κατά 800 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση.

Ως εκ τούτου θεωρείται δεδομένο ότι θα αναζωπυρωθούν τα σενάρια για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης ή και του ΦΠΑ στα καύσιμα προκειμένου η επιβάρυνση για τους καταναλωτές να είναι μικρότερη, πολύ περισσότερο καθώς η αύξηση θα εφαρμοστεί λίγο πριν τις εθνικές εκλογές του 2027.

Ωστόσο, καθώς στόχος του νέου τέλους ρύπων είναι να λειτουργήσει ως αντικίνητρο για τη χρήση ορυκτών καυσίμων (πετρέλαιο, φυσικό αέριο) στις μεταφορές και τα κτίρια και άρα ως κίνητρο για τη στροφή στην «καθαρή» ενέργεια (όπως ηλεκτρισμός από ΑΠΕ), η μείωση των υπόλοιπων φόρων στα καύσιμα δεν θα πρέπει να θεωρείται ούτε δεδομένη ούτε εύκολη.

Άλλωστε, ακριβώς για τη στήριξη των πιο ευάλωτων καταναλωτών έχουν σχεδιαστεί οι ειδικές δράσεις μέσω του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα, έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και πρόκειται να εφαρμοστεί από το 2026.

Στο κείμενο του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου αναφέρεται ειδικά για το νέο τέλος εκπομπών ρύπων:

«Βασικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής τις τελευταίες δεκαετίες είναι το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ), το οποίο στοχεύει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου με τρόπο αποδοτικό και οικονομικά αποτελεσματικό. Στο πλαίσιο της κεντρικής ευρωπαϊκής στρατηγικής, και με σκοπό την παροχή κινήτρων για τη μείωση εκπομπών και σε άλλους τομείς της οικονομίας, το ΣΕΔΕ επεκτείνεται και στους τομείς των οδικών μεταφορών και των κτιρίων. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο εφαρμογής της Οδηγίας 2003/87/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με τη θέσπιση συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου εντός της Κοινότητας και όπως αυτή ειδικά τροποποιήθηκε με την Οδηγία (ΕΕ) 2023/959 και ειδικότερα βάσει των όσων προβλέπονται στο Κεφάλαιο IV αυτής, το ΣΕΔΕ επεκτείνεται και στη χρήση ορυκτών καυσίμων στους τομείς των οδικών μεταφορών και των κτιρίων. Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται ότι από το 2027 θα τεθεί σε εφαρμογή ένα διακριτό αρχικά σύστημα εμπορίας εκπομπών για τις εκπομπές από την καύση ορυκτών καυσίμων στους προαναφερθέντες τομείς, το οποίο και θα ονομάζεται ΣΕΔΕ2.

H εφαρμογή του ΣΕΔΕ2 από το 2027, αναμένεται να οδηγήσει σε σχετική και σταδιακή αύξηση του κόστους χρήσης ορυκτών καυσίμων στα κτίρια και στις οδικές μεταφορές. Αυτή η επιβάρυνση που θα προκύπτει από την εφαρμογή του μηχανισμού εκπομπών θα διαφέρει ανάλογα με το είδος του καυσίμου (π.χ. πετρελαιοειδή, φυσικό αέριο), βάσει και του αντίστοιχου συντελεστή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (ΑτΘ) των καυσίμων και θα προσδιορίζεται με βάση μια τιμή, εκφρασμένη σε ευρώ ανά εκπεμπόμενο τόνο διοξειδίου του άνθρακα (€/tn CO₂). Η τιμή, στο νέο αυτό Σύστημα Εκπομπών (ΣΕΔΕ2), προβλέπεται να κλιμακώνεται σταδιακά με την πάροδο των ετών και τελικά να ταυτίζεται, από το 2032 εφεξής, με την αντίστοιχη τιμή που ισχύει για τους υπόλοιπους τομείς οι οποίοι εντάσσονται ήδη στο πλαίσιο του ΣΕΔΕ. Η κλιμακούμενη αύξηση του κόστους χρήσης των ορυκτών καυσίμων στους τομείς που εμπίπτουν στο ΣΕΔΕ2, αναμένεται να διαμορφώσει ένα είδος διαρκώς ενισχυόμενου οικονομικού αντικινήτρου για τη χρήση ορυκτών καυσίμων στον κτιριακό τομέα και στις οδικές μεταφορές».

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΔ.Ε.ΣΥ 11.08.25

 ΠΗΓΗ:  pseep.gr