Σάββατο, Ιουλίου 05, 2025

Υδρογονάνθρακες: Ενδιαφέρον από BP, Eni και TotalEnergies για τον διαγωνισμό της Chevron

Μετά τη Chevron που επίσημα εκδήλωσε ενδιαφέρον για τους υδρογονάνθρακες της Κρήτης και της Πελοποννήσου, πληροφορίες αναφέρουν ότι και άλλες πετρελαϊκές διερευνούν την πιθανότητα συμμετοχής στον διεθνή διαγωνισμό της χώρας μας.

Για τις έρευνες στους υδρογονάνθρακες, σημειώνεται ότι βρίσκεται σε εξέλιξη νέος γύρος παραχωρήσεων. Τρέχει ο διεθνής διαγωνισμός για τη μίσθωση των θαλάσσιων blocks «Νότια της Πελοποννήσου» και «Νότια της Κρήτης Ι» και «Νότια της Κρήτης II».

Το ενδιαφέρον για συμμετοχή

Πληροφορίες θέλουν τους πετρελαϊκούς κολοσσούς TotalEnergies, BP και Eni πρόσφατα να ζήτησαν από την Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ) ενημέρωση για τον διεθνή διαγωνισμό για τα προαναφερόμενα θαλάσσια blocks, ο οποίος προκηρύχθηκε κατόπιν της επίσημης εκδήλωσης ενδιαφέροντος που υπέβαλλε η Chevron και της αποδοχής της από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου.

Πηγές αναφέρουν ότι οι άλλες «Big Oil» δεν αποκλείεται σύντομα να αποκτήσουν πρόσβαση και στο data room της ΕΔΕΥΕΠ με τα σεισμικά δεδομένα για τις συγκεκριμένες περιοχές. Αν και εφόσον καταθέσουν επίσημα εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή τους στον διεθνή διαγωνισμό.

Ο διαγωνισμός υπενθυμίζεται ότι λήγει στις 10 Σεπτεμβρίου.

Οι συζητήσεις για τους υδρογονάνθρακες με HELLENiQ ENERGY

Πριν από λίγες εβδομάδες ο Ανδρέας Σιάμισιης, CEO της HELLENiQ ENERGY είχε κάνει γνωστό ότι η εταιρεία συζητά με διεθνείς παίκτες για την από κοινού συμμετοχή στον διεθνή διαγωνισμό.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι τρεις προαναφερόμενοι νέοι όμιλοι είναι σε συζητήσεις με την ελληνική εταιρεία, ενώ να σημειωθεί πώς η TotalEnergies ήταν εταίρος με την HELLENiQ ENERGYκαι την ExxonMobil στα παραχωρημένα δικαιώματα έρευνας και εκμετάλλευσης των περιοχών «Δυτικά της Κρήτης» και «Νοτιοδυτικά της Κρήτης». Η TotalEnergies, αποχώρησε από τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες πριν από περίπου πέντε χρόνια.

Ο διαγωνισμός της Λιβύης

Σημειώνεται, ότι η όρεξη… των πετρελαϊκών έχει ανοίξει και με τον αντίστοιχο διαγωνισμό της Λιβύης. Η έρευνα για τους υδρογονάνθρακες της αφρικανικής χώρας συνοδεύονται από την κίνηση αμφισβήτησης του ελληνικού διαγωνισμού και των θαλάσσιων blocks της Κρήτης.

Όπως και να χει, οι TotalEnergies, BP και Eni είναι γνώστες της ευρύτερης περιοχής της ΝΑ Μεσογείου. Η Eni ανακάλυψε το μεγαλύτερο κοίτασμα της περιοχής το Ζορ της Αιγύπτου και η BPδραστηριοποιείται σε Ισραήλ και Δέλτα του Νείλου.

