Το κείμενο επιστολή των ΕΛΠΕ που παραλάβαμε από το Δήμαρχο Ελευσίνας με θέμα “Υλοποίηση Εναλλακτικής Όδευσης διέλευσης αγωγών μεταφοράς υγρών υδρογονανθράκων εντός του Δήμου Ελευσίνας”, επιβεβαιώνει τις παρεμβάσεις και τις θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης στα δημοτικά συμβούλια. Επιβεβαιώνει τις παρεμβάσεις των σωματείων και μαζικών φορέων σε συνελεύσεις στις γειτονιές, σε συσκέψεις και σε συγκεντρώσεις σε υπουργεία και δημοτικά συμβούλια αλλά και τις αλλεπάλληλες παρεμβάσες του βουλευτή δυτικής Αττικής του ΚΚΕ, Χρήστου Τσοκάνη και στο κοινοβούλιο και στις συνεδριάσεις των δημοτικών συμβουλίων.
Όλοι μας αντιμετωπίσαμε από αδιαφορία μέχρι και χλεύη για τις θέσεις μας από τη δημοτική αρχή και άλλες δημοτικές παρατάξεις, τη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, μέχρι και την Κυβέρνηση και ήρθε η επιστολή των ΕΛΠΕ όπου κυνικά ομολογούν και παραδέχονται όλα αυτά τα οποία καταγγέλλει η «Λαϊκή Συσπείρωση» και το μαζικό κίνημα της περιοχής τόσο καιρό .
Επιβεβαιώνεται πως οι αγωγοί των ΕΛΠΕ που τοποθετήθηκαν 50 και πλέον χρόνια, σχεδιάστηκαν εκτός αστικού ιστού και τα ΕΛΠΕ αξιώνουν τώρα την αντικατάσταση τους από τους νέους μιας και τα ίδια τα ΕΛΠΕ θεωρούν πρόβλημα ότι “σε κάποια σημεία έχουν παρατύπως ανεγερθεί κατασκευές πάνω από αυτούς”. Αξίζει να αναφέρουμε ότι μια τέτοια “κατασκευή” είναι και το ΕΠΑΛ Ελευσίνας.
Επιβεβαιώνεται ότι δεν υπάρχει κανένας κρατικός φορέας συντήρησης των αγωγών αλλά την ευθύνη την έχουν τα ίδια τα ΕΛΠΕ, που γνώμονα έχουν το κέρδος τους και όλα τα υπόλοιπα έπονται.
Επιβεβαιώνεται το ενιαίο έργο αγωγών – Προαστιακού Δυτικής Αττικής όπως αναφέρουν τα ΕΛΠΕ “είχε συμφωνηθεί από το Νοέμβριο του 2017 με την υπογραφή σχετικού μνημονίου κατανόησης μεταξύ ΕΛΠΕ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Δήμου Ελευσίνας, η τοποθέτηση νέων αγωγών παράλληλα με την υπό αναβάθμιση σιδηροδρομική γραμμή” αλλά και γιατί “ λαμβάνοντας υπόψη προηγούμενες επικοινωνίες για την ελαχιστοποίηση της όχλησης και το διαχωρισμό από το έργο του ΟΣΕ μελετούμε μία εναλλακτική όδευση”.
Επιβεβαιώνεται επίσης ότι η χάραξη της όδευσης των αγωγών επιλέχτηκε με βάση την “βέλτιστη οικονομοτεχνικά” λύση για τον όμιλο και όχι με γνώμονα την ασφάλεια των κατοίκων και των εργαζόμενων της περιοχής.
Η νέα χάραξη που προτείνεται περνά και αυτή μέσα από τον οικιστικό ιστό γεγονός αναμενόμενο μιας και τα ίδια τα ΕΛΠΕ βρίσκονται έτσι κι αλλιώς στον οικιστικό ιστό, με ευθύνη του αστικού κράτους και όλων των κυβερνήσεων. Μάλιστα διασχίζει κάθετα ακόμα και την εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου, ενώ πιθανές άλλες επιλογές μακριά από τον οικιστικό ιστό δεν εξετάζονται γιατί είναι κοστοβόρες για τον όμιλο και δεν ενδείκνυνται για την κερδοφορία του. Την ίδια στιγμή κανένας κρατικός μηχανισμός δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τον έλεγχο της συντήρησης του δικτύου, αλλά και της άμεσης επέμβασης σε περίπτωση ατυχήματος. Έτσι για άλλη μία φορά, ο λαός και οι εργαζόμενοι της Δυτικής Αττικής θα γίνουμε στο ίδιο έργο θεατές με το μπαλάκι των ευθυνών να πηγαίνει από τα ΕΛΠΕ στην Κυβέρνηση, από την Κυβέρνηση στην Περιφέρεια και στο Δήμο και ο λαός να συνεχίζει να πληρώνει με τη ζωή του και την υγεία του.
