Τρίτη, Αυγούστου 20, 2024

Κροατία: 32 πιλοτικά έργα σε εξέλιξη για το πράσινο υδρογόνο

 

Συνολικά 32 έργα πράσινου υδρογόνου βρίσκονται σε εξέλιξη στην Κροατία σε διαφορετικά στάδια ωριμότητας, σύμφωνα με τη Μελέτη του Σχεδίου Ανάπτυξης και Εφαρμογής της Κροατικής Στρατηγικής για το Υδρογόνο μέχρι το 2050.

Η Κροατία βρίσκεται σε καλή θέση και διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα για την καθιέρωση της παραγωγής και χρήσης υδρογόνου, αναφέρει η μελέτη που ανατέθηκε από την Κροατική Υπηρεσία Υδρογονανθράκων.

Οι συγγραφείς ανέφεραν ότι η εφαρμογή του αναπτυξιακού σχεδίου θα επιτρέψει στην Κροατία να επιτύχει οφέλη για την εθνική οικονομία και το κλίμα.

Από τα 32 έργα υδρογόνου που βρίσκονται σε εξέλιξη, έξι αποτελούν μέρος της Βόρειας Αδριατικής Κοιλάδας Υδρογόνου. Μετά την αξιολόγησή τους, οι συγγραφείς κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα περισσότερα δεν αποτελούν ολοκληρωμένα οικοσυστήματα υδρογόνου.

Η συνολική ποσότητα παραγόμενου και καταναλισκόμενου ανανεώσιμου υδρογόνου στην Κροατία το 2030 θα είναι 26.400 τόνοι.

Μόνο επτά έργα, με εκτιμώμενη συνολική παραγωγή 975 τόνων υδρογόνου ετησίως, έχουν σχεδιαστεί ώστε να παράγουν και να καταναλώνουν υδρογόνο, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο που συνδέεται με την έλλειψη αγοράς υδρογόνου.

Από την άλλη πλευρά, η συνολική ικανότητα παραγωγής υδρογόνου είναι περίπου 33.750 τόνοι ετησίως, αλλά δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για πιθανούς αγοραστές, αναφέρει η μελέτη. Τα έργα που επικεντρώνονται στην κατανάλωση υδρογόνου εκτιμώνται σε 382 τόνους ετησίως.

Ωστόσο, η ζήτηση που αναμένεται τα επόμενα χρόνια υποστηρίζει άνετα ακόμη υψηλότερες προθέσεις παραγωγής υδρογόνου, τόνισαν οι συγγραφείς.

Η συνολική ποσότητα ανανεώσιμου υδρογόνου που παράγεται και καταναλώνεται στην Κροατία, για τους τομείς των μεταφορών, της βιομηχανίας, της κατοικίας και του εμπορίου, καθώς και για την παραγωγή ενέργειας και θερμότητας μέσω ανάμειξης με φυσικό αέριο, θα είναι 26.400 τόνοι το 2030, ακολουθούμενη από 97.100 τόνους το 2040 και 243.200 τόνους το 2050, σύμφωνα με το έγγραφο.

Ο τομέας των μεταφορών προσφέρει τις πιο κατάλληλες προϋποθέσεις για πιλοτικά έργα

Με βάση την ανάλυση, ο τομέας των μεταφορών προσφέρει τις πιο κατάλληλες προϋποθέσεις για την έναρξη πιλοτικών έργων υδρογόνου στην Κροατία. Ο κύριος τομέας θα ήταν οι οδικές μεταφορές, πιο συγκεκριμένα οι δημόσιες συγκοινωνίες, πιθανώς με ναυτιλιακές και σιδηροδρομικές μεταφορές.

Στο πρώιμο στάδιο ανάπτυξης της αγοράς υδρογόνου, αναμένεται ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας: Ζάγκρεμπ, Σπλιτ, Όσιγιεκ και Ριέκα, θα είναι από τους πρώτους υιοθετούντες την τεχνολογία υδρογόνου, υπογραμμίζει η μελέτη.

Λόγω των υψηλών τιμών του ανανεώσιμου υδρογόνου, η διατήρηση του ίδιου επιπέδου οικονομικής προσιτότητας στις δημόσιες συγκοινωνίες μπορεί να αποτελέσει πρόκληση. Σε μεταγενέστερα στάδια, η οικονομική προσιτότητα των καθαρών δημόσιων συγκοινωνιών θα επιτευχθεί με την επιβολή φόρων CO2 στα αντίστοιχα ορυκτά καύσιμα.

Ωστόσο, οι συγγραφείς προτείνουν ότι στα αρχικά στάδια της υλοποίησης των πιλοτικών έργων, η μείωση της τιμής του ανανεώσιμου υδρογόνου μπορεί να είναι μια πιο απλή λύση.

Μπορεί να χρειαστεί ένα νέο εθνικό μοντέλο για την παροχή κινήτρων στην παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου

Απαιτείται ένα νέο εθνικό μοντέλο για την παροχή κινήτρων στην παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου, πρόσθεσαν οι συγγραφείς. Το μοντέλο θα μπορούσε να βασιστεί σε καθιερωμένα μοντέλα για την παροχή κινήτρων στην παραγωγή ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας, όπως τα συμβόλαια διαφορών (CfD). Η διαφορά ή το πριμ θα υπολογιζόταν ως το χάσμα μεταξύ του κόστους παραγωγής ανανεώσιμου υδρογόνου και της αναφοράς της τιμής του στην αγορά.

Η τιμή αναφοράς στην αγορά θα ήταν το επίπεδο στο οποίο το υδρογόνο θα ήταν ανταγωνιστικό με τα ορυκτά του εναλλακτικά. Υποθέτοντας ότι οι τιμές των εκπομπών CO2 θα αυξηθούν με την πάροδο του χρόνου, αναμένεται μια μείωση του απαιτούμενου ποσού πριμ, σύμφωνα με τη μελέτη.

Το ποσό του πριμ αναμένεται να κυμαίνεται από 3,5 έως 5 ευρώ ανά κιλό παραγόμενου ανανεώσιμου υδρογόνου. Τα απαραίτητα κεφάλαια για το 2030, προκειμένου να δοθούν κίνητρα για τη χρήση ανανεώσιμου υδρογόνου στον τομέα των μεταφορών, θα ανέρχονται σε 20 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τη μελέτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΔ.Ε.ΣΥ 11.08.25

 ΠΗΓΗ:  pseep.gr