 ΠΗΓΗ:www.ot.gr

Ανατιμήσεις στα καύσιμα από το 2027 φέρνει η νέα ευρωπαϊκή πολιτική για τους ρύπους – Οι εκτιμήσεις του Γ. Αληγιζάκη για τον κλά

Σημαντικές αλλαγές στην αγορά καυσίμων, με επίκεντρο την επιβάρυνση του κόστους λόγω των νέων ευρωπαϊκών ρυθμίσεων για τις εκπομπές ρύπων, προανήγγειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ και πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ, Γιάννης Αληγιζάκης, κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης της εταιρείας.

Όπως ανέφερε, από την 1η Ιανουαρίου 2027 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το δεύτερο σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ (ETS2), το οποίο θα επηρεάσει άμεσα τις οδικές μεταφορές και τη θέρμανση. «Οι επιβαρύνσεις στη βενζίνη, το ντίζελ και το μαζούτ θα κυμανθούν από 102 έως 140 ευρώ ανά κυβικό μέτρο, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος για τους Έλληνες καταναλωτές να εκτιμάται σε περίπου 800 εκατ. ευρώ ετησίως», σημείωσε.

Φορολογικό βάρος και στρεβλώσεις στην αγορά

Ο επικεφαλής της ΕΛΙΝΟΙΛ αναφέρθηκε στην ήδη υψηλή φορολογία των καυσίμων στην Ελλάδα, εκφράζοντας ανησυχία για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η νέα πολιτική. Όπως είπε, το ύψος των φόρων είναι τέτοιο που «ακόμη και αν το πετρέλαιο δινόταν δωρεάν, η τελική τιμή στον καταναλωτή θα ξεπερνούσε το 1 ευρώ το λίτρο».

Επιπλέον, έκανε λόγο για παρατεταμένες στρεβλώσεις στην αγορά, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την παραβατικότητα, τονίζοντας ότι η ΕΛΙΝΟΙΛ υπέστη απώλειες μεριδίου αγοράς λόγω της άρνησής της να συνεργαστεί με παραβατικούς πρατηριούχους. Η εφαρμογή της νομοθεσίας για το κλείσιμο μη συμμορφούμενων πρατηρίων οδήγησε, όπως ανέφερε, σε 80 σφραγίσεις – καμία εκ των οποίων δεν αφορούσε το δίκτυο της εταιρείας.

Οικονομικά αποτελέσματα και διεθνής προσανατολισμός

Σε ό,τι αφορά τον απολογισμό της περασμένης χρονιάς, ο κ. Αληγιζάκης σημείωσε ότι το 2024 ήταν θετικό για την ΕΛΙΝΟΙΛ, με ενίσχυση της κερδοφορίας κατά 15% σε σχέση με το 2023. Κομβικό ρόλο σε αυτή την επίδοση έπαιξαν οι διεθνείς δραστηριότητες, οι οποίες αντιστοιχούν πλέον στο 83% των συνολικών πωλήσεων, με όγκο που ξεπέρασε τους 3 εκατ. τόνους.

Η στρατηγική επέκταση σε αγορές όπως η Ισπανία και ο Περσικός Κόλπος, καθώς και οι συνεργασίες με μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στην Κύπρο, αποτελούν μέρος της διεθνούς τοποθέτησης της εταιρείας. Παράλληλα, αναγνώρισε τις δυσκολίες που διαμορφώνει το διεθνές περιβάλλον, με φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού και μειωμένη ζήτηση.

Η επόμενη μέρα και οι εκτιμήσεις για το 2025

Για τη φετινή χρονιά, ο επικεφαλής της ΕΛΙΝΟΙΛ εκτίμησε ότι παρότι οι συνθήκες παραμένουν αβέβαιες, υπάρχουν και προοπτικές. Η αποκλιμάκωση των επιτοκίων και η ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας μέσω των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης αναμένεται να δώσουν ώθηση, ενώ ενθαρρυντική είναι και η επέκταση του δικτύου της εταιρείας, με 15 νέα πρατήρια το πρώτο εξάμηνο.

Ερωτηθείς για την άρση του πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, υποστήριξε ότι ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος και δεν προβλέπεται κύμα ανατιμήσεων, ωστόσο έκρινε ως απαραίτητη την επιστροφή σε πιο βιώσιμα περιθώρια για την ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας.

Πράσινη μετάβαση: Επενδύσεις με έμφαση στη βιωσιμότητα

Στο μέτωπο της ενεργειακής μετάβασης, η ΕΛΙΝΟΙΛ επενδύει στη μετατροπή του δικτύου των 550 πρατηρίων σε σύγχρονους ενεργειακούς σταθμούς. Μέσω της συνεργασίας με τη ΔΕΗ blue έχουν ήδη εγκατασταθεί 128 ταχυφορτιστές, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται έργα για σταθμούς LNG και CNG.

Ο κ. Αληγιζάκης αναφέρθηκε και στις δυνατότητες αξιοποίησης εναλλακτικών καυσίμων όπως το υδρογόνο, υπό την προϋπόθεση ότι η πολιτεία θα στηρίξει την προσπάθεια με σταθερό κανονιστικό πλαίσιο. Παράλληλα, υπογράμμισε τη συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία, με επενδύσεις άνω των 450 εκατ. ευρώ και 100.000 εργαζόμενους.

Έκκληση για ρεαλισμό από Πολιτεία και ΕΕ

Κλείνοντας, απηύθυνε έκκληση προς την ελληνική κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υιοθετήσουν έναν πιο ρεαλιστικό σχεδιασμό για την ενεργειακή μετάβαση. «Χρειαζόμαστε πολιτικές που στηρίζουν τη βιώσιμη επιχειρηματικότητα και δεν τιμωρούν την υγιή λειτουργία», ανέφερε, τονίζοντας ότι η προβλεψιμότητα αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη λήψη επενδυτικών αποφάσεων.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

 


 

Ιταλία: Στους 45 αυξήθηκαν οι τραυματίες από την έκρηξη σε πρατήριο καυσίμων στη Ρώμη

Τουλάχιστον 45 άτομα, μεταξύ των οποίων 12 αστυνομικοί και έξι πυροσβέστες, τραυματίστηκαν από την τεράστια έκρηξη σε πρατήριο καυσίμων στη Ρώμη σύμφωνα με τις ιταλικές αρχές.

Η έκρηξη στο διανομέα βενζίνης, ντίζελ και υγραερίου (LPG) στην εργατική συνοικία Prenestino ακούστηκε σε όλη την πρωτεύουσα λίγο μετά τις 8 π.μ. τοπική ώρα.

Τα άτομα που τραυματίστηκαν από την έκρηξη νοσηλεύονται σε τοπικά νοσοκομεία, σύμφωνα με ιταλικά πρακτορεία ειδήσεων, με δύο από αυτά να βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση λόγω εκτεταμένων εγκαυμάτων και να χρειάζονται υποστήριξη αναπνοής.

Ο ιστότοπος Roma Today δημοσίευσε μια φωτογραφία μιας τεράστιας σφαίρας φλόγας και καπνού που υψωνόταν ψηλά στον ουρανό. Ξεχωριστές εικόνες που δημοσίευσε η πυροσβεστική υπηρεσία έδειχναν το βενζινάδικο σχεδόν εντελώς κατεστραμμένο.

«Προσεύχομαι για τους ανθρώπους που εμπλέκονται στην έκρηξη ενός βενζινάδικου (…) στην καρδιά της Επισκοπής μου. Συνεχίζω να παρακολουθώ με ανησυχία τις εξελίξεις αυτού του τραγικού συμβάντος», έγραψε ο Πάπας Λέων XIV στο X.

Πυροσβέστες και διασώστες βρέθηκαν στο επίκεντρο της έκρηξης, καθώς είχαν κληθεί νωρίτερα στο σημείο, μετά από σύγκρουση φορτηγού με αγωγό στο βενζινάδικο, σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης.

Ο δήμαρχος της Ρώμης, Roberto Gualtieri, μιλώντας από τον τόπο του συμβάντος, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι υπάρχει υποψία για ατύχημα κατά τη διάρκεια της επαναπλήρωσης των δεξαμενών καυσίμων, το οποίο προκάλεσε διαρροή αερίου, ακολουθούμενη από πυρκαγιά και έκρηξη.

Η πρωθυπουργός Giorgia Meloni ευχαρίστησε την αστυνομία, τους πυροσβέστες και τις άλλες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης για τη βοήθειά τους στο να διασφαλιστεί «ότι αυτό το τραγικό συμβάν δεν είχε ακόμη πιο σοβαρές συνέπειες».

Το πρατήριο ανήκε στην Eni, αλλά δεν ήταν ιδιοκτησία του ιταλικού ενεργειακού ομίλου, σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας.

Ένα αθλητικό κέντρο που φιλοξενεί ένα καλοκαιρινό κατασκηνωτικό πρόγραμμα για νέους απέναντι από το πρατήριο εκκενώθηκε πριν από την έκρηξη, σύμφωνα με δήλωση εκπροσώπου του κέντρου σε βίντεο στο Facebook, ο οποίος πρόσθεσε ότι τα πέντε παιδιά που φιλοξενούσε το κέντρο ήταν ασφαλή και επέστρεψαν στις οικογένειές τους.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

 

Παρασκευή, Ιουλίου 04, 2025

Πετρελαιαγωγός Θεσσαλονίκης – Β. Μακεδονίας: Τι συμβαίνει με την επαναλειτουργία

Προς το τέλος του έτους οδεύει η επαναλειτουργία του αγωγού Θεσσαλονίκης – Βόρειας Μακεδονίας, με ορισμένα εμπόδια που έμπαιναν κυρίως από την πλευρά της γειτονικής χώρας να καθυστερούν την επανεκκίνηση, καθώς παρά τις προσδοκίες που καλλιεργούνταν ήδη από τα τέλη του 2024 για λειτουργία εντός του πρώτου μισού του 2025, το πετρέλαιο δεν κύλησε στον αγωγό.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Helleniq Energy έχει τρέξει όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για να επαναλειτουργήσει ο αγωγός.

Μετά την απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) 15ετούς διάρκειας, που πήρε το πράσινο φως του ΥΠΕΝ (πριν 2 μήνες) μπαίνει το… πετρέλαιο στο αυλάκι με τον αγωγό να θερμαίνεται ξανά μέχρι την επαναλειτουργία του μετά από 12 χρόνια.

Με τα σημερινά δεδομένα, ο αγωγός το πιθανότερο είναι να τεθεί ξανά σε λειτουργία προς το τέλος του έτους, χωρίς βέβαια να αποκλείεται, εφόσον τρέξουν γρήγορα οι απαραίτητες διαδικασίες, να καταστεί εφικτή η επαναλειτουργία του και νωρίτερα αν και κάτι τέτοιο δεν φαίνεται πιθανό αυτή τη στιγμή κι ενώ ήδη έχουμε εισέλθει στο β’ εξάμηνο του έτους.

Το γεωστρατηγικό αποτύπωμα

Ο αγωγός θα συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό και στην ενεργειακή θωράκιση των Βαλκανίων καθιστώντας τη Βόρεια Μακεδονία ενεργειακό κόμβο, με τη Helleniq Energy να διευρύνει το επενδυτικό της αποτύπωμα στην χώρα.

Επιπλέον, αναδεικνύεται περαιτέρω ο βαρύνουσας σημασίας ρόλος της Ελλάδας στην ενεργειακή τροφοδοσία της ευρύτερης περιοχής με τη χώρα μας να μοιράζει… την ενεργειακή τράπουλα, ισχυροποιώντας το γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό της στίγμα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας Χρίστιαν Μίτσκοσκι είχε δηλώσει (στη διάρκεια συνάντησης που είχε στα Σκόπια με τον ομόλογό του της Σερβίας, Μίλος Βούτσεβιτς) ότι ο αγωγός μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων που συνδέει τη χώρα του με την Ελλάδα βρίσκεται στην τελική φάση της έναρξης λειτουργίας, αναφερόμενος παράλληλα και στην προοπτική επέκτασής του προς τη Σερβία.

Ιστορική αναδρομή

Ο αγωγός πετρελαίου κατασκευάστηκε το 2002, προκειμένου να συνδέσει τα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης με το διυλιστήριο της εταιρείας ΟΚΤΑ στα Σκόπια, την οποία εξαγόρασαν τα τότε ΕΛΠΕ (νυν Helleniq Energy) το 1998. Ο αγωγός μετέφερε αργό πετρέλαιο. Το 2013 έπαυσε να λειτουργεί όταν τα ΕΛΠΕ έκριναν  ασύμφορη τη δραστηριότητα της διύλισης των ΟΚΤΑ.

Τότε τα ΕΛΠΕ πήραν την απόφαση να αξιοποιηθούν οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ στα Σκόπια ως κόμβος εφοδιασμού των Δυτικών Βαλκανίων με πετρελαιοειδή. Ο, σχεδιασμός της Ηelleniq Energy προέβλεπε την αναβάθμιση του αγωγού (που έχει καθαριστεί καθώς δε χρησιμοποιείται πια για μεταφορά αργού) για τη μεταφορά τελικού προϊόντος ντίζελ από την Ελλάδα στη Βόρεια Μακεδονία, το οποίο θα αποθηκεύεται στο πρώην διυλιστήριο της ΟΚΤΑ, που στο ενδιάμεσο έχει μετατραπεί σε αποθηκευτικό χώρο.

Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου είχε ως απαραίτητη προϋπόθεση την αλλαγή χρήσης του αγωγού ώστε αντί για αργό να μεταφέρει προϊόντα διύλισης (ντίζελ). Αν και οι εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ τροποποιήθηκαν για να εξυπηρετούν τη νέα χρήση και έγιναν επενδύσεις εκσυγχρονισμού τους, ο αγωγός παρέμεινε σε αδράνεια γιατί καθυστερούσε η έκδοση αλλαγής της αδειοδότησής του από τη Βόρεια Μακεδονία.

Την ίδια στιγμή, εκκρεμούσαν και κάποιες άλλες τεχνικές λεπτομέρειες, εκκρεμότητες που φαίνεται να έχουν διευθετηθεί. Μετά την παύση λειτουργίας του αγωγού Θεσσαλονίκης-Σκοπίων το 2013, η Βόρεια Μακεδονία τροφοδοτείται οδικώς με καύσιμα, με συνέπεια το κόστος ανεφοδιασμού να είναι υψηλό ενώ και τα συμφέροντα που δεν θέλουν να χάσουν μία προσοδοφόρα δραστηριότητα, εφόσον επαναλειτουργήσει ο αγωγός, είναι ισχυρά.

Κερδισμένη σε πολλαπλά επίπεδα η Βόρεια Μακεδονία

Με την επαναλειτουργία του αγωγού, η Βόρεια Μακεδονία θα μπορεί να ανεφοδιάζεται με υψηλής ποιότητας καύσιμα, και με μικρότερο κόστος. Παράλληλα, η Helleniq Energy θα είναι ικανή να αξιοποιήσει τις εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ ως κέντρο διακίνησης καυσίμων στην ευρύτερη περιοχή και κυρίως προς το Κόσοβο και τη Σερβία.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Βόρεια Μακεδονία προμηθεύεται καύσιμα σχεδόν αποκλειστικά από την Ελλάδα, κυρίως από το διυλιστήριο της Helleniq Energy στη Θεσσαλονίκη.

O αγωγός, μήκους 213 χλμ και ικανότητας μεταφοράς 350.000 μετρικών τόνων πετρελαίου, συνδέει τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης του διυλιστηρίου των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη (δύο δεξαμενές, χωρητικότητας 80.000 m3 η κάθε μία) με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις αποθήκευσης του διυλιστηρίου της ΟΚΤΑ.

Διασχίζει κατά βάση αγροτικές, θαμνώδεις και δασικές εκτάσεις στα όρια των δήμων Κορδελιού-Ευόσμου, Δέλτα, Ωραιοκάστρου, Χαλκηδόνος, Κιλκίς και Παιονίας και έχει μεταφορική δυναμικότητα που ανέρχεται στα 2,5 εκατομμύρια τόνους (πετρέλαιο κίνησης/Diesel) ετησίως.

ΠΗΓΗ:www.energymag.gr

 

Πέμπτη, Ιουλίου 03, 2025

Ανακοίνωση ΠΣΕΕΠ 03/07/2025


 ΠΗΓΗ:

Εξαγορά της ABO Energy Hellas από την HELLENiQ ENERGY

Την εξαγορά της ABO Energy Hellas και έξι συνδεδεμένων με αυτήν εταιρειών, από την θυγατρική της, HELLENiQ Renewables, ανακοίνωσε η HELLENiQ ENERGY.

Η συμφωνία αφορά την απόκτηση του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής θυγατρικής του γερμανικού ομίλου ABO ENERGY GmbH & Co. KGaA.

Η εξαγορά περιλαμβάνει χαρτοφυλάκιο 22 έργων ΑΠΕ υπό ανάπτυξη, συνολικής ισχύος 1,5 GW, τα οποία καλύπτουν όλες τις τεχνολογίες ΑΠΕ, καθώς και πλατφόρμα ανάπτυξης και κατασκευής έργων ΑΠΕ. Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει 340 MW φωτοβολταϊκών, καθώς και 550 MW σε έργα αποθήκευσης (BESS), επιλέξιμα για συμμετοχή στην υπό εξέλιξη διαδικασία χορήγησης όρων σύνδεσης κατά προτεραιότητα.

«Με τη νέα αυτή επένδυση, η HELLENiQ ENERGY ενισχύει το συνολικό της χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ υπό ανάπτυξη σε περισσότερα από 6 GW, επισπεύδοντας την επίτευξη του στρατηγικού στόχου του Ομίλου για τουλάχιστον 2 GW εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030.

Η συμφωνία σηματοδοτεί ακόμη ένα βήμα προς την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου της HELLENiQ ENERGY για την ενεργειακή μετάβαση, ενισχύοντας τον ρόλο της ως κορυφαίου καθετοποιημένου παρόχου ενέργειας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη», τονιζει η εταιρεία.

ΠΗΓΗ:www.amna.gr

Λιβύη: Ενδιαφέρον στον διαγωνισμό υδρογονανθράκων από Exxon Mobil, Chevron, Eni και TotalEnergies

Σε διαγωνισμό για την πρώτη έρευνα υδρογονανθράκων στη Λιβύη από την έναρξη των συγκρούσεων το 2011, εισέρχονται οι πετρελαϊκοί "κολοσσοί" Chevron και Total Energies, όπως ανακοίνωσε η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της χώρας, καθώς η Λιβύη αποσκοπεί στην εξεύρεση βοήθειας προκειμένου να ενισχύση την παραγωγή της σε επίπεδα - ρεκόρ. 

Μεταξύ των 37 εταιρειών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον περιλαμβάνονται επίσης η Eni και η Exxon Mobil, ενώ τα συμβόλαια με τους επιτυχόντες πλειοδότες να σχεδιάζεται να υπογραφούν έως τα τέλη του 2025, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της λιβυκής πετρελαϊκής εταιρείας National Oil Corp, Μασούντ Σέλιμαν, σύμφωνα με το Bloomberg. 

"Σχεδόν όλες οι γνωστές παγκόσμιες εταιρείες" συμμετέχουν στον διαγωνισμό για 22 θαλάσσια και χερσαία μπλοκ, όπως σημείωσε ο ίδιος.

ΠΗΓΗ:energypress.gr

 

Ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Ελευσίνας για την νέα μελέτη διέλευσης Αγωγών των ΕΛΠΕ

Ανακοίνωση τύπου έδωσε στη δημοσιότητα ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Ελευσίνας κος Κώστας Κώνστας, αναφορικά στον νέο σχεδιασμό της δι...