Ο λαός της Ελευσίνας γνωρίζει καλά πως η άναρχη καπιταλιστική ανάπτυξη δεν έχει ούτε τη ζωή του ούτε την κάλυψη των αναγκών του ως κριτήριο, παρά μονάχα τα κέρδη των εφοπλιστών και των βιομηχάνων. Δίπλα στις ενεργειακές εγκαταστάσεις που παράγουν δισεκατομμύρια για μία χούφτα καπιταλιστές, εμείς ζούμε σε παγωμένα σπίτια το χειμώνα γιατί δεν μπορούμε να πληρώσουμε το πανάκριβο πετρέλαιο τους. Σε μία περιοχή με μεγάλες αποθήκες logistics, με εμπορικό λιμάνι και άλλες υποδομές εμείς χρυσοπληρώνουμε τα εμπορεύματα, όσα από αυτά μπορούμε να αγοράσουμε με τους μισθούς πείνας που ακόμα βρίσκονται χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2011 ενώ τα κέρδη των καπιταλιστών και των “στρατηγικών επενδυτών” που μαζεύτηκαν στην περιοχή σπάνε κάθε ρεκόρ χρόνο με το χρόνο.
Η περιοχή μας είναι μια απέραντη κοιλάδα ομίλων, μία κοιλάδα παραγωγής πλούτου για τους λίγους, ενώ οι πολλοί βγάζουμε με δυσκολία το μήνα και σταθερά κινδυνεύουμε από ένα βιομηχανικό ατύχημα μεγάλης έκτασης. Οι κίνδυνοι αυτοί έχουν πλέον αυξηθεί κατακόρυφα, γιατί με την εμπλοκή της χώρας μας όλο και πιο βαθιά στα μέτωπα των ιμπεριαλιστικών πολέμων, τέτοιες κρίσιμες ενεργειακές υποδομές που γειτνιάζουν μάλιστα με το στρατιωτικό αεροδρόμιο που χρησιμοποιείται από τους μακελάρηδες των λαών, γίνονται στόχος αντιποίνων, βάζοντας στο στόχαστρο των πολέμων τους εργαζόμενους και τον λαό της περιοχής.
Όμως ακόμα και αυτά τα μεγαθήρια τα βρήκαν σκούρα από την αντίσταση του λαού της Ελευσίνας που έβαλε εμπόδια με τον πολύμηνο αγώνα του στους σχεδιασμούς τους. Για αυτό τώρα εξετάζουν άλλες λύσεις για τη διασύνδεση των διυλιστηρίων τους. Εμείς καλούμε το λαό της πόλης μας να μη δείξει καμία εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ και στις συμφωνίες που θα επιδιώξουν έχοντας τις πλάτες της κυβέρνησης, των κομμάτων της βολικής αντιπολίτευσης αλλά και των περιφερειακών και δημοτικών αρχών και άλλων γενικότερα πρόθυμων θιασωτών της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Να συνεχιστεί και να φουντώσει ο αγώνας που ξεκίνησε εδώ και ένα χρόνο που βάζει μπροστά την ικανοποίηση των πραγματικών λαϊκών αναγκών και όχι τα κέρδη των ομίλων.
Υ.Γ. 1. Ορισμένοι που διέρρεαν, όπως ο κ. Χρηστάκης, εβδομάδες πριν, την πρόθεση των ΕΛΠΕ να τροποποιήσουν τη χάραξη των αγωγών, πράγμα που δεν επιβεβαίωνε σε εκείνη τη φάση ούτε η ίδια η Κυβέρνηση, οφείλουν να απαντήσουν για το τι είδους επαφές έχουν με τη διοίκηση των ΕΛΠΕ και αντλούν τέτοιες πληροφορίες.
Υ.Γ.2. Ερωτηματικό γεννάται και από το γεγονός ότι η Κυβέρνηση δεν επιβεβαίωνε την αλλαγή χάραξης των αγωγών των ΕΛΠΕ. Τελικά τα ΕΛΠΕ τι είναι; Κράτος εν Κράτει;
ΠΗΓΗ:thriassio.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου