Πέμπτη, Νοεμβρίου 21, 2024

otor Oil: Στόχος για «πράσινα» EBITDA 400 με 500 εκατ. ευρώ το 2030

 

Πέρασαν δύο χρόνια από τότε που η διοίκηση της Motor Oil παρουσίασε τη στρατηγική του 2030 για τον ενεργειακό και εταιρικό μετασχηματισμό της σε έναν ολοκληρωμένο και διαφοροποιημένο όμιλο ενέργειας.

Στην επικαιροποιημένη στρατηγική που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Motor Oil δίνεται έμφαση στην επίτευξη του στόχου ώστε το 40% των EBITDA του 2030 να προέρχεται από τις «πράσινες» και ευέλικτες τεχνολογίες ενέργειας αλλά και την κυκλική οικονομία.


Πλώρη για πράσινα EBITDA 400 – 500 εκατ. ευρώ

Με τα σημερινά δεδομένα, δηλαδή με μία λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) ύψους 1,4 δισ. ευρώ (2023) η Motor Oil αποσκοπεί ώστε περίπου 400 με  500 εκατ. ευρώ να χτιστούν… από τους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας και της κυκλικής οικονομίας.

Το «φορτίο» αυτό καλούνται να σηκώσουν η MORE Energy, η nrg και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κυκλικής οικονομίας, Thalis, LPC, Verd και φυσικά το νέο απόκτημα του ομίλου της Motor Oil, η ΗΛΕΚΤΩΡ.

Η πρόοδος του μετασχηματισμού στη Motor Oil

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο όμιλος η πρόοδος που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα μεταφράζεται σε επενδύσεις 1,8 δισ. ευρώ σε σύνολο 4 δισ. ευρώ που επιδιώκει να ολοκληρώσει μέχρι το 2030.

Πιο συγκεκριμένα στο σχέδιο ενεργειακής μετάβασης η Motor Oil έχει πετύχει στους τομείς:

1.       Ενεργειακή απόδοση και  βιωσιμότητα των διυλιστηρίων να χτίσει έργα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος.

Πιο συγκεκριμένα έχει υπό κατασκευή νέα μονάδα προπυλενίου 160.000 τόνων ετησίως. Η κατασκευή θα ολοκληρωθεί το 2025.

Εντός του 2025 θα επεκταθεί και η δυνατότητα αποθήκευσης κατά 40.000 κυβικά μέτρα.

Ανάπτυξη του προγράμματος παραγωγής βιοκαυσίμων με επιπλέον 250.000 τόνους ετησίως.

2.       Στον τομέα ηλεκτρικής ενέργειας

Κατέχει τη δεύτερη θέση στις ΑΠΕ με έργα σε λειτουργία 839 MW από 279 MW το 2021.

Ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του CCGT 877 MW στην Κομοτηνή, την πλέον αποδοτικής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο.

Στην ανάπτυξη 1.550 φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων από 145 το 2021.

3.       Ολοκληρωμένη και διαφοροποιημένη δραστηριότητα στην κυκλική οικονομία.

Η Motor Oil διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες κυκλικής οικονομίας στην Ελλάδα.

Διαχειρίζεται 300.000 τόνους στερεών αποβλήτων.

Επεξεργάζεται 15 εκατ. κυβικά μέτρα ετησίως αστικών λυμάτων,

Συλλέγει και παράγει βιοκαύσιμα 25.000 τόνους ετησίως.

Η ανάπτυξη της MORE Energy

Ναυαρχίδα… στην ενεργειακή μετάβαση της Motor Oil είναι η θυγατρική MORE Energy.

Πρόκειται για την εταιρεία που δραστηριοποιείται στις ΑΠΕ, την αποθήκευση ενέργειας και τις διαχείριση ενέργειας.

Ο στόχος είναι από τα 839 MW και τα 135 εκατ. ευρώ σε EBITDA να ανέλθει στα 2 GW το 2030 με EBITDA τα 250 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα της MORE Energy το 2030 αναμένονται σε 350 εκατ. ευρώ.

Κοντά στη MORE Energy βρίσκονται και οι άλλες δραστηριότητες της Motor Oil στην ηλεκτρική ενέργεια.

Η nrg διαθέτει 235.000 πελάτες (2,5 TWh), ενώ η incharge που δραστηριοποιείται στην ηλεκτροκίνηση στοχεύει σε 4.000 φορτιστές το 2030 από 1.550 σήμερα.

Στη φαρέτρα της Motor Oil προστίθεται και άλλο ένα όπλο στην ανάγκη για ευέλικτη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής. Πρόκειται για τη «Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής» μονάδα ισχύος 877 MW όπου η Motor Oil ελέγχει το 50%. Ήδη στην ηλεκτροπαραγωγή με φυσικό αέριο συμμετέχει με 35% στην «Korinthos Power». Τα EBITDA που χτίζουν οι συμμετοχές στην ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο και η nrg υπολογίζονται σε 200 εκατ. ευρώ.

Η κυκλική οικονομία

Οι δραστηριότητες της Motor Oil στην κυκλική οικονομία ήδη αποδίδουν καρπούς.

Οι θυγατρικές της Thalis, LPC και «Πράσινο Λάδι» θα δώσουν το 2024 έσοδα 220 εκατ. ευρώ και EBITDA 25 εκατ. ευρώ.

Η ΗΛΕΚΤΩΡ για το πρώτο εξάμηνο παρουσίασε 100 εκατ. ευρώ έσοδα και EBITDA 19 εκατ. ευρώ.

Οι προοπτικές της εταιρείας στη διαχείριση αποβλήτων είναι ευοίωνες. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων ανέρχεται στα 110 εκατ. ευρώ, ενώ στον τομέα ανοίγεται μία αγορά 5 δισ. ευρώ στα στερεά απόβλητα.

Σε πλήρη ανάπτυξη είναι επίσης και τα projects του υδρογόνου σε συνδυασμό με την αποθήκευση CO2. Το υδρογόνο χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος προορίζεται για τις μεταφορές, τα δίκτυα φυσικού αερίου, τη ναυτιλία και τη βιομηχανία.

