Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 11, 2024

Τιμές πετρελαίου: Πώς θα επηρεαστούν τα καύσιμα στην Ελλάδα

 

Η αγορά του πετρελαίου βρέθηκε αντιμέτωπη με νέες πιέσεις καθώς ο ΟΠΕΚ (Οργανισμός Πετρελαιοπαραγωγών Χωρών) αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου για το 2024.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΟΠΕΚ, η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να φτάσει τα 2,11 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης των 2,25 εκατ. βαρελιών, κυρίως λόγω της υποτονικής ζήτησης από την Κίνα και άλλες αναδυόμενες αγορές.

Οι επιπτώσεις της αναθεωρημένης πρόβλεψης του ΟΠΕΚ για τη ζήτηση πετρελαίου το 2024 ενδέχεται να επηρεάσουν και την ελληνική αγορά καυσίμων, καθώς η Ελλάδα, ως εισαγωγέας πετρελαίου, εξαρτάται άμεσα από τις διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου.

Παράγοντες όπως η πτώση των τιμών λόγω μειωμένης ζήτησης από την Κίνα και η αβεβαιότητα για την οικονομία των ΗΠΑ επηρεάζουν την τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα, επηρεάζοντας το κόστος παραγωγής και μεταφοράς, αλλά και τις τιμές των προϊόντων στην εγχώρια αγορά​.

Οι αυξομειώσεις στις τιμές του πετρελαίου έχουν άμεσο αντίκτυπο στο κόστος των καυσίμων, επηρεάζοντας σημαντικά κλάδους όπως οι μεταφορές, η γεωργία και η ναυτιλία.

Στην Ελλάδα, η ναυτιλία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς της οικονομίας και είναι ιδιαίτερα ευάλωτη στις διακυμάνσεις των τιμών καυσίμων.

Παράλληλα, οποιαδήποτε άνοδος στις τιμές της ενέργειας επηρεάζει και το κόστος ηλεκτροδότησης, καθώς η παραγωγή ενέργειας εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο.

Επιπλέον, οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων ενδέχεται να εντείνουν τον πληθωρισμό, κάτι που ήδη απασχολεί την ελληνική οικονομία, ενώ δε θα πρέπει να λησμονηθεί και το γεγονός πως οι αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας θα μπορούσαν να επιβαρύνουν το κόστος διαβίωσης και τις επιχειρήσεις, επηρεάζοντας την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και τις επενδύσεις​.

Οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα και πώς θα επηρεαστούν

Όπως αναφέρουν τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης κινείται στα 1,778 και του diesel κίνησης στα 1,555  που σημαίνει πως είναι εμφανώς μειωμένες σε σχέσυ με τιες αντίστοιχες ένα έτος πριν.

Παράληλα, παράγοντες της αγοράς θεωρούν πως είναι πιθανόν οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα να επηρεαστούν από τη μείωση των προβλέψεων του ΟΠΕΚ για τη ζήτηση πετρελαίου, όμως δεν είναι μόνο ο ΟΠΕΚ στο παιχνίδι, καθώς υπάρχουν και άλλοι κίνδυνοι, όπως η παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα και οι έντονες γεωπολιτικές εξελίξεις σε Ουκρανία και Ισραήλ.

Οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές των Καυσίμων είναι οι συναλλαγματικές Ισοτιμίες, καθώς το πετρέλαιο διαπραγματεύεται σε δολάρια, η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου επηρεάζει άμεσα το κόστος εισαγωγής καυσίμων στην Ελλάδα, ενώ εάν το ευρώ εξασθενήσει έναντι του δολαρίου, οι τιμές των καυσίμων ενδέχεται να αυξηθούν.

Παράλληλα, ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί και στους φόρους και δασμούς, μιας και στην Ελλάδα, η φορολογία αποτελεί μεγάλο ποσοστό της τελικής τιμής των καυσίμων. Έτσι, ακόμα και αν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου πέσουν, οι υψηλοί φόροι μπορεί να διατηρήσουν τις τιμές σταθερές ή και να τις αυξήσουν, εάν υπάρξει νέα φορολογική επιβάρυνση.

Επιπροσθέτως, στο κάδρο μπαίνουν και τα μεταφορικά κόστη και ο ανεφοδιασμός μιας και οι αλλαγές στο κόστος μεταφοράς πετρελαίου επηρεάζουν το κόστος των καυσίμων. Επιπλέον, διαταραχές στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, όπως κυκλώνες ή γεωπολιτικές εντάσεις, μπορούν να επηρεάσουν την τιμή του αργού πετρελαίου και, κατ’ επέκταση, των καυσίμων.

Τέλος, ο παράγοντας της αυξημένης ζήτησης καυσίμων και αυτό διότι παρά την αργή ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης, σε χώρες όπως η Ελλάδα η τουριστική κίνηση μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση για καύσιμα. Ειδικά κατά τη θερινή περίοδο, οι αυξημένες μετακινήσεις και η ζήτηση ενέργειας μπορούν να αυξήσουν τις τιμές.

Συνολικά, αν και η μείωση των προβλέψεων του ΟΠΕΚ μπορεί να οδηγήσει σε μικρή μείωση των τιμών των καυσίμων, άλλοι παράγοντες, όπως οι φόροι και η συναλλαγματική ισοτιμία, θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις τιμές στην ελληνική αγορά​.

Πηγή:economico.gr

Η Equinor ανακάλυψε φυσικό αέριο και πετρέλαιο στη Νορβηγική Θάλασσα

 

Η νορβηγική Equinor ανακάλυψε φυσικό αέριο και πετρέλαιο στην προοπτική της μονάδας Haltenbanken στη Νορβηγική Θάλασσα, ανακοίνωσε την Τρίτη η Νορβηγική Διεύθυνση Υπεράκτιας.

Το πηγάδι ανοίχτηκε σε σχέση με την ανακάλυψη του Lavrans, το οποίο είναι μέρος του κοιτάσματος Kristin, σύμφωνα με τη διεύθυνση υπεράκτιων θαλάσσιων μεταφορών.

Οι προκαταρκτικές εκτιμήσεις έδειξαν ανακάλυψη μεταξύ 2 και 4 εκατομμυρίων τυπικών κυβικών μέτρων ισοδύναμου ανακτήσιμου πετρελαίου, ανέφερε η διεύθυνση.

Τέσσερα εκατομμύρια τυπικά κυβικά μέτρα θα αντιστοιχούσαν σε περίπου 25 εκατομμύρια βαρέλια ισοδύναμου πετρελαίου, σύμφωνα με έναν υπολογισμό του Reuters.

Η Equinor είναι ο φορέας εκμετάλλευσης και κατέχει το 54,82% της άδειας, ενώ η νορβηγική κρατική εταιρεία πετρελαίου Petoro κατέχει το 22,52%, η Vaar Energi το 16,66% και η TotalEnergies το υπόλοιπο 6%.

Πηγή:www.worldenergynews.gr

“Ανάσα” στην τσέπη των οδηγών - Στο καλοκαιρινό φίνις, παρελθόν τα 2 ευρώ στα νησιά οι τιμές

 

Mε τις προβολές ζήτησης πετρελαίου να κινούνται πτωτικά στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 33 μηνών κινούνται από χθες οι τιμές του πετρελαίου.  Πιο αναλυτικά, τα συμβόλαια παραδόσεως Οκτωβρίου για το αμερικανικό WTI στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης κινούνται λίγο πάνω από τα 66 δολάρια/βαρέλι με πτώση, σε μηνιαία βάση, 17,51% και σε ετήσια βάση άνω του 24%, στα χαμηλότερα επίπεδα από την 1 Δεκεμβρίου του 2021.

Ανάλογη είναι και η εικόνα και για το ευρωπαϊκό brent, με τις τιμές  να κινούνται κοντά στα 69  δολάρια/βαρέλι. Η πρώση σε μηνιαία βάση είναι 15,58% και σε ετήσια 23,93%.  Πρόκειται για το χαμηλότερο κλείσιμο του brent από τον Δεκέμβριο του 2021.  

Υπενθυμίζεται ότι χθες ο OPEC υποβάθμισε τις προβλέψεις του για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου το 2024, στη δεύτερη διαδοχική προς τα κάτω αναθεώρηση του Οργανισμού, ενώ παράλληλα περιόρισε τις προσδοκίες του και για το 2025.

Στην Ελλάδα

Σε πτωτική τροχιά είναι και οι τιμές στην Ελλάδα με τις προβολές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων  για τις παραδόσεις των επομένων ημερών να παραπέμπουν σε ακόμη πιο χαμηλές τιμές. Στο μεταξύ στα 1,77 ευρώ είναι η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων. Αξίζει, δε, να αναφερθεί ότι σε καμία περιφέρεια της χώρας δεν ξεπερνά, πλέον, τα 2 ευρώ η τιμή της αμόλυβδης.

Η εικόνα αυτή αποτυπώνεται και στα στοιχεία για τον πληθωρισμό που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ. Σε ετήσια βάση οι τιμές σε Καύσιμα και λιπαντικά μειώθηκαν 5,9%, ενώ τα καύσιμα και λιπαντικά έχουν αρνητικό πρόσημο με τη μείωση στο -2,2% τον Αύγουστο έναντι του περασμένου μήνα.

Υπενθυμίζεται, δε, ότι με βάση πηγές της αγοράς η κατανάλωση στα καύσιμα κίνησης ήταν ανοδική σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα. Ειδικότερα, τον Ιούλιο η κατανάλωση βενζίνης αυξήθηκε κατά 2% και το πετρέλαιο κίνησης κατά 3,5%. Αυξητική είναι η πορεία και στο επτάμηνο με την κατανάλωση να είναι αυξημένη για τις βενζίνες στο 2% και για το πετρέλαιο κίνησης στο 4,5%.

Σε ό,τι αφορά τον Αύγουστο, όπου και ο κύριος “πυρήνας” των αδειών των Ελλήνων οι εκτιμήσεις της αγοράς παραπέμπουν σε αύξηση, για τη βενζίνη, στο 6%.  Αντίστοιχη άνοδο σημείωσε και το πετρέλαιο κίνησης. 

Ενισχυτικό της κατανάλωσης ήταν και το ότι οι τιμές που εμφάνισαν μια μικρή αποκλιμάκωση μετά το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου. Είναι ενδεικτικό ότι η μέση τιμή την πρώτη εβδομάδα ήταν για την αμόλυβδη στο 1,859 ευρώ ανά λίτρο και το ντίζελ στο 1,608 ευρώ ανά λίτρο, την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου μειώθηκε οριακά στο 1,852 ευρώ ανά λίτρο η αμόλυβδη και στο 1,599 ευρώ ανά λίτρο το ντίζελ κίνησης ενώ στην τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου η μέση πανελλαδική τιμή έπεσε στο 1,811 ευρώ ανά λίτρο για την αμόλυβδη και στο 1,566 ευρώ ανά λίτρο για το ντίζελ κίνησης.

Πάντως, παρά την καθοδική τάση τιμών, τελευταία, παραμένει η Ελλάδα από τις ακριβότερες στην ΕΕ, ένεκα της φορολογίας.

Πηγή:www.energymag.gr

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 10, 2024

Ο ΟΠΕΚ μειώνει ξανά την πρόβλεψη για την παγκόσμια ζήτηση αργού το 2024

 

O ΟΠΕΚ υποβάθμισε την Τρίτη τις προβλέψεις για την παγκόσμια ζήτηση αργού πετρελαίου το 2024 και κατέβασε τον πήχη και για το 2025.

Αυτή είναι η δεύτερη διαδοχική πτωτική αναθεώρηση των εκτιμήσεων του πετρελαϊκού καρτέλ για τη ζήτηση. 

Όπως μεταδίδει το Reuters, ο ΟΠΕΚ ανέφερε ότι η παγκόσμια ζήτηση θα αυξηθεί κατά 2,03 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2024 έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για άνοδο κατά 2,11 εκατ. βαρέλια. 

«Η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας αναμένεται να έχει επαρκή στήριξη» ανέφερε στην έκθεση που δημοσίευσε ο ΟΠΕΚ. «Ωστόσο, αντίθετοι άνεμοι στον τομέα του real estate και η ολοένα και μεγαλύτερη εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων και των φορτηγών με κινητήρα αερίου θα ασκήσουν καθοδικές πιέσεις στη ζήτηση για ντίζελ και βενζίνη» τονίζεται στην έκθεση. 

Ο ΟΠΕΚ μείωσε την εκτίμηση και για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης το 2025 στα 1,74 εκατ. βαρέλια από 1,78 εκατ. βαρέλια. 

Πηγή:energypress.gr

HELLENiQ Energy: Θερμή υποδοχή στην Ελληνική Αποστολή που επέστρεψε από τους Παραολυμπιακούς Aγώνες

 

Τις αθλήτριες και τους αθλητές της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής που επέστρεψαν από τους Παραολυμπιακούς αγώνες "Παρίσι 2024" καλωσόρισε η HELLENiQ ENERGY, σε τελετή υποδοχής που διοργάνωσε προκειμένου να πει το δικό της "ευχαριστώ" στην ομάδα που σήκωσε την ελληνική σημαία ψηλά κάνοντας για ακόμα μία φορά όλη την Ελλάδα υπερήφανη.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου στον Διεθνή Αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος", ο Διευθύνων Σύμβουλος της HELLENiQ ENERGY κ. Ανδρέας Σιάμισιης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Γιάννης Βρούτσης και ο Πρόεδρος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής κ. Γιώργος Καπελλάκης έδωσαν συγχαρητήρια στους αθλητές που με το ήθος, την υπομονή και την επιμονή τους επιβεβαίωσαν για ακόμα μία φορά με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι "τα όνειρα δεν έχουν όρια".

HELLENiQ Energy: Θερμή υποδοχή στην Ελληνική Αποστολή που επέστρεψε από τους Παραολυμπιακούς Aγώνες

Η HELLENiQ ENERGY, ως Μέγας Χορηγός της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής, βρίσκεται έμπρακτα δίπλα σε κάθε προσπάθεια των αθλητών να ξεπερνούν κάθε εμπόδιο και να κυνηγούν τα όνειρά τους.

Στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Ευθύνης και έμπρακτης συμμετοχής στη κοινωνία, η HELLENiQ ENERGY συμβάλλει ουσιαστικά στην προώθηση του αθλητισμού και κυρίως του δικαιώματος και της δυνατότητας συμμετοχής στους νέους και τα άτομα με αναπηρία. Προς την κατεύθυνση αυτή και με στόχο την προώθηση του παραολυμπιακού κινήματος στη χώρα μας, πραγματοποίησε το προηγούμενο διάστημα στην Αθήνα το Παραολυμπιακό Πανόραμα, στο οποίο το ευρύ κοινό είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά τα παραολυμπιακά αθλήματα και τους Έλληνες αθλητές.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της HELLENiQ ENERGY, κ. Ανδρέας Σιάμισιης, δήλωσε σχετικά: "Είναι μεγάλη χαρά και τιμή μας στην HELLENiQ ENERGY να υποδεχόμαστε την Ελληνική Παραολυμπιακή Ομάδα που μας εκπροσώπησε επάξια, για άλλη μια φορά, στους φετινούς Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Εμείς σαν Έλληνες νιώθουμε περήφανοι για τις επιτυχίες τους, αλλά είμαι βέβαιος ότι οι ίδιοι οι αθλητές είναι ακόμη πιο χαρούμενοι και περήφανοι για τη πορεία τους και τη θέληση να ξεπεράσουν τα πολλά προβλήματα και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, φτάνοντας σε αυτό το κορυφαίο επίπεδο. Σαν εταιρία, θεωρούμε ότι προσπάθειες όπως αυτή αξίζουν της προσοχής και της έμπρακτης υποστήριξής μας και για το λόγο αυτό στεκόμαστε διαχρονικά στο πλευρό της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής στηρίζοντας κάθε προσπάθεια των αθλητών να κατακτούν συνεχώς νέες κορυφές."

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Γιάννης Βρούτσης, ανέφερε: "Αξίζουν συγχαρητήρια στην HELLENiQ ENERGY για την ουσιαστική και δυναμική συμβολή της στην προσπάθεια της Ελληνικής Παραολυμπιακής Ομάδας. Όλοι μας αισθανθήκαμε συγκίνηση και υπερηφάνεια σε κάθε συμμετοχή των αθλητών μας, που υπερέβαλλαν εαυτόν και εκπροσώπησαν επάξια τη γαλανόλευκη και το εθνόσημο που φοράνε στο στήθος. Πάθος, αφοσίωση, αγάπη για τη Ζωή, αυτά είναι τα συγκλονιστικά μηνύματα που έστειλαν σε όλη την κοινωνία και στα νέα παιδιά. Γνωρίζουμε τις θυσίες τους για να φτάσουν στην επίτευξη αυτού του μεγαλεπήβολου στόχου. Όλοι τους είναι νικητές και εμείς θα στεκόμαστε δίπλα τους όποτε χρειαστεί. Η υιοθέτηση και υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων για τη προστασία των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία, συνιστά απαρέγκλιτα προτεραιότητα της Πολιτείας και δέσμευση της Κυβέρνησής μας."

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής κ. Γιώργος Καπελλάκης τόνισε: "Οι 17οι Παραολυμπιακοί Αγώνες ολοκληρώθηκαν, και στην ιδιαίτερα φιλόξενη πόλη του Παρισιού επιβεβαιώθηκε ότι η Ελληνική Παραολυμπιακή Ομάδα, είναι η πιο πετυχημένη ομάδα στον ελληνικό αθλητισμό. Για 12 μέρες τα μέλη της ελληνικής αποστολής μας έκαναν όλους περήφανους εντός αγωνιστικών χώρων με τα κατορθώματα τους και εκτός με το ήθος που έδειξαν και τα δυνατά μηνύματα που πέρασαν στην κοινωνία.  Μηδενός εξαιρουμένου, κάθε ένας και κάθε μια από τους 37 αθλητές και αθλήτριες αλλά και τους τρεις συνοδούς - συναθλητές, κατέθεσαν και την ψυχή τους αγωνιζόμενοι για την Ελλάδα μας. Όμως ο αγώνας τους δεν ήταν μόνο αυτές οι 12 μέρες στο Παρίσι που έκαναν όλους τους Έλληνες να μας αγκαλιάσουν και να μας κάνουν να νιώσουμε ότι περισσότερο από ποτέ, αυτή τη φορά ήταν στον πλευρό μας. Προηγήθηκαν 1027 μέρες από τη 15η Νοεμβρίου 2021 που η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή έβαλε μπρος το πλάνο για το Παρίσι με στόχο το αποτέλεσμα των τελευταίων 12 ημερών. Αυτή η πορεία των 1027 ημερών ήταν πολύ δύσκολη γιατί το επίπεδο στα Παραολυμπιακά αθλήματα έχει ανεβεί πάρα πολύ παγκοσμίως και δε θα τα καταφέρναμε τόσο καλά, αν δεν είχαμε στο πλευρό μας συνοδοιπόρους όπως η HELLENiQ ENERGY που όχι μόνο μας στήριξε με κάθε τρόπο μέχρι να φτάσουμε στο προορισμό, αλλά ήταν και μαζί μας σε κάθε προσπάθεια στο Παρίσι. Μαζί στην αγωνία κατά τη διάρκεια των προσπαθειών των αθλητών μας, μαζί στη χαρά της επιτυχίας, μαζί και στη στεναχώρια όταν τα πράγματα δεν πήγαιναν όπως θα τα θέλαμε. Από αύριο ξεκινά η προσπάθεια για το Λος Άντζελες. Έχουμε 1405 μέρες προετοιμασίας για να ξεπεράσουμε την πολύ μεγάλη επιτυχία του Παρισιού και από την Ομάδα μας, δεν περισσεύει κανένας".

Πηγή:www.capital.gr

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 09, 2024

Motor Oil : Κερδοφόρος ο μεγάλος όμιλος το 2024

energyworld.gr 

Η Motor Oil έχει προσαρμοστεί για να αντιμετωπίσει πιθανούς κινδύνους, επενδύοντας σε τομείς όπως οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η κυκλική οικονομία, τα εναλλακτικά καύσιμα, η λιανική πώληση, καθώς και η συμμετοχή της στην Ελλάκτωρ.

Η εταιρεία δημοσίευσε τις οικονομικές καταστάσεις εξαμήνου του 2024 στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), με στόχο τη διανομή προμερίσματος μέχρι το τέλος του χρόνου, όπως αναφέρει το bankingnews.gr.

Παρά τις προκλήσεις, όπως ο έκτακτος φόρος ύψους 205 εκατ. ευρώ στα διυλιστήρια και η έξοδος από τον δείκτη MSCI, οι επενδυτές φαίνεται να διατηρούν θετική προοπτική για την εταιρεία. Η μετοχή της Motor Oil, παρά την πτώση από τα 25,5 ευρώ στις 19 Ιουνίου (πριν την επιβολή του φόρου) στα 22,28 ευρώ σήμερα, έχει επωφεληθεί από την καταβολή προμερίσματος 1,40 ευρώ ανά μετοχή.

Η θετική στάση των επενδυτών μπορεί να εξηγηθεί με βάση την πολιτική της εταιρείας για υψηλά μερίσματα. Από το 2001, η μέση απόδοση μερισμάτων ανέρχεται στο 6,7%, με ιστορικό ρεκόρ τα 1,40 ευρώ το 2023.

Οι δανειστές της εταιρείας εκτιμούν την ικανότητά της να αυξάνει τα λειτουργικά της αποτελέσματα. Επιπλέον, η εταιρεία δεν περιορίζεται μόνο στη διύλιση, αλλά επενδύει και σε τομείς όπως οι ΑΠΕ (849 MW), εφοδιασμός, εμπορία, εναλλακτικά καύσιμα και λιανική πώληση, κάτι που επηρεάζει την αποτίμησή της.

Η έξοδος της μετοχής από τον δείκτη MSCI Standard είχε ως αποτέλεσμα να πραγματοποιήσει σε μία ημέρα τον μισό τζίρο του χρηματιστηρίου, γεγονός που δείχνει το έντονο ενδιαφέρον των επενδυτών. Μετά την επιβολή του φόρου, οι αναλυτές αύξησαν την τιμή-στόχο για τη μετοχή σε 30 ευρώ, από 27 ευρώ, επισημαίνοντας ότι η δραστηριότητα των ΑΠΕ δεν έχει αποτιμηθεί επαρκώς.

Οι μακροπρόθεσμοι επενδυτές και οι αγορές ιδίων μετοχών της εταιρείας έχουν συμβάλει στην απορρόφηση των ανοικτών πωλήσεων, αναγκάζοντας τη Millenium Management να μηδενίσει τη θέση της για να αποφύγει μεγαλύτερες ζημιές. Με τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2024, η Motor Oil κατέγραψε καθαρά κέρδη μετά φόρων 190,6 εκατ. ευρώ για το δεύτερο τρίμηνο και 361,9 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Αν και η συμβολή των ΑΠΕ στα λειτουργικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου ήταν περιορισμένη και η πορεία των τιμών του πετρελαίου παραμένει αβέβαιη, οι πιθανότητες να αντιμετωπιστούν τα ρίσκα παραμένουν ευνοϊκές για τους επενδυτές.

Η διοίκηση της Motor Oil αναμένει ικανοποιητικά λειτουργικά αποτελέσματα για το δεύτερο εξάμηνο του 2024, βασιζόμενη σε:

  1. Την ικανότητα του διυλιστηρίου να διατηρεί περιθώρια διύλισης στο ανώτερο εύρος του κλάδου.
  2. Την αυξημένη συμμετοχή των διυλισμένων προϊόντων επί των πωλήσεων, λόγω της αναβάθμισης της ικανότητας επεξεργασίας του διυλιστηρίου από 175 χιλ. βαρέλια ημερησίως σε 200 χιλ.
  3. Τη διατήρηση υψηλού βαθμού απασχόλησης, καθώς δεν προβλέπονται εργασίες συντήρησης των μονάδων.
Επιπλέον, η Motor Oil συνεχίζει την ανάπτυξή της σε τομείς όπως οι ΑΠΕ, η κυκλική οικονομία, τα εναλλακτικά καύσιμα και η λιανική, διασφαλίζοντας ότι η εταιρεία παραμένει ευέλικτη και προσαρμόσιμη στις τρέχουσες προκλήσεις.

Πηγή:

Πετρέλαιο: Αζερμπαϊτζάν, Αφρική και ΗΠΑ οι κερδισμένοι από το κλείσιμο της Λιβυκής παραγωγής

 

Η διακοπή των εξαγωγών πετρελαίου στη Λιβύη έχει υποστηρίξει το πετρέλαιο του Αζερμπαϊτζάν, της Αφρικής και των ΗΠΑ, ενώ ορισμένα διυλιστήρια θα μπορούσαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να μειώσουν εντελώς την πρόσληψη αργού λόγω των χαμηλών περιθωρίων κέρδους, ανέφεραν στο Reuters traders και αναλυτές.
Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τα μεγάλα λιμάνια της Λιβύης έχουν κλείσει για μια εβδομάδα στην τελευταία μεγάλη αναταραχή στη χώρα, μέλος του ΟΠΕΚ που αντλεί περίπου το 1% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.

Ορισμένες φορτώσεις έχουν επιτραπεί από την αποθήκευση αφού οι δύο αντίπαλες φατρίες της χώρας συμφώνησαν να διορίσουν έναν νέο διοικητή της κεντρικής τράπεζας για να μετριάσουν την κρίση, αλλά οι περισσότερες εξαγωγές παραμένουν σταματημένες και δεν είναι σαφές πότε θα μπορούσε να υπάρξει πλήρης επανέναρξη.

Το αζέρικο και το αλγερινό Saharan Blend θα είναι οι κορυφαίες επιλογές των διυλιστηρίων για τα υποκατάστατα της Λιβύης για τα φορτία του Οκτωβρίου, δήλωσε ο Patricio Valdivieso από την εταιρεία συμβούλων Rystad Energy.
Τα έγκαιρα απούλητα φορτία αργού πετρελαίου της Δυτικής Αφρικής ή του αμερικανικού WTI Midland θα μπορούσαν επίσης να αντικαταστήσουν βραχυπρόθεσμα τους όγκους της Λιβύης, πρόσθεσε ο Valdivieso.

Άνοδος τιμών

Οι τιμές του αμερικανικού φυσικού αργού WTI Midland έχουν ενισχυθεί σε σχέση με το WTI στο Cushing, με τη διαφορά μεταξύ των δύο να αυξάνεται στα 80 σεντς ανά βαρέλι από 60 σεντ την ημέρα που άρχισαν να κλείνουν τα λιβυκά κοιτάσματα πετρελαίου.
«Το αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ είναι ένα καλό υποκατάστατο για τα ελαφριά βαρέλια της Λιβύης και μπορεί να κάνει το ταξίδι αρκετά γρήγορα πέρα ​​από τον Ατλαντικό», δήλωσε ο αναλυτής της Kpler, Matt Smith.

Οι ευρωπαϊκές εισαγωγές WTI Midland εκτινάχθηκαν στα 1,43 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τον Αύγουστο, σημειώνοντας άνοδο 24% σε μηνιαία βάση, εν μέρει υποστηριζόμενες από διακοπές λειτουργίας στη Λιβύη που ξεκίνησαν με το κοίτασμα Sharara στις αρχές Αυγούστου, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
Οι τιμές του αργού πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν και του Καζακστάν αυξήθηκαν απότομα λόγω των αναταραχών στη Λιβύη την περασμένη εβδομάδα, καθώς τα διυλιστήρια αναζήτησαν βαρέλια αντικατάστασης.
Οι διακοπές στη Λιβύη ενθάρρυναν επίσης τους αγοραστές προς την αγορά αργού πετρελαίου της Δυτικής Αφρικής να αγοράσουν τα φορτία του Σεπτεμβρίου που πωλούνται ελάχιστα λόγω των χαμηλών περιθωρίων διύλισης και της επερχόμενης συντήρησης.
Περίπου 15 νιγηριανά φορτία Σεπτεμβρίου ήταν απούλητα πριν από το κλείσιμο των λιβυκών κοιτασμάτων, τα οποία είχαν μειωθεί σε περίπου 10 ή λιγότερο μέχρι την Παρασκευή, στις αγορές της Δυτικής Αφρικής, ενώ τα φορτία του Σεπτεμβρίου της Αγκόλα εξαντλήθηκαν μια εβδομάδα νωρίτερα.

Περιθώρια διύλισης

Οι traders στην Ασία δήλωσαν ότι οι διακοπές στη Λιβύη δεν ενίσχυαν τις ποιότητες αργού εκεί καθώς είναι ακόμη στις αρχές του κύκλου συναλλαγών αυτού του μήνα.
Τα φτωχά περιθώρια διύλισης στην Ευρώπη μπορεί να ωθήσουν ορισμένα διυλιστήρια να μειώσουν την πρόσληψη αργού αντί να επιδιώκουν την πλήρη αντικατάσταση των βαρελιών της Λιβύης, δήλωσε ο Richard Bronze από την Energy Aspects.
Τα περιθώρια διύλισης ντίζελ βορειοδυτικής Ευρώπης έφθασαν στο χαμηλό δυόμισι ετών στα 13,12 δολάρια το βαρέλι στις 28 Αυγούστου, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG. Τα περιθώρια βενζίνης ήταν στο χαμηλό 10 μηνών των 5,82 δολαρίων το βαρέλι περίπου την ίδια περίοδο.


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΝΔ.Ε.ΣΥ 11.08.25

 ΠΗΓΗ:  pseep.gr