Σάββατο, Δεκεμβρίου 14, 2024

Ελευσίνα – Προαστιακός: Το… περιεχόμενο των αγωγών των ΕΛΠΕ και τα «ναι μεν αλλά» Γεωργόπουλου

 

Θέση για το έργο του προαστιακού Αττικής πήρε ο δήμαρχος Ελευσίνας Γιώργος Γεωργόπουλος, σημειώνοντας το έργο θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Εξέφρασε την πλήρη αντίθεσή του ωστόσο ως προς το σκέλος της παράλληλης κατασκευής αγωγών των ΕΛΠΕ και τη δημιουργία δικτύου αγωγών μεταφοράς λευκών προϊόντων διύλισης.

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα έργο που έχει προκαλέσει αντιδράσεις λόγω της διπλής του φύσης. Πλέον μονοπωλεί τις συζητήσεις στην τοπική κοινωνία του Θριάσιου πεδίου με τους πολίτες να εκφράζουν τις ανησυχίες τους αναφορικά στην επικινδυνότητα στις διαβάσεις και φυσικά στους κινδύνους που ελλοχεύουν αν περάσουν αγωγοί που θα συνδέουν τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου με της Ελευσίνας.

Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως καθημερινά «παράπονα» που φθάνουν στο «Θ» κάνουν λόγω για ελλιπέστατη ενημέρωση από πλευράς δημοτικής αρχής για το πως και τι ακριβώς θα γίνει με τους αγωγούς, τι υλικά θα μεταφέρονται και ποια είναι η επικινδυνότητα. Μόλις προχθές μάλιστα έγινε η ανακοίνωση της διαπαραταξιακής που συμμετείχαν κ.κ. Γεωργόπουλος Γεώργιος, Παππάς Λεωνίδας, Χρηστάκης Χρήστος, Παπαγιάνναρος Δημήτρης και Τσάτσης Δημήτρης (Βλ. «Θ» Διαπαραταξιακή επιτροπή Ελευσίνας: «Ανεπιθύμητοι» οι αγωγοί καυσίμων πάνω στον Προαστιακό Δυτικής Αττικής)

Ακόμη και από την επιστολή του δημάρχου, που θα διαβάσετε παρακάτω, παρουσιάζεται με ασάφεια το αν ο ίδιος ή η δημοτική αρχή γνωρίζει επακριβώς ποια θα είναι η φύση των αγωγών, εξ ου και η στάση «αν γίνουν θα είμαστε ενάντια στο έργο».

Σύμφωνα λοιπόν με ασφαλείς πληροφορίες του thriassio.gr, το σχέδιο περιλαμβάνει αγωγούς για λευκά προϊόντα πετρελαίου (όπως η βενζίνη), για αργό πετρέλαιο και προαιρετικά για υγραέριο LPG.

Πιο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των αγωγών αλλά και της σιδηροδρομικής γραμμής είναι τα εξής:

Τεχνικά δεδομένα

(i) Αγωγοί (μήκος 10,5m κάθε αγωγός)

1 x 16-inch : λευκά προϊόντα

1 x 16-inch : αργό

1 x 10-inch : LPG (προαιρετικά)

Τοποθέτηση εντός θεσμοθετημένης ζώνης διέλευσης ΟΣΕ

Αμφίδρομη λειτουργία μεταφοράς προϊόντων

Εγκατάσταση Scraper Stations σε ΒΕΑ (2) και ΒΕΕ (2)

Διασύνδεση σε ΒΕΑ και ΒΕΕ

Σύστημα καθοδικής προστασίας

Καλώδιο οπτικής ίνας (2 διαδρομές)

Σύστημα Ανίχνευσης 

Σύνδεση (branch connection) με δεξαμενές αργού στα ΒΕΑ 

Προς διερεύνηση:

πρόβλεψη τοποθέτησης νέων μετρητικών συστημάτων

πρόβλεψη τοποθέτησης νέων αντλιών

(ii) Έργα Σιδηροδρομικής Γραμμής

Στο Συγκοινωνιακό Κέντρο Αθηνών (ΣΚΑ) διαμόρφωση και διευθέτηση του υπάρχοντος συστήματος Σ/Γ από 4-πλή σε 2-πλή γραμμή

Στο Τμήμα Γραμμής ΣΚΑ – ΒΕΑ: διαμόρφωση 2-πλής Σ/Γ

Στο Τμήμα Γραμμής ΒΕΑ – ΒΕΕ: διαμόρφωση μονής Σ/Γ

Στο Τμήμα Γραμμής ΒΕΕ – Μέγαρα: διαμόρφωση μονής Σ/Γ

Θεμελιώσεις στύλων ηλεκτροκίνησης (ανά 40-50 m)

Τοποθέτηση σήμανσης

Κανάλι τοποθέτησης καλωδίων Σ/Γ

Επιχωμάτωση σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ΕΡΓΟΣΕ.

Γνωρίζοντας λοιπόν το «προφίλ» των αγωγών και του έργου για το τρένο, παρακάτω σας μεταφέρουμε την τοποθέτηση του Γιώργου Γεωργοπούλου, δημάρχου Ελευσίνας για το θέμα.

Ένα σπουδαίο σιδηροδρομικό έργο είναι σε εξέλιξη αυτό το διάστημα στη Δυτική Αττική και συγκεκριμένα στο Δήμο Ελευσίνας γνωστό ως «Προαστιακός Δυτικής Αττικής», το οποίο αναμένεται να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, καθώς η νέα υπό κατασκευή γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα θα διέρχεται από την πόλη της Ελευσίνας και αναμένεται να τη συνδέσει με την Αθήνα, το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αττικής. 

Σύμφωνα με πληροφορίες όμως, παράλληλα με το επίγειο έργο κατασκευής και διέλευσης των γραμμών του τρένου στο πλαίσιο του «Προαστιακού Δυτικής Αττικής», προγραμματίζεται στην Ελευσίνα, υπόγεια χάραξη, για τη δημιουργία δικτύου αγωγών μεταφοράς λευκών προϊόντων διύλισης των ΕΛΠΕ, κάτω ή δίπλα από τη νέα υπό κατασκευή γραμμή του τρένου και με ταυτόχρονη χρήση του νέου άξονα σιδηροδρομικού δικτύου που δημιουργείται. 

Η διέλευση των αγωγών των ΕΛΠΕ από την Ελευσίνα δημιουργεί έντονη ανασφάλεια για το μέλλον της πόλης καθώς αυξάνει τον κίνδυνο ενός βιομηχανικού ατυχήματος μεγάλης έκτασης. Επιπρόσθετα, η γειτνίαση των αγωγών πετρελαίου με τις σιδηροδρομικές γραμμές αυξάνει ακόμα περισσότερο το επίπεδο επικινδυνότητας καθώς από τη διέλευση των συρμών προκαλείται φθορά στους σωλήνες των αγωγών. 

Η δημοτική αρχή της Ελευσίνας, θεωρεί ότι η άμεση γειτνίαση των αγωγών λευκών προϊόντων πετρελαίου με τις σιδηροδρομικές γραμμές του τρένου αλλά και γενικότερα η γειτνίαση των αγωγών λευκών προϊόντων πετρελαίου με κατοικημένες περιοχές, παρουσιάζει υψηλό βαθμό επικινδυνότητας και αποτελεί απειλή για την ασφάλεια τόσο του οικιστικού ιστού όσο και του ίδιου του έργου του Προαστιακού Δυτικής Αττικής.

Εφόσον οι παραπάνω πληροφορίες που αφορούν στο συγκεκριμένο υπό κατασκευή έργο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, αποτελούν  δηλαδή αντικειμενικά δεδομένα, με  προϋποθέσεις και με όρους που περιέχουν επικίνδυνους σχεδιασμούς, η δημοτική αρχή της Ελευσίνας εκφράζει την αντίθεση της και τοποθετείται ενάντια στην υλοποίησή του. 

Ο Δήμαρχος Ελευσίνας,

Γεώργιος Λ. Γεωργόπουλος

ΠΗΓΗ:thriassio.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΔ.Ε.ΣΥ 11.08.25

 ΠΗΓΗ:  pseep.gr