Αντίστοιχη εξέλιξη υπάρχει και από τη δραστηριότητα στα e-fuels (συνθετικά καύσιμα) που προορίζονται για τις αεροπορικές μεταφορές, τη ναυτιλία και τη χημική βιομηχανία.

Motor Oil: Το δίκτυο των πρατηρίων και η μικρή λιανική

Με τη Motor Oil να έχει ήδη μία δυναμική εξωστρέφεια καθώς το 75% των πωλήσεων της πραγματοποιείται εκτός Ελλάδος, σκοπεύει να αξιοποιήσει τα νέα εναλλακτικά καύσιμα από το δίκτυο των 1.500 πρατηρίων Avin και Coral σε Ελλάδα και Βαλκάνια.

Η Motor Oil επισημαίνει επίσης και το άνοιγμα της στη μικρή λιανική όχι μόνο στα πρατήρια της αλλά κι εκτός αυτών.

Μετά την ανάπτυξη στις γειτονιές των πρώτων δύο smartshop, εξαγόρασε και την Twenty4 Shopen με 25 μικρά καταστήματα λιανικής.

ΠΗΓΗ:www.ot.gr

Καθαρά κέρδη 224 εκατ. ευρώ για τη Μότορ Όιλ στο εννεάμηνο - Στα 9,36 δισ. ο τζίρος

Τη στρατηγική της για το 2030 μαζί με τα αποτελέσματα γ' τριμήνου παρουσίασε σήμερα η Μότορ Όιλ.

Συγκεκριμένα, εμφάνισε ζημιές ύψους 137,9 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο, έναντι κερδών 441,28 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. 

Σύμφωνα με τις ενδιάμεσες συνοπτικές καταστάσεις, ο τζίρος του ομίλου ανήλθε στα 3,13 δισ. ευρώ, από 4,04 δισ. ευρώ το περυσινό γ' τρίμηνο. 

Σημειώνεται ότι ο όμιλος έχει πρόβλεψη για προσωρινή συνεισφορά αλληλεγγύης, ύψους 255,4 εκατ. ευρώ, τα οποία βαρύνουν τα αποτελέσματα.  

Στο εννεάμηνο, ο όμιλος παραμένει κερδοφόρος, εμφανίζοντας καθαρά κέρδη 224 εκατ. ευρώ, από 716,7 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 9,36 δισ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου, από 9,96 δισ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.  

Παράλληλα, η Μότορ Όιλ ανέφερε τα εξής σε ενημέρωσή του σχετικά με τη στρατηγική που ακολουθεί μακροπρόθεσμα:

Στρατηγική 2030, ένας ολοκληρωμένος και διαφοροποιημένος διεθνής όμιλος ενέργειας

Από την ίδρυσή της, η Motor Oil ανέπτυξε ένα από τα πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά διυλιστήρια στην Ευρώπη και εξασφάλισε μια επιχειρηματική δραστηριότητα εφοδιασμού και εμπορίας με μεγάλη τεχνογνωσία. Αυτή η συνδυαστική προσέγγιση ώθησε την  Motor Oil να υπερέχει οικονομικά και να είναι ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο. Σήμερα, αποτελεί έναν ολοκληρωμένο και διαφοροποιημένο διεθνή ενεργειακό όμιλο, ο οποίος αναπτύσσεται σταθερά και υπεύθυνα με το βλέμμα στραμμένο στο αύριο της ενέργειας.

Ιστορικά, περισσότερο από το 75% των προϊόντων διύλισης της Motor Oil εξάγονται σε αγορές εκτός Ελλάδας, υπογραμμίζοντας την εξωστρέφεια και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Ομίλου.

Οι λειτουργικές δραστηριότητες της Motor Oil στον τομέα των Καυσίμων συμπληρώνονται από το δίκτυο λιανικής εμπορίας, το οποίο αποτελούν περισσότερα από 1.500 πρατήρια καυσίμων σε 5 χώρες. Ένα δίκτυο, που εκπροσωπείται από τα πιο αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα (Avin, Shell – Coral Licensee) στις εν λόγω αγορές.

Η Ηλεκτρική Ενέργεια αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες σημαντικής ανάπτυξης και μετασχηματισμού του Ομίλου, που τροφοδοτείται κατά κύριο λόγο από ΑΠΕ. Λειτουργώντας τη δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα ΑΠΕ στην Ελλάδα, συνεχίζουμε να επενδύουμε δυναμικά και να επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας σε όλη την αλυσίδα αξίας της ηλεκτρικής ενέργειας.

Τέλος, ανταποκρινόμαστε στην επιτακτική ανάγκη του σήμερα για ορθολογική και αποτελεσματική χρήση των ανακυκλώσιμων υλικών, λειτουργώντας μία από τις μεγαλύτερες ολοκληρωμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες Κυκλικής Οικονομίας στην Ελλάδα. Πιστεύουμε ότι η κυκλικότητα θα παίξει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη ενός βιώσιμου μέλλοντος και έχουμε, ήδη, τοποθετηθεί στην πρώτη γραμμή αυτής της τάσης.

Προμηθεύουμε την διεθνή αγορά με καύσιμα, ηλεκτρική ενέργεια και ανακυκλωμένα υλικά

Παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους μας και διασφαλίζουμε ότι το στρατηγικό μας όραμα θα είναι πάντοτε ευθυγραμμισμένο με τις σύγχρονες, παγκόσμιες εξελίξεις  των κλάδων στους οποίους επιχειρούμε. Καθώς οι αγορές ενέργειας εξελίσσονται, η Motor Oil πρωτοπορεί, διαδραματίζοντας έναν καθοριστικό ρόλο στην προμήθεια Καυσίμων, Ηλεκτρικής Ενέργειας και Ανακυκλωμένων Υλικών,  με γνώμονα το προσιτό κόστος και την αξιοπιστία που εμπνέει ο Όμιλος.

Καύσιμα: Πιστεύουμε ότι για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του σύγχρονου κόσμου στο μέλλον, θα χρειαστούμε τόσο καύσιμα με βάση τα ορυκτά, όσο και ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα. Για αυτό, ο Όμιλος Motor Oil επενδύει σταθερά στην παραγωγή και διάθεση αυτών των ζωτικής σημασίας προϊόντων στις αγορές του. Το δίκτυο λιανικής της Motor Oil εξελίσσεται διαρκώς, προσφέροντας προϊόντα υψηλής ποιότητας και λύσεις απαλλαγής από τον άνθρακα, καθώς και μια εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών που επεκτείνεται πέρα από τον παραδοσιακό χώρο των πρατηρίων καυσίμων.

Ηλεκτρική Ενέργεια: Η δραστηριότητά μας στον τομέα του εξηλεκτρισμού αποτέλεσε το βασικό θεμέλιο ανάπτυξής μας τα τελευταία 5 χρόνια και θα παραμείνει πηγή ανάπτυξης για τα επόμενα. Επιπλέον, καθώς η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας ολοένα και αυξάνεται, η Motor Oil θα είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε αυτή, προσφέροντας ενέργεια τόσο από ευέλικτες συμβατικές μονάδες παραγωγής, όσο και από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ταυτόχρονα, θα προσφέρουμε στους πελάτες μας βιώσιμα προϊόντα ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, καθώς και e-mobility υπηρεσίες.

Κυκλική Οικονομία: Ένας τομέας ισχυρής ανάπτυξης για την Motor Oil. Στην κυκλικότητα εντοπίζονται αποτελεσματικές και καθαρές λύσεις για μία πραγματικά βιώσιμη ανάπτυξη. Για αυτό, η Motor Oil, από την πλεονεκτική θέση στην οποία βρίσκεται, επενδύει υπεύθυνα στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας αξίας, έχοντας πρόσβαση στην πρώτη ύλη και σε όλες τις ροές προϊόντων που θα εμπλουτίζουν το έργο της για τα επόμενα χρόνια.

Οργανώνοντας το στρατηγικό μας όραμα που αφορά στα Καύσιμα, την Ηλεκτρική Ενέργεια και την Κυκλική Οικονομία, πετυχαίνουμε την ανάπτυξη του Ομίλου μας, με τρόπο που θα μας επιτρέψει να εκμεταλλευτούμε καλύτερα μελλοντικές εμπορικές ευκαιρίες, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους στόχους μας για την ταχύτερη ενεργειακή μετάβαση.

Ένα Εξελισσόμενο Οικονομικό Προφίλ: Υψηλότερη Ανθεκτικότητα και Ελκυστική Ανάπτυξη

Θέτουμε τα θεμέλια, ώστε τα επόμενα 5 χρόνια, οι δραστηριότητές μας στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας και της κυκλικής οικονομίας να αυξηθούν σε επίπεδο κλίμακας και οικονομικών επιδόσεων, με στόχο να αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 40% του EBITDA του Ομίλου μας. Καθώς πραγματοποιείται αυτή η μετάβαση, αναμένουμε σημαντικές θετικές επιπτώσεις στο χρηματοοικονομικό προφίλ της Motor Oil.

Οι δραστηριότητές μας θα επωφεληθούν από θετικές και βιώσιμες τάσεις, παρουσιάζοντας ισχυρές δυνατότητες ανάπτυξης και δημιουργίας ταμειακών ροών.

Θα επωφεληθούμε από πιο διαφοροποιημένες, κατοχυρωμένες με συμφωνίες, και λιγότερο εκτεθειμένες σε εμπορικούς κύκλους ταμειακές ροές, προσφέροντας αυξημένη σταθερότητα και ορατότητα για το μέλλον.

Θα είμαστε λιγότερο εκτεθειμένοι σε προκλήσεις ρυθμιστικού χαρακτήρα, που ίσως συναντώνται συχνότερα στην έως τώρα επιχειρηματική μας δραστηριότητα.

Ο Όμιλος Motor Oil, από την ίδρυσή του το 1972 έως και σήμερα, έχει αποδείξει ότι γνωρίζει πολύ καλά πώς να προσαρμόζεται στις νέες παγκόσμιες συνθήκες. Με κινητήριες δυνάμεις την υψηλή ανθεκτικότητα, την ικανότητα να αλλάζει και να εκσυγχρονίζει το επιχειρησιακό και λειτουργικό του μοντέλο, αλλά και με βασικό εφόδιο την εμπιστοσύνη στους ανθρώπους του, οι οποίοι βρίσκονται στον πυρήνα όλων των δραστηριοτήτων του Ομίλου. Έτσι, η Motor Oil διαμορφώνει το αύριο της ενέργειας, με όχημα ένα διεθνές πολυενεργειακό χαρτοφυλάκιο. 

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Τετάρτη, Νοεμβρίου 20, 2024

Aγωγός Θεσσαλονίκης – Β. Μακεδονίας: Πότε θα μπει ξανά… το πετρέλαιο στο αυλάκι

 

Στην τελική ευθεία, χωρίς ωστόσο να έχουν ξεπεραστεί όλα τα εμπόδια, έχει εισέλθει η επαναλειτουργία του αγωγού πετρελαίου Θεσσαλονίκης – Βόρειας Μακεδονίας με την μπάλα για την επίλυση και των τελευταίων εκκρεμοτήτων να βρίσκεται, όπως αναφέρουν πηγές του energymag.gr, στο γήπεδο της γειτονικής χώρας.

«Όλες οι ενέργειες που έπρεπε να γίνουν από ελληνικής πλευράς έχουν γίνει, πλέον περιμένουμε την Βόρεια Μακεδονία, οι εξελίξεις παραπέμπονται για το νέο έτος», υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές.

Εφόσον αρχίσει να ρέει ξανά πετρέλαιο στον αγωγό οι και οι δύο χώρες θα ωφεληθούν ενώ δεν πρέπει να παραβλέπεται, σε μία συγκυρία αβεβαιοτήτων και ενεργειακής ανασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή, η γεωπολιτική και γεωστρατηγική διάσταση του θέματος.

Ο αγωγός θα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό και στην ενεργειακή θωράκιση των Βαλκανίων καθιστώντας την Βόρεια Μακεδονία ενεργειακό κόμβο με την Helleniq Energy να διευρύνει το οικονομικό της αποτύπωμα στην χώρα.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας Χρίστιαν Μίτσκοσκι, σημείωνε πως ο αγωγός θα τεθεί σύντομα σε λειτουργία, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να επεκταθεί και προς την Σερβία, βάζοντας ένα ακόμα κομμάτι στο ενεργειακό παζλ που σταδιακά σχηματίζεται.

Ο αγωγός, μετά το ριζικό του λίφτινγκ, δύναται να μεταφέρει 2,5 εκατ. τόνους αργό πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου (ντίζελ, κηροζίνη και βενζίνη) ετησίως. Εκτιμάται πως θα αξιοποιηθεί κυρίως για την μεταφορά ντίζελ.

Η ιστορία του αγωγού

Ο αγωγός πετρελαίου κατασκευάστηκε το 2002, προκειμένου να συνδέσει τα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης με το διυλιστήριο της εταιρείας ΟΚΤΑ στα Σκόπια, την οποία εξαγόρασαν τα ΕΛΠΕ (νυν Helleniq Energy) το 1998. Ο αγωγός μετέφερε αργό πετρέλαιο. Το 2013 έπαυσε να λειτουργεί όταν τα ΕΛΠΕ έκριναν  ασύμφορη τη δραστηριότητα της διύλισης των ΟΚΤΑ.

Τότε τα ΕΛΠΕ πήραν την απόφαση να αξιοποιηθούν οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ στα Σκόπια ως κόμβος εφοδιασμού των Δυτικών Βαλκανίων με πετρελαιοειδή. Ο, σχεδιασμός της Ηelleniq Energy προέβλεπε την αναβάθμιση του αγωγού (που έχει καθαριστεί καθώς δε χρησιμοποιείται πια για μεταφορά αργού) για τη μεταφορά τελικού προϊόντος ντίζελ από την Ελλάδα στη Βόρεια Μακεδονία, το οποίο θα αποθηκεύεται στο πρώην διυλιστήριο της ΟΚΤΑ, που στο ενδιάμεσο έχει μετατραπεί σε αποθηκευτικό χώρο.

Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου είχε ως απαραίτητη προϋπόθεση την αλλαγή χρήσης του αγωγού ώστε αντί για αργό να μεταφέρει προϊόντα διύλισης (ντίζελ). Αν και οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ τροποποιήθηκαν για να εξυπηρετούν τη νέα χρήση και έγιναν επενδύσεις εκσυγχρονισμού τους, ο αγωγός παρέμεινε σε αδράνεια γιατί καθυστερούσε η έκδοση αλλαγής της αδειοδότησής του από τη Βόρεια Μακεδονία.

Την ίδια στιγμή, εκκρεμούσαν και κάποιες άλλες τεχνικές λεπτομέρειες, εκκρεμότητες που φαίνεται να έχουν διευθετηθεί. Μετά την παύση λειτουργίας του αγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων το 2013, η Βόρεια Μακεδονία τροφοδοτείται οδικώς με καύσιμα, με συνέπεια το κόστος ανεφοδιασμού να είναι υψηλό ενώ και τα συμφέροντα που δεν θέλουν να χάσουν μία προσοδοφόρα δραστηριότητα, εφόσον επαναλειτουργήσει ο αγωγός, είναι ισχυρά.

Με την επαναλειτουργία του αγωγού, η Βόρεια Μακεδονία θα μπορούσε να ανεφοδιάζεται με υψηλής ποιότητας καύσιμα, και με μικρότερο κόστος. Παράλληλα, η Helleniq Energy θα μπορούσε να αξιοποιήσει τις εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ ως κέντρο διακίνησης καυσίμων στην ευρύτερη περιοχή και κυρίως προς το Κόσοβο και τη Σερβία.

Η Βόρεια Μακεδονία προμηθεύεται καύσιμα σχεδόν αποκλειστικά από την Ελλάδα, κυρίως από το διυλιστήριο της Helleniq Energy στην Θεσσαλονίκη.

Ο Πομπέο… ξαναέβαλε το πετρέλαιο στο αυλάκι

H επαναλειτουργία του αγωγού, για την οποία είχαν ξεκινήσει προσπάθειες, ήδη από το 2016, είχε τεθεί στο τραπέζι κατά την τριμερή συνάντηση του Αμερικανού ΥΠΕΞ Μάικ Πομπέο με Ελλάδα και Βόρεια Μακεδονία με τις προσπάθειες από τότε για την επαναλειτουργία να εντείνονται.

O αγωγός, μήκους 213 χλμ και ικανότητας μεταφοράς 350.000 μετρικών τόνων πετρελαίου, συνδέει τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη (δύο δεξαμενές,χωρητικότητας 80.000 m3 η κάθε μία) με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις αποθήκευσης του διυλιστηρίου της ΟΚΤΑ.

 Ο αγωγός διαμέτρου 16 ιντσών έχει μήκος 213 Km, πίεση σχεδιασμού 102 barg και δυνατότητα μεταφοράς 2,5 εκ. τόνων ετησίως αργού πετρελαίου και προϊόντων προς την ΟΚΤΑ.

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

Τρίτη, Νοεμβρίου 19, 2024

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΎ ΜΕΤΏΠΟΥ 19/11/24


 

Βιομηχανία: "Νάρκη" ανταγωνιστικότητας από τις τιμές ρεύματος - Από 47% έως 509% πιο ακριβή η ηλεκτρική ενέργεια σε σχέση με την Ευρώπη

 

Σε νέο κύκλο ανόδου του κόστους ενέργειας, ήδη, βαδίζει η βιομηχανία, κάτι που όπως έχει επανειλημμένα αναδειχθεί από τους φορείς της υπονομεύει την ανταγωνιστικότητά της. Είναι χαρακτηριστικό, ότι με βάση το Δελτίο Εξελίξεων για τη Βιομηχανία για το Νοέμβριο του ΙΟΒΕ, ο κλάδος αντιμετωπίζει από το Σεπτέμβριο, σε ετήσια βάση, άνοδο του κόστους.

Όπως αναφέρεται η τιμή χονδρικής φορτίου βάσης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο αυξήθηκε κατά 15% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, με βάση το Δελτίο, τον Σεπτέμβριο η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα (120,29 €/MWh) μειώθηκε κατά 10% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, δηλαδή τον Αύγουστο, οπότε και είχε καταγραφεί, για δεύτερο μήνα, ένα “ράλι” ανόδου.  Το ενδιαφέρον σε σχέση με την ανταγωνιστικότητα ήταν ότι οι οι τιμές βρέθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα (από +47% έως +132%) από τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές αγορές (Μηνιαίες τιμές (day-ahead) από Nordpool για τις αγορές Αυστρίας, Βελγίου, Γερμανίας-Λουξεμβούργου, Γαλλίας και Ολλανδίας που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Χρηματιστήριο Ενέργειας ) και 509% υψηλότερη από την τιμή συστήματος Nordic (19,76 €/MWh).  Πάντως, τον Οκτώβριο η μέση τιμή των δικαιωμάτων εκπομπών CO2 μειώθηκε κατά 3,2% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και διαμορφώθηκε στα 63,17 €/tCΟ2 . 

Την ίδια ώρα τις τελευταίες μέρες συνεχίζει το ανοδικό σπιράλ στις χονδρεμπορικές τιμές ρεύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σε μία εβδομάδα (11-17 Νοεμβρίου) η μέση τιμή στη χονδρεμπορική αγορά της Ελλάδας ανέβηκε στα 183,01 ευρώ/μεγαβατώρα καταγράφοντας αύξηση 64,59% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη και υψηλό 94 εβδομάδων.

Παρά την ανάπαυλα του Σαββατοκύριακου, από τη Δευτέρα 18/11 το σερί ανόδου συνεχίζεται. Έτσι χθες η τιμή στην Αγορά Επόμενης Μέρας ήταν στα 167,27 ευρώ μετά από μια υποχώρηση το Σαββατοκύριακο και βρίσκεται στα 183,29 ευρώ με τη μέγιστη τιμή να φτάνει το βράδυ στα 733 ευρώ. 

Ανησυχία

Στο φόντο αυτό είναι προφανές ότι η βιομηχανία ανησυχεί. Είναι ενδεικτικό ότι με βάση το Δελτίο του ΙΟΒΕ, που δεν έχει προλάβει να ενσωματώσει τα τελευταία δεδομένα, καταγράφεται μείωση προσδοκιών λόγω εξασθένισης των προβλέψεων στις παραγγελίες, τη ζήτηση και στην παραγωγής τους προσεχείς μήνες. Όπως αναφέρει ο Δείκτης Επιχειρηματικών Προσδοκιών στη Βιομηχανία υποχώρησε τον Οκτώβριο στις 103,5 μονάδες (από 110,6 μον. ένα μήνα πριν), σε υψηλότερο επίπεδο από το αντίστοιχο περυσινό (96,5 μον.). 


Επίσης καταγράφεται, υποχώρηση για το θετικό ισοζύγιο προβλέψεων για την απασχόληση, αλλά και μείωση και για τον δείκτη προβλέψεων για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες. Επίσης το ΙΟΒΕ καταγράφει και άνοδο, με θετικό πρόσημο το ισοζύγιο προβλέψεων για τις τιμές, κάτι που βέβαια θα επηρεάσει τις πληθωριστικές πιέσεις. 

Πάντως, οι γεωπολιτικές αναταράξεις φαίνεται να επηρεάζουν το εξωστρεφές τμήμα της εγχώριας βιομηχανίας και να προκαλούν αβεβαιότητες, παρά την έως τώρα γενικά θετική πορεία των εξαγωγών προϊόντων. 

Οι δείκτες

Στο μεταξύ με βάση το Δελτίο υπάρχει άνοδος της βιομηχανικής παραγωγής 2,4% τον Σεπτέμβριο σε σχέση με ένα έτος πριν, στην Ελλάδα, έναντι μείωσης 2,4% στην ΕΕ27. Επίσης επικρατούν μικτές τάσεις στους κλάδους της βιομηχανίας τον Σεπτέμβριο. Ειδικότερα, υπάρχει άνοδος για τη Μεταποίηση (5,2%) και τα Ορυχεία-Λατομεία (9,5%), αλλά υποχώρηση στο Ηλεκτρικό Ρεύμα (-8,9%). Σε κλάδους υψηλής σημασίας για την ελληνική οικονομία, άνοδος σημειώθηκε στα Βασικά Μέταλλα (14,1%) και τα Τρόφιμα (8,5%), αλλά υποχώρηση στα Φαρμακευτικά προϊόντα (-10,8%), 

Άνοδος για Brent και βιομηχανικά μέταλλα 

Παράλληλα καταγράφεται άνοδος της τιμής του Brent τον Οκτώβριο κατά 2,2%, στα $75,6/βαρέλι. Ενώ αύξηση για Αλουμίνιο (6,0%), Νικέλιο (4,3%) και Χαλκό (3,1%) τον Οκτώβριο. Σε σχέση με τα δεδομένα των μεταφορών υπάρχει μείωση στο ναύλο του ξηρού φορτίου τον Οκτώβριο σε ετήσια και μηνιαία βάση (-10,8% και -15,2%, αντίστοιχα). Παράλληλα, τον Οκτώβριο, παρά την ήπια κάμψη σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (-2,3%), οι ναύλοι για τα εμπορευματοκιβώτια παραμένουν σε διπλάσιο επίπεδο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (+113,8%). 


Σήμα από τη βιομηχανία

Στο μεταξύ την ανάγκη μείωσης του κόστους ενέργειας για τις επιχειρήσεις βρέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης με τίτλο «Επαναβιομηχανοποίηση και Ενέργεια που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 8ης Οικονομικής Διάσκεψης της Ε.ΕΝ.Ε που πραγματοποιήθηκε, την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου .


Στην εισαγωγική τοποθέτηση ο Ορέστης Ομράν, Δικηγόρος και Εταίρος της DLA Piper τόνισε ότι μεσοσταθμικά το κόστος της ενέργειας για τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι 2-3 φορές υψηλότερο από χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία και αφορά όχι μόνο στις μεγάλες βιομηχανίες αλλά και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ο ίδιος σημείωσε ότι προκειμένου να μειωθεί το ενεργειακό κόστος είναι απαραίτητο να υπάρξει ενίσχυση των δικτύων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, αποσύνδεση των τιμών ενέργειας που πληρώνουν οι επιχειρήσεις από τη χονδρεμπορική αγορά- κυρίως λόγω του ολιγοπωλιακού χαρακτήρα της τελευταίας- και ενίσχυση του ανταγωνισμού στην παραγωγή ενέργειας. «Θα θέλαμε μία αγορά με μεγαλύτερη πρόσβαση στις Διμερείς Συμβάσεις Πώλησης (PPA), με μεγαλύτερη σύνδεση με τις αγορές της ΕΕ» είπε και «ένα χρηματιστήριο ενέργειας με εσωτερικό ανταγωνισμό σε χρηματοδοτικά ενεργειακά προϊόντα, που θα είναι πιο οικονομικά» κατέληξε.

Στο ζήτημα του ανταγωνισμού αναφέρθηκε ο Αθανάσιος Δαγούμας, Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας & Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), τονίζοντας ότι η Αρχή εισήγαγε τον Δεκέμβριο του 2021 τη δυνατότητα για το σύνολο των προμηθευτών να συνάπτουν διμερή συμβόλαια, «ώστε να μην υπάρχουν δομικές ασυμμετρίες στην αγορά». Όμως, όπως παραδέχθηκε, «το εργαλείο αυτό δεν αξιοποιήθηκε από τους προμηθευτές» ώστε να προσφέρονται  σταθερά τιμολόγια στις επιχειρήσεις. Ανακοίνωσε επίσης ότι από το χρηματιστήριο ενέργειας θα τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα PPA που θα δίνει τη δυνατότητα για διμερείς συμβάσεις μεταξύ των επιχειρήσεων με τους παραγωγούς ΑΠΕ αλλά και με άλλα σχήματα όπως τα υβριδικά μοντέλα παραγωγής ενέργειας. «Οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν κουλτούρα επενδύσεων και διαχείρισης ρίσκου» είπε ο Α. Δαγούμας και δεν πρέπει να αναζητούν τα μοντέλα εγγυημένων τιμών. Σημείωσε επίσης ότι στην πλατφόρμα για τις PPA υπάρχουν εργαλεία που ενσωματώνουν στοιχεία του green pool. 

Ερωτώμενος από τη συντονίστρια της συζήτησης , δημοσιογράφο του Mononews.gr,  Μαρίνα Πρωτονοταρίου  για την green pool,  ο Α. Δαγούμας απάντησε ότι «είναι απόφαση της πολιτικής ηγεσίας, το θέμα βρίσκεται- εξ όσων γνωρίζω- στη γενική διεύθυνση ανταγωνισμού.»

«Δεν έχουμε βρει λύση στα προβλήματά μας και η βιομηχανία χρειάζεται στήριξη» τόνισε ο Αντώνης Κοντολέων, Πρόεδρος της Ένωσης Βιομηχανικών Καταναλωτών Ελλάδας, ΕΒΙΚΕΝ. Όπως εξήγησε ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει σήμερα η αγορά των PPA «περιέχει τεράστιο επιχειρηματικό ρίσκο» και προσέθεσε «εμείς δε συνιστούμε να γίνεται χρήση των PPA». Μίλησε ακόμα για «κανιβαλισμό» της αγοράς ενέργειας μετά την είσοδο των ΑΠΕ, καθώς οι τιμές πέφτουν όσο υπάρχει ηλιοφάνεια και αυξάνονται σημαντικά όταν πέφτει ο ήλιος. «Οι PPA με φωτοβολταϊκά δεν αποτελούν λύση για τη βιομηχανία» ξεκαθάρισε και προσέθεσε ότι «η βιομηχανία είναι εκτεθειμένη», ότι υπάρχουν «συνθήκες χειραγώγησης» της αγοράς ενέργειας καθώς οι παίκτες είναι λίγοι. 

Την ανάγκη να «μεγαλώσει η πίτα» της αγοράς ενέργειας με δίκτυα και διαδρόμους μεταφοράς ενέργειας επεσήμανε η Μαρία Γαβουνέλη, Καθηγήτρια και Γενική Διευθύντρια του ΕΛΙΑΜΕΠ.Όπως εξήγησε, θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη η παραγωγή ενέργειας εκτός Ευρώπης, σε χώρες με ήλιο και αέρα, οι οποίες θα μπορούν να διοχετεύουν αυτή την ενέργεια σε διαφορετικές χρονικές στιγμές από εκείνες κατά τις οποίες παράγονται ΑΠΕ στην Ελλάδα. Σημείωσε ωστόσο ότι «με τις γεωπολιτικές εξελίξεις, υπάρχει αγωνία για το αν θα μπορέσουμε να συνδέσουμε αυτά τα δίκτυα» αναφέροντας χαρακτηριστικά το πρόσφατο παράδειγμα του Great Sea Interconnector μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου.

Στη συζήτηση απηύθυνε χαιρετισμό ο Γιάννης Μανιάτης, Αντιπρόεδρος της Ομάδας της Προοδευτικής Συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ο Γ. Μανιάτης εξέφρασε την εκτίμηση ότι στο μέλλον «τα πάντα θα γίνουν εξηλεκτρισμένα» και ανέφερε ότι το «το φιλόδοξο σχέδιο της Ελλάδας» για την πράσινη μετάβαση «δε στηρίζεται σε γερά θεμέλια». Ως παράδειγμα ανέφερε το μεγάλο αριθμό ανακαινίσεων ακινήτων που προβλέπει το ΕΣΕΚ, την ώρα που σήμερα στην πραγματικότητα ανακαινίζονται μόνο 29.000 σπίτια ετησίως. Σημείωσε επίσης ότι «η Ελλάδα είναι από τις πιο εξαρτημένες ενεργειακά χώρες της Ευρώπης», με το ποσοστό να φτάνει στο 76% την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται στο 62,5%. «Υπάρχει τεράστια ανάγκη για αναβάθμιση και επέκταση των δικτύων» είπε. Σε ότι αφορά στα offshore αιολικά πάρκα, χαρακτήρισε σωστή την έμφαση που δίνει η Ελλάδα σε αυτό τον τομέα, σημείωσε ωστόσο ότι «τα βαθιά νερά των ελληνικών θαλασσών σημαίνουν ότι τα offshore αιολικά πάρκα θα είναι πλέοντα (floating), άρα μεγαλύτερου κόστους και αυτό σημαίνει ότι ταρίφες που θα πληρώνει ο καταναλωτής θα είναι υψηλότερες.»

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

Αληγιζάκης (ελίν): Η παραβατικότητα στα καύσιμα, το ρίσκο της πράσινης μετάβασης

«Η μετάβαση σε ένα βιώσιμο ενεργειακό μέλλον δεν είναι ένα ζήτημα που λύνεται με το πάτημα ενός διακόπτη», τόνισε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελινόιλ, Γιάννης Αληγιζάκης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα 70 χρόνια πορείας της ελίν. Οι ριζικές αλλαγές που συνοδεύουν την πράσινη μετάβαση αναδιαμορφώνουν τις στρατηγικές των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη η πλήρης μετάβαση σε ένα ενεργειακό σύστημα που θα βασίζεται αποκλειστικά στις ΑΠΕ απαιτεί χρόνο, προετοιμασία και προσεκτικό σχεδιασμό. «Παρά το γεγονός πως η μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων είναι αναπόφευκτη δεν μπορούμε να αγνοούμε την ανάγκη για ενεργειακή ασφάλεια, η οποία μπορεί να διασφαλιστεί μόνο μέσα από μια ισορροπημένη στρατηγική που θα διατηρεί, έστω και προσωρινά, τα ορυκτά καύσιμα ως μέρος της λύσης», ανέφερε.

Μια ανισοβαρής πράσινη μετάβαση είναι τόσο πολιτικά όσο και κοινωνικά μη βιώσιμη. Όπως σημείωσε ο κ. Αληγιζάκης, απαιτείται σταδιακή διείσδυση και μεθοδικότητα στην επιλογή επενδύσεων, ώστε να αποφευχθεί το «ποντάρισμα μεγάλων χρηματικών ποσών σε τεχνολογίες που δεν θα έχουν μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα». Πέραν όμως από τον ρεαλιστικό σχεδιασμό και τα εφικτά χρονοδιαγράμματα που πρέπει να συνοδεύουν τους φιλόδοξους πράσινους στόχους, υπογράμμισε την ανάγκη για μια ουσιαστική «εσωτερική αναδιάρθρωση». «Η ελληνική αγορά είναι μια βαθιά προβληματική αγορά, γεμάτη στρεβλώσεις», σχολίασε χαρακτηριστικά, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα φαινόμενα παραβατικότητας που ταλανίζουν την αγορά καυσίμων.

Οι στρεβλώσεις της ελληνικής αγοράς και οι πειραγμένες αντλίες

Σε μια εποχή συνεχών γεωπολιτικών κρίσεων και αβεβαιότητας, η ελίν κατόρθωσε να εδραιωθεί ανάμεσα στους πέντε κορυφαίους εξαγωγικούς ομίλους της Ελλάδας. Και αυτό διότι όπως είπε ο κ. Αληγιζάκης «αν η εταιρεία δεν είχε την διεθνή δραστηριότητα θα αντιμετώπιζε πιθανότατα πρόβλημα βιωσιμότητας. Αν δεν επενδύσεις στην εξωστρέφεια, δεν μπορείς να έχεις μέλλον, δήλωσε. Και συμπλήρωσε λέγοντας πως εμείς κληθήκαμε να κάνουμε μία επιλογή: είτε να αποχωρήσουμε από την αγορά, είτε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, όπως η παραβατικότητα στις αντλίες. Η πρώτη επιλογή δεν συμβαδίζει με τις αρχές μας, οπότε επικεντρωθήκαμε στη διεθνή αγορά, παρόλο που αυτό σήμαινε σημαντικές οικονομικές θυσίες».

Επισημαίνοντας τις δυσκολίες στις πρώτες προσπάθειες εξωστρέφειας, ανέφερε: «Το 2015 επιχειρήσαμε να δραστηριοποιηθούμε στις διεθνείς αγορές, αλλά μας αντιμετώπιζαν με επιφυλακτικότητα λόγω της ελληνικής μας ταυτότητας. Σήμερα, όμως, οι πωλήσεις μας στο εξωτερικό μας δίνουν τη δυνατότητα να καλύψουμε τις ζημίες από την εγχώρια αγορά». Τα στοιχεία των προηγούμενων ερευνών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δείχνουν πως η παραβατικότητα των πρατηρίων καυσίμου έφτασε το 15% το 2016, το 20% το 2021, ενώ εκτινάχθηκε στο 27% το 2023. Πηγές της αγοράς αναφέρουν πως αυτή τη στιγμή επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι πανελλαδικά, οι παραποιημένες αντλίες καυσίμων, οι οποίες παραδίδουν στον πελάτη μικρότερη ποσότητα από αυτήν που έχει πληρώσει, ξεπερνούν το 30%. Το πρόβλημα δεν είναι απλώς οικονομικό, αλλά έχει ευρύτερες επιπτώσεις στην εικόνα της αγοράς και στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών. «Η παραβατικότητα στις αντλίες αποτελεί ένα καίριο ζήτημα που απαιτεί άμεση αντιμετώπιση και συντονισμένες δράσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς», σημείωσε χαρακτηριστικά. Πάντως, αν δεν υπάρχει ένα λειτουργικό σύστημα εισροών – εκροών η παραβατικότητα δεν μπορεί να ελεγχθεί.

Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Γιάννης Αληγιζάκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η ελίν είναι προετοιμασμένη για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της επόμενης μέρας. Παράλληλα, τόνισε τη σημασία της επένδυσης στην τεχνογνωσία και την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της, θεωρώντας το ανθρώπινο κεφάλαιο ως τον βασικό πυλώνα για τη μελλοντική ανάπτυξη.

Τα 70 χρόνια παρουσίας

Πάντως, το 2024 αποτελεί χρονιά-ορόσημο για την ελίν, καθώς ο Όμιλος συμπληρώνει 70 χρόνια παρουσίας στον κλάδο των καυσίμων. Παρά το ασταθές περιβάλλον και τις συνεχιζόμενες προκλήσεις, υπογράμμισε ότι η ελίν θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην ελληνική αγορά, παραμένοντας προσηλωμένη στις αξίες της ποιότητας, της βιωσιμότητας και της υπευθυνότητας που τη χαρακτηρίζουν διαχρονικά. «Η Ελινόιλ τοποθετείται σταδιακά στο νέο αυτό τοπίο», σημείωσε. Οι αλλαγές αυτές απαιτούν σημαντικούς χρηματοδοτικούς πόρους, εκτεταμένες επενδύσεις σε υποδομές και δίκτυα, καθώς και έναν προσεκτικά δομημένο δημοσιονομικό σχεδιασμό. «Δεν πρόκειται μόνο για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και για τη διασφάλιση της οικονομικής σταθερότητας. Οι κοινωνικές ανάγκες και οι πραγματικές δυνατότητες της αγοράς πρέπει να αποτελούν τον πυρήνα της στρατηγικής μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Η εταιρεία η οποία ιδρύθηκε το 1954 ως συνένωση μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνταν στον χώρο των καυσίμων και των εισαγωγών μαζούτ κατάφερε να εξελιχθεί σε έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο, χάρη στις στρατηγικές επιλογές της και την προσήλωσή της στις αξίες της», τόνισε ο κ. Αληγιζάκης. Η ελίν έχει εδραιώσει ισχυρή παρουσία στην ενεργειακή αγορά, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της πέρα από την παροχή καυσίμων και αναπτύσσοντας εξωστρέφεια με δραστηριότητες σε 45 χώρες και 5 ηπείρους, καθιστώντας την έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο. Ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση για οικονομικά αποδοτικές ενεργειακές λύσεις, ιδιαίτερα εν μέσω της συνεχιζόμενης παγκόσμιας κρίσης, η εταιρεία έχει εισέλθει δυναμικά στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Παράλληλα, επενδύει στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, με την ανάπτυξη τριών φωτοβολταϊκών πάρκων στον Ασπρόπυργο και τον Βόλο.

Στην Ελλάδα, το δίκτυο της ελίν αποτελείται από 580 πρατήρια καυσίμων, τα οποία μετατρέπονται σταδιακά σε ολοκληρωμένους ενεργειακούς σταθμούς με την προσθήκη φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων και σταθμών LNG-CNG, τόσο στην ηπειρωτική όσο και στη νησιωτική χώρα. Πρόσφατα, η εταιρεία προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με τη ΔΕΗ για την εγκατάσταση φορτιστών ΔΕΗ blue στα πρατήρια ελίν. Πλέον, δραστηριοποιείται στη διάθεση καυσίμων και λιπαντικών σε βιομηχανικές μονάδες και στον εφοδιασμό σκαφών αναψυχής. 

ΠΗΓΗ:www.energygame.gr

 

Δικαιώθηκε η Elpedison στις αγωγές που είχαν υποβάλλει καταναλωτικές οργανώσεις για την ρήτρα αναπροσαρμογής

 

Σε σημαντική δικαστική απόφαση (334/24) που εξεδόθη προ ημερών το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών δικαίωσε την Elpedison, η οποία εκπροσωπείτο από τη δικηγορική εταιρεία "Μεταξάς & Συνεργάτες”, στο πλαίσιο έγερσης αγωγών για τις ρήτρες αναπροσαρμογής που εμπεριείχαν συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας της εταιρείας με καταναλωτές.  

Τις συλλογικές αγωγές είχε ασκήσει κατά της εταιρείας μεγάλος αριθμός καταναλωτικών οργανώσεων. 

Σύμφωνα με ανακοίνωση της δικηγορικής εταιρείας, η εκτενής δικαστική απόφαση έχει σημαντικές ευρύτερες προεκτάσεις που αφορούν το σύνολο της ενεργειακής αγοράς σε σχέση με το μείζον ζήτημα των ρητρών αναπροσαρμογής. Είχε προηγηθεί εκτενής γνωμοδότηση επί του θέματος του Καθηγητή κ. Α. Μεταξά προς τον ΕΣΠΕΝ, η οποία ανέλυε το σύνολο των νομικών και ρυθμιστικών παραμέτρων αυτού του θέματος από την σκοπιά του εθνικού και ευρωπαϊκού δικαίου.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

Ξεκινά το Πρόγραμμα πρακτικής άσκησης Empowering Interns - Υποβάλετε την αίτησή σας

Το Empowering Interns είναι το θερινό μας πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, μέσα από το οποίο προσφέρουμε σε φοιτητές και νέους επιστήμονες την